Квест для 1 класу з теми "Дружба"

Про матеріал
Зміст заняття сприяє розширенню і поглибленню поняття: друг, дружба; дає уявлення про те, як обирати друзів; вчить називати ознаки справжнього друга; виховує в учнів звичку уважно ставитися до товаришів, бути чемними один до одного; сприяє створенню дружнього дитячого колективу.
Перегляд файлу

Квест      «Дружба»

Мета: розширити і поглибити поняття: друг,  дружба; дати уявлення про те, як вибирати друзів; називати ознаки справжнього друга; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів, чемне ставлення учнів одне до одного; сприяти створенню дружнього дитячого колективу.

Місце проведення: приміщення класу або бібліотека школи.

Тривалість : 45 – 60 хвилин.

Сюжет. До дітей приходить у  гості  бібліотекар з друзями – Кіт Леопольд, Лунтік, Вінні, Капітошка, Маша. Вони пропонують здійснити цікаву гру-подорож.

Завдання. Учасники квесту повинні виконувати завдання, щоб отримати бал і рухатися далі.

Інструкція до квест-гри

  1. Команда повинна працювати злагоджено та дружно.
  2. По закінченню кожного етапу подавати сигнал, взявшись за руки і піднявши їх в гору.
  3. Участь в етапах повинні приймати всі учасники команди.
  4. Дискваліфікація за шахрайство обох команд.
  5. За порушення гри чи грубе порушення дисципліни команда отримує штраф.

Механіка гри. Гравці утворюють одну велику команду і обирають капітана.

 Команда рухається  за маршрутом і повинна виконати  п’ять завдань на стежках подорожі. Учителю, бібліотекарю допомагають старшокласники (учні 5 класу, які вчились в цьому класі рік тому). За правильно виконане завдання команда отримує бал - можливість рухатися далі. До деяких завдань гравці отримують підказку, де вказано до якого пункту слід рухатися далі.

І. Налаштування на гру-подорож.

Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»

Якщо відповідь про вас, промовляєм хором враз:

«Це все я, це все я, це мій кращий друг і я»

Якщо ні-то мовчимо і тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

Рано – вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

Хто  уміє берегти ручки, зошити й книжки?

А хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?

Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

Вчитель. Відповіли ви чудово, отже, вирушаємо в дорогу.

Подивіться на цю квіточку - семицвіточку. Вона незвичайна, бо має назву, прочитайте «Дружба». Свої кольорові пелюсточки вона нам розкриє (повернеться лицьовою стороною) за умови виконання всіх завдань подорожі. Чи готові ви довести, що всі знаєте правила дружби і вмієте дружити? Тож, рушаємо у путь……

На пелюстках, на зворотній стороні такі правила:

Перше правило дружби – «Посмішка»

Друге правило дружби – «Мудрість»

Третє правило дружби – «Допомагай»

Четверте правило дружби – «Уміти вибачати і вибачатися»

П’яте правило дружби – «Добрі слова»

Шосте правило дружби – «Єдність»,

Сьоме правила дружби – «Радість».

Завдання та підказки

Класна кімната або бібліотека (парти розставлено на 5 стежинок – пунктів гри-квесту)

Маршрутні листи команд ( інформація для вчителя)

Маршрут  команди

Пункт 1.Від Вінні-Пуха

Пункт 2.Від  Лунтіка

Пункт 3.Від Леопольда

Пункт 4.Від Капітошки

Пункт 5.Від Маши

Маршрутні листи команд ( для учнів)

Маршрут команди

Пункт 1.

Пункт 2.

Пункт 3.

Пункт 4.

Пункт 5.

Підказка . Відгадайте  загадку-питання.

До прогулянок він ласий,
Є на мед чутливий нюх.
Зветься плюшевий ведмедик,
Всім відомо…(Вінні Пух)

Стежина 1 (від Вінні-Пуха)

Мозковий штурм «Дружба – це …»

Вінні-Пух: Діти, скажіть , що ж таке «дружба»? (метод «Мікрофон»)

Характерно, що справжніх друзів у людини звичайно мало. Багато друзів тільки у того, хто користується друзями з міркувань власної вигоди: чим більше друзів, тим більше вигоди. Такі «друзі» здебільшого тимчасові. Справжніх друзів пов’язує велика повага один до одного, розуміння , взаємодопомога.

Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, спільності інтересів, смаків, поглядів.

Вчитель. Тож, які ще ознаки дружби ми з вами знаємо… Запишіть такі ознаки, щоб слова починались з літери слова ДРУЖБА. (при потребі допомога від учнів 5 класу)

Д – …(добро або довіра)

Р – …(радість або розуміння)

У – …(увага або успіх)

Ж – …(життя або життєрадісність)

Б – …(багатство або бадьорість)

А – …(активність або акуратність)

 (можуть бути інші варіанти; після виконання завдання отримуют пелюстку квітки-дружби)

Підказка . Відгадайте  загадку-питання.

Цей герой потрапив до нас з іншої планети, він має незвичний фіолетовий колір.

Хто це?   (Лунтік)

Стежина 2 (від Лунтіка) «Хвиля»

 Ось наступна стежка. Як відомо, на шляху мандрівників зустрічається багато перешкод. Ваше завдання сісти в одне велике коло, взятись за руки, не спираючись на підлогу, піднятись всі разом, не створюючи хвилю. 

(після виконання завдання отримують пелюстку квітки-дружби)

Стежина 3 (від Леопольда)

Підказка:

Діти, який  мультик завжди закінчувався? Так! «Давайте жити дружно!»?

(Про Леопольда)

 А от і сам кіт Леопольд! Передавайте цю м’яку іграшку по черзі зі словами-побажаннями, які ви б хотіли сказати своєму справжньому товаришеві. Закінчуйте свої слова словами кота Леопольда. А почну я.

– Дорогі мої дітки! Мої першачки! Я хочу, щоб ми з вами поважали один одного, не ображали, жили у мирі і злагоді. В цьому я вам буду допомагати. Я вас люблю! Давайте жити дружно!

(Діти по черзі говорять від себе і зі словами «Давайте жити дружно!» передають іграшку сусідові.)

Завдання: «Хто з ким дружить?»

Зелений крокодил Гена та …….(Чебурашка)

Іван Царевич та …………( Сірий Вовк)

Дюймовочка та ………..(ластівка)

Котик та……..(Півник)

Карлсон та …….(Малюк)

(після виконання завдання отримують пелюстку квітки-дружби)

Стежина 4 (від Капітошки)

Підказка: Хто з краплинки з’явився та вовчика зробив веселим і добрим? 

(Капітошка)

Завдання: Об’єднуємо прислів’я  на хмаринках  або  продовжити самостійно

 Немає друга-шукай, а знайдеш – тримай.

 Старий друг краще нових двох.

·Дружба та братство – дорожче багатства.

·Друзі пізнаються в біді.

·Дружба – найбільший скарб.

·При горі та в лиху годину пізнаєш вірну людину.

(після виконання завдання отримують пелюстку квітки-дружби)

Стежина 5 (від Маши)

Підказка:  Як звати дівчинку-хитрунку, що з ведмедиком живе.

Багато прикрощів йому завдає…? (Маша)

Завдання: Інколи друзі буває сваряться, то що ж ліпше їм треба зробити? Помиритись!

– Правильно! Щоб помиритись, треба вибачитись. Для цього існує безліч способів. Як ви миритесь, розкажіть. (Відповіді дітей.) А я пропоную вам мирилки.

Через тин вишня похилилася,

А дружка з дружкою посварилася.

- Тобі яблучко, мені грушечка,

Не сварімося, помирімося,

Моя подружечко, обнімімося!

Чарівна пробачалочка.

Винен я, пробач мені.

І не лай, і не свари.

Обіцянок своїх не забуду:

Ображати тебе я не буду!

Мир миром,

Пироги з сиром,

Вареники в маслі,

Ми - дружечки красні!

Поцілуймося!

Чарівна мирилочка.

Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образа відійди,

Жде нас дружба назавжди!

  • Яка вам більше сподобалась? Давайте її вивчимо. (з рухами)

(після виконання завдання отримують пелюстку квітки-дружби)

Вчитель: Ви – усі гарно попрацювали, але ми відкрили лише 5 пелюсточок, щоб відкрити шосту та сьому – нам потрібно – виконати тест, заспівати пісню про дружбу…

Тест «Чи добрий ти друг?»

  1. Друг розповів тобі таємницю, ти:

 –Розкажеш її іншим друзям.

 – Нікому не розкажеш.

  1.               Друг добре написав контрольну роботу, ти:

 – Позаздриш йому.

 – Порадієш за нього.

  1.               Друг спізнюється на зустріч з тобою, ти:

 – Образишся і підеш.

 – Дочекаєшся його.

  1.               Друг не виконав домашнього завдання, ти:

 – Даси йому списати.

 – Поясниш, як треба виконувати.

  1.               Друг подарував тобі на день народження зовсім не потрібну річ, ти:

 – Відкладеш подарунок, навіть не подивившись.

 – Подякуєш другові за турботу.

  1.               Друг у твоїй присутності сказав неправду вчителеві, ти:

 – Скажеш вчителеві, що друг сказав неправду.

 – Переконаєш, щоб він сам виправив становище.

  1.               Ти зібрався з другом на ковзанку, а його вдома попросили виконати термінову роботу, ти:

 – Почекаєш друга.

 – Допоможеш йому.

10-14 – Ти справжній друг. Ти – надійна людина.

6-10 – Ти непоганий друг, але тобі треба уважніше ставитися до друзів.

До 6 – Тобі ще треба вчитися дружити. Ти думаєш тільки про себе. Постарайся змінити своє ставлення до товаришів, якщо не хочеш залишитися самотнім. Адже у дружбі важливо не тільки брати, а й віддавати.

Методичний коментар. Діти виконують тестування, підраховують бали – за негативну відповідь – 1 бал, за позитивну – 2 бали. Діти, що отримали 10-14 балів, отримують квіточку, 6-10 балів – метелика, до 6 балів – хмаринку. Всі малюнки прикріплюють на макеті галявини – на дошці, де збирались квіти – дружби.

ПІСНЯ  ПРО  ДРУЖБУ

(після виконання завдання отримують останні пелюстки квітки-дружби)

– Ось і зібрали ми «Квітку Дружби». Хай же цвіте вона і розквітає у ваших душах добротою і ласкою, справжніми людяними вчинками, хай мир і дружба, любов і злагода оселяться в нашому класі.

 

 

 

 

 

ДОДАТОК.

ГЕРОЇ:

     

                                        

ПІСНЯ ПРО ДРУЖБУ

Знають всі коли є друг –

Все світлішає навкруг,

Якщо сам не підведеш –

Друзів більше ти знайдеш.

 

Приспів:

Дружать сонце і земля,

Дружать луки і поля,

Дружать діти на землі

І великі, і малі!

 

Разом ходим на гурток,

Поспішаєм на каток.

Нам незгоди не страшні –

З другом весело мені.

Приспів.

Де єднає дружба всіх –

Там лунає пісня й сміх,

Свято нам несуть у дім –

Буде весело усім.

 

 

docx
Додано
22 листопада 2022
Переглядів
383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку