Тематичні напрямки дослідницької діяльності Тематика досліджень Нежива природа Повітря, ґрунт, вода, світло, тепло, звук, вага, електрика тощо Жива природа Рослини, тварини, характерні особливості існування тощо Людина Своєрідність будови та функцій організму людини Рукотворний світ Різноманітність матеріалів та їхні властивості Навчальний матеріал розподіляється за напрямками та тематикою досліджень
Методи, прийоми та форми роботи з дітьми: - спостереження; - досліди; - експерименти; - дидактичні ігри та вправи; - сюжетно-рольові ігри; - ігри - загадки; - ігри з предметами і будівельні ігри; - ігри - описи;бесіди; - ігри - драматизації; - використання піктограм; - ігрові проблемні ситуації; - розгляд картин, ілюстрацій, макетів тощо; - робота з алгоритмами; - фіксація результатів дослідів; - читання дитячої художньої та енциклопедичної літератури; - образотворча діяльність; - трудова діяльність; - театралізована діяльність; - перетворювальна діяльність (моделювання, макетування тощо); - складання оповідань наукового стилю («наукові доповіді»); тренувальні, традиційні, комплексні та інтегровані заняття організація праці дітей на ділянці дошкільного закладу
Зміст праці у природі навесні дітей молодшого дошкільного віку (молодша та середня вікова категорія дітей): *висаджування розсади у відкритий грунт * посів овочевих культур * висаджування цибулі та часнику * посів квітів * зняття захисних покрівель з рослин після зими * поливання дерев, кущів і розсади
Зміст праці у природі навесні дітей старшого дошкільного віку (старша вікова категорія дітей): * прибирання ділянки * підготовка грунту до посадки та посіву - перекопування, розпушування * догляд за рослинами - прополка, підгортання, * прорідження, мульчування * посів квітів та овочевих культур * висаджування картоплі, цибулі та часнику * висаджування розсади у відкритий грунт * висаджування кімнатних рослин у відкритий грунт * висаджування дерев та кущів * поливання дерев, кущів і розсади * зняття захисних покрівель з рослин після зими