Урок "Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних"

Про матеріал

Урок "Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних" призначений для учнів 8 класу. Головною метою є закріплен знань та навичок побудови графічних зображень. Малюванн корабля та інших деталей зацікавлять дітей і вони із задоволенням працюватимуть.

Перегляд файлу

1

 

Тема уроку: Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних.

Мета уроку:

  • Закріпити знання, вдосконалити уміння і навички складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних;
  • створити програму з використанням алгоритмів для побудови графічних зображень;
  • розвивати естетичний смак до художнього оформлення;
  • формувати творчу особистість.

Тип уроку: Урок застосування знань, умінь та навичок. 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вітання з учнями.

Налаштування учнів на роботу на уроці.

  1.  Перевірка домашнього завдання.
  2.  Актуалізація опорних знань учнів

Вправа «Знайди правильну відповідь»

  1. Петрик провів горизонтальну лінію червоного кольору.

Оберіть правильний фрагмент коду:

A)

Pen myPen1 = new Pen(Color.Red, 2);

            gr.DrawLine(myPen1, 50, 100, 300, 100);

B)

Pen myPen1 = new Pen(Color.Gold, 2);

            gr.DrawLine(myPen1, 50, 100, 300, 100);

C)

Pen myPen1 = new Pen(Color.Red, 2);

            gr.DrawLine(myPen1, 50, 300, 100, 100);

  1. Далі Петрик провів ще дві лінії:

gr.DrawLine(myPen1, 300, 100, 300, 200);

gr.DrawLine(myPen1, 300, 200, 50, 200);

і побачив, для побудови прямокутника не вистачає ще однієї сторони.

Оберіть правильний варіант відрізка:

  1. gr.DrawLine(myPen1, 50, 200, 50, 300);
  2. gr.DrawLine(myPen1, 200, 50, 100, 50);
  3. gr.DrawLine(myPen1, 50, 200, 50, 100);
  1. Петрик продовжив експериментувати та вирішив занотувати ширину прямокутника.

Оберіть правильну відповідь.

  1. 200;
  2. 250;
  3. 100
  1. А тепер Петрик занотує висоту прямокутника.

Оберіть правильну відповідь.

  1. 100;
  2. 200;
  3. 50
  1. Петрик побудував прямокутник і подумав, що це довго та нецікаво, адже це можна зробити значно простіше.

Оберіть правильну відповідь, щоб вийшов точно такий прямокутник та ще й на тому ж місці, який він побудував за допомогою чотирьох відрізків.

  Оберіть правильну відповідь:

  1. gr.DrawRectangle (myPen1, 300, 100, 250, 100);
  2. gr.DrawRectangle (myPen1, 50, 200, 100, 250);
  3. gr.DrawRectangle (myPen1, 50, 100, 250, 100);
  1. Дивне завдання отримав Петрик: побудувати еліпс, обмежений побудованим раніше прямокутником.

Оберіть правильну відповідь:

  1. gr. DrawEllipse (myPen1, 50, 100, 250, 100);
  2. gr. DrawEllipse (myPen1, 50, 200, 100, 250);
  3. gr. DrawEllipse (myPen1, 50, 50, 250, 100);

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Кожна людина має мрію. Впевнена, що в кожного з вас вона теж є. Щоб мрія здійснилася треба багато та старанно працювати. Вирушимо у подорож до мрії на кораблі.

IV. Повідомлення теми та мети уроку.

Діти, тема нашого сьогоднішнього уроку «Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних»

Давайте повторимо правила поведінки та безпеки в комп’ютерному класі.

Увага! Під час роботи за комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм.  

Зараз перейдемо до виконання практичної роботи.

V. Практична робота.

Завдання1. Скласти програму, яка будує зображення корабля за поданим зразком:

Завдання2. Доповнити зображення хвилями.

Завдання3. Доповнити зображення фоном та чайками.

Хід виконання:

  1. Створити на робочому столі власну папку.
  2. Запустити середовище програмування Visual Studio 2015.
  3. Створити проект WindowsForms та зберегти у власну папку.
  4. Розмістити на формі один елемент Button.
  5. Створити подію Click для кнопки.
  6. Задати код для кнопки «Малюй!»

  private void button1_Click(object sender, EventArgs e)

  {

            Graphics graph;//листок(аркуш)

            Pen p1, p2; //ручки

            SolidBrush b1, b2, b3, b4, b5, b6, b7; //заливка

            //ініціалізація

            graph = CreateGraphics();

            Pen myPen1 = new Pen(Color.Red, 3);

            b1 = new SolidBrush(Color.Yellow);

            b2 = new SolidBrush(Color.Green);

            Pen myPen2 = new Pen(Color.Green, 3);

            Pen myPen3 = new Pen(Color.Aquamarine, 1);

            b3 = new SolidBrush(Color.Aquamarine);

            // фон нижньої частини малюнка

            graph.DrawRectangle(myPen3, 0, 250, this.Width, this.Height);

            graph.FillRectangle(b3, 0, 250, this.Width, this.Height);

            Pen myPen4 = new Pen(Color.DeepSkyBlue, 1);

            b4 = new SolidBrush(Color.DeepSkyBlue);

            // фон верхної частини малюнка

            graph.DrawRectangle(myPen4, 0, 0, this.Width, 250);

            graph.FillRectangle(b4, 0, 0, this.Width, 250);

 

            Point[] myPoints1 =//координати правого вітрила

            {

  new Point(340, 50),

  new Point(340,300),

  new Point(500, 300),

  new Point(340, 50),

  };

 

            Point[] myPoints2 =//координати лівого вітрила

           {

  new Point(330, 80),

  new Point(330,300),

  new Point(200, 300),

  new Point(330, 80),

           };

 

            Point[] myPoints3 =//координати прапорця

           {

  new Point(330, 45),

  new Point(270, 45),

  new Point(300, 60),

  new Point(270, 75),

  new Point(330, 75),

  new Point(330, 45),

 };

            Point[] myPoints4 =//координати корпусу корабля

           {

  new Point(600, 310),

  new Point(100,310),

  new Point(180, 410),

  new Point(520, 410),

  new Point(600, 310),

 };

            //координати сонця

            graph.DrawEllipse(Pens.Red, 180, 330, 30, 30);

            graph.FillEllipse(b1, 180, 330, 30, 30);

 

            //побудова лівого вітрила

            graph.DrawPolygon(myPen1, myPoints1);

            graph.FillPolygon(b1, myPoints1);

            //побудова лівого вітрила

            b5 = new SolidBrush(Color.BlueViolet);

            graph.DrawPolygon(myPen1, myPoints2);

            graph.FillPolygon(b5, myPoints2);

            //побудова прапорця

            b6 = new SolidBrush(Color.Orange);

            graph.DrawPolygon(myPen1, myPoints3);

            graph.FillPolygon(b6, myPoints3);

            //побудова корпусу

            b7 = new SolidBrush(Color.Goldenrod);

            graph.DrawPolygon(myPen1, myPoints4);

            graph.FillPolygon(b7, myPoints4);

            //побудова ілюмінаторів

            graph.DrawEllipse(Pens.Blue, 180, 330, 40, 40);

            graph.FillEllipse(b2, 180, 330, 40, 40);

            graph.DrawEllipse(Pens.Blue, 330, 330, 40, 40);

            graph.FillEllipse(b2, 330, 330, 40, 40);

            graph.DrawEllipse(Pens.Blue, 480, 330, 40, 40);

            graph.FillEllipse(b2, 480, 330, 40, 40);

 

            graph.DrawEllipse(myPen1,540, 40, 60, 60);

            graph.FillEllipse(b1, 540, 40, 60, 60);

 

            Pen bluePen = new Pen(Color.Blue, 3);

 

            int x1 = 0;

            int y1 = 510;

            int x2 = -50;

            int y2 = 460;

            int x3 = 0;

            int y3 = 410;

            int width = 100;

            int height = 100;

 

 

            int startAngle = 0; //початковий кут

            int sweepAngle = -180; //кут повороту

 

            // Вивести хвилі

          for (int i=0;i<7; i++)

            { graph.DrawArc(bluePen, x1, y1, width, height, startAngle, sweepAngle);

                x1 += width;

                graph.DrawArc(bluePen, x2, y2, width, height, startAngle, sweepAngle);

                x2 += width;

                graph.DrawArc(bluePen, x3, y3, width, height, startAngle, sweepAngle);

                x3 += width;

            }

 

          // малюємо чайку

            graph.DrawArc(bluePen, 100, 60, width, height/2, startAngle, -65);

            graph.DrawArc(bluePen, 200, 60, width, height/2, 180, 35);

            // малюємо ще одну чайку

            graph.DrawArc(bluePen, 400, 100, width, height / 2, startAngle, -65);

            graph.DrawArc(bluePen, 500, 100, width, height / 2, 180, 35);                 }

  1. Запустити проект на виконання. Очікуваний результат:

 

 

VІІ. Рефлексія.

VІІІ. Підведення підсумків. Оцінювання.

IX. Домашнє завдання.

Завдання додому. Скласти програму для побудови даного зображення.

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
3.0
Загальна:
3.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Petritskyi Vitalii
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    3.0
docx
Додано
27 липня 2018
Переглядів
3859
Оцінка розробки
3.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку