Виховний захід "Поглиблення знань про життя і творчість В. О. Сухомлинського.
Поглиблення знань про життя і творчість В. О. Сухомлинського.
Мета: розширити і поглибити знання про життя та творчий шлях письменника; вчити виділяти головну думку, розвивати творчі здібності, уміння співвідносити текст з малюнком, збагачувати соціальний досвід учнів, вміння переказувати, стежити за чіткістю та логічністю відповідей на запитання, пам’ять, увагу; виховувати людські цінності.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Гра «Шифрувальник».
- Прочитайте і роз’єднайте слова, закресливши букви, які повторюються.
ВаісильіОліекісаіндроівичіСуіхоімлиінісьікий.
- Які слова ви прочитали?
- Хто такий В.Сухомлинський?
- Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитись з життям і творчістю В.О.Сухомлинського.
- На уроці ми будемо:
- поглиблювати знання про життєвий і творчий шлях письменника;
- переказувати тексти,
- давати характеристику головним героям,
- сприяти вихованню позитивних рис характеру.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Життєвий і творчий шлях В.Сухомлинського.
Випереджувальне завдання.
1 учень. В.Сухомлинський народився 15 серпня 1918 року в с. Васильківці на Полтавщині у селянській сім’ї. Крім Василя, у сім’ї було ще троє дітей. Батьки ніколи не сварилися між собою і не карали дітей. Усі діти в родині обрали професію вчителя. 23 роки Василь Олександрович працював директором Павлиської школи.
2 учень. Жив на світі Учитель. Він був середнього зросту, худорлявий. Каштанове волосся відкривало високе чоло. Але головними на його обличчі були очі – карі, променисті – то лагідні, замріяні, то вимогливі, запитальні, а то і усміхнені, жартівливі.
3 учень. Учитель за покликанням душі, у школі працював із 17 років.
4 учень. Найбільше за все він хотів навчити дітей думати, відчувати, радіти, сумувати не лише своїми власними радощами і печалями, а й татовими і маминими, дідусевими і бабусиними, зайчика і синички, верби і тополі, місяця й вітру, всієї нашої землі.
5 учень. Для цього Учитель сам писав казки, оповідання. Його надбання – це 1500 казок, 50 книг та безліч статей.
6учень. У них Учитель розкрив широкий, різноманітний, різнобарвний світ, що оточує кожну дитину, охоплює все наше життя. Він хотів, щоб цей світ увійшов в душу кожної дитини, проріс чуйністю, добротою, дбайливістю, відповідальністю, людяністю.
2. Ознайомлення із виставкою книг В.Сухомлинського.
3. Переказ учнями прочитаних оповідань В. О. Сухомлинського.
( Ледача подушка, Соромно перед соловейком, Найгарніша мама, Дуб під вікном, Яблуко в осінньому саду , Дівчинка та ромашка, Соловей і Жук, Жайворонок сонечку допомагає)
4. Виставка малюнків до прочитаних творів Сухомлинського.
5. Перегляд відеопрезентації «Життєвий і творчий шлях Сухомлинського»
V. Підсумок уроку.
- Хто автор прочитаних оповідань?
- Ким був Сухомлинський?
- Що він писав для дітей?
VІ. Рефлексія.
Вправа «Мікрофон»
«Мені було цікаво…. .»
«Ми сьогодні познайомились …. .»
«Мені було важко… .»