Курс за вибором " Риторика" - презентація

Про матеріал
В матеріалі "Риторика" - курс за вибором розміщено ідея, мета, завдання курсу, його структура за напрямками роботи. Курс риторики має практичний характер, тому змістовий аспект реалізується різними засобами навчання, додається їх перелік.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

КУРС ЗА ВИБОРОМ“РИТОРИКА”Підготувала вчитель: Вахрамєєва О. П.

Номер слайду 2

Курс « Риторика» із 2000р. впроваджується в школах України за програмою «Риторика 1-4 кл» (автори В. Науменко, М. Захарійчук ),Рекомендована Міністерством освіти і науки України (лист №1/11-3861 від 03.06.2009р.)На вивчення курсу за вибором «Риторика» відводиться 35 год на рік (1 год на тиждень)Ідея курсу: чого людина не розуміє, тим вона не володіє. Комунікативна компетентність має дві складові: теоретична і практична. Двоєдиність її полягає у цілеспрямованому формуванні знань, і навичок ефективного спілкування в умовах інтерактивної взаємодії та застосування їх на практиці, у життєвих ситуаціях. Мета курсу:забезпечити формування особистості, яка б володіла знаннями, уміннями, і навичками ефективного спілкування, збагачувала свій комунікативний досвід, зберігала культурно - мовленнєві традиції українського народу. Завдання курсу:вчити дбайливо ставитися до слова , вміло й доречно використо-вувати його у своєму мовленні.вчити ввічливо ставитися до співрозмовника, цінувати й розуміти іншу точку зору.формувати вміння вербального та невербального мовлення.

Номер слайду 3

Структура курсу риторика відображає такі напрямки:аналіз зразка культурного мовлення.аналіз власної мовленнєвої поведінки.порівняльний аналіз взаємодії слова і справи.аналіз життєвої позиції: власної та інших. ЗМІСТОВІ ЛІНІЇ КУРСУ “ РИТОРИКА”ТЕКСТ І ЙОГО ВИДИСЛОВЕСНЕОФОРМЛЕННЯДУМОКМОВЛЕННЯ і СПІЛКУВАННЯ

Номер слайду 4

Засвоєння тем програми передбачає формування в учнів КОМУНІКАТИВНОЇ ГРАМОТНОСТІ :правильно, точно, переконливо висловлювати думку під час діалогів, монологів;керувати голосом, змінювати силу, темп мовлення, надавати голосу різних відтінків залежно від мети спілкування;вибирати стиль, форму висловлювання залежно від мовленнє-вої ситуації;слухати, починати і підтримувати діалог, дотримуватися правил вербального і невербального етикету в повсякденному спілкуванні;дбати про правильну, чітку вимову, багатство, виразність мовлення, точний вибір слів і висловів;виробляти власний стиль спілкування з людьми,реалізовувати свою індивідуальність у мовленні визначати комунікативні наміри свої і співрозмовника, оцінювати міру їх реалізації у спілкуванні; орієнтуватися в ситуації спілкування, враховуючи адресата;створювати висловлювання: запрошення, привітання, прохання, пояснення, подяку, комплімент, заперечення, пораду, відмову, рекомендацію, оголошення, критичне зауваження.

Номер слайду 5

Курс риторики має практичний характер, тому змістовий аспект реалізується такими засобами:аналітичні й синтетичні вправи;вправи на звуковимову ( швидкість, виразність, висота)аналіз прислів’їв, приказок, загадокриторичний аналіз невербального й вербального спілкуваннямова жестівредагування висловів, текстівриторичний аналіз різножанрових текстів, діалогів, монологів,підготовлених та імпровізованих виступівмовленнєві ігриінтелектуальні ігриекспертна роботадраматизація творівсловесне малюваннярефлексія розумово – мовленнєвої діяльності.

Номер слайду 6

Учнів супроводжують головні герої, які допомагатимуть дітям засвоювати матеріал: Риторинка й торба Ляпа. Риторинка дає поради, як спілкуватися. Вона одягнена в сукню у вигляді лілії. Лілія, як відомо, - символ краси й красномовства. Отже, усі поради Риторинки дитина на­магатиметься сприйняти серцем і розумом, використовуватиме їх у житті. Торба Ляпа – символ-антипод Риторинки.

pptx
Додано
17 січня 2019
Переглядів
1708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку