Квест для учнів початкових класів "Україна - моя Батьківщина"

Про матеріал

Цікава форма проведення виховного заходу передбачає поглиблення знань учнів про культуру, звичаї, традиції, розширює поняття про єдність, незалежність і суверенність нашої держави, сприяє формуванню національної самосвідомості школярів; розвиває в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави; виховувує патріотичні почуття до рідного краю. Квест можна використати як підсумковий урок з відповідної теми.

Перегляд файлу

КВЕСТ  ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

 «Україна – моя   Батьківщина»

МЕТА: поглиблювати знання учнів про  культуру, звичаї, традиції, розширити поняття про єдність, незалежність і суверенність нашої держави, сприяти формуванню національної самосвідомості школярів; розвивати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави; виховувати патріотичні почуття до рідного краю.

ОБЛАДНАННЯ: карта України, українські краєвиди, малюнки дітей, Конституція України, зображення державних символів, вишиті рушники, квіти для віночка, стрічки, конверти й аркуші із завданнями.

Перед початком квесту  відбувається обʼєднання учнів у 6 груп. Члени груп обирають командира.

Учитель. Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож у формі квесту. Чи знаєте ви, що таке квест?

Квест – це спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань. А подорожувати ми будемо надзвичайною, чарівною країною. Якою саме – ви зараз скажете,  відгадавши  кросворд

 

г

о

 

 

 

о

д

 

ж

в

е

к

у

з

 

е

с

и

д

р

У

К

Р

А

Ї

Н

А

б

а

л

 

в

і

в

р

р

а

 

п

е

 

п

 

р

л

а

о

ь

т

 

 

 

и

 

 

1.Найбільший звір.( Зубр)

2.Назва гір на заході України. (Карпати)

3.Найвища гора Українських Карпатах.( Говерла)

4.Місто порт на узбережжі Чорного моря.(Одеса)

5.Столиця України.( Київ)

6.Найбільша річка України. (Дніпро)

7.Найбільший птах України. (Журавель)

 

  • Молодці! Дійсно, сьогодні ми мандруватимемо рідною Україною!

Ви матимете змогу показати свої знання українських пісень, віршів, загадок, мультфільмів. Вас чекають завдання на 6 станціях, але, щоб знайти станції вам також потрібно розгадати загадку – підказку, яка вказуватиме вам назву станції.

- Отже кожна команда отримає зараз конверт з завданнями і по моїй команді починає рухатися.

- За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте квіткочки, які складатимете в конверт.

- Після виконання всіх завдань ми знову збираємось разом  і виконаємо спільне для команд завдання.

- Команди готові? Ну, що ж всім зрозуміло завдання. Отже на старт! Увага! Почали!

(Кожна група отримує маршрутний лист. Учитель повідомляє учнів про те, що за правильне виконання завдань, на кожній станції вони отримають квітку ( відповідно до назви команди: барвінок, волошки, ромашки, чорнобривці, мак, калина) (Додаток 1)

Бесплатные фото Василек Синий (Страница 1) - HDStockPhoto.comАпрель 2013 Сайт детского сада 14 г. ИшимаПредпросмотр - Схема вышивки "Мак и бабочки" - Схемы вышивки - 1poltanya - Авторы - Портал "Вышивка крестом"  Результат пошуку зображень за запитом "квітка барвінку фото" Результат пошуку зображень за запитом "квітка чорнобривців фото"  Результат пошуку зображень за запитом "калина фото"

Учитель.  Наш безмежний любий край!

                 Жовте поле, синє небо!

                 Україно! Зустрічай!

                 Ми вже їдемо до тебе!

                 Команди, швидко всі шикуйтеся!

                 На Україну помилуйтеся:

                 Погляньте на міста  й річки -

                 На карті як блакитні стрічки!

                 Крутії гори, ліси та села,

                 Мов пісня, щира та весела!

                 Тож я наказую, хлоп’ята,

                 Наш прапор міцно вам тримати,

                 Щоб завжди ми були щасливі

                 Та Україну всі любили!

                 Тож ви завдання перше прочитайте

                 І разом у  квест, у подорож рушайте!

Станція «Символи України»

 

                  1. Назвіть Державні Символи України

                  2. Пригадай назви рослин – символів України.

                  3. Пригадай і назви тварини – символи України.

                  4. Використовуючи заготовки виготовте аплікацію «Символи України» (кожній групі – своя заготовка)

Станція « Карта  України»

 

         1.  Складіть  асоціативний  куща – «Україна»

- Діти, а як ви розумієте, що для вас  є Україна?

                                                         Наша Батьківщина

                                                         Рідний  край

          Україна                                 Наша держава

                                                         Рідна земля

                                                         Україна – ненька

                                                         Наша Вітчизна

 

2. Порахувати, скільки областей в Україні?

