Квест «Карта - альфа і омега географії» з теми «Земля на карті»
Мета:узагальнити та систематизувати знання та уміння учнів з теми «Земля на карті»; вдосконалити навички роботи з географічними картами, планами місцевості; розвивати комунікативні навички, пізнавальний інтерес учнів до географії.
Тип уроку: узагальнення, систематизація знань.
Обладнання:географічна карта, компас,маршрутні листи для команд, картки із завданнями, конверти із підказками.
Учасники: команди учнів 6 класу( по 4-8 осіб кожна).
Тривалість квесту: 45 хвилин.
Місце проведення: приміщення школи ( шкільна територія, парк).
Правила квесту.
1.Команда складається по-можливості з однакової кількості гравців.
2.Кожна команда отримує свій маршрутний листі проходить станції згідно
свого маршруту.
3. Наступне завдання квесту команда отримує лише тоді, коли усі її члени
будуть присутні на пункті.
4.За кожне виконане завдання команда отримує конверт із підказкою до
ключового слова.
5. Для перемоги команди, усім її учасникам потрібно першими пройти усі
завдання правильно та швидко та відгадати ключове слово.
Маршрутна картка команди
№
|
Станція |
Час роботи |
Бали |
Підпис |
1
|
Загадкова |
|
|
|
2
|
Азимутальна |
|
|
|
3
|
Ребусна |
|
|
|
4
|
Умовно-знакова |
|
|
|
5
|
Іменована |
|
|
|
6
|
Картографічна |
|
|
|
7
|
Математична |
|
|
|
Хід гри
Вступне слово вчителя
Географічну карту називають альфою та омегою географії. Альфа перша буква грецького алфавіту, а омега - остання . Цей вислів говорить про те, що без географічної карти не можливо уявити науки географії, як без букв слова.
У повсякденному житті ми також часто звертаємося до карти за її допомогою та підказкою, тому вміння користуватися цим джерелом знань дуже важливе. На уроках географії,з теми «Земля на плані та карті, ви вивчали теорію, виконували практичні завдання, а сьогодні аби закріпити ваші знання проведемо змагання – географічний квест.
Представлення команд
Проходження квесту
Станція 1 «Загадкова».
Відгадайте загадки, враховується час та кількість вірних відповідей.
1.Різні розміри я маю,
Форму кулі зберігаю,
На підставці, на осі,
Обертають мене всі. (Глобус)
2. Зменшувати площину
Винайшли величину.
В кілька раз вона дає
Відстань меншу, ніж як є. (Масштаб)
3. Взяли аркуш, розграфили,
Позначками весь покрили.
Різні всі там кольори.
Рамку також провели. (Географічна карта)
4. Є найдовша, найтовстіша,
А до полюсів – скромніші.
Зменшується довжина –
Кільця бачимо сповна. (Паралелі)
5. Це півкола, їх багато,
Важко їх порахувати.
Однакові всі брати
З’єднують два полюси. (Меридіани)
6. У нагоді може стати
І не дасть він заблукати.
Прилад з стрілочкою є –
Повертається кільце. (Компас)
Станція 2 «Азимутальна»
На підлозі намальоване коло, навколо якого розміщені конверти. Тільки у трьох є завданням для розгадування ключового слова.
Знайдіть три конверти, що знаходяться за вказаним азимутом. Визначити азимут вам допоможе компас.
1. А 45 °
2. А 180 °
3. А 270 °
Станція 3 « Ребусна»
Станція 4 «Умовно-знакова»
Без знання умовних знаків ми не можемо читати карту. Недарма ж їх називають абеткою карти. Тож перевіримо, як ви знаєте умовні знаки.
Виконайте завдання на швидкість, доберіть пару – малюнок до надпису умовних знаків.
https://learningapps.org/watch?v=pyxk3rtyj17
Станція 5 «Іменована»
Прийом «Шифрувальник»
За принципом SMS-набору визнач:
1 АБВ |
2 ГДЕ |
3 ЄЖЗ |
4 ИІЇЙ |
5 КЛМН |
6 ОПР |
7 СТУ |
8 ФХЦ |
9 ЧШЩ |
0 ЬЮЯ |
Станція 6 «Картографічний пазл»
Складіть пазл «Фізична карта світу».
Станція 7 «Математична»
Розв’яжіть географічну задачу.
Відстань між двома містами на карті становить 840 км. Чому дорівнює відстань між містами на карті, масштаб якої 1:20 000 000?
Завдання складіть вірш з його частин, відгадайте ключове слово і скажіть, що знаходиться у скриньці.
Пам’ятаю дні дитячих літ…
Пам’ятаю дні дитячих літ:
Ще маленьким вчила мене мати
Крихту хліба, кожну п’ядь ________
Свято берегти і шанувати.
Глибоко корінням в __________ вріс,
І по ній упевнено, не потай,
Не згинаюсь – йду на повен зріст,
Годувальниці-___________ господар.
Хліб пухкий в світлиці на столі,
А де хліб, там і у будні свято,
Силу беремо ми від ___________,
___________ бережем, неначе матір.
Автор: Віктор Геращенко; сайт: http://www.poeziya-ukrainy.com.ua
Підсумок. Оголошення результатів квесту.