Квест-гра Мандрівка стежинами Дружби

Про матеріал
Даний матеріал сприяє формуванню моральних якостей учнів: вміння дружити, берегти дружбу; вихованню толерантності та створенню дружнього дитячого колективу. Створений на засадах педагогіки партнерства. Можна використати як на свято День знань, так і в позакласній роботі.
Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Таранівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

імені Героїв-широнінців

Зміївської районної ради Харківської області»

 

 

Квест - гра

Мандрівка    стежинами дружби

 

                                                                             

                                                                               Шляхта Тетяна Олексіївна,

                                                                             вчитель початкових класів

                                                                             спеціаліст вищої категорії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020

Тема: Мандрівка стежинами дружби

Мета:

  •             сприяти вихованню толерантності та звички чемного ставлення одне до одного;
  •             сприяти створенню дружнього дитячого колективу.

Завдання:

  • Розвивати пізнавальний інтерес, комунікативність школярів;
  • розширити уявлення дітей про дружбу;
  • формувати у дітей дбайливе ставлення до дружби;
  • формувати моральні якості: вміння дружити, берегти дружбу. 

Обладнання: карта квесту-гри, завдання кожної стежки квесту-гри, малюнок серця, та паперові сердечка (для кожного), наочний матеріал, мікрофон, музичне оформлення.

Форма проведення: квест-гра

Хід заходу

І. Вступна частина                             

1. Ранкове коло

Привітання вчителя:

      -Дорогі діти, який чудовий ранок! Запрошую вас у коло радості, щоб радісно і весело привітати один одного.

       Розпочався новий навчальний рік. Ви уже четвертокласники – найстарші учні початкової школи. Вітаю вас, дорогі мої друзі з Днем занань! Бажаю міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжніх друзів і високих досягнень!          Теплий вересень покликав всіх дітей України за шкільні парти , щоб здобувати знання, вчитися мудрості життя.

Як добре, що ми знову разом, у нашій шкільній родині і в нашому дружньому колі. Давайте привітаємо один одного сяючою посмішкою та теплими обіймами.

 Обійми того, хто справа, обійми того, хто зліва, ми – одна сім’я!

Гра «Здрастуй, друг» (діти об’єднуються за словами сім’я, школа у два кола, середнє коло повертається обличчям до зовнішнього)

Здрастуй, друг! (діти беруться за руки)

Як ти тут? (права рука на плече)

Де ти був? (посваритись пальчиком)

Я скучав! (руки розвести в сторони)

Ти прийшов! (обнятися)

Хорошо!

Гра «Будьте  ласкаві»

(Під мінусовку пісні «Kosa - Kosa»)

За сигналом  (звучить музика)   1 - ий учасник зав'язує хустку на шиї і каже: «Будьте ласкаві » , плескає 3 рази в долоні. Потім передає хустку наступному учаснику. Чия команда впоралася із завданням швидше - вважається переможцем.

Швидко літо промайнуло, перейшли в 4 клас,

Всі змужніли, одивіться, хто і як змінився в нас.

Як же хлопці підросли! А дівчатка розцвіли!

Всі засмаглі та здорові! До роботи вже готові?

Гра Мікрофон

 Вже завтра ми з вами приступимо до серйозної роботи  здобувачів освіти. А сьогодні будемо ми з вами святкувати нашу довгождану зустріч. Будемо грати, розважатись і  змагатись!

Скажіть, будь ласка, без чого не можна обійтись у шкільному колективі, щоб навчання  в школі приносило насолоду і радість? (Діти висловлюють свої міркування і доходять до висновку, що потрібна дружба)

  • Що таке дружба?

Сучасні словники визначають дружбу, як близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, спільності інтересів, смаків, поглядів. 

  • Хто може бути другом?
  • Що поєднує друзів? 

ІІ. Основна частина

 Отож, запрошую вас на квест-гру Стежинами дружби, в ході якої ми з’ясуємо ознаки дружби, правила і закони дружби, дізнаємося, яким повинен бути справжній друг.

Ви вже знаєте, що квест – це командна гра. Тож нам необхідно об’єднатися у 5 команд. Укожній команді обремо  капітана, який буде організатором у своїй команді, тобто вестиме своїх гравців за маршрутом, вказаному на карті, отримуватиме завдання та сприятиме їх виконанню. І пам’ятаймо найголовніші правила роботи в групі: взаємоповага, взаєморозуміння, взаємопідтримка. Граємо під гаслом «Один за всіх – і всі за одного!»

Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»

Якщо відповідь про вас, промовляєм хором враз:

«Це все я, це все я, це  мій кращий друг і я»

Якщо ні-то мовчимо і тихенько стоїмо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

Рано – вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

 Хто  уміє берегти ручки, зошити й книжки?

А хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?

Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

Вчитель.  Відповіли ви чудово, отже, вирушаємо в дорогу.

Вправа «Хвиля»

       Як відомо, на шляху мандрівників зустрічається багато перешкод. Ваше завдання –  сісти в одне велике коло, взятись за руки, не спираючись на підлогу, піднятись всі разом, не створюючи хвилю. 

