Математичний квест
«Як досягти успіху в житті»
(5-7 класи)
"Математичний квест" - це гра-подорож по станціях, на яких команді пропонуються різні математичні завдання на кмітливість, деякі носять практичний характер, показують красу, практичність і доступність математики.
Мета гри: розвиток критичного, логічного мислення в учнів, умінь швидко розв’язувати запропоновані ним нестандартні завдання.
Учасники: учні 5-7 класів. Три різнорівневі команди ( в кожній є певна кількість учнів з кожного класу).
Тип заходу: гра-подорож по різним станціям, на яких необхідно виконати певне завдання і отримати результат. Маршрут учасникам повідомляють консультанти на кожній станції, ними виступають вчителі-предметники.
Час і місце проведення: протягом тижня
Помічники: на кожній станції знаходяться консультанти - вчителі.
Хід заходу
Всі учасники заходу збираються в залі, де проводиться інструктаж. Учням пропонується вибрати по одній цукерці (цукерки в обгортках різного кольору).
Маршрутний лист:
Команда ________________ Капітан _________________
№ |
Назва станції |
Зміст сходинок |
Підпис вчителя |
1 |
Перша сходинка успіху |
|
|
2 |
Друга сходинка успіху |
|
|
3 |
Третя сходинка успіху |
|
|
4 |
Четверта сходинка успіху |
|
|
5 |
Пята сходинка успіху |
|
|
6 |
Шоста сходинка успіху |
|
|
7 |
Сьома сходинка успіху |
|
|
Завдання знаходяться або в конвертах, або у згортках паперу, перев’язаних стрічкою.
Перша сходинка успіху
Вчитель математики:
Завдання №1. Пасли два хлопці поросят, і один каже другому: «Дай мені одне порося, то в нас буде порівну». А другий каже: «Дай ти мені одного, то в мене буде як раз вдвічі більше, як у тебе». По скільки в них було поросят?
(ВІДПОВІДЬ: Розгадка: 5 і 7)
Команда, яка першою відповідає на запитання, отримує
Друга сходинка успіху
Інший вчитель віддає конверт з завданням. Після правильного виконання завдання дає підказку до наступного вчителя та віддасть другу сходинку успіху, яку потрібно вписати в маршрутний лист, отримати підпис вчителя. І так до кінця маршруту.
Спробуйте знайти значення фігур, використовуючи підказки.
Коло = 2, трикутник = 3, квадрат = 8.)
Наступні завдання ви отримаєте у вчителя інформатики.
Третя сходинка успіху
Розв’язати кросворди
1 куб, 2 квадрат, 3 остача,4 трикутник, 5 куб, 6 кут, 7 ребро, 8 бісектриса, 9 формула, 10 зменшуване, 11 сума, 12 міра)
Наступні завдання ви отримаєте у вчителя фізики.
Завдання 4
Розв’язати кросворд
По горизонталі:
3. Вихідне положення, на основі якого будується геометрія.
4. Відрізок, що з'єднує вершину трикутника з серединою протилежної сторони.
5. Прямокутник, у якого всі сторони рівні.
7. Прилад для вимірювання кутів.
9. Багатокутник з найменшою кількістю кутів.
10. Допоміжна теорема.
12. Перше основне поняття геометрії.
13. Вид кута.
15. Сторона грані паралелепіпеда.
По вертикалі:
1. Многогранник.
2. Чотирикутник.
6. Відрізок, що з'єднує будь-які дві несусідні вершини многокутника.
8. Паралельні сторони трапеції.
11. Одиниця вимірювання довжини.
14. Фігура, яка складається з точки й двох променів, що виходять з неї.
16. Відрізок, що з'єднує дві точки кола, що проходить через центр.
17. Прилад для побудови кола.
По горизонталі: 3. Аксіома. 4. Медіана. 5. Квадрат. 7. Транспортир. 9. Трикутник. 10. Лема. 12. Крапка. 13. Тупий. 15. Ребро.
По вертикалі: 1. Паралелепіпед. 2. Паралелограм. 6. Діагональ. 8. Підстави. 11. Метр. 14. Кут. 16. Діаметр. 17. Циркуль.
Наступне завдання ви візьмете у вчителя інформатики.
Пята сходинка успіху
Завдання 5
Розгадайте ребуси
4 = Т
- 4
(Відповідь Радіус)
Вчитель)
Наступні завдання ви отримаєте в бібліотеці
Завдання 6
Завдання: визначити номер місця для паркування, яке зайняла машина.
Це завдання пропонується першокласникам в китайській початковій школі. Відповісти потрібно за 20 секунд.
Правильна відповідь: 87. Спробуйте повернути картинку на 180 градусів.
Коли доба коротша: взимку чи влітку?
Два хлопчики зустрілись у вагоні потягу:
Наступне завдання ви візьмете у вчителя інформатики.
Завдання 7
Відповідь 13.
Мисливцю треба перевезти через річку вовка, козу і капусту. Однак човен настільки малий, що в ньому можуть поміститися тільки мисливець, а з ним або вовк, або коза, або капуста. Вовка не можна залишити з козою, а козу — з капустою. Що робити мисливцю? Як перевезти всіх на той бік річки і не допустити, щоб вовк з'їв козу або коза з'їла капусту?
Спочатку мисливець перевозить козу (вовк капусти не з'їсть), а потім повертається і забирає вовка. Щоб вовк не з'їв кози, мисливець забирає її і повертається за капустою. Залишивши козу, він перевозить капусту, а потім повертається по козу.
Виграє та команда , яка першою принесе заповнений лист. На згадку про участь у квесті всі учасники гри отримають пам’ятку «Як досягти успіху в житті»