3. Уважно  розглянь карту України.

4Знайди  Миколаївську область. Співвіднеси дві карти. На кольоровій карті знайди  Миколаївську область.

5. Виріж та наклей на підписану карту

6. Назви області – сусіди Миколаївської області. 

Станція «Поетична  Україна»

 

  1. Назвіть автора рядків вірша

 

Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі,

Горами хвилю підійма. (Тарас Шевченко)

 

-А як ми називаємо Тараса Шевченка? Правильно, Кобзарем. Підкажіть-но мені, хто такі кобзарі?

2. Назвіть імена українських поетів та назви їх віршів.

3.  Доповнити вірші, вставляючи останнє слово:

 

Ми дуже любим весь наш край,

І любим У_______ (Україну),

Її лани, зелений гай,

В саду рясну _______ (калину).

Там соловейко навесні

Співає між _______ (гілками),

Та й ми співаємо _______ (пісні)

Змагається він з нами!       

                             М.Познанська

 

Станція «Фольклорна»

Інтерактивна гра «Дешифрувальник»

  На картках записані зашифровані прислів’я, а розшифруєте ви їх за допомогою вправи «Дешифрувальник». І не тільки розшифруєте, а ще й поясните їх зміст.

номуКож  имла  явос  ростона                   - Кожному мила своя сторона.

зеБ тьківБанищи  маєне динилю               - Без Батьківщини немає людини.

Аз оїсвм рамєк рцесе литьбо                     - За своїм краєм серце болить.

ожнеК райк  аєм  всій  чайвиз                    - Кожен край має свій звичай.

іднаР  емзля  і в жніме илам                       - Рідна земля і в жмені мила.

 

Станція «Загадкова»

 

Цвіте синьо, лист зелений
Квітник прикрашає
Хоч мороз усе побив –
Його не займає. (Барвінок) 

     

На ріднім полі шепчуть колоски,

 Я рад би знати тихі їх думки.

Я слухав, чув, як кожна колосина

Шептала тихо слово: ….    (Україна)     

 

  Україну прославляє, Хоч не знає слів,

  Тугу людям розганяє многострунний спів.

  У похід її з собою Брав козак Мамай,

  Мов ясну леліяв зброю.

  Хто вона: вгадай? (Бандура)         

 

Навесні я сіяла насіннячко,

Доглядало квіти тепле літечко.

Восени на святі любій мамі

Подарую я червоні...  (Мальви)                                                            

 

Хто ж ті ягоди не знає,

 Від застуди їх приймає.

 На кущах вони висять,

І, як маків цвіт, горять.

Тільки це не є малина.

Що за ягода? —      (Калина)                                                                                

Станція «Розумники»

 

1. Найвище дерево, що росте в Україні. (Модрина)

2. Розмальоване великодне яйце.   (Писанка)

3. Мешканець Запорізької Січі.   (Козак)

4. Сплетені в коло квіти, ним дівчата прикрашають голову (вінок)

5. Різнокольорова прикраса українського віночка.   (Стрічка)

6. Цей кущ оспіваний в українських народних піснях,є символом дівочої краси. (Калина)

7. Державна мова в Україні. (Українська)

8. Урочиста пісня нашої держави. ( Гімн)

9. Улюблена страва українців. (Вареники)

10. Рослина з дрібненькими біленькими квіточками, схожа на деревце. Символ нескореності.   (Деревій)

11. Назвати 6 найбільших міст України.

12.Які моря омивають Україну?

 

Заключна частина.

 

Вчитель. Кожна людина найбільше любить той край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею, своєю Батьківщиною.

       Україна – це держава. Простір землі,яку заселяють  українці, є такий великий, що аби перетнути його пішки із заходу на схід, треба йти 90 днів, долаючи щодня 30км.

      Нас, українців, багато і тому ми належимо до найбільших народів Європи. Нас понад 40млн.

       Де б не жили українці – на півночі чи півдні  країни, на заході чи сході, для всіх  Україна – єдина, як рідна мати. Її не можна ані купити, ані заслужити. 

        Вона у кожного одна і дається йому від народження.

        Кожен  пишається своєю рідною землею, завжди хоче сказати про неї найкраще.

6.Виступ  учнів - читців.


1-й учень. Україна — це прекрасна, чудова земля, яка розкинулася на тисячу кілометрів із заходу на схід і на сотні кілометрів із півночі на південь.


2-й учень. На такій величезній території й велика різноманітність природи: тут є і гори, і низовини, і височини, і балки, і яри, і багато-багато великих і малих річок.


3-й учень. Наша Україна розташована в центрі Європи. Через усю Україну з півночі на південь протікає могутній Дніпро — одна з найбільших річок Європи. На берегах Дніпра розкинувся красень-Київ — столиця нашої держави. З півдня Україну омивають моря — Чорне й Азовське. На
заході здіймаються у небо вершини Карпат, а на півдні розкинулися Кримські гори. Густі ліси на півночі — це Полісся. А далі на південь природні пейзажі поступово змінюються, переходячи у вільні степи. Ось така дивовижна природа нашої України.


4-й учень. Україна складається з різних регіонів: Буковина, Волинь, Полісся, Таврія, Карпатські гори, Донбас… Але серед них найкраще, наймиліше те місце, де ми народилися і виросли.

Учитель. Закінчився квест. Підрахуймо ж  кількість балів, які отримала кожна команда протягом нашого  квесту! Усі ви сьогодні були активними, кмітливими, спритними. Тож усі ми маємо об’єднатися в одну команду – українців, які багато знають про рідну країну, шанують її символи, завжди підтримують одне одного!

         На кожній станції ви отримували  улюблені  квіточки, пов’язані з Україною. Ось зараз із квітів вашої любові ми  складемо карту України, щоб наша рідна Батьківщина процвітала, була ще кращою і жила у любові своїх синів і доньок, які сьогодні ще сидять за партами і старатимуться добре вчитися, щоб  стати гідними громадянами своєї держави у майбутньому.

         У ваших конвертах лежать квіти, які символізують 24 області нашої держави Барвінком ми прикрасимо Західну Україну , волошками Буковину,  ромашками – Східну , калиною – центральну частину , чорнобривцями – Північ України , маками – Південь.(наклеюють квіти на контур частини України, а потім на дошці викладають карту України)

            Прикріплюючи квітку, кожен із нас нехай прислухається до свого серця і скаже заповітні та щирі слова про Україну. Яка наша Батьківщина? (Мила, дорога, славна, свята, чудова, чарівна)

Підсумок

1.Бесіда
Кожна людина — патріот своєї держави, її свідомий громадянин.
- Як ви розумієте значення слова «патріот»? (Патріот — це людина, яка любить свою Вітчизну, віддана своєму наро­дові.)
- А що означає слово «громадянин»? (Громадянин — той, хто належить до постійного населення якої ­небудь держави, користується її правами і виконує обов’язки, встановлені  законами цієї держави. Кожний справжній громадянин — це патріот, який працює на благо своєї країни, бореться за її незалежність, щастя і процвітання.)
- Чи може школяр відчувати себе справжнім громадянином своєї Вітчизни, її патріотом? Що для цього треба робити? (Головне завдання школярів — оволодівати знаннями, щоб у майбутньому давати користь своїй країні.)

2. Діти  хором  промовляють  слова   Молитви   за  Україну.

 

Молитва за Україну

 

Боже,великий, єдиний!

Нам Україну храни!

Волі і світла промінням

Ти її осіни.

 

Молимось, Боже, єдиний,

Нам Україну храни.

Всі свої ласки, щедроти

Ти на люд наш зверни.

 

Дай йому волю,

Дай йому долю,

Щастя дай, Боже народу

На многая, многая літа

 

11. Заключне слово вчителя

– Сьогодні, на жаль, нам доводиться захищати свою незалежність та єдність. Та українці сильній і незалежний народ. Про це свідчить історія. Ми впевнені, що в нашій країні завжди пануватиме мир та спокій.

Додаток 1

 

                   Маршрутний   лист № 1

  1. Вашу першу зупинку  підкаже  відповідь  на запитання:
  • Як назвати одним словом : Герб України, Прапор України, Гімн України? (це слово-відповідь  складається із 7 букв). Виконайте завдання на цій зупинці і рухайтесь далі.

 

  1. Ця підказка вкаже вам наступну станцію.
  • Ким був Тарас Григорович  Шевченко? Від цього слова походить назва станції. Мерщій туди і виконайте завдання на цій станції.

 

  1. Назви дату святкування  Дня Незалежності  України. Додай числа дати (число і місяць). Це і є номер вашої наступної станції.

 

  1. Розгадай назву наступної станції : газадка
  2. Український народ здавна славився народною мудрістю, щирими піснями, влучними прислів’ями. Відвідай станцію Фольклорна та отримай  квіточки – відзнаки.

 

  1. Назва цієї станції зашифрована. Спробуй її знайти. Зафарбуй слово. Знайди станцію і виконуй завдання.

 

                   РЕНИІВАЙЛДЗЕНИАМИТЬОГН

                   ПРВАИТРОЗУМНИКИПФБЮЗЇ

                   ОЛДИТЬІВСЕРАОРИИПВАПИ

 

 

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Тіора Ауріка Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гуськова Вікторія Вікторівна
    Дуже цікаво,змістовно і пізнавально для дітей.Сподобалось!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ревенок Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. каминская Таня
    суперський сайт
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Бикон Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Романович Наталія Анатоліївна
    Дуже гарна розробка! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Додано
7 квітня 2018
Переглядів
17223
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку