КВЕСТ ДО МІЖНАРОДНОГО ДНЯ ЗЕМЛІ

Про матеріал
Екологічний квест для учнів початкових класів до Міжнародного дня Землі
Перегляд файлу

ЕКОЛОГІЧНИЙ   КВЕСТ  ДО  МІЖНАРОДНОГО  ДНЯ ЗЕМЛІ

Суть технології

Квест –(англ.-Quest)-пошук, предмет  пошуків,пошук  предметів.  Квест  як  педагогічна  технологія, що об'єднує в  собі   вирішення  проблемних   завдань з допомогою гри.  Щоб  вирішити ці  завдання    використовують  різні  ресурси, і в  першу   чергу   Інтернет,  інтегруючи  його в  навчальний   процес.

Квести  класифікують  за   формою і  режимом  проведення,  терміном  реалізаціі,   формою  роботи,  предметним  змістом,   структурою  сюжетів,  інформаційним  освітнім  середовищем,      технічною  платформо,   Діяльністю   учнів,   характером   контактів  і  за  типом  завдань.

Квест  як  освітня  технологія  має велике  значення.  Адже  діти   вчаться   швидко  приймаючи  рішення  пізнавати   один  одного,  дозволяє  проявити  особистісні  риси  характеру,вміння   комуні кувати  з  іншими  людьми,швидко   аналізувати  інформацію  і  реалізувати  власні  знання  на  практиці. Етапи  квесту  вчать  спільно  переживати  емоції,зближують  учасників  гри, долати  труднощі.  Квести- знахідка  для  вчителя,  тому  що  дають можливість  поєднати новітні та   традиційні методи  навчання,  дозволяють  урізноманітнити  уроки і позакласні  заходи.

 На  практиці  проводили  квести  на  вулиці  і  в  приміщенні  із  записками;  квести з  картами  -пазлами;  квести  із  стрілочками,  коли  стрілка-вказівник   вказує  напрямок  до  наступної  схованки. 

 

ЕКОЛОГІЧНИЙ КВЕСТ.

Учні  класу  діляться  на  групи.  Кожній  групі  вручається  маршрутний  лист.  У  квесті  беруть  участь   батьки,   які  є  членами  журі.   Кожна   команда   учнів,  виконуючи  завдання ,  отримує  підказку  де знаходиться  наступне  завдання.  Всі  учасники  гри  отримують   нагороди.   Варіантами     можуть  бути  такі   екологічні ігри.

  «ОБЕРИ  ПРАВИЛЬНУ   ДОРОГУ»

         ДИДАКТИЧНЕ  ЗАВДАННЯ.   Уточнити  знання   дітей    про   взаємозв’язок  людини  з   природою   на   основі   конкретних   правил    поведінки  в  природному   середовищі.

         ІГРОВА  ДІЯ.   Дитина  має   визначити,   якою   стежкою   або   дорогою    вона  пройде,  і   пояснити  свій   вибір.

         УНАОЧНЕННЯ. Малюнки,  на  яких   зображено   лісові   стежки,  міські  вулиці  й  дороги,   обабіч  яких  розміщено   етикетки  з  правилами   поведінки в  природному   оточенні.

          ХІД    ГРИ

І  ВАРІАНТ.

 Пропонуються   три  стежки.   Якщо  піти  першою – можна наступити  на   мурашник.    Друга приведе до урвища. Посередині  третьої   стежки   горить  багаття.  Висновок,  який   мають  зробити   учасники  гри:   іти  третьою  стежкою,   але   спочатку  загасити  багаття.

ІІ ВАРІАНТ.

               Слід   обрати  дорогу.   На  першій вулиці розташований  завод – тут  забруднене   повітря.   На другій вулиці рухається    багато  транспорту  і  немає   жодного дерева.   Третя   дорога – алея   з  густо насадженими    деревами.   Висновок, який мають зробити учасники гри: найкраще   йти   цією  дорогою,   оскільки   тут   дихатимеш   чистим  повітрям  і   можеш   послухати  спів   птахів.

 

ГРА  «ПАВУТИНКА»

МЕТА.  Усвідомлення  взаємозв’язків   у  природі.

ОБЛАДНАННЯ.  Клубок   ниток,  картки  або   малюнки  із  назвами  об’єктів   живої  природи:   липа,  сонце,   повітря,   білочка,  горішки,   ліщина,   комахи,   жаба,  лелека,  людина.

  У   природі  все   взаємопов’язане:

▪ рослини – ґрунт;

▪ комахи – квіти  рослин;

▪ людина – рослини;

▪ птахи – комахи;

▪ птахи – повітря.

Для  кращого  усвідомлення  цієї   закономірності   пропонується  уявити,  що…(розподіл  ролей:   кожній  дитині  прикріплюється  таблички  із   назвами  або  малюнками).

Учні   утворюють  коло,  один  із  них   тримає   клубок  ниток  і  розпочинає  гру.   Решта   продовжують   підтримувати  діалог по  черзі:

1. «Я  липа,  мені   потрібно  Сонце».

2. «Сонце  нагріває  повітря».

3. «Повітрям   дихає  білочка».

4. «Білочка  їсть  горішки  ліщини».

5. «На  ліщині   живуть  комахи».

6.  «Комах  поїдають  лелеки».

7. «Лелеки  приносять  радість  людям».

           8.  «Людям   потрібне  Сонце».

Перший  гравець  тримає  кінець  нитки,    клубок   кидає «Сонцю»,   від  нього  клубок  мандрує   до   «Повітря»,  «Білочки»,   «Ліщини»…і  так,   доки  всі  гравці  не   будуть   пов’язані   між   собою   клубком  ниток.  Наприкінці  гри   пропонуються  ситуаційні  завдання:

- …менше  тепла  і  світла  надходитиме  від     сонця,   або   його  закриють  хмари  диму;

- …усіх  комах  знищать  за  допомогою    отрутохімікатів;

- …нерозумні  діти  повбивають  жаб.

Висновок.   Необхідність   дотримання   природної  рівноваги.   Людська 

діяльність   може  призвести   до  небезпечних  наслідків,   що  загрожують  природі.

ГРА  «МОЖНА - НЕ  МОЖНА» 

ДИДАКТИЧНЕ  ЗАВДАННЯ.  Закріпити   правила   поведінки  в  природному  середовищі.

ІГРОВА  ДІЯ.  Дитина  має  дати  правильну  відповідь,  як  слід  і  як  не   слід   поводитися    в   природі.   В  цьому  випадку   можна  отримати  фант.   Виграє   той,   хто  збере   найбільше  фантів.                                                                

ХІД  ГРИ

            Учитель   пропонує   дітям   уявити,  що   вони   знаходяться  в   лісі,  й   пригадати,   як  слід   поводитися   і   чого   не      можна  робити.  Він  називає  дію,  а  діти  відповідають:  «можна»,   «не  можна»  робити.  Згодом   пропонується   ускладнений   варіант  гри:   на  слова   вчителя «можна»  або  «не  можна»   діти  називають  відповідні   вчинки.

 

МОЖНА

Саджати  квіти,  рослини.

Охороняти  первоцвіт  і  рідкісні  рослини.

Берегти  молоді  рослини.

Обгороджувати   мурашники.

Спостерігати  за  жабами.

Милуватися  красою  природи.

Підгодовувати  птахів.

Прибирати  місця  відпочинку  у  лісі,  на  березі  річки, 

     тощо.

 

НЕ  МОЖНА

Ламати  гілочки  дерев,  кущів.

Обдирати  кору  дерев.

Рвати  багато  квітів.

Збивати  гриби  ногами.

Руйнувати  павутиння.

Вбивати  павуків.

Ловити  метеликів,  бабок.

Ловити  жаб.

 

ГРА   «ПІРАМІДА  ЖИТТЯ»

           Грати  можна  командами,   у  яких не  менше,  ніж  по  6  гравців.  Учитель  роздає   школярам  аркуші   паперу  й   просить   кожного  потай  від   інших  написати   назву   будь – якої  тварини  або  рослини  вашої   місцевості.

           Гравці  мають  скласти  піраміду,   але  поки  вони   цього  не  знають.   Коли  папірці   підписані,   вчитель  говорить:  

-  Зараз  ми   з  вами   побудуємо  піраміду.  Рослини   будуть  розташовуватися    внизу,  тому   що  всі  тварини  прямо  або   опосередковано   використовують  їх  як  їжу.  

Усі  «рослини»  повинні  сісти  на  стільці,   що  стоять  у   ряд.

- Тепер   назвіть  тварин,  і   скажіть,  хто  з  них  рослиноїдний,  а  хто - м’ясоїдний.  Усі   «рослиноїдні»  стають  у  ряд,   розташований   за  стільцями,  на  яких   сидять   «рослини».   А  всі  «м’ясоїдні» - стають  на  стільці  й  утворюють ряд   за   «рослиноїдними».   Кожен  рівень   повинен   утримати  наступний.  

- Майже   завжди  у  групах   верхнього  рівня   буває  більше  дітей,  ніж  у  групі  «рослин»,   адже  набагато  цікавіше  бути  ведмедем   або   лосем,  аніж  кульбабою   або   мишкою.   Однак  за   такої   великої  кількості  тих,   хто   бажає  бути  нагорі   піраміди   (і,   відповідно,  незначній   кількості   тих,  хто   бажає   бути  в  її  основі),  дуже   важко   побудувати  сталу   піраміду.   Запропонуйте   деяким   «хижакам»  понизити  свій  статус.  Нехай   діти  перероблять  свою   піраміду  так,   щоб   вона   могла  забезпечити  їжею  всіх  своїх   членів.   Звичайно,  що   чим вище   рівень   харчової  піраміди, тим    меншою  там  має  бути  чисельність    членів   цього  рівня.    Можна    показати   важливість   рослин,  забравши   одну   з  них   з  основи   піраміди.

Дуже  рідко   на   практиці   ігрова    піраміда    життя   буває   правильною   і   сталою,    але   це   можна   обіграти.   Так,  порушення   рівноваги   можна   пояснити   вторгненням   людини   в  природне   життя   екосистеми.

          Наприкінці  гри   діти  роблять   висновок  про  те,  що  піраміда   є   сталою   за  певного  співвідношення  її  щаблів.

ГРА  «ЇЖА  ДЛЯ   ПТАХІВ»

ДИДАКТИЧНЕ  ЗАВДАННЯ.   Уточнити  знання   дітей   про  найпоширеніших   птахів   (лісові,   водоплаваючі,  домашні),  зокрема,   чим  вони   живляться,    формувати   природоохоронні   уявлення.   Виховувати  бажання   піклуватися  про  птахів.

ІГРОВА  ДІЯ.   Учитель  показує  картину,  де  намальована   пташка,  а  дитина   має  назвати  її,   сказати  чим   вона   живиться   і  де  можна  відшукати  для  неї   корм.

УНАОЧНЕННЯ.    Малюнки  із   зображенням   птахів,   окремо -  із   зображенням   корму  для   них.

ХІД  ГРИ

        І ВАРІАНТ.   Учитель  показує   малюнок  із  зображенням  птаха,  діти  називають  і  обирають  малюнок  із  зображенням  корму,  який  йому  потрібен.

       ІІ ВАРІАНТ.   Вчитель  описує   корм, який  склювала  пташка,  розповідає,  де його знайти або як заготовити.

   Діти відшукують   малюнок  відповідної  пташки  і  виставляють  її  на  «годівниці».  Учитель  ознайомлює  дітей   з  правилом:   під   час   збирання   урожаю   плодів,  насіння    слід   пам’ятати,  що   частину  його  потрібно  залишити  для  корму   птахам.

ГРА  «ЗАЯЧИЙ  ПИРІГ»

        У  грі  можуть  брати  участь шість-вісім   дітей.  Кожен  вибирає  собі  листок  з  якого-небудь  дерева:  берези,  тополі,  клена,  осики,  дуба,  тощо.   Один  з  гравців – Зайчик,  у  нього  листа  немає.  Всі  говорять:

- Зайчику,  Зайчику,  спечи  пиріжок!

Зайчик  кладе  свою  руку  на   коліна,

  долонею  догори – це  нижній  корж  пиріжка.   Потім  запитує   по  черзі  всіх:

- З  якою  начинкою  спекти?

        Діти  відповідають  залежно  від  того, який  у  кого  листок   (з  тополиною,   березовою,  липовою,  тощо).  Дитина   кладе  руку  з  листком  долонею  догори  на  нижній  корж  пирога.   Коли  весь  пиріжок  спекли,  Зайчик  закриває   його  зверху  своєю   рукою   долонею    вниз, а  всі   просять:

- Зайчику,   Зайчику, пригости  пиріжком!

- З  якою   начинкою? - запитує   Зайчик  у  того,  хто  просить.   Він   повинен  назвати.  А  той,   у  кого  такий  листок, -  вийняти  руку  і   розповісти  про  «начинку».   Якщо   дитина   розповідає   неправильно – всі  кричать:   «Згорів  пиріжок!».   Той,  хто  помилився,  виходить   з  гри.

 

ГРА    «ДАЛІ…ДАЛІ»

1. З  якого   дерева   роблять  сірники? (З  осики)

2. Яке  дерево    весною  цвіте  найпершим?  (Вільха)

3. Який  птах  важить  40  пудів? (Сорокопуд)

4. Із  зерен  якої   рослини   виготовляють  пшоно?  (Із   проса)

5. Куди  впадає   річка   Дунай?   (У  Чорне   море)

6. Яка  річка  повзає?  (Уж)

7. Скільки  ніг  у  тринога?  (Дві)

8. Як  назвати  одним   словом   усіх   тварин? (Фауна)

9. Хто  є  родоначальником  свійської  свині?  (Дикий  кабан)

10. Скільки  років  живе   чорна   ворона? (Близько  300 років)

11. Що  станеться   з  бджолою, коли  вона  когось   ужалить? (Загине)

12. Скільки  зубів  в  акули? (7500)

13. Що  є  органом   зору? (Око)

14. Які   польові   рослини  можуть  замінити   у  їжі   м’ясо?  (Соя,   бобові)

15. Хто  був  нареченим  мухи-цокотухи? (Комар)

16.  Як  пересувається   по  землі   горобець?  (Стрибає)

17. Яке   листя  у  калини – просте   чи  складне? (Просте)

18. Скільки  крил  у  мухи? (Два)

19. Як   зветься  висушена   трава? (Сіно)

20. Який   колір   квіток   у  льону? (Синій)

        

ГРА   «ЗАМОРОЧКИ  З  БОЧКИ».

Запитання  з  коробки  учні  витягують  по  черзі.      Правильна  відповідь  і  «сюрприз»   оцінюються  1  балом.

1. Сюрприз.

2. Що  таке  кінологія? (Наука  про  тварин)

3. Яка   рослина  «вбиває»   звіра?  (Звіробій)

4. Присутність   піску   у  воді – який  це   вид  забруднення?

   (Фізичний)

5. Сюрприз.

6. Яка  риба   « з’їла»   Іону?   (Іонова  риба)

7. Щогодини  на  планеті  зникає  6  га  продуктивної  землі. 

    А  за  добу?  (144 га)

8. Щохвилини  в  атмосферу   викидається 12 т вуглекислого  газу.  А 

    за   годину? (720 т)

9. Сюрприз.

10. Скільки  оленів  у  популяції,   якщо  разом   у  них   40   ніг?  (10)

11. Поясніть  вислів  «як  з  гуся  вода». (У  гусей пір’я  не 

      змочується).

12. Як   зветься   «колектив»  левів?  (Прайд)

13. Де   є  річка  без   води?   (На  карті)

14. П’ять  синичок   все  літали  та  гусениць   поїдали. 

      Щогодини  їли  сім.  Скільки  зникло  шкідників?   (35)

 

ГРА  «ПОЕТИ-ЕКОЛОГИ»

Вірш про довкілля, останнє слово якого діти добирають самі у риму

Усе в природі голос має,       

Росу жучок в траві зіп’є.

Усе звучить, усе співає.       

А скільки радості в ній є!   

Шпачок гойдається на гіллі,    

Краса людині необхідна,

Десь ненечко гуде на зіллі.                           

Вона їй, як вода потрібна.

Гримить у небесному роздоллі,       

Повітря чисте – радість всім,

Співає жайворонок в полі.        

Бо необхідне всім живим.

У всяку пору,кожну мить   

Для всіх рослин, людей, тварини

В довкіллі музика звучить.     

Воно потрібне щохвилини.

Довкілля – це чарівна казка,        

І ліс нам треба, щоб шумів,

У ньому – сонечкова ласка.        

І вітер, щоб дощі привів.

У ньому світло і тепло,         

І сонечко, що світить й гріє,

Щоб всім нам радісно було:        

Й веселка, що дає надію.

Метелику, малій пташині.           

Нам треба луг і чиста річка, 

Ведмедю, мишці і людині.                                                  

Джерельце і жива травичка.

В природі диво є – вода.                                   

Бо ми прийшли у      світ, щоб жити

А як її нема – біда.                               

 І в світі цім – добро  творити.

Вода усім життя дає,                     

Тому усі часу не гайте,

Трава й людина воду п’є,

А про довкілля завжди дбайте.                                                                                                                                                                                       

Пташина й звір її вживає, 

Щоб ягідки були і квіти,

 А дощик землю напуває.                                                     

 Щасливі і здорові діти.

 А на траві – жива роса.  

 Щоб все співало і цвіло,

  Це ж і волога, і краса  

  Щоб радісно усім було!

ГРА  «УМІЛІ  РУЧКИ»

Всім  групам  пропонується  взяти  участь  у  створенні   «Ангела   екології».

(Для   роботи  беруться:   стара   лялька,   поліетиленові  пакети  різного  кольору,   клей,   дріт,   степлер,   ножиці).

Мета   створення – на  прикладі     поробки   з   даних  матеріалів  показати  дітям   можливе  перетворення   старих  речей  у  цікаву   функціональну  іграшку.

Для   роботи   ми  взяли  стару   ляльку,  непридатну   для   гри.

За   допомогою   дрота   виготовили   каркас  для   крил   уявного   ангела.  

Для   оздоблення – поліетиленові   пакети  різного   кольору.  

 Спідничка  зеленого  кольору   виготовлена  у  техніці   «січеного   декору»  символізує   живу  природу  планети.   Білі  крила  і  сама   назва  іграшки – символ  чистоти   довкілля.   Квіти   зроблені     у   техніці  «квілінгу  »,  а  їх жовтий  колір  -  як  необхідність   тепла  і  світла   для  всього   живого.

 

 

 

docx
Додано
28 березня 2022
Переглядів
3048
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку