Урок "Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних" призначений для учнів 8 класу. Головною метою є закріплен знань та навичок побудови графічних зображень. Малюванн корабля та інших деталей зацікавлять дітей і вони із задоволенням працюватимуть.
1
Тема уроку: Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних.
Мета уроку:
Тип уроку: Урок застосування знань, умінь та навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вітання з учнями.
Налаштування учнів на роботу на уроці.
Вправа «Знайди правильну відповідь»
Оберіть правильний фрагмент коду:
A)
Pen myPen1 = new Pen(Color.Red, 2);
gr.DrawLine(myPen1, 50, 100, 300, 100);
B)
Pen myPen1 = new Pen(Color.Gold, 2);
gr.DrawLine(myPen1, 50, 100, 300, 100);
C)
Pen myPen1 = new Pen(Color.Red, 2);
gr.DrawLine(myPen1, 50, 300, 100, 100);
gr.DrawLine(myPen1, 300, 100, 300, 200);
gr.DrawLine(myPen1, 300, 200, 50, 200);
і побачив, для побудови прямокутника не вистачає ще однієї сторони.
Оберіть правильний варіант відрізка:
Оберіть правильну відповідь.
Оберіть правильну відповідь.
Оберіть правильну відповідь, щоб вийшов точно такий прямокутник та ще й на тому ж місці, який він побудував за допомогою чотирьох відрізків.
Оберіть правильну відповідь:
Оберіть правильну відповідь:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Кожна людина має мрію. Впевнена, що в кожного з вас вона теж є. Щоб мрія здійснилася треба багато та старанно працювати. Вирушимо у подорож до мрії на кораблі.
IV. Повідомлення теми та мети уроку.
Діти, тема нашого сьогоднішнього уроку «Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних»
Давайте повторимо правила поведінки та безпеки в комп’ютерному класі.
Увага! Під час роботи за комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм.
Зараз перейдемо до виконання практичної роботи.
V. Практична робота.
Завдання1. Скласти програму, яка будує зображення корабля за поданим зразком:
Завдання2. Доповнити зображення хвилями.
Завдання3. Доповнити зображення фоном та чайками.
Хід виконання:
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
Graphics graph;//листок(аркуш)
Pen p1, p2; //ручки
SolidBrush b1, b2, b3, b4, b5, b6, b7; //заливка
//ініціалізація
graph = CreateGraphics();
Pen myPen1 = new Pen(Color.Red, 3);
b1 = new SolidBrush(Color.Yellow);
b2 = new SolidBrush(Color.Green);
Pen myPen2 = new Pen(Color.Green, 3);
Pen myPen3 = new Pen(Color.Aquamarine, 1);
b3 = new SolidBrush(Color.Aquamarine);
// фон нижньої частини малюнка
graph.DrawRectangle(myPen3, 0, 250, this.Width, this.Height);
graph.FillRectangle(b3, 0, 250, this.Width, this.Height);
Pen myPen4 = new Pen(Color.DeepSkyBlue, 1);
b4 = new SolidBrush(Color.DeepSkyBlue);
// фон верхної частини малюнка
graph.DrawRectangle(myPen4, 0, 0, this.Width, 250);
graph.FillRectangle(b4, 0, 0, this.Width, 250);
Point[] myPoints1 =//координати правого вітрила
{
new Point(340, 50),
new Point(340,300),
new Point(500, 300),
new Point(340, 50),
};
Point[] myPoints2 =//координати лівого вітрила
{
new Point(330, 80),
new Point(330,300),
new Point(200, 300),
new Point(330, 80),
};
Point[] myPoints3 =//координати прапорця
{
new Point(330, 45),
new Point(270, 45),
new Point(300, 60),
new Point(270, 75),
new Point(330, 75),
new Point(330, 45),
};
Point[] myPoints4 =//координати корпусу корабля
{
new Point(600, 310),
new Point(100,310),
new Point(180, 410),
new Point(520, 410),
new Point(600, 310),
};
//координати сонця
graph.DrawEllipse(Pens.Red, 180, 330, 30, 30);
graph.FillEllipse(b1, 180, 330, 30, 30);
//побудова лівого вітрила
graph.DrawPolygon(myPen1, myPoints1);
graph.FillPolygon(b1, myPoints1);
//побудова лівого вітрила
b5 = new SolidBrush(Color.BlueViolet);
graph.DrawPolygon(myPen1, myPoints2);
graph.FillPolygon(b5, myPoints2);
//побудова прапорця
b6 = new SolidBrush(Color.Orange);
graph.DrawPolygon(myPen1, myPoints3);
graph.FillPolygon(b6, myPoints3);
//побудова корпусу
b7 = new SolidBrush(Color.Goldenrod);
graph.DrawPolygon(myPen1, myPoints4);
graph.FillPolygon(b7, myPoints4);
//побудова ілюмінаторів
graph.DrawEllipse(Pens.Blue, 180, 330, 40, 40);
graph.FillEllipse(b2, 180, 330, 40, 40);
graph.DrawEllipse(Pens.Blue, 330, 330, 40, 40);
graph.FillEllipse(b2, 330, 330, 40, 40);
graph.DrawEllipse(Pens.Blue, 480, 330, 40, 40);
graph.FillEllipse(b2, 480, 330, 40, 40);
graph.DrawEllipse(myPen1,540, 40, 60, 60);
graph.FillEllipse(b1, 540, 40, 60, 60);
Pen bluePen = new Pen(Color.Blue, 3);
int x1 = 0;
int y1 = 510;
int x2 = -50;
int y2 = 460;
int x3 = 0;
int y3 = 410;
int width = 100;
int height = 100;
int startAngle = 0; //початковий кут
int sweepAngle = -180; //кут повороту
// Вивести хвилі
for (int i=0;i<7; i++)
{ graph.DrawArc(bluePen, x1, y1, width, height, startAngle, sweepAngle);
x1 += width;
graph.DrawArc(bluePen, x2, y2, width, height, startAngle, sweepAngle);
x2 += width;
graph.DrawArc(bluePen, x3, y3, width, height, startAngle, sweepAngle);
x3 += width;
}
// малюємо чайку
graph.DrawArc(bluePen, 100, 60, width, height/2, startAngle, -65);
graph.DrawArc(bluePen, 200, 60, width, height/2, 180, 35);
// малюємо ще одну чайку
graph.DrawArc(bluePen, 400, 100, width, height / 2, startAngle, -65);
graph.DrawArc(bluePen, 500, 100, width, height / 2, 180, 35); }
VІІ. Рефлексія.
VІІІ. Підведення підсумків. Оцінювання.
IX. Домашнє завдання.
Завдання додому. Скласти програму для побудови даного зображення.
1