МЕТА:
навчальна: вивчення й первинне усвідомлення призначення складових персонального комп'ютера; призначення та принцип дії мікропроцесорів, зовнішніх та внутрішніх запам'ятовуючих пристроїв, пристроїв вводу-виводу даних, пристроїв, що входять до складу мультимедійного обладнання; ознайомлення з технічними характеристики основних складових ПК;
розвивальна: розвивати вміння логічно аргументувати та розвивати тему, формулювати висновок, чітко будувати свою відповідь;
виховна: виховувати здатність до саморегуляції та співробітництва.
ТИП ЗАНЯТТЯ: інтелектуально-логічна гра
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: квест
ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД «ЗАГУБЛЕНІ ДЕТАЛІ»
МЕТА:
навчальна: вивчення й первинне усвідомлення призначення складових персонального комп'ютера; призначення та принцип дії мікропроцесорів, зовнішніх та внутрішніх запам’ятовуючих пристроїв, пристроїв вводу-виводу даних, пристроїв, що входять до складу мультимедійного обладнання; ознайомлення з технічними характеристики основних складових ПК;
розвивальна: розвивати вміння логічно аргументувати та розвивати тему, формулювати висновок, чітко будувати свою відповідь;
виховна: виховувати здатність до саморегуляції та співробітництва.
ТИП ЗАНЯТТЯ: інтелектуально-логічна гра
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: квест
НАОЧНІСТЬ ТА ОБЛАДНАННЯ: комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет та встановленим текстовим редактором і редактором презентацій, мультимедійний проектор, маршрутний лист команд (додаток 1), закодоване повідомлення з назвами навчальних кабінетів (додаток 2), таблиця «Дешифратор» (додаток 3), ребус (додаток 4), вправа «Пристрої ПК» (додаток 5), кросворд (додаток 6), шифр «Морський бій» (додаток 7), загадки про втрачені пристрої (додаток 8).
ПЛАН ЗАХОДУ:
ХІД ЗАХОДУ:
І.
Вчитель: У нас в школі живе чоловічок, який прилетів сюди з іншої планети. Його ім’я Елзик і він допомагає учням молодшої ланки вивчати інформатику. Елзик дуже добрий, розумний, але він також є великим пустуном. Цього разу він вирішив погратися з восьмикласниками та перевірити на скільки добре вони знають інформатику. Елзик викрав з деяких комп’ютерів три важливі деталі, через це вони не працюють. Але викрадач обіцяв повернути все на місце за умови, що ви відгадаєте яких саме деталей не стало. Для цього необхідно вирішити декілька запитань-загадок, відповіді на які і приведуть до вирішення проблеми. Якимось чином Елзику вдалося домовитися зі старшокласниками допомагати йому в цій грі, тому завдання ви отримуватимете саме від них.
Отже, давайте поділимося на три команди, кожна з яких буде шукати окрему зниклу деталь.
ІІ.
Вчитель: Здійснюючи свою диверсію, викрадач, крім умов повернення зниклих речей, також залишив і правила проходження квесту. Давайте я вам їх прочитаю, а ви дуже уважно слухайте.
Правила:
ІІІ.
Вчитель: Ну що готові починати?! Бажаю всім успіху!
Завдання 1.
Вчитель: Ваше перше завдання складатиметься з двох частин. По-перше, створіть документ в текстовому редакторі та внесіть в нього наступні дані: назва вашої команди, девіз, список учасників. По-друге, надішліть створений текстовий файл електронним листом на e-mail: kvest@meta.ua.
Якщо ви все виконаєте вірно, то у відповідь отримаєте повідомлення із вказівками куди рухатися далі за наступним завданням.
(У зворотньому листі команди отримають, наприклад, таке повідомлення: «Вирушайте до людини, яку ви, прийшовши до школи, зазвичай, зустрічаєте першою». Після цього команди направляються до шкільного охоронця, де вже їх чекатиме помічник із наступним завданням.)
Завдання 2.
Помічник: Мабуть ви шукаєте охоронця? Та сьогодні я за нього, бо маю передати вам надважливе послання. Спробуйте розгадати його і ви дізнаєтеся місце знаходження наступної головоломки. Порада: не загубіть таблицю! Можливо вона ще знадобиться при виконанні інших завдань.
(Помічник передає командам таблицю «Дешифратор» (додаток 3)та записки із закодованими назвами кабінетів (додаток 2), біля яких знаходяться помічники з наступними завданнями. Щоб команди не заважали одна одній при переміщеннях по школі, в записках закодовані різні локації. Щоб розгадати назви кабінетів, командам необхідно перевести двійкові числа в десяткові, а потім, за допомогою отриманих десяткових чисел і таблиці «Дешифратор», знайти потрібні літери та скласти слова, які є підказками до знаходження наступних завдань).
Завдання 3.
Помічник: Вам подобаються ребуси? Розгадка – це ключ до наступної загадки.
(В ребусі (додаток 4) зашифроване слово «інформатика». Це означає, що наступне завдання знаходиться в кабінеті інформатики.)
Завдання 4.
Помічник: Маю надію, що пристрої комп’ютера ви знаєте на відмінно. Чим швидше справитеся з цим завданням, тим швидше вирушите за іншим.
(На інтерактивній дошці відкрита вправа «Пристрої ПК» (додаток 5), створена за допомогою сервісу LearningApps. Завдання полягає в тому, що потрібно правильно класифікувати пристрої ПК на пристрої внутрішньої та зовнішньої пам’яті, а також на пристрої вводу та виводу інформації. Якщо буде допущена помилка, програма підсвітить неправильні відповіді червоним кольором. За неправильні відповіді варто добавити в маршрутному листі по одній штрафній хвилині за кожну невірну відповідь. Виконавши правильно всі завдання, команди отримають повідомлення: «Чудово, правильне рішення знайдено! Вирушайте в актову залу». Примітка: варто перед входом в кабінет поставити помічника, який не запускатиме в кабінет наступну команду, доки завдання не виконає попередня.)
Завдання 5.
Помічник: Ви вже майже на фінішній прямій. Але це ще не кінець, тому спробуйте розв’язати кросворди. Вони мають ключові слова. Щоб це означало?
(На даному етапі команди отримують кросворди (додаток 6), ключовими словами яких – є назви локацій. Це знову ж таки будуть різні локації).
Завдання 6.
Помічник: Ви любите грати в «Морський бій»? Але в мене він якийсь дивний. Сподіваюся ви розберетеся, що з цим робити.
(Команди отримують шифр «Морський бій» (додаток 7). Вони повинні здогадатися, що для розв’язання цього шифру потрібна таблиця «Дешифратор» (додаток 3). Зафарбовані клітинки в шифрі, відповідають літерам в «Дешифраторі». З отриманих літер та цифр отримуємо «Кабінет 206». Це місце останньої локації квесту.)
Завдання 7.
Вчитель: Поки ви бігали по школі в пошуках загублених деталей, мені під двері підкинули три конверти та записку із вказівкою передати ці конверти вам. Можливо всередині цих конвертів є якісь інструкції.
(В конвертах, які отримають учасники, міститься одна із загадок (додаток 8) та вказівка до виконання завдання. Розгадавши загадку, команди дізнаються, який саме пристрій було викрадено. Але мало просто озвучити відповідь. Потрібно створити презентацію із трьох слайдів: на першому необхідно розмістити назву втраченого пристрою, на другому – зображення цього пристрою (знайти в Інтернеті), на третьому – основні характеристики даного пристрою. Створена презентація відсилається електронною поштою на ту саму адресу, на яку відправлявся перший лист з назвою та списком команди. Переможцем буде та команда, лист від якої надійде першим, але за умови, що вона не має штрафних хвилин. Якщо команди мають штрафні хвилини, їх потрібно додати до того часу, який зазначено в поштовій скриньці вчителя, як час отримання листа. Виграє та команда, яка у сумі зі штрафними балами, має найменший час проходження квесту).
IV
Вчитель: Дякую всім учасникам! Ви всі показали високий рівень знань з мого предмету, а також вміння працювати в команді. Сьогодні ви врятували школу від пустощів Елзика і тому всі є переможці. Та все ж таки, дехто зробив це трохи швидше.
Підведення підсумків, вручення грамот.
Маршрутний лист команди «________________________________» |
|||
№ завдання |
Відмітка судді |
Кількість підказок |
Ім’я та прізвище судді |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
Відповідь: Історія
Відповідь: Фізика
Відповідь: Інформатика
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
E |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
F |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Морський бій»
Відповідь: Кабінет 206