КВЕСТ для учнів 8-х класів "Подорож по стежинкам здорового життя"

Про матеріал
Мета:закріплення теми з основ здоров’я «На порозі дорослого життя», формування свідомої мотивації щодо ведення здорового способу життя, відповідальності за власне життя і здоров’я; формувати навички роботи в команді та активізувати діяльність учнів. Міжпредметний зв'язок: біологія, основи здоров’я.
Перегляд файлу

Подорож по стежинкам здорового життя

КВЕСТ для учнів 8-х класів

Мета:закріплення теми з основ здоров’я «На порозі дорослого життя», формування свідомої мотивації щодо ведення здорового способу життя, відповідальності за власне життя і здоров’я; формувати навички роботи в команді та активізувати діяльність учнів.

Міжпредметний зв'язок: біологія, основи здоровя.

 

ХІД ЗАХОДУ

Учасники збираються в холі, де вчитель визначає мету й завдання гри, а також формує 3 команди ,знайомить з правилами гри, наголошує на необхідності рухатися по доріжкам строго по маршрутним листом та визначає час на проходження маршруту. Обирається капітан команди, назва команди .Капітани команд обирають конверт із загадками. В кожному задіяному приміщенні  є завдання для команд, а також  конверти із загадками. Оголошується початок гри.

Після проходження всіх доріжок учасники збираються в кабінеті біології, вчителем збираються  маршрутні листи, аналізуються, оцінюються результат роботи команди і оголошується переможець. Командири оцінюють роботу кожного учня в команді, а учням команди переможців добавляються додаткові бали.

 

ЗАГАДКИ ПРО ДОРІЖКИ   Якщо хочеш розумним стати

                                                      Потрібно книг багато читати

                                                      Щоб знайти ці книги всі

                                                      Потрібно до ……йти. ( Бібліотека)

 

                                                       Каша,чай, кисіль і булки

                                                       Стіл накритий на сніданки

                                                       Зустрічають Вас в………..

                                                       Щоб були здорові й ситі. (Їдальня)

                                                       

                                                       Тут працюють люди

                                                        В білих халатах

                                                        Зустрічають учнів, щоб їх лікувати

                                                        І першу допомогу надавати. (Медкабінет)

                                                       

                                                         Кабінет цей, як картинка

                                                         З рибками, тваринками

                                                         І зеленими рослинами

                                                         Тут знань отримують доволі

                                                         Які назавжди у житті

                                                         Стануть друзями тобі. (Кабінет біології)   

                                            ЗАВДАННЯ НА ДОРІЖКАХ

Медичний кабінет

(максимум-15 балів)

  1.               З’єднайте стрілками визначення поняття

Гіподинамія                   Деформація стопи зі зниженням її склепіння.

 

Плоскостопість               Порушення функцій організму внаслідок

                                                зниження рухової  активності.

 

Постава                                Мимовільне звичне положення  тіла стоячи,              

                                              здатність утримувати його без напруження.

 

  1.               Як надати першу допомогу при  відкритому переломі кісток кінцівок?

Перша дія — обробка антисептиком рани. Йод, зеленка, спирт, горілка — цими засобами потрібно змастити і краї рани, а потім вже накласти стерильну пов’язку. Відкриті переломи часто супроводжуються рясними кровотечами, і може виникнути необхідність накладення джгута. При цьому важливо не намагатися виправляти деформації кінцівки, що не вправляти виступаючі відламки кістки. Так можна інфікувати рану і викликати напад болю у людини. Далі необхідно зафіксувати ушкоджену руку або ногу.

  1.               Як надати першу допомогу при харчовому отруєнні?

1. При перших ознаках харчового отруєння слід негайно промити шлунок чистою водою, можна злегка підсоленою. Випити максимум, потім викликати блювоту. Повторювати процедуру слід доти, поки зі шлунка не почне виходити вода без сторонніх домішок.

2. Після промивання шлунка слід прийняти ентеросорбенти, що допоможуть вивести отруйні речовини з організму. Переважно це активоване вугілля, смекта, ентеросгель тощо. Приймати слід згідно з інструкцією, кожні 4 години.

3. Якщо очистити ШКТ не вдалося і токсини встигли всмоктатися в кров, слід почати пити мінеральну воду без газу. Це допоможе швидше очистити організм і відновити водний баланс. Зверни увагу: пити треба часто, плавно, невеликими ковтками, щоб не давати додаткового навантаження на постраждалий організм.

Якщо відбулася дуже велика втрата рідини, слід приймати розчини, що дозволять відновити баланс мінералів і електролітів. Наприклад, регідрон, який можна купити в аптеці.

4. Після промивання шлунка та прийому ліків, слід зберігати спокій. Перебуваючи на питному режимі, бажано 5-7 годин або більше не вживати їжу, потім перейти на щадний, дієтичний раціон.

5. При харчовому отруєнні в жодному разі не рекомендується пити закріплюючі засоби. Звісно, вони допоможуть, але це буде тимчасово, потім ризикуєш отримати серйозні проблеми із ШКТ.

Зверни увагу. Якщо після промивання шлунка та прийому ентеросорбентів тобі не кращає, триває блювота, тримається температура тощо, негайно звернися до лікаря. Крім того, якщо ти помітила перші симптоми харчового отруєння і не впевнена, що зможеш впоратися з ними самостійно, без зволікань звернися до лікаря або викликай "Швидку".

3) Заповни таблицю.

Хвороба

Збудник

Джерело інфекції

Ботулізм

 

 

Сальмонельоз

 

 

Дизентерія

 

 

Холера

 

 

 

Їдальня

( максимум -15 балів)

  1.               вправа « Збери докупи»

Учні отримують перелік органів, з якого мають скласти  травну систему в правильній послідовності.

Органи: глотка, ротова порожнина, товстий кишечник, стравохід ,слинні залози, анальний отвір, підшлункова залоза, анальний отвір, тонкий кишечник, печінка, шлунок.

  1.               Продовжити речення.

           Вітаміни……….(від лат.віта-життя, біологічно активні речовини, необхідні учасники обміну речовин)

Авітаміноз………(відсутність вітамінів в організмі)

Гіпервітаміноз…(.надлишок вітамінів()

Гіповітаміноз………( недостатня кількість вітамінів)

3)На столі розміщені  фрукти і овочі (лимон, морква ,волоські горіхи, квасоля,  кукурудза,  петрушка, капуста, столові буряки, яблуко ,цибуля ) , продукти харчування (молоко, кефір, чорний хліб, вершкове масло, риба, яйця, )

Виберіть овочі і фрукти, в яких міститься вітамін,

а) який підвищує опірність організму до простудних захворювань;(віт.С лимон, цибуля,)

б) який покращує зір  та збереже волосся гарним;(А морква, )

в)позбавить дратівливості, попередить  анемію (В, гречка, чорний хліб)

в)Виберіть  продукти харчування, які:

- допоможуть  у навчанні,( горіхи, чорний хліб, гречка)

- збережуть статеву систему(віт .Е,  ,петрушка, насіння соняшника, кукурудза)

- допоможуть стати привабливими зовні(молоко, вершкове масло, гречка, кефір, яйця, петрушка ,червоний буряк, квасоля, яблуко)

Бібліотека

(максимум 28 балів)

1) Чому не можна швидко споживати їжу?

(Сигнали про насичення після прийому їжі надходять у головний мозок із запізненням у 20 хвилин, пов’язано з механізмом  гуморальної регуляції)

2)Поясніть, як взаємопов’язані фізична культура  і здоровя.

(фізичні вправи і посильна фізична праця є фізіологічним засобом зняття емоційних напружень, при цьому нервова система забезпечує чітку регуляцію роботи м’язів .Фізичні вправи підвищують захисні властивості крові й шкіри, стійкість організму до нестачі кисню, підвищуючи працездатність серцевого м’яза та кращому розвиткові системи дихання. Профілактика гіподинамі. Підвищують стійкість організму до навколишнього середовища. 

3) Чому заняття фізичними вправами і куріння несумісні?

Серед багато чисельних шкідливих речовин тютюнового диму особливо сильними отрутами є синильна, мурашина та масляна кислоти. Вони посилюють кисневе голодування і порушують обмін у м’язовій тканині. Порушується трофіка тканин і м’язів. Нікотин порушує кровообіг і регуляцію життєво важливих органів і власне м’язової тканини. . Існують дані, що 20 сигарет, викурені протягом дня, змушують серце працювати з навантаженням адекватним 8-годинній їзді на велосипеді проти вітру, бо порушення кровоточу під дією нікотину призводить до недостатнього постачання організму киснем. Розвивається кисневе голодування. Дослідження показали: через 10-15 хв. після викурювання сила м’язів зменшується на 15%.)

Кабінет біології.

Максимум( 20 балів)

  1.                           Гра « Шифровка» (по балу за кожне правильно розшифроване поняття).

В’ЯЗОРОД-Здоровя

ДАЗЯРКА-Зарядка

ЄГІГІАН -Ггігієна

ЖИРЕМ- Режим

БОРОХАВ-Хвороба

МАТІВІНИ-Вітаміни

  1.                           Доповніть прислів’я.(1 бал за првильну відповідь)

Здоровя- ….(найдорожчий скарб)

Вартість здорвя знає лише той…..(хто його втратить)

У здоровому тілі ….(здоровий дух)

Бережи одяг, доки новий, а здоровя…(доки молодий)

Ніхто не потурбується  за тебе краще…(ніж ти сам)

Не бігаєш здоровим, побіжиш…(коли захворієш)

Здоровю ціни…( немає)

  1.                           В Давній Індії вирішували винна людина в скоєнні злочину чи ні. змушуючи її зїсти сухий рис. Якщо  людина зїсть , вважали ,що вона не винна, якщо ні-то винна. Чому винна людина не зможе зїсти сухий рис? (Під час хвилювання або страху в людини порушується рефлекс виділення слини, тому рис  важко проковтнути) Отже приймати їжу потрібно в  спокійному стані.

Література

1.Л.І Остапченко Біологія. Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів, - К: Генеза, 20016. – с.62-65

2. Н.М. Поліщук. Основи здоровя// Підручник для учнів 8 класу.
3 Зуй В.Д. Біологія.Тварини // Тести для учнів 7 класу,–К: Генеза, 2001.– с.13-15
4.Н.П.Поліщук//. Робочий зошит. Основи здоровя 8 клас. Житомир: видавець О.О.Євенюк 2016р.

 

 

 

docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
892
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку