Комунальний заклад
«Таранівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
імені Героїв-широнінців
Зміївської районної ради Харківської області»
Квест - гра
Мандрівка стежинами дружби
Шляхта Тетяна Олексіївна,
вчитель початкових класів
спеціаліст вищої категорії
2020
Тема: Мандрівка стежинами дружби
Мета:
Завдання:
Обладнання: карта квесту-гри, завдання кожної стежки квесту-гри, малюнок серця, та паперові сердечка (для кожного), наочний матеріал, мікрофон, музичне оформлення.
Форма проведення: квест-гра
Хід заходу
І. Вступна частина
1. Ранкове коло
Привітання вчителя:
-Дорогі діти, який чудовий ранок! Запрошую вас у коло радості, щоб радісно і весело привітати один одного.
Розпочався новий навчальний рік. Ви уже четвертокласники – найстарші учні початкової школи. Вітаю вас, дорогі мої друзі з Днем занань! Бажаю міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжніх друзів і високих досягнень! Теплий вересень покликав всіх дітей України за шкільні парти , щоб здобувати знання, вчитися мудрості життя.
Як добре, що ми знову разом, у нашій шкільній родині і в нашому дружньому колі. Давайте привітаємо один одного сяючою посмішкою та теплими обіймами.
Обійми того, хто справа, обійми того, хто зліва, ми – одна сім’я!
Гра «Здрастуй, друг» (діти об’єднуються за словами сім’я, школа у два кола, середнє коло повертається обличчям до зовнішнього)
Здрастуй, друг! (діти беруться за руки)
Як ти тут? (права рука на плече)
Де ти був? (посваритись пальчиком)
Я скучав! (руки розвести в сторони)
Ти прийшов! (обнятися)
Хорошо!
Гра «Будьте ласкаві»
(Під мінусовку пісні «Kosa - Kosa»)
За сигналом (звучить музика) 1 - ий учасник зав'язує хустку на шиї і каже: «Будьте ласкаві » , плескає 3 рази в долоні. Потім передає хустку наступному учаснику. Чия команда впоралася із завданням швидше - вважається переможцем.
Швидко літо промайнуло, перейшли в 4 клас,
Всі змужніли, одивіться, хто і як змінився в нас.
Як же хлопці підросли! А дівчатка розцвіли!
Всі засмаглі та здорові! До роботи вже готові?
Гра Мікрофон
Вже завтра ми з вами приступимо до серйозної роботи здобувачів освіти. А сьогодні будемо ми з вами святкувати нашу довгождану зустріч. Будемо грати, розважатись і змагатись!
Скажіть, будь ласка, без чого не можна обійтись у шкільному колективі, щоб навчання в школі приносило насолоду і радість? (Діти висловлюють свої міркування і доходять до висновку, що потрібна дружба)
Сучасні словники визначають дружбу, як близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, спільності інтересів, смаків, поглядів.
ІІ. Основна частина
Отож, запрошую вас на квест-гру Стежинами дружби, в ході якої ми з’ясуємо ознаки дружби, правила і закони дружби, дізнаємося, яким повинен бути справжній друг.
Ви вже знаєте, що квест – це командна гра. Тож нам необхідно об’єднатися у 5 команд. Укожній команді обремо капітана, який буде організатором у своїй команді, тобто вестиме своїх гравців за маршрутом, вказаному на карті, отримуватиме завдання та сприятиме їх виконанню. І пам’ятаймо найголовніші правила роботи в групі: взаємоповага, взаєморозуміння, взаємопідтримка. Граємо під гаслом «Один за всіх – і всі за одного!»
Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»
Якщо відповідь про вас, промовляєм хором враз:
«Це все я, це все я, це мій кращий друг і я»
Якщо ні-то мовчимо і тихенько стоїмо.
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонечку всміхався?
Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?
Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?
Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?
Хто уміє берегти ручки, зошити й книжки?
А хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?
Хто веселу вдачу має і усім допомагає?
Вчитель. Відповіли ви чудово, отже, вирушаємо в дорогу.
Вправа «Хвиля»
Як відомо, на шляху мандрівників зустрічається багато перешкод. Ваше завдання – сісти в одне велике коло, взятись за руки, не спираючись на підлогу, піднятись всі разом, не створюючи хвилю.
Молодці! Ви дружній клас, тож у мандри, все гаразд!
Діти об’єднуються в команди називаючи слова друг, товариш, приятель, однокласник, ровесник.
В кожній команді обирається капітаном, той хто перший дасть відповідь на запитання.
1стежина Галявина Добра
Гра «Якщо ти добрий друг, то повинен…»
Мама. Зараз ми з вами пограємо в гру, яка має назву «Якщо ти добрий друг, то повинен…»
Умови гри: Я читатиму вирази, якщо добрий друг це повинен робити, то ви підіймайте руки вгору і потрясіть ними, а якщо ні, то беретеся за щічки і хитаєте голівками.
2 стежина Казкова діброва
Гра «Хто з ким дружить?»
Мама. Давайте пограємо в гру «Хто з ким дружить?»
Завдання. Складіть пари друзів .( Малюнки та імена героїв записані на картках, діти об’єднуються в пари, згідно карток, які отримали).
Чіп - Дейл, Вінні - Пух - П'ятачок, Малюк - Карлсон, крокодил Гена - Чебурашка, Буратіно - Мальвіна, Принц - Попелюшка, Дід Мороз - Снігуронька, Білосніжка - 7 гномів. (Взаємоперевірка)
(Після виконання завдання отримують ознаку «Радість» і вислів про справжнього друга)
3 стежина «Школа акторської майстерності»
Мама. Учаснику гри необхідно зобразити ходу людини, яку я назву (вимовлятися пошепки гравцям) . А іншим треба відгадати, хто це і назвати.
- військовий,
- людина, якій тиснуть черевики,
- людина, яка об'ївся тістечками,
- людина, яка опинилася один вночі в лісі,
- модель, що вийшла на подіум,
- учень, який отримав двійку,
- канатоходець в цирку,
- людина, яка вдарила ногою коробку з цеглою,
- людина, якій, то холодно то жарко.
(Після виконання завдання отримують ознаку «Усмішка, Увага» і вислів про справжнього друга)
4 стежина Ринок
Мама. В нашому житті надзвичайно важливо вміти домовлятися. У вас є три папірці. Напишіть на кожному з них однаково своє ім'я . Я опускаю ці папірці в коробочок і перемішую. Ви дістаєте знову три папірці, але які вже попадуться. Ваше завдання – обмінятись записками і знайти свої три, тобто зі своїм іменем. Хто буде першим, той найкомунікативніший.
(Після виконання завдання отримують ознаку «Життя» і вислів про справжнього друга )
5 стежина Майданчик спритності
Гра «Нумо шикуватися!»
Мама. Ваше завдання – швидко шикуватися в шеренгу, виконуючи мої вказівки.
- З цим завданням ви впоралися швидко, а головне дружно. Молодці!
(Після виконання завдання отримують ознаку «Активність» і вислів про справжнього друга )
6 стежина Берег Народної мудрості
Гра «Збери прислів’я»
Мама. Мудрі вислови говорять нам про цінність дружби, про друзів, приятелів, про вірність і про те що, маючи справжнього друга - це рівнозначно тому, що маєш скарб.
На столі лежать аркуші, на яких записані частини прислів’їв про дружбу. Ваше завдання – зібрати їх. (Діти складають три прислів’я, одне склеюють і забирають)
Дерево міцне корінням, а людина — друзями.
Яку дружбу заведеш, таке й життя поведеш.
Ліпше мати сто приятелів, чим одного ворога.
Нема друга — шукай, а знайшов — бережи.
Дружба та братство — найбільше багатство.
У друга вода солодша від вражого меду.
Чоловік без друга — що їжа без солі.
Горе на двох - півгоря, а радість на двох - дві радості.
(Після виконання завдання отримують ознаку «Багатство, бадьорість» і вислів про справжнього друга)
Команди, які раніше виконали всі завдання грають в гру «Не хочу хвалитися, але я можу навчити свого друга…»
Вчитель. Які ви молодці, виконали всі завдання квесту. Тож давайте зачитаємо, які ознаки дружби ми отримали.
Д – добро
Р – радість
У – увага, усмішка
Ж – життя
Б – багатство, бадьорість
А – активність
ІІІ. Заключна частина
Вчитель. Ось і підійшла до кінця квест-гра «Мандрівка стежками дружби»
Коло дружби
- А тепер всі заплющіть очі. Нехай кожен візьме правою рукою свого сусіда і потримає її у своїй. Що можна про неї сказати? Яка рука? (Тепла, ніжна, лагідна, добра, гладенька). Невже можна образити людину, якщо в неї такі теплі, добрі і лагідні руки? Якщо захочеться образити когось із однокласників, неодмінно треба згадати про добрі руки. Лагідні руки і тепла усмішка допоможуть вам товаришувати.
Товаришуваня і дружба – взаємини між людьми, які народжуються і міцніють на основі с спільного навчання, інтересів, уподобань. Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а дружити - лише з одним або кількома. Друзів пов’язує велика повага одне до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога.
Яким же повинен бути справжній друг? Зачитаємо вислови, які ви зібрали під час гри. Після почутого вислову, повторіть його про себе, тільки замість словосполучення «справжній друг» промовте слово «Я».
- Що виходить? Погляньте ще раз на себе «збоку». Можливо вам захочеться щось в собі змінити…
Що дорожче за золото, сильніше від бурі, міцніше за сталь? (Дружба)
Послухайте правила дружби, яке склав великий педагог Василь Сухомлинський.
«Правила дружби» Сухомлинського
- Вибирай друзів не по одежинці, а за душевними якостями.
- Не обманюй друга ніколи. Будь з ним чесний.
- Не ображай і не принижуй свого друга.
- Зупини друга, якщо він робить щось недобре.
- Умій визнати свої помилки і помиритися з другом
Говорячи про дружбу, не можна не сказати і про таке важливе поняття, як порядність. Порядність лежить в основі багатьох людських вчинків. Заступитися за молодшого, якого ображають, поступитися місцем в автобусі, прийти на допомогу старій людині - все це прояви порядності. Лише у порядної людини можуть бути справжні, вірні, надійні друзі. Друзі на все життя.
Скільки у вас буде друзів, залежить від особливостей вашого характеру, наприклад, наскільки ви товариські чи сором’язливі у спілкуванні. А також від того, що ви самі робите для своїх друзів, як ставитеся до них.
Хто переконався, що учні в класі мають дружити і спільно виріщувати проблеми, які виникають в нашій шкільній родині?
Тож давайте складемо закони дружби, запишемо їх на сердечках. (Учні записують на паперових сердечках закони дружби.
- Зверніть увагу, яке велике серце намальовано. Це наше серце, готове любити і допомагати один одному. Прочитайте, які правила у вас вийшли і наклейте свої сердечка на велике серце.
Діти наклеюють свої сердечка.
- Подивіться, воно ніби забилося.
3. Завершення квесту-гри
Вправа «Давайте дружно жити»
-Беручись за руки всі тричі промовляємо слова: « Давайте дружно жити і нашою дружбою дорожити.»
Перший раз на місці, другий - підійшли ближче і обнялися, третій – ще ближче.
Використаний матеріал:
Даниліна І.В. Класні години. Харків. Основа. 2008
В.П. Телячук. О.В.Лесіна Інноваційні технології в початковій школі. Харків. Основа.2008
Ресурси Інтернету