 Молодці! Ви дружній клас, тож у мандри, все гаразд!

Діти об’єднуються в команди називаючи слова друг, товариш, приятель, однокласник, ровесник.

В кожній команді обирається капітаном, той хто перший дасть відповідь на запитання.

  • Зібралися якось чотири музиканти, подружилися. Разом концерти давали, разом розбійників проганяли, разом жили - не тужили ... Назвіть цих друзів-музикантів. (Бременські музиканти: Півень, Кот, Пес, Осел.)
  •  Григорій Остер написав чимало оповідань про Папугу, Удава, Мавпу і їх дружне життя в Африці. Хто був четвертим в компанії друзів? (Слоненя.)
  •  Яка дівчинка врятувала свого друга з льодового полону? (Герда виручила свого друга Кая)
  •  Цей герой гепнувся на ліжко і, схопившись за голову, вимовив: «Я найхворіша  в світі людина!» Зажадав ліки. Йому дали, а він у відповідь: «Друг врятував життя друга!» Про кого йде мова? І які ліки дали хворому? (Карлсон. Ліки - малинове варення)  
  • Хто роздобув Золотий ключик і визволив друзів з полону Карабаса Барабаса?

1стежина Галявина Добра

 Гра «Якщо ти добрий друг, то повинен» 

Мама. Зараз ми з вами пограємо в гру, яка має назву «Якщо ти добрий друг, то повинен» 
Умови гри: Я читатиму вирази, якщо добрий друг це повинен робити, то ви підіймайте руки вгору і потрясіть ними, а якщо ні, то беретеся за щічки і хитаєте голівками. 

  • Обманювати своїх друзів 
  • Не брехати друзям 
  • Говорити брехню поза очі 
  • Допомагати друзям у складних ситуаціях 
  • Підтримувати один одного 
  • Насміхатися над друзями 
  • Не залишати друзів у біді 
  • Заступатися за друзів 
  • Говорити друзям правду 
  • Ображати друзів 
  • Піклуватися про друзів 
    (Після виконання завдання отримують ознаку «Добро» і вислів про справжнього друга)

2 стежина Казкова діброва

Гра «Хто з ким дружить?»

Мама. Давайте пограємо в гру «Хто з ким дружить?»

Завдання. Складіть пари друзів .( Малюнки та імена героїв записані на картках, діти об’єднуються в пари, згідно карток, які отримали).

Чіп - Дейл, Вінні - Пух - П'ятачок, Малюк - Карлсон, крокодил Гена - Чебурашка, Буратіно - Мальвіна, Принц - Попелюшка, Дід Мороз -  Снігуронька, Білосніжка - 7 гномів. (Взаємоперевірка)

(Після виконання завдання отримують ознаку «Радість» і вислів про справжнього друга)

3 стежина «Школа акторської майстерності»

Мама. Учаснику гри необхідно зобразити ходу людини, яку я назву  (вимовлятися пошепки гравцям) . А іншим треба відгадати, хто це і назвати.

- військовий,

- людина, якій тиснуть черевики,

- людина, яка об'ївся тістечками,

- людина, яка опинилася один вночі в лісі,

- модель, що вийшла на подіум,

- учень, який отримав двійку,

- канатоходець в цирку,

- людина, яка вдарила ногою коробку з цеглою,

- людина, якій, то холодно то жарко.

(Після виконання завдання отримують ознаку «Усмішка, Увага» і вислів про справжнього друга)

4 стежина Ринок

Мама. В нашому житті надзвичайно важливо вміти домовлятися. У вас є три папірці. Напишіть на кожному з них однаково своє ім'я . Я опускаю ці папірці в коробочок і перемішую. Ви дістаєте знову три папірці, але які вже попадуться. Ваше завдання – обмінятись записками і знайти свої три, тобто зі своїм іменем. Хто буде першим, той найкомунікативніший.

(Після виконання завдання отримують ознаку «Життя» і вислів про справжнього друга )

5 стежина Майданчик спритності

Гра «Нумо шикуватися!»

Мама. Ваше завдання – швидко шикуватися в шеренгу, виконуючи мої вказівки.

  • Вишикуйтеся по росту: від найвищого до найвищого;;
  •   вишикуйтеся за кольором волосся: від білявого до темноволосого;
  •  вишикуватися: спочатку дівчинки - потім хлопчики;
  •  вишикуватися: високий - низький, високий - низький.

- З цим завданням ви впоралися швидко, а головне дружно. Молодці!

(Після виконання завдання отримують ознаку «Активність» і вислів про справжнього друга )

6 стежина Берег Народної мудрості

Гра «Збери прислів’я»
Мама. Мудрі вислови говорять нам про цінність дружби, про друзів, приятелів, про вірність і про те що, маючи справжнього друга - це рівнозначно тому, що маєш скарб.

На столі лежать аркуші, на яких записані частини прислів’їв про дружбу. Ваше завдання – зібрати їх. (Діти складають три прислів’я, одне  склеюють і забирають)

Дерево міцне корінням, а людина — друзями.
Яку дружбу заведеш, таке й життя поведеш.
Ліпше мати сто приятелів, чим одного ворога.
Нема друга — шукай, а знайшов — бережи.
Дружба та братство — найбільше багатство.
У друга вода солодша від вражого меду.
Чоловік без друга — що їжа без солі.

    Горе на двох - півгоря, а радість на двох - дві радості.

(Після виконання завдання отримують ознаку «Багатство, бадьорість» і вислів про справжнього друга)

Команди, які раніше виконали всі завдання грають в гру «Не хочу хвалитися, але я можу навчити свого друга…»

Вчитель.  Які ви молодці, виконали всі завдання квесту. Тож давайте зачитаємо, які ознаки дружби ми отримали.

Д – добро

Р – радість

У – увага, усмішка

Ж – життя

Б – багатство, бадьорість

А – активність

ІІІ. Заключна частина

Вчитель. Ось і підійшла до кінця квест-гра «Мандрівка стежками дружби»

  1. Гра «Плещемо в долоньки»
  • Плещуть в долоньки  всі присутні;
  • тільки дівчатка;
  • тільки ті, хто любить смачно поїсти;
  • тільки ті, хто запізнюється на уроки;
  • тільки ті, хто  добре  навчається;
  • тільки ті, хто не любить канікули;
  • тільки ті,  хто любить солодощі;
  • тільки ті, кому подобається грати в футбол;
  • тільки ті, у кого чудовий настрій.
  1. Рефлексія

Коло дружби

- А тепер всі заплющіть очі. Нехай кожен візьме правою рукою свого сусіда і потримає її у своїй. Що можна про неї сказати? Яка рука? (Тепла, ніжна, лагідна, добра, гладенька). Невже можна образити людину, якщо в неї такі теплі, добрі і лагідні руки? Якщо захочеться образити когось із однокласників, неодмінно треба згадати про добрі руки. Лагідні руки і тепла усмішка допоможуть вам товаришувати.

 Товаришуваня і дружба – взаємини між людьми, які народжуються і міцніють на основі с спільного навчання, інтересів, уподобань. Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а дружити  - лише з одним або кількома. Друзів пов’язує велика повага одне до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога.

 Яким же повинен бути справжній друг? Зачитаємо вислови, які ви зібрали під час гри. Після почутого вислову, повторіть його про себе, тільки замість словосполучення «справжній друг» промовте слово «Я».

  • Справжній друг – це той, хто ніколи не обманює свого друга.
  • Справжній друг – це той, хто ніколи не пошкодує поділитися зі своїм другом всім, що має сам.
  • Справжній друг – це той, хто нікому не видає секрети свого друга.
  • Справжній друг – це той, хто ніколи не почне сміятися над бідою чи невдачею свого друга.
  • Справжній друг – це той, хто постарається захистити від кривдника.
  • Справжній друг – це той, з ким завжди цікаво і ніколи не нудно.

- Що виходить? Погляньте ще раз на себе «збоку». Можливо вам захочеться щось в собі змінити…

 Що дорожче за золото, сильніше від бурі, міцніше за сталь? (Дружба)

Послухайте  правила дружби, яке склав великий педагог Василь  Сухомлинський. 
«Правила дружби» Сухомлинського 
- Вибирай друзів не по одежинці, а за душевними якостями. 
- Не обманюй друга ніколи.  Будь з ним чесний. 
- Не ображай і не принижуй свого друга. 
- Зупини друга, якщо він робить щось недобре. 
- Умій визнати свої помилки і помиритися з другом 
           Говорячи про дружбу, не можна не сказати і про таке важливе поняття, як порядність. Порядність лежить в основі багатьох людських вчинків. Заступитися за молодшого, якого ображають, поступитися місцем в автобусі, прийти на допомогу старій людині - все це прояви порядності. Лише у порядної  людини можуть бути справжні, вірні, надійні друзі. Друзі на все життя. 

 Скільки у вас буде друзів, залежить від особливостей вашого характеру, наприклад, наскільки ви  товариські чи сором’язливі у спілкуванні. А також від того, що ви самі робите для своїх друзів, як ставитеся до них.

 Хто переконався, що учні в класі мають дружити і спільно виріщувати проблеми, які виникають в нашій шкільній родині?

 Тож давайте складемо закони дружби,  запишемо їх на сердечках. (Учні записують на паперових сердечках закони дружби.  

 - Зверніть увагу, яке велике серце намальовано. Це наше серце, готове любити і допомагати один одному. Прочитайте, які правила у вас вийшли і наклейте свої сердечка на велике серце. 
Діти наклеюють свої сердечка. 
- Подивіться, воно ніби забилося. 

3. Завершення квесту-гри

 Вправа «Давайте дружно жити»

-Беручись за руки всі тричі промовляємо слова: « Давайте дружно жити і нашою дружбою дорожити.»

Перший раз на місці, другий  - підійшли ближче і обнялися, третій – ще ближче.

 

Використаний матеріал:

Даниліна І.В. Класні години. Харків. Основа. 2008

В.П. Телячук. О.В.Лесіна Інноваційні технології в початковій школі. Харків. Основа.2008

Ресурси Інтернету

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 серпня 2020
Переглядів
1725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку