Кути. Види кутів. Розв’язування вправ

Про матеріал
навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Кути»; розвивальна: формувати вміння узагальнювати та робити висновки; виховна: виховувати наполегливість, охайність, відповідальність, уважність, дисциплінованість.
Перегляд файлу

Клас: 5

Дата:

Тема: Розв’язування вправ

Мета:

навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Кути»;

розвивальна: формувати вміння узагальнювати та робити висновки;

виховна: виховувати наполегливість, охайність, відповідальність, уважність, дисциплінованість.

Тип уроку: узагальнення знань і вмінь

Обладнання і матеріали: конспект, картки з кросвордом,- дошка, зошити, презентація до уроку.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Перевірка готовності учнів.

На уроці ми працюємо з картками самооцінювання.

Девіз уроку.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Щоб урок цікаво розпочати,

Загадку дам Вам відгадати:

Наук цариця недосяжна,

Могутня щедра і прекрасна,

Блискуче розум розвиває,

Правильно мислити навчає.

Неперевершена її краса,

Чудова логіка струнка.

Ну, діти, хто ж вона така.?

І чую: «Математика»

І сурова, й солов’їна,

Математики країна.

Праця тут іде завзято,

Вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити, віднімати,

Множить швидко й додавати.

Вмій кмітливе все збагнути,

Першим в відповіді бути.

Ледарів у нас немає.

Хто руки не піднімає?

Вирушаймо всі у путь – нас цікаві речі ждуть.

 

Перевіримо домашнє завдання, що було дано на картках.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Гра «Вірю – не вірю»

Правила гри: я проговорюю твердження, а ваше завдання підняти синю картку, якщо ви вважаєте твердження вірним або червону – якщо ви не погоджуєтеся із моїм твердженням.

  1. Кут - це фігура, що складається з двох променів, які виходять з однієї точки.
  2.     Кут, який дорівнює 60°, гострий;
  3.     Кут, який дорівнює 83°, тупий;
  4.     Кут, який дорівнює 98°, прямий;
  5.     Кут, який дорівнює 117°, тупий;
  6.     Кут, який дорівнює 91°, гострий;
  7.     Кут, який дорівнює 180°, розгорнутий;

Чи правильно, що:

А) будь-який кут, менший від прямого – гострий,

Б) будь-який кут, менший від розгорнутого – тупий,

В) половина тупого кута – це гострий кут,

Г) будь-який кут, більший за гострий – тупий.

 

IV. Формулювання мети і завдань уроку

Метою і  завданням сьогоднішнього уроку є повторення, закріплення та удосконалення знань з теми «Кути та їх види» та підготовка до контрольної роботи

 

V. Узагальнення і систематизація знань

Завдання для письмового розв’язування

Робота по рівнях

Виберіть посильний рівень та виконайте завдання.

Перші учні коментують виконання завдання, а всі перевіряють та відмічають в картку самооцінювання.

І рівень: побудуйте кути та їх бісектриси:<АВС=150, <MPD=80.

ІІ рівень: побудуйте кути та поділіть їх на 3 частини: <АВС=150,  <KMP=60.

 

 

Фізкультхвилинка

За допомогою рук учні показують вид кута, який називає вчитель

 

Робота в парах

Учнів класу об’єднуємо в пари. Учні будують на окремих аркушах паперу по три довільних кути. Потім обмінюються аркушами і вимірюють зображені кути. Після цього знову обмінюються аркушами і перевіряють, чи правильно виміряли кути їх товариші.

Завдання на встановлення відповідності

Установіть відповідність між градусною мірою кута (1-4) і його видом (А-Г)

1

50°

А

Прямий

2

180°

Б

Гострий

3

100°

В

Розгорнутий

4

90°

Г

Тупий

Відповідь: 1 – Б, 2 – В, 3 – Г, 4 – А.

Завдання по варіантах

За даним малюнком знайди градусну міру кута СОD

Варіант1                                                  Варіант 2

Визначте вид кута, що утворюють годинникова і хвилинна стрілки годинника, який показує:


а) 3 год;   

б) 5 год;  

в) 10 год;  

г) 11 год; 

д) 2 год 30 хв;

е) 5 год 30 хв?

 


VII. Підсумки уроку

Розгадайте кросворд

Якщо всі слова будуть розгадані правильно, то у виділеному стовпчику можна прочитати назву деякого приладу. Поясніть, для чого використовують цей прилад.

  1.     Одиниця вимірювання кутів.
  2.     Геометрична фігура, яку утворюють сторони розгорнутого кута.
  3.     Геометрична фігура, яка є стороною кута.
  4.     Прилад, за допомогою якого можна побудувати прямий кут.
  5.     Кут, градусна міра якого більша за 90°, але менша від 180°.
  6.     Кут, градусна міра якого дорівнює 180°.
  7.     Кут, градусна міра якого дорівнює 90°.
  8.     Геометрична фігура, яка є вершиною кута.
  9.     Кут, градусна міра якого менша від  90°.
  10. Промінь, який виходить з вершини кута і ділить його на дві рівні частини.

 

 

VIII. Підсумок уроку

Учням пропонується закінчити речення:

На уроці ми згадали…

Розглянули ….

 

Зібрати зошити, картки самооцінювання.

VIV. Домашнє завдання

Повторити § 11, 12.  А: картка №1, Б: картка №2.

Підготуватися до контрольної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка самооцінювання

______________________________

 

Завдання

Оцінка учня

Оцінка вчителя

1

Вірю – не вірю

 

 

2

Визнач градусну міру кута

 

 

3

Робота по рівнях

 

 

4

В яку ціль влучить кулька?

 

 

5

Робота в парах

 

 

6

Відповідність

 

 

7

Встановлення градусної міри кута

 

 

8

Вид кута за годинниковою стрілкою

 

 

9

Кросворд

 

 

10

Підсумок уроку

 

 

 

Бал за урок: ___________

1

 

doc
Додано
22 березня 2022
Переглядів
2179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку