Квест "Казка вчить, як на світі жить"

Про матеріал

Квест "Казка вчить, як на світі жить" (урок-узагальнення за темою " Народні та літературні казки" 5 клас)

Перегляд файлу

Пов’язане зображенняУкраїнська література 5 клас

Тема: «Казка вчить, як на світі жить»

(підсумковий урок за темами «Народні казки» та «Літературні казки»)

Мета : узагальнити знання учнів про казку як художній твір, у якому вигадка і фантазія служать засобом вираження суджень народу про життя; створити умови, що сприяють закріпленню дружніх взаємин у середині дитя­чого колективу; розвивати пізнавальні інтереси, почуття гумору, уяву, кмітливість, вміння працювати у команді, допомагати і підтримувати один одного ;виховувати любов до книг.

Тип уроку: квест

Обладнання: конверти із завданнями, маршрутні листи, карти, мобільний телефон, ручки

Перебіг  квесту

Організаційна частина.

Сьогодні ми зібралися тут, щоб здійснити подорож у країну  казки.

Казка -  це перше знайомство дітей зі світом добра і зла, де останнє завжди отримує поразку. І «житимуть» казки  стільки, скільки  існуватиме людство.

Тож починаймо!

Учні діляться на дві команди, методом жеребкування (дістають з мішечка карки із зображенням Колобка та Котигорошка): команда «Колобок» та команда «Котигорошко». Після цього  отримують маршрутні листи

та карти (Додаток 1) (аби слідкувати за порядком проходження гри), а також знайомляться з правилами квесту   (Додаток 2)

Маршрутний лист

Назва станції

Бали

Станція «Бюро знахідок»

 

Станція «Загадкова»

 

Станція  « Казкова галерея».

 

Станція « Трясовина»

 

Станція «Допитливі та мудрі».

 

Станція  «Гостини».

 

Виконавши всі завдання на станції, діти отримують картку з буквою, зі зворотної сторони якої  частина мобільного номеру. Якщо зберуть усі букви на станціях, складуть правильно слово, то з іншої сторони отримають номер, зателефонувавши на який, отримають вказівку, де забрати приз.  

Д О Б Р О !
 ХХ ХХ ХХ Х        Х ( номер мобільного телефону)
        Якщо учасникам важко розв’язати завдання, вони можуть «купити» підказку, виконавши певне завдання від керівника станції.

І.Станція «Бюро знахідок»  

       Завдання, яке на вас тут чекає ,ви дізнаєтесь , коли  закінчите речення: Співзвучне закінчення рядків – це….   (рима).

       А тепер завдання: в «бюро знахідок» потрапили речі, які загубили літературні герої. Потрібно знайти власників цих речей.

Речі: сокира; порваний черевик; маленька блакитна стрічечка; перстень; розмальована торбина, мотузка, вузлик  з чорною паляницею та водою;

Ключ: злий дід («Хуха-моховинка»); Маруся («Мудра дівчина»); Аля «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»; .парубок «Ох»; Лоскотон «Цар Плаксій та Лоскотон»; небіж «Про правду і кривду» ; дурень «Летючий корабель».

ІІ.Станція «Загадкова»

     Уявіть, що відому вам казку розповідає один із казкових героїв. Вам потрібно сказати,з якої це казки, і назвати героя, від імені якого ведеться розповідь .

  1. «Хай із ними день при дні плачуть всі в країні діти, бо сміятись радіти у моєму царстві  ні!» (Цар Плаксій)
  2. «Я приходив кожний вечір – хай чи дощ іде, чи сніг – до голодної малечі і усім приносив сміх» (Лоскотон)
  3. «Майже вмираючи зі страху я мусив сидіти в фарбі тихо аж до вечора, знаючи добре, що якби тепер у такім строї, появився на вулиці, то вже не пси, але люди кинуться за мною і не пустять мене живого»(Лис Микита)
  4. «Я народилася не ранньою весною, як всі мої сестри та брати. Було тоді вже тепле, ясне літо. Була найменшою в родині, «мізинчиком», мене дуже жаліли й любили, але ж любили не тільки за те, що була я манісінька. Як кошенятко. Була я добра, лагідна, звичайненька, слухняна, роботяща.» ( Хуха – Моховинка )
  5. «Ще місяць тому я надумала вишити рушничка для бабусі до її дня народження. І нитки підібрала. І рушничок білий знайшла, і навіть перший хрестик зробила. А потім мені перехотілося вишивати.» (Аля)
  6. «Я кремезний, широкоплечий хлопчина. Але ліва нога у мене коротша від правої» (Недоладько)
  7. «Я забрав собі у найми ледачого хлопця, але  батькові не хотів повертати і перетворював його на півня, барана, голуба» (ОХ)
  8. «Я хоч був не бідний, але позаздрив своєму небожу – королю» (дядько)

ІІІ. Станція  « Казкова галерея».

      Вгадай казку за ілюстрацією (Додаток 3).На зворотньому боці ілюстрації є літери, правильно розставивши які,  утворите словосполучення, яке і буде додатковим завданням на цій станції.

К О А З В  К  И Д        И (види казок: про тварин, соціально-побутові, чарівні (героїко-фантастичні) казки)                           

ІV. Станція « Трясовина»

   Назва нашої станції «Трясовина». Перш ніж розпочати виконання завдань треба , щоб ви  відновили вислів, вставляючи пропущені букви: К..з..к.. вч..ть,  ..к н.. св..т..    ж..ть (Казка вчить , як на світі жить).

ВІКТОРИНА

1.Як звали лиса, що дуже любив вихвалятися перед звірами? (Микита)

  1. Якого кольору став Лис Микита? (Синій)
  2. Хто є автором казки «Фарбований Лис»?   (І. Франко)

4.Як звірі називали Лиса Микиту? (Остромисл)

5.Як звали маленьку істотку, що народилася   в лісі, і яку люди дуже рідко помічають? (Хуха)

  1. Хто зруйнував хатинку Хухи-Моховинки? (Дід)
  2. Хто може побачити на власні очі Хуху? (Тільки дуже добрі дітки)
  3. Як звали правителя країни Сльозолий? (Цар Плаксій)
  4. Назвати імена дочок Плаксія (Нудота, Вай-Вай, Плакота)
  5.          Як звали дівчину, що потрапила до країни Недоладії? (Аля )
  6.          Хто забрав Алю до Недоладії? (Недочеревик)
  7.          Що подарували Алі її нові друзі на згадку про її подорож? (Рушничок)

 

V. Станція «Допитливі та мудрі».

     Завдання цього етапу перевірить наскільки ви ерудовані  з теорії літератури. Потрібно дописати речення.

  1. В літературній казці обов’язково є автор, тому її називають _______________________.
  2. Літературна казка, як і народна, – це фантастичний твір, у якому перемагає _____________________.
  3. Записати, чим відрізняється літературна казка від народної.
  4. Опис зовнішності персонажа в літературному творі – це _____________________.
  5. Поєднання кількох віршованих рядків, об’єднаних однією думкою, інтонацією та способом римування – це _______.

VІ. Станція  «Гостини».

Ви прибули на  станцію під назвою «Гостини». Тут мають зібратися багато гостей, але так трапилося, що не всі змогли приїхати  і  тому надіслали телеграми. Тільки біда, на телеграмах нема підписів. Але ви все знаєте про героїв казок і швидко розберетесь від кого яка телеграма.

  1. Приїхати не зможу, бо разом із дядьком шукаю відповідь на питання «Як краще жити: правдою чи кривдою» (небіж)
  2. Шкода, що не потрапив на ваше свято, батько віддав мене в найми до якогось зеленого чоловічка. (Хлопець із казки «ОХ»).
  3. Любимо казки, але, на жаль, не можемо бути на святі, бо у нашому лісовому царстві  новий цар Остромисл. (Звірі із казки «Фарбований лис»)
  4. Може і вам чимось допомогла б, але не приїду, бо повинна допомогти батькові розгадати загадки, які загадав пан. (Маруся)
  5. Приїхати не зможу, бо вскочив у якийсь розчин, занурився у нього з головою і мало не задушився. (Лис Микита)
  6. Дуже хотілося потрапити до вас, але мене посадили за вузенькі грати. (Лоскотон)
  7. Терміново викликали збирати дітей, які  недовиконали сто справ (Недочеревик)
  8. Дуже засмучена, що не можу потрапити до вас, бо  все обличчя вимазане попелом і одягу підходящого нема, крім старого лантуха. (Недопопелющка)
  9. Не прибуду до вас, бо не можу підібрати собі підходящу голову. (Перший Недорадник)
  10.     Дід зруйнував мою хату, іду  шукати іншу (Хуха – Моховинка)
  11.          Не можу до вас завітати , маю купу незавершених справ. (Аля)

Підсумок заходу. Рефлексія.

-         Чи цікаво вам було?

-         Що найбільше  сподобалось?

-         Що було найскладнішим?

 (нагородження, отримання подарунків.)

Результат пошуку зображень за запитом "узор"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1.          http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/komp_2014_2_8.pdf
  2.          Коваленко Л.Т. Українська література: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів/Л.Т.Коваленко. – Вид.2-ге доопр. К.: Видавничий дім «Освіта»,2018.-256с.: іл.
  3. https://naurok.com.ua/konspekt-pidsumkovogo-uroku-z-ukra-nsko-literaturi-u-5-klasi-do-kazki-na-gostini-3240.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 2

Правила квесту

  1. Учасники діляться на команди.
  2.  Кожній команді видаються карти, маршрутні листи . Старт одночасний.
  3. Знайшовши ці координати, учасникам необхідно виконати завдання.
  4. Перед кожним основним завданням є додаткове завдання, що дає можливість команді заробити додаткові  бали.
  5. Завдання оголошує вчитель або помічники, які знаходяться на точках координат.
  6. По виконанню завдання вчитель (помічник) ставить бали в маршрутному листі від 0 до 5  або відмітку про виконання завдання.
  7. Якщо завдання виконано не бездоганно –вчитель(помічник)  вирішує скільки  балів забрати, якщо завдання не виконане, то вчитель забирає з собою бранця. Бали також забираються за порушення.
  8. У кожної команди свій маршрут, який порушувати не можна.
  9. Бранців по проходженню маршруту можна викупити балами або  додатковими завданнями.
  10.            Перемагає та команда, яка перша пройде маршрут із завданнями, прийде на фініш з усіма гравцями і з найбільшою кількістю балів. 
  11.            Підказка помічника = 1 бал.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 3

Пов’язане зображення          Результат пошуку зображень за запитом "правда кривда малюнки"

Результат пошуку зображень за запитом "правда кривда малюнки"          Пов’язане зображення

         Пов’язане зображення       Результат пошуку зображень за запитом "фарбований лис малюнок"                       Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "цар плаксій та лоскотон малюнок"                          Пов’язане зображення

docx
Додано
7 березня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку