Мета:Вчити дітей виразно декламувати вірші. Розвивати акторські здібності, уяву.
Виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки.
Обладнання: пазли, макети книг, літери, великий конверт з листом, карти з прикладами, фонограми пісень.
Дійові особи: Листоноша, Королева книг, Бедрик , Казкар, Мова, Професор математики,Квіти.
Учитель :доброго дня, дорогі гості. Сьогодні у нашій дружній класній родині сталася чудова та незабутня подія. Всі ми зібралися для того, щоб відсвяткувати неймовірне свято, на яке чекають залюбки наші дорогі першокласники. Наше свято буде присвячене найкращій книжці першокласника - другові Букварику, без якого ніяк не може обійтись у шкільній родині жодна дитина. Буквар – це «чарівний золотий ключик», який відчиняє нам двері у світ знань. І де б ви не вчилися у майбутньому ,кожен із вас з великою вдячністю та шаною згадуватиме свою найпершу в школі книгу, яка подарувала вам мудрі знання. А наше свято для того, щоб щиро подякувати букварику за його цінну науку, продемонструвати чого ви навчилися, яким для вас був цей рік навчання.
Ведуча: Увага! Увага! Всім доброго дня.
Зібралась у класі шкільна сім’я
Адже в 1-ому класі сьогодні свято ⸺ свято Букваря.
Воно буде класне - веселе і сучасне.
Тому рук не шкодуйте , підтримуйте, аплодуйте! Учні:
1.Букви старанно вивчали,
знаєм їх від А до Я. І сторіночку останню прочитали з букваря.
2. Нам знайома буква кожна, Почали ми вже читать. І віднині всіх нас можна Читачами називать!
3. Позаду перша сходинка. Весь алфавіт ми знаємо. Тепер в казковий світ книжок Всі разом завітаємо.
Вчитель . Свято наше вже триває,
А Букварика немає.
Тож давайте погукаєм Та із святом привітаєм.
Всі разом.
Букварику, наш любий друже,
На тебе всі чекають дуже.
Завітай до нас на свято.
Чекають гості і малята.
(Стук у двері. Заходить листоноша ).
- Це 1 клас? А чи у вас сьогодні свято? Тоді отримайте листа.
Вчитель : читає листа:
« Дорогі мої друзі! Я радий, що зміг допомогти вам вивчити абетку та отримати багато нових знань. На мою допомогу чекають інші малята. А за ваші старання хочу вам подарувати свідоцтва, які засвідчують, що ви стали моїми друзями, та цінний скарб, який вам потрібно відшукати. Для цього вам потрібно постаратися, але я вірю у ваші сили та знання. Щоб знайти цей скарб, запрошую до цікавої та незабутньої квест-гри «Прощавай, букварику». Квест містить багато різноманітних зупинок, на яких вас зустрінуть мої друзі, які вручать завдання. . За кожне правильно виконане завдання отримаєте букви- підказки. Бажаю впевнено йти зупинками квесту, долаючи всі труднощі.
А зараз прошу мене вибачити, я повинен поспішати. »
Вчитель: Чи бажаєте ви дізнатися, хто написав листа та відшукати скарб, що нам приготували ? Готові вирушати в чарівний світ гри? Тепер треба ознайомитися з маршрутним листом та інструкцією до квест-гри.
1. Команди повинні працювати злагоджено та дружньо.
2. По закінченню кожного етапу подавати сигнал, взявшись за руки і піднявши їх вгору. 3. Участь в етапах повинні приймати всі учасники команди.
Вчитель: Інструкція зрозуміла? Ви готові? Вирушаємо в путь. Будьте уважні і наполегливі. Коли буде дуже важко, зверніться по допомогу до мене. Бажаю вам успіху!
Перша зупинка « Абетка»
(З’являється Королева книг)
Королева книг: Я Королева великого і цікавого королівства. Хочу запросити вас у гості, але для цього ви маєте мені довести, що разом з Буквариком, вивчили літери алфавіту.
Звучить пісня «Алфавіт.» Борис Федчук
Букви – алфавіт – для нас Вивчити напам’ять час. А, Бе, Ве, Ге, Ґе, Де, Е – Перших літер сім іде.
Є, Же, Зе, И, І, Ї, іЙ – Це порядок їх такий.
Ка, еЛ, еМ, еН, О, Пе, еР – Знаємо ми їх тепер. еС, Те, У, еФ, Ха, Це, Че – Жодна буква не втече.
Ша, Ща, мякий знак (Ь), Ю, Я- алфавітна вся сім’я.
Королева книг: чудово!
Перш ніж конверт цей вам дати, хочу з вами ще пригадати разом пригадати.
1. Скільки літер в українському алфавіті?
2. Назвіть голосні звуки.
3. Що визнаєте про букву ї?
4. Звук [ й ] м’який чи твердий?
Королева книг: : молодці! Тепер отримуйте свій конверт.
Учні отримують конверт з літерами української абетки, де мають зібрати літери по порядку .
Королева книг:: Молодці, мої найкращі школярі. Як же вам сподобалось складати разом ці чудові літери абетки. Я задоволена роботою всіх, і вручаю вам підказку- букви(Б, С),а далі за нашим маршрутним листом вас чекає наступна зупинка.
МОВА :Я українська мова промениста,
Доступна й лагідна, весела і дзвінка. Багата, як земля, джерельно- І тепла, наче мамина рука.
Любі друзі, вітаю вас на зупинці «Мовознавча»! Вам потрібно виконати наступні завдання.( вручає конверт)
1.Завдання: послухайте загадки, викладають слово - відгадку за допомогою літер. Ш, к, я, т, о, л, р, а, з, и
1. Стоїть веселий світлий дім, Дітей багато дуже в нім. Там пишуть і рахують,
Читають і малюють.( школа )
2. В сумці зошити, буквар.
Хто до школи йде ? (школяр )
3. То в клітинку, то в лінійку
Написати тут зумій-но,
І намалювати можеш, Називаюся я ..... ( зошит )
2. Завдання : доповни вірш
Допоможете мені складати вірші. Я буду починати, а ви додавати слова
Що для чого треба?
Щоб город перекопати, треба взяти нам .... Щоб забить в стіні гвіздок, треба мати ....
Щоби дрова нарубати, треба нам ... мати. А без чого жодне діло не кипіло б, не горіло? Без кмітливих і робочих, до усяких справ охочих, здібних до усіх наук, двох твоїх умілих ....
Мова : Молодці, за це ви отримуєте наступну підказку ( букваи У , К) Бережімо, шануймо, любімо, вивчаймо мову рідну – це невмирущий голос України!
Вчитель: Отож , наша наступна зупинка – «Казкова »
Казкар : добрий день, дорогі першокласники! Вітаю вас на зупинці « казковій»
Казка вчить, як треба жити, І любов у серці мати. Доброту завжди творити, На чуже не зазіхати.
— Чи любите ви казки? А чи знаєте ви казки ,я зараз перевірю.
|
|
|
Казкар: Молодці, за це ви отримуєте наступну підказку ( буква К, )
Казка розуму навчає,
Вчить добро в житті творити. І до чесності привчає…
Тобто вчить, як в світі жити.
Четверта зупинка « Рухлива». Бедрик : Всі ви полюбляєте уроки фізичного виховання, тому настав час і зараз гарно відпочити від квест-гри, наступна зупинка називається «Спортивна ». Я впевнена у тому, що зараз всім хочеться потанцювати, поспівати, виконати разом руханку. Готові до цього? Що ж увага на екран, співаємо і виконуємо разом .
(Учні переглядають фізкультхвилинку і виконують рухи, співають).
Бедрик : Які розумнички. Всі танцюють . Недаремно я спішив на ваше свято. І приніс вам картку з буквою. Думаю, що вона вам знадобиться.
Бувайте, мені пора. (Р)
Професор математики: якщо хочеш досягнути у житті своїм вершин,
Математику збагнути мусиш тонко до глибин.
Любі друзі, я професор математики, вітаю вас на зупинці « Математичній»!
Сподіваюся, ви покажете відмінні знання .
А для цього Вам потрібно виконати наступні завдання.( вручає конверт)
1. Діти отримують завдання у конверті, виконують їх, презентують результати роботи.
2. Задачі
7цукерок Петрик мав,
2 цукерки – мамі дав
2 – малій сестричці Олі.
Що зосталося Петрові? (3)
4 книжки є у мене,
5 книг – у Семена.
Загадаю вам урок:
Скільки разом є книжок? (9)
Ішли 2 їжаки,
Несли по 3 буряки
А ви їм поможіть -
Буряки полічіть(6)
Професор математики: молодці, першокласники! Отримуйте підказку
( букви В, И)
Квіти : я знаю, що ви любите навколишній світ і досліджуєте його . Це допоможе вам виконати наступне завдання. Вони у конверті. Давайте виконаємо їх.
Вчитель: із завданням ви справилися, отримуєте підказку – букви(А, Н)
Королева книг: Ось настав час і пісеньку про Букварика заспівати. Екран включись, музико зазвучи
Букварик
Ми навчилися читати -
Ось які у нас дива!
Вмієм букви розбирати
І складати у слова!
І слова-рядочки в казку,
Як струмочок потечуть,
Стануть букви густо-рясно, Тиху розповідь почнуть.
Приспів:
Букварику, Букварику,
Ти - вірний друг школярику, Його надійний провідник В країну різних знань!
Букварику, Букварику,
Допоможи школярику Знайти стежину в світі Книг і добрих сподівань!
Ми навчилися читати -
Подорослішали вмить!
Тож сестричку або брата
Теж зуміємо навчить.
А забуде окуляри
Десь дідусь у певний час - Допоможемо, звичайно,
Прочитаємо нараз!
Приспів.
Наша зупинка подарувала нам літери ( Р, Я)
Королева книг: Діти! Ви дійсно достойно пройшли випробування! Це неперевершено! Усі зупинки квесту пройдено. Ви
виконали всі цікаві завдання, довели , що ви кмітливі, веселі, спортивні, розумні, аж не віриться що ви так багато знаєте.
Вам потрібно скласти слово з карток, і ми дізнаємося, хто для вас приготував сюрприз.
- що таке скарб?
- чому знання є скарбом?
- з чого ми здобуваємо знання?
- тобто, ми припускаємо, що наш скарб знаходиться у скрині і це книга. - де зберігаються книги? ( у бібліотеці) - то наш скарб, напевно, теж там.
Давайте перевіримо.
-Хто є господинею нашої бібліотеки?
- Ніна Іванівна.
- Вона теж хоче вас привітати.
Отож, відкриваємо скриню і знаходимо …подарунки. А чому книга то скарб?
Оскільки книга – скарб, то як ми маємо берегти книгу?
— Ну, як це правильно сказати?
Які слова вживати нам?
Відкрити що? Що відчиняти?
Як дати лад усім словам?
5. А книжку треба розгортати Й перегортати сторінки.
Щоб у житті все добре знати, Бо ж світ цікавий і дзвінкий
А ми приступаємо до церемонії нагородження!
( вручення казковими героями посвідчень, книг)
Учитель. Дорога класна родино, шановні гості! Наше свято добігає кінця. Ми щиро вдячні всім, хто завітав до нас .