Технологія підготовки та проведення квесту-гри
Тема: Стежками дружби
Мета: розширити і поглибити поняття: друг, дружба; дати уявлення про те, як вибирати друзів; називати ознаки справжнього друга;
виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів, чемне ставлення учнів одне до одного;
сприяти створенню дружнього дитячого колективу.
Обладнання: карта квесту-гри, завдання кожної стежки квесту-гри, малюнок «Дерево без коріння» (для кожного), наочний матеріал, мікрофон, музичне оформлення.
Основні поняття: друг, дружба, ознаки дружби, дружні стосунки.
Очікувані результати:
-мати уявлення про вибір друзів;
-називати ознаки справжнього друга;
-вміти обгрунтовувати важливість дружніх стосунків з однолітками.
-
Форма проведення: квест-гра
Квест - гра
«Стежками дружби»
Технологія підготовки та проведення квесту-гри
Тема: Стежками дружби
Мета: розширити і поглибити поняття: друг, дружба; дати уявлення про те, як вибирати друзів; називати ознаки справжнього друга;
виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів, чемне ставлення учнів одне до одного;
сприяти створенню дружнього дитячого колективу.
Обладнання: карта квесту-гри, завдання кожної стежки квесту-гри, малюнок «Дерево без коріння» (для кожного), наочний матеріал, мікрофон, музичне оформлення.
Основні поняття: друг, дружба, ознаки дружби, дружні стосунки.
Очікувані результати:
Форма проведення: квест-гра
УЧАСНИКИ ГРИ
ПІДГОТОВЧА РОБОТА
Форма проведення
квест-гра
ЗУПИНКИ КВЕСТУ-ГРИ
І. Вступна частина |
ІІ. Основна частина |
ІІІ. Заключна частина |
Бібліографія
|
|||||||
1.1. Вступне слово вчителя 1.2. Гра «Передай по колу посмішку» 1.3. Тема і мета КВЕСТУ-ГРИ 1.4. Очікування
|
Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»
|
1 стежка. Мозковий штурм «Дружба – це …» (метод «Мікрофон») |
2 стежка . Вправа «Хвиля»
|
3 стежка . Гра «Якщо ти добрий друг, то повинен» |
4 стежка. Гра «Відгадай» |
5 стежка. Гра «Хто з ким дружить?» (робота в групах) |
6 стежка. Вправа «Дерево дружби» |
Ознаки дружби
|
1. Рефлексія 2. Метод «Мікрофон» 3. Завершення квесту-гри. Вправа «Давайте дружно жити». Домашнє завдання. Розповісти батькам про свого найкращого друга.
|
Перебіг заходу
І. Вступна частина
1.1. Вступне слово вчителя
1.2. Гра «Передай по колу посмішку»
1.3. Оголошення теми та мети квесту-гри.
1.4. Очікування
На дошці Лунтик з друзями на полянці на одній стороні, а на іншій чистий лист. Діти прикріпляють магнитики або біля Лунтика або біля чистого листа, говорячи, що вони не можуть дружити або, що можуть дружити.
ІІ. Основна частина
Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»
Якщо відповідь про вас, промовляєм хором враз:
«Це все я, це все я, це мій кращий друг і я»
Якщо ні-то мовчимо і тихенько сидимо.
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонечку всміхався?
Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?
Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?
Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?
Хто уміє берегти ручки, зошити й книжки?
А хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?
Хто веселу вдачу має і усім допомагає?
Вчитель. Відповіли ви чудово, отже, вирушаємо в дорогу.
Переходячи із кабінету в кабінет, діти грають в гру «Потяг дружби» (Діти стають один за одним тримаючи за плечі сусіда і рухаються вперед. По команді «Зупинка» - всі зупиняються і присідають не розриваючи потяг)
1 стежка. Мозковий штурм «Дружба – це …»
Вчитель. Діти, скажіть , що ж таке «дружба»? (метод «Мікрофон»)
Характерно, що справжніх друзів у людини звичайно мало. Багато друзів тільки у того, хто користується друзями з міркувань власної вигоди: чим більше друзів, тим більше вигоди. Такі «друзі» здебільшого тимчасові. Справжніх друзів пов’язує велика повага один до одного, розуміння , взаємодопомога.
Вчитель підводить підсумки і дає визначення поняття «дружба».
Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, спільності інтересів, смаків, поглядів.
(після виконання завдання отримують ознаку «Активність»)
Вчитель. Тож, які ще ознаки дружби ми з вами взнаємо виконавши наступні завдання кожної стежки квесту-гри. За правильне виконання ми отримаємо ознаки дружби.
Д -
Р –
У –
Ж –
Б –
А –
2 стежка . Вправа «Хвиля»
Психолог. Ось наступна стежка. Як відомо, на шляху мандрівників зустрічається багато перешкод. Ваше завдання сісти в одне велике коло, взятись за руки, не спираючись на підлогу, піднятись всі разом, не створюючи хвилю.
(після виконання завдання отримують ознаку «Багатство»)
3 стежка . Гра «Якщо ти добрий друг, то повинен».
Психолог. Зараз ми з вами пограємо в гру, яка має назву «Якщо ти добрий друг, то повинен».
Умови гри: Я читатиму вирази, якщо добрий друг це повинен робити, то ви підіймайте руки вгору і потрясіть ними, а якщо ні, то нічого не робите.
Обманювати своїх друзів
Не брехати друзям
Говорити брехню поза очі
Допомагати друзям у складних ситуаціях
Підтримувати один одного
Насміхатися над друзями
Не залишати друзів у біді
Заступатися за друзів
Говорити друзям правду
Ображати друзів
Піклуватися про друзів
(після виконання завдання отримують ознаку «Добро»)
4 стежка. Гра «Відгадай» (бібліотека – бібліотекар)
(після виконання завдання отримують ознаку «Увага»)
5 стежка. Гра «Хто з ким дружить?» (робота в групах).
Вихователь. Давайте пограємо в гру «Хто з ким дружить?» . Але спочатку розділимось по групам. У кожного з вас на руці є кольоровий стікер. Об’єднайтесь за кольорами.
Завдання. Складіть пари друзів.( Малюнки та імена героїв записані на картках).
Чіп - Дейл, Вінні - Пух - П'ятачок, Малюк - Карлсон, крокодил Гена - Чебурашка, Буратіно - Мальвіна, Принц - Попелюшка, Дід Мороз - Снігуронька, Білосніжка - 7 гномів. (взаємоперевірка)
(після виконання завдання отримують ознаку «Радість»)
6 стежка. Вправа «Дерево дружби»
Роздати дітям малюнки з зображенням дерева без коріння.
Завдання:
- Розмалювати своє дерево і намалювати стільки корінців, скільки друзів ви маєте.
Вчитель. Як же почуває себе дерево, у якого мало або зовсім немає корінців? Так само почуває себе людина у якої мало або немає друзів. Свої дерева ми повісимо на дошку малюнків.
(після виконання завдання отримують ознаку «Життя»)
Ознаки дружби
Вчитель. Які ви молодці, виконали всі завдання квесту. Тож давайте зачитаємо, які ознаки дружби ми отримали
Д – добро
Р – радість
У – увага
Ж – життя
Б – багатство
А – активність
ІІІ. Заключна частина
Вчитель. Ось і підійшла до кінця квест-гра «Стежками дружби»
1. Рефлексія
2. Метод «Мікрофон»
- Діти, чи змінили ви своє бачення? (Діти ,які змінили своє бачення міняють місцями магнитики пояснюючи).
- Чи є у вас друзі?
- Кого ви можете назвати своїм другом?
- З ким би ви хотіли дружити?
3. Завершення квесту-гри. Вправа «Давайте дружно жити».
Беручись за руки всі тричі промовляють слова: « Давайте дружно жити і нашою дружбою дорожити.» Перший раз на місці, другий - підійшли ближче і обнялися, третій – ще ближче.
Домашнє завдання. Розповісти батькам про свого найкращого друга.
Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, спільності інтересів, смаків, поглядів.
1 стежка
4 стежка
2 стежка
ХВИЛЯ
3 стежка
ДРУГ
5 стежка
Хто з ким дружить?
6 стежка
Дерево дружби
добро
радість
увага
життя
багатство
активність
Чіп Дейл
Вінні-Пух П’ятачок
Карлсон Малюк
Чебурашка крокодил
Гена
Буратіно Мальвіна
Дід Мороз Снігуронька
ЛЮДИНА БЕЗ ДРУЗІВ – ЩО ДЕРЕВО БЕЗ КОРІННЯ