Квест "Казка вчить, як на світі жить" (урок-узагальнення за темою " Народні та літературні казки" 5 клас)
Українська література 5 клас
Тема: «Казка вчить, як на світі жить»
(підсумковий урок за темами «Народні казки» та «Літературні казки»)
Мета : узагальнити знання учнів про казку як художній твір, у якому вигадка і фантазія служать засобом вираження суджень народу про життя; створити умови, що сприяють закріпленню дружніх взаємин у середині дитячого колективу; розвивати пізнавальні інтереси, почуття гумору, уяву, кмітливість, вміння працювати у команді, допомагати і підтримувати один одного ;виховувати любов до книг.
Тип уроку: квест
Обладнання: конверти із завданнями, маршрутні листи, карти, мобільний телефон, ручки
Перебіг квесту
Організаційна частина.
Сьогодні ми зібралися тут, щоб здійснити подорож у країну казки.
Казка - це перше знайомство дітей зі світом добра і зла, де останнє завжди отримує поразку. І «житимуть» казки стільки, скільки існуватиме людство.
Тож починаймо!
Учні діляться на дві команди, методом жеребкування (дістають з мішечка карки із зображенням Колобка та Котигорошка): команда «Колобок» та команда «Котигорошко». Після цього отримують маршрутні листи
та карти (Додаток 1) (аби слідкувати за порядком проходження гри), а також знайомляться з правилами квесту (Додаток 2)
Маршрутний лист
Назва станції |
Бали |
Станція «Бюро знахідок» |
|
Станція «Загадкова» |
|
Станція « Казкова галерея». |
|
Станція « Трясовина» |
|
Станція «Допитливі та мудрі». |
|
Станція «Гостини». |
|
Виконавши всі завдання на станції, діти отримують картку з буквою, зі зворотної сторони якої частина мобільного номеру. Якщо зберуть усі букви на станціях, складуть правильно слово, то з іншої сторони отримають номер, зателефонувавши на який, отримають вказівку, де забрати приз.
Д О Б Р О !
0Х ХХ ХХ ХХ Х Х ( номер мобільного телефону)
Якщо учасникам важко розв’язати завдання, вони можуть «купити» підказку, виконавши певне завдання від керівника станції.
І.Станція «Бюро знахідок»
Завдання, яке на вас тут чекає ,ви дізнаєтесь , коли закінчите речення: Співзвучне закінчення рядків – це…. (рима).
А тепер завдання: в «бюро знахідок» потрапили речі, які загубили літературні герої. Потрібно знайти власників цих речей.
Речі: сокира; порваний черевик; маленька блакитна стрічечка; перстень; розмальована торбина, мотузка, вузлик з чорною паляницею та водою;
Ключ: злий дід («Хуха-моховинка»); Маруся («Мудра дівчина»); Аля «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»; .парубок «Ох»; Лоскотон «Цар Плаксій та Лоскотон»; небіж «Про правду і кривду» ; дурень «Летючий корабель».
ІІ.Станція «Загадкова»
Уявіть, що відому вам казку розповідає один із казкових героїв. Вам потрібно сказати,з якої це казки, і назвати героя, від імені якого ведеться розповідь .
ІІІ. Станція « Казкова галерея».
Вгадай казку за ілюстрацією (Додаток 3).На зворотньому боці ілюстрації є літери, правильно розставивши які, утворите словосполучення, яке і буде додатковим завданням на цій станції.
К О А З В К И Д И (види казок: про тварин, соціально-побутові, чарівні (героїко-фантастичні) казки)
ІV. Станція « Трясовина»
Назва нашої станції «Трясовина». Перш ніж розпочати виконання завдань треба , щоб ви відновили вислів, вставляючи пропущені букви: К..з..к.. вч..ть, ..к н.. св..т.. ж..ть (Казка вчить , як на світі жить).
ВІКТОРИНА
1.Як звали лиса, що дуже любив вихвалятися перед звірами? (Микита)
4.Як звірі називали Лиса Микиту? (Остромисл)
5.Як звали маленьку істотку, що народилася в лісі, і яку люди дуже рідко помічають? (Хуха)
V. Станція «Допитливі та мудрі».
Завдання цього етапу перевірить наскільки ви ерудовані з теорії літератури. Потрібно дописати речення.
VІ. Станція «Гостини».
Ви прибули на станцію під назвою «Гостини». Тут мають зібратися багато гостей, але так трапилося, що не всі змогли приїхати і тому надіслали телеграми. Тільки біда, на телеграмах нема підписів. Але ви все знаєте про героїв казок і швидко розберетесь від кого яка телеграма.
Підсумок заходу. Рефлексія.
- Чи цікаво вам було?
- Що найбільше сподобалось?
- Що було найскладнішим?
(нагородження, отримання подарунків.)
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ДОДАТОК 1
ДОДАТОК 2
Правила квесту
ДОДАТОК 3