Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків. Практична робота № 8 «Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозиці

Про матеріал
Мета: навчальна: - розширювати уявлення учнів про вплив психоактивних речовин (тютюну, алкоголю, наркотиків) на репродуктивну систему підлітків; - формувати володіння навичками відмови від шкідливих звичок; розвивальна: - розвивати уміння робити висновки, працювати в команді, вести діалог; виховна: - виховувати свідоме, відповідальне ставлення до власного здоров’я та здоров’я нащадків. Тип уроку: урок-тренінг
Перегляд файлу

 

 8 клас                                                                                             31.01.2019

Тема: Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків. Практична робота № 8 «Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску».

Мета:

навчальна:

  • розширювати уявлення учнів про вплив психоактивних речовин (тютюну, алкоголю, наркотиків) на репродуктивну систему підлітків;
  • формувати володіння  навичками відмови від шкідливих звичок;

розвивальна:

  • розвивати уміння робити висновки, працювати в команді, вести діалог;

виховна:

  • виховувати свідоме, відповідальне ставлення до власного здоров’я та здоров’я нащадків.

Тип уроку: урок-тренінг

Обладнання та матеріали: Підручник «Основи здоров’я». 8 клас./ І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко. – К.: Видав. «Алатон», 2016,  комп’ютер, проектор, дошка, друковані матеріали по темі уроку, фішки різного кольору, папір різнокольоровий, папір білий, конверти паперові різної форми для лепбука, олівці, фломастери, кубик Блума, бланки самооцінювання, картки для об’єднання в групи.

Час роботи

№ з/п

Етап уроку

Час виконання

1

Вступний

11 хв

2

Основний

22 хв

3

Підсумковий

12 хв

 

Хід уроку

І. Вступна частина. 11 хв.

(Вправа «Кольори» (початок)Заходячи до кабінету учні обирають фішки різного кольору для подальшого об’єднання в групи)

1. Привітання. 0,5 хв.

З ранком добрим вас вітаю!

Праці гарної бажаю!

Хай удача посміхнеться,

Хай сьогодні все вдається!

Хай над вами зірка світить!

Ви ж самі як зорі, діти!

2. Знайомство. 2 хв.

Вправа «Найкраща риса»

Учасники по черзі, починаючи з учителя, називають своє ім’я і свою рису характеру на першу літеру імені. Коли черга знову доходить до вчителя він говорить:

  • Рада вас вітати!

3. Вироблення правил роботи. 2 хв.

- Діти, як і на кожному уроці, ми маємо дотримуватися певних правил роботи.

Які правила роботи пропонуєте ви?

(Пропозиції учнів. Учитель записує на аркушах фліпчарту. Н-д:

- дотримуватися добровільності;

- бути активними;

- бути позитивними;

- не критикувати;

- піднята рука означає тишу тощо).

4. Звортній зв'язок. Перевірка д/з.  3хв.

Вправа «Кольори» (продовження)

Учасники об’єднуються в групи за кольорами фішок. Кожна група обирає спікера, хронометриста та репортере, який записує ідеї учасників групи.

Учитель: Протягом 1 хвилини пригадати все, що ви знаєте про Соціальні аспекти статевого дозрівання.

Групи по черзі презентують свої ідеї. Учасники інших груп опротестовують невірні твердження і доповнюють власними.                 

Спільне обговорення правильності відповідей.

  1. Визначення теми, мети уроку. 1хв 30с

Перегляд Відеоролику «Шкідливі звички, їх вплив на життя і здоров’я людини» (1хв 20с)

(https://www.youtube.com/watch?v=6QmFUTYQqTc )

Учитель: - Діти, чи можете ви, переглянувши відео, назвати тему уроку? (Діти відповідають)

Учитель: Дійсно, тема сьогоднішнього уроку «Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на репродуктивну систему підлітків.»

Практична робота № 8 «Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску»

  1. Вправа «Очікування». 2 хв.

Учитель: - Діти, чого ви очікуєте від уроку? 1-2 слова.

Перший учень називає і прикріплює сонечко до хмаринки, разом з ним кріплять ті, у кого очікування співпадає. І так далі.

ІІ. Основна частина. 22 хв.

  1. Учительське повідомлення. 2 хв.

Шкідливі звички (алкоголізм, тютюнопаління, наркоманія та токсикоманія) — явища, які тісно пов’язані між собою. Вони є важливими факторами багатьох захворювань та причиною загибелі мільйонів людей. Ці звички перетворились на смертельних ворогів людства, яких потрібно зупинити, щоб не допустити можливості самознищення людини.

У підлітка відбувається дуже інтенсивний обмін речовин, що сприяє швидкому всмоктуванню й надходженню тютюнової, алкогольної та наркотичної отрути в життєво важливі частини організму, особливо в головний мозок. Мозок починає працювати зі збоями, погіршується пам’ять, знижуються інтелектуальні здібності. Молода людина стає хворою фізично, соціально, психічно, інтелектуально. Навіть невеликі дози наркотику порушують процеси нормального росту, розвитку та статевого дозрівання підлітка.

Поширеними наслідками вживання алкоголю хлопцями є послаблення в них у зрілому віці сексуального потягу та імпотенція, а також алкогольний цироз печінки: вона починає виробляти білок, який зв’язує чоловічий гормон (тестостерон). Патологічно зростає в організмі чоловіка рівень жіночих гормонів.

Вплив тютюну, алкоголю та наркотичних речовин на організм дівчини є ще згубнішим: жінки, які палять, частіше страждають на безпліддя; ризик кровотечі і спонтанного аборту під час вагітності вищий, ніж у жінок, які не палять; менопауза (припинення циклічної діяльності яєчників) швидше настає у жінок, які палять. Відповідно, жінки, які палять, старіють швидше.

Існує дуже багато доказів того, що куріння до настання і під час вагітності шкідливе для дитини, оскільки погіршується транспортування кисню і поживних речовин. Причому немає прямої залежності між кількістю викурених цигарок і їхньою шкідливістю.

Учені з Мюнхенського Університету дослідили, що жінки, які планують вагітність, повинні відмовитись від куріння не тільки з метою профілактики перинатальної патології, недостатньої маси тіла при народженні, синдрому раптової смерті новонароджених, ризику виникнення бронхіальної астми, відставання в розумовому розвитку, але й для зниження ризику розвитку ожиріння у своїх дітей. Діти, матері яких курили під час вагітності, страждали на ожиріння вдвічі частіше. Окрім цього, у них було на 43 % вища ймовірність мати надлишкову вагу, ніж у дітей, матері яких не курили. Ризик ожиріння і надлишкової ваги зростав у міру збільшення кількості цигарок, які випалювали вагітні матері. При цьому ця залежність зберігалась навіть після врахування таких важливих факторів, як освітній рівень батьків і тип вигодовування дитини.

Погляньте на шокуючі світлини, що ілюструють наслідки впливу тютюну, алкоголю, наркотиків на репродуктивну систему підлітка. Ці діти були зачаті й народжені (не народжені) тими, хто вів згубний спосіб життя в підлітковому віці.

Пам’ятайте!

95 % патологій у новонароджених — це наслідки дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на репродуктивну систему організму.

(https://subject.com.ua/lesson/health/8klas_2/23.html )

  1. Вправа «Коктейль» 3 хв

Учасники стають в коло учитель по черзі називає «Ківі, яблуко, кавун, гранат…» І так по черзі поки не завершиться коло. Тоді учитель говорить:

  • Я хочу приготувати коктейль з яблук!

Усі учні-«Яблука» об’єднуються в групу і сідають за стіл з яблуком. Хто сідає останній називає наступний вид коктейлю.

  1. Робота в групах. 13 хв.
  • Діти, перед вами на столах є роздруковані матеріали уроку і завдання до них. Необхідно протягом 15 хвилин опрацювати матеріал і виписати основні тези на листочки, вміщені у конверті. Хронометрист слідкує за часом. По закінченню часу спікер презентує роботу.

І група – аналізує вплив алкоголю на статевий розвиток підлітків. (Додаток 1)

ІІ група – аналізує вплив тютюну на статевий розвиток підлітків. (Додаток 2)

ІІІ група - аналізує вплив наркотиків на статевий розвиток підлітків. (Додаток 3)

IV група – розробляє алгоритм відмови від небезпечних пропозицій. (Підручник, с. 110-115)

Презентація роботи груп. 2 хв.

Учитель: - Часто люди не задумуються про наслідки своїх вчинків, а потім страждають самі і примушують страждати інших. Одним із небажаних в ранньому підлітковому віці є статеве життя. Ви вже це знаєте з попередніх уроків. Тому важливо вміти відмовлятися від таких пропозицій.

  1. Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску. 2 хв.

Вправа «Любить-Нелюбить»

Учасники об’єднуються у пари (хлопчик-дівчинка) після слів учителя «Любить-не любить». Кому не вистачає пари приєднується до інших. Учитель:

  • Діти, поверніться обличчям хлопець до дівчини. Хлопці намагається схилити дівчат до статевих стосунків умовляннями чи погрозами. Дівчата  відмовляються за розробленим у попередньому завданні алгоритмом.

Учитель: Чи важливо набути навичок відмови від небезпечних пропозицій? (Відповіді учнів)

ІІІ. Підсумковий етап.

  1. Об’єднання в групи. Вправа «Мозаїка» 2 хв.

Учитель заздалегідь розрізає картинки на частини, по кількості учасників у групах. Діти намагаються скласти картинки, таким чином об’єднуються у групи.

  1. Зворотній зв'язок. Кубик Блума. 2 хв.

Учитель: - Діти, для того, щоб дізнатися, наскільки добре ви засвоїли тему уроку, пропоную вам покидати кубик. Це – Кубик Блума, який був створений американським психологом Бенджаміном Блумом.

Один представник від групи кидає кубик і отримує питання , яке починається зі слова, яке випало. Група протягом 2 хвилин обговорює і записує відповіді на папірці складеному «гармошкою». Потім групи презентують свою роботу.

Питання:

Назви психоактивні речовини, які впливають на репродуктивний розвиток підлітків.

Запропонуй алгоритм відмови від небезпечних пропозицій.

Поділися порадою, як запобігти шкідливим звичкам.

Поясни, що ти насправді думаєш про вплив тютюну на організм підлітків.

Чому шкідливо вживати наркотичні речовини.

Подумай, що буде, якщо з раннього віку вживати алкоголь.

  1. Презентація роботи груп. 2 хв.
  2. Домашнє завдання. 1 хв.

Обовязково.

  1. Опрацювати матеріал підручника. С. 110-115

Обрати одне чи кілька із запропонованих завдань.

  1. Скласти заклик (вірш, слоган) до здорового способу життя.
  2. Створити презентацію «Значення здорового способу життя для збереження репродуктивної функції організму.
  1. Самооцінювання. 2 хв.
  2. Рефлексія. 3 хв.

Учитель: - Діти, чи збулися ваші очікування від уроку? Якщо так, нехай сонечка перелетять на квітку, де вони полюбляють сидіти.

  • Прошу вас взяти по одній закладці з порадами, побажаннями і подарувати своєму однокласнику так, щоб у кожного знову була лише одна закладка і стати в коло.

Озвучте по черзі те, що написано на закладках. (Учні по черзі озвучують)

Дякую вам всім за роботу і підтримку! Ви дуже гарно працювали на уроці. Думаю, що всі ви заслуговуєте високих балів. Яких саме, можна буде сказати після перевірки таблиць самооцінювання.

Візьміться за руки. Підніміть руки в гору і скажіть:

  • Ми молодці!

Урок завершено. До побачення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Чубенко Ольга
Додано
31 березня 2020
Переглядів
1457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку