Квест " Бог дає мені велику віру в суверенну Україну"

Про матеріал
Квест на патріотичну тематику. Дає можливість учням початкових класів глибше пізнавати багатовікові традиції і культуру нашої батьківщини.
Перегляд файлу

        

Робота учасника

XVII Всеукраїнського фестивалю –конкурсу

« Учитель року предметів духовно – морального спрямування – 2023»

Учасник:

Багрій Ольга Миколаївна, вчитель початкових класів та курсу «Основи християнської етики» Угринської ЗОШ І-ІІ ст. Заводська ОТГ.

0981242717

bagrijolga34@gmail.com

4 клас

Розгорнутий конспект уроку патріотичного квесту

Тема «Бог дає мені велику віру в суверенну Україну»

 

« Бог дає мені велику віру в суверенну Україну »

 

патріотичний квест для учнів 4 класу

Мета: збагатити знання учнів про Україну, виховувати бажання пізнавати її багату історію, зберігати національно – культурні традиції, розвивати гордість і патріотизм, продовжувати знайомити дітей із державними і народними символами, розвивати мовлення, їхній світогляд, пізнавальний інтеpес до історії свого народу, своєї країни; сприяти вихованню творчої особистості; виховувати повагу до української культуpи, почуття гордості за свою Батьківщину, патріотизм, людяність, любов до  України.

 

Обладнання: ватман, кольорові ручки або олівці карта України, глобус, інтернет ресрс,національна символіка: герб, прапор, гімн; картки із завданнями

 

Тип уроку: інтелектуальна квест гра

 

                                                 Хід уроку

На дошці або ватмані епіграф до уроку: Тарас Шевченко - що поет говорив про боротьбу за Україну - цитати

 Вступне слово вчителя

Наш перший урок я розпочну віршем нашої поетеси Ліни Костенко.

 Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,—
оці степи, це небо, ці ліси,
усе так гарно, чисто, незрадливо,
усе як є — дорога, явори,
усе моє, все зветься — Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
що хоч спинись і з Богом говори.

Слово «патріотизм» має в корінні латинське слово PATER, тобто батько. Таким чином, патріотизм пов’язаний із 5 заповіддю – шануй батька свого та матір свою. Нам необхідно шанувати цю культурну спадщину, цей пейзаж і тих людей навколо нас, які сформували в нас таку особистість, якою ми є. Як і через батьків Бог дав нам характер, цінності, навіть тіло, точно так і через земну батьківщину ми стали саме тими ким ми є.

 

Патріотизм пов’язаний також із головною біблійною заповіддю: люби (Бога і) ближнього свого. Англійською мовою слово ближній звучить neighbour, що перекладається також як сусід. Можемо сказати, що найбільша заповідь звучить: «Люби свого сусіда». Легко любити людей, які далеко. Їх любимо теоретично. Але любов – вона не абстрактна та ресурс любові – обмежений, оскільки любов – це час, увага, зусилля. Теоретично, ми повинні любити всіх людей. Практично – лише деяких – передусім тих, хто близько. Тому і в любові є певна ієрархія – одних людей ми покликані любити більше, ніж інших. Кого я повинен любити більше: свою дружину чи вашу дружину? Кого повинен любити більше – своїх дітей чи Ваших дітей? Звичайно, свою Дружину та своїх Дітей я повинен любити більше! Коли ж хто про своїх, особливо ж про домашніх не дбає, той вирікся віри, і він гірший від невірного (1 Тим. 5:8).

 

Біблія чітко показує, що народ має сімейне походження. Авраам народив Ісаака, Ісаак Якова, а Яків став батьком для 12 колін Ізраїля. Неможливо відділити сім’ю від Батьківщини. Неможливо відділити сімейні цінності від національних цінностей. Ось чому християнин покликаний Богом любити не тільки свою сім’ю, але і свій народ, який є просто великою родиною.

 

Не потрібно сплутувати патріотизм із націоналізмом – вивищуванням свого народу над іншими чи з шовінізмом – ненавистю до інших народів, чи з расизмом – зневагою до інших рас. Бути патріотом – це любити і нести відповідальність за свій дім, але також шанувати інші родини, дружити та любити їх.

 

Також слід відрізняти поняття: народ, країна, держава і уряд. Це різні терміни і різні явища. Бути патріотом не завжди означає підтримувати уряд, який в даний час є при владі. Україна у своїй історії рідко мала свою власну державу, тобто свій власний дім.

 

ПРИКЛАДИ ПАТРІОТИЗМУ

Традиційний патріотизм має своє глибоке коріння в юдейсько-християнській традиції. Книги Священного Писання переповнені прикладами справжнього патріотизму. Цар Давид захоплюється красою землі, яку дав Бог для народу. З якою любов’ю він переповідає славні та безславні події з історії ізраїльського народу! У Псалмі 136 біблійний автор відкриває свою величезну прив’язаність до рідної землі: «Якщо я забуду за тебе, о Єрусалиме, хай забуде за мене правиця моя!» (136:5). Чудовим прикладом патріотизму є біблійний герой Неємія. Він присвячує своє багатство, свою кар’єру, ризикує життям — все для відновлення рідної країни.

 

Історія християнства свідчить про те, що справжні християни не розділяли такі поняття як служіння Богові та служіння своїй вітчизні. Реформатори XVI ст. були одними з перших, хто залишив латинь і у своїй діяльності свідомо почали використовувати національні мови. Ми можемо однозначно сказати, що європейський багатонаціональний світ утворився саме завдяки Реформації. Багато цікавих прикладів християнського патріотизму дає нам історія Сполучених Штатів Америки. Ще до недавнього часу американці гордилися тим, що живуть у найрозвинутішій і найбільш свободолюбній країні, а все тому, що ця країна була побудована в значній мірі згідно з християнським світоглядом. Християни в Південній Кореї сьогодні користуються заслуженою повагою, і це, як каже доктор Йонгі Чо, безпосередньо пов’язано з їхнім патріотизмом. Коли Корея знаходилася під японською окупацією, тими, хто активно виступали в боротьбі за незалежність, були саме християни.

 

УКРАЇНСЬКИЙ ПАТРІОТИЗМ

Євангельські християни не зможуть допомогти Україні, якщо не будуть ії любити. Здоровий патріотизм – це запорука виконання Великого Доручення Христа «Навчити народи», навчити український народ. З іншого боку, українська національна ідея є на стадії розвитку і потребує моделі патріотизму, чистого від язичеських, комуністичних чи інших нездорових впливів. Хто ж міг би принести щось краще в цю сферу цінностей, якою безсумнівно є сфера патріотизму, ніж люди, які знають Біблію та щоденно живуть згідно з ії світоглядом?

 У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай.

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

Легенда «Виникнення української землі»       Учитель.  Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну, створив Бог. Та всі вони були мертві. Але якось набрав Творець пригорщу родючих ґрунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що пролітала поблизу. За мить та планета ожила і заграла всіма барвами. Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету. Дістав він із Божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб: золото і срібло, діаманти й кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт... Кинув свій мішок у напрямку живої планети, яку щойно назвав Землею. Раптом мішок зі скарбом розв’язався, і почали висипатися з нього Божі дари на планету. А найбільше їх потрапило на слов’янську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок, кращого від якого не було на всій цій Землі. І вигукнув Господь:                                                                                                                                                          – Це справжній рай! Ступив на казкову землю, яка так припала йому до душі, і нарік її Україною. Адже у цій назві було слово «рай». Ось так і виникла українська земля, яку сам Творець хотів би мати за рай.

– Наша Україна – райська земля безмежних степів, неозорих ланів, прадавніх таємничих лісів. Це земля могутніх і славних предків, які залишили її нам у спадок.

    Учитель. Сьогодні наш урок проходитиме у формі квесту. Давайте пригадаємо, що таке квест? (Квест – це спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань. По – друге, квест – це виконання групами кількох завдань за маршрутним листом).                                                                                                   Учитель. А зараз я пpопоную вам дуже цікаві завдання. Попрацюймо в групах.

        Наш клас – це великa територія для твоpчості, отримання нових знань, дружньої поради та підтримки, ви об’єднаєтесь у 2 групи. (Перед початком квесту відбувається жеребкування. Отримавши    синього та жовтого кольорів сердечка, діти  поділяються  на дві команди).

         (На мультимедійній дошці маршрутні листи із назвами конкурсів).  Найактивніших, у кінці уроку чекають сюрпризи! Тож уперед!

 

                                

 

                            І тур

«Подорожуємо Україною»

Конкурс «Відгадай місто»

  1. Назва якого міста, пов’язана з іменем відомого українського поета ? ( Івано – Франківськ)
  2. Місто, яке носить ім’я царя звірів? (Львів)
  3. Місто, що знаходиться за порогами Дніпра? (Дніпропетровськ)
  4. Обласний центр, у якому стоїть пам’ятник Соломії Крушельницькій? (Тернопіль)
  5. Назва якого містечка походить від слова «теребити»(корчувати, вирубувати) ліс? (Теребовля)
  6. Із пари слів утворіть назву міста: мир-жито (Житомир);        їв-Микола (Миколаїв).

 

                                    ІІ тур

Конкурс « Ми – туристи»

Назвати місто за історичною чи культурною пам’яткою.

  1. Софійський собор   (Київ)
  2. Потьомкінські сходи (Одеса)
  3. Почаївська Лавра (Почаїв)
  4. о. Хортиця (Запоріжжя)
  5. музичні кольорові фонтани (Вінниця)
  6. Золоті ворота (Київ)
  7. Парк «Софіївка» (Умань)
  8. Пам’ятник писанці (Коломия)
  9. Пам’ятник козаку Харьку (Харків)

                       

 

                             

 

  ІІІ тур

Конкурс «Славетні українці»

 

Наша Батьківщина має багато славних синів і дочок, які відомі не лише в Україні, але й за її межами. Відгадаймо, хто ж це?!

 

  1. Князь, який хрестив Київську Русь (Володимир)
  2. Автор збірки «Кобзар» (Тарас Шевченко)
  3. Чемпіонка України з плавання (Яна Клочкова)
  4. Переможниця конкурсу «Євробачення» у 2004 році (Руслана Лижичко) , у 2016 (Джамала)
  5. Князь, що заснував першу бібліотеку (Ярослав Мудрий)
  6. Українські  брати – боксери (Віталій та Володимир Клички)
  7. Український футболіст, володар «золотого м’яча» ( Андрій Шевченко)
  8. Українська художниця, малюнками якої ілюструють свої букварі японці (Марія Примаченко)
  9. Всесвітньо відома оперна співачка, уродженка Тернопільщини (Соломія Крушельницька)
  10. Українська спортсменка, майстер спорту у спортивній ходьбі ( Віра Зозуля)

 

, за                         ІV тур

Конкурс «Вірю – не – вірю»

 

  1.  Наша країна святкує день Незалежності 24 серпня ( +)
  2. Наша область є центром України (-)
  3. У річці Стрипа водяться крокодили (-)
  4. У нашому районі вирощують картоплю ( +)
  5. У нашому райцентрі є пам’ятник Шевченку (+)
  6. У місцевій водоймі водяться карасі. щуки, окуні (+)
  7. У місцевих лісах водяться кабани, білки йці, лисиці (+)

 

V тур.  Конкурс  «Квітка мрії»

Учитель. Неможливо уявити україночку без яскравого віночка на голові. Сплетений із пахучих трав та ніжних квітів, прикрашений барвистими стрічками і наділений магічним змістом, український вінок — один з найдавніших символів нашої країни.

Квіти-символи, які традиційно вплітають у вінок:

мальва — символи віри, надії, любові;

 мак — квітка мрій, символ родючості, краси та молодості;

 цвіт  яблуні — материнська любов та відданість;

 ромашка — символ ніжності, вірності і кохання;

 соняшник — символ відданості й вірності;

 м’ята — оберіг дитини та її здоров’я;

 

 материнка — символ материнської любові;

 калина — краса та дівоча врода;

 лілея — дівочі чари, чистота, цнота;

 дев’ятисил — корінь дев’яти сил, який зміцнює та повертає здоров’я;

 безсмертник — символ здоров’я, загоює виразки і рани;

 хміль — гнучкість і розум;

 польовий дзвіночок — символ вдячності.

У кожної  команди на столі  зображення 5 квітів, що вплітають в український віночок. Їм потрібно визначити назви цих квітів.                                                                                                                                        

 

VI тур . Конкурс «Творчі»

 

Учитель.  Кожна команда повинна розгадати ребуси

1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)

 5=а

2. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)

 

 

 

3. Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)

 

 

4. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)

 

 

 

VII. тур. Конкурс «ОМРІЯНИЙ ШЛЯХ»

 

 

Учитель.  Ми дуже часто  чуємо з екранів наших телевізорів такі слова, як «Європа. Європейський союз. Майбутнє України.” Але що вони значать? Що таке Європа? Де вона знаходиться? (висловлювання дітей)

 

А що ж таке «Європа»? Хто підкаже?

Куди ж ми курс омріяний взяли?

Хто нас спрямує? Шлях легкий покаже?

Хто скаже: «Зупиніться! Вже прийшли!»?

 

Я вам скажу: іти не доведеться,

Бо в серці ми Європи споконвік!

Та, все ж, без нас усіх не обійдеться:

Без нас усіх і разом, і повік!

 

Європа – не лише частина світу,

То – цілий світ, в якому навіки

Всі люди миром впевненим зігріті…

Погляньте-но! Ось бачите зірки?...

 

Це – стяг Європи. Прапор миру й волі…

Його в нас відбирають на війні…(А. Ткаченко)

 

        Саме з тебе, з нас починаєься Україна! Саме ми з вами робимо нашу державу відомою, європейською. Саме ми з вами можемо розповісти через соціальні мережі державам-сусідам про нашу унікальну країну, про її природні багатства, про мальовничі куточки, де поєднується колорит багатьох народів.

Сьогодні ми організуємо подорож «КОРАБЛЕМ СПОДІВАНЬ», яка відкриє Україну з різних ракурсів для європейців. Але, щоб наш корабель швидше плив,  потрібно виконати завдання.

     На дошці зображений «КОРАБЕЛЬ СПОДІВАНЬ», кожна з команд по черзі виконують завдання.

 

  команда. Ваше завдання: написати на картках-хвилях із клейкими аркушами свої прагнення і дії щодо кращого майбутнього України.( «Що я можу зробити, щоб Україна стала кращою?»)

 

  команда . Ваше завдання: написати на картках-вітрилах із клейкими аркушами свої мрії, побажання.( «Якою я хочу бачити Україну в майбутньому?»)

Учитель. Діти, побажаємо нашому кораблику цікавої подорожі без перешкод країнами Європи.

Звучить пісня Тіни Кароль  «Україна – це ти» .

Учитель. Усі ви сьогодні були активними, кмітливими, спритними. Тож усі ми маємо об’єднатися в одну команду – українців, які багато знають про рідну країну, шанують її символи, завжди підтримують одне одного! Як  заповідав великий Тарас, бережіть волю і незалежність України, поважайте  свій народ і його мелодійну мову. Шануйте  себе і свою гідність, і шановані будете іншими. Усі ми, громадяни України, не байдужі до долі своєї Батьківщини, маємо пам’ятати: саме в єдності наша сила!

 

 

Заключне слово вчителя.

 

Ось і підійшов до закінчення наш урок. Усі ми ще раз переконалися, що живемо в унікальній країні, населеній унікальними людьми. Ми маємо чим пишатися. І лише від нас залежить , якою Україна буде в майбутньому.

 Підсумок.  Інтерактивна вправа  «Закінчи речення»

 

 Після цього уроку, я буду ……..

 

 

 

 

 

Спільна молитва за Україну

0 Молитва за україну ideas

 

 Вручення символічних сюрпризів.

 

 

 

Саджанець Яблуня гібридна Недзвецького – низькі ціни, кредит, оплата  частинами в інтернет-магазині ROZETKA | Купити в Україні: Києві, Харкові,  Дніпрі, Одесі, Запоріжжі, Львові

 

 

Ромашки: посадка и уход в открытом грунте, виды и сорта ромашек с фото и  названиями

Волошка синя - Фактосвіт

Лілія запашна лікарська білосніжна (Кандідум)( Lily medicinal fragrant  snow-white (Candida) bulb): продаж, ціна у Мелітополі. Розсада і саджанці  квітів від "Сімейна Садиба" - 1305044281

docx
Додав(-ла)
Багрій Ольга
Додано
6 березня 2023
Переглядів
657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку