Організація змістовного дозвілля дітей за місцем проживання; розвиток інтелектуальних та фізичних здібностей дітей; виховання командного духу, взаємо підтримки в команді; відзначення Дня українського козацтва; ознайомлення дітей з українською історією та традиціями.
Криворізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 21
Квест «Козацькі забави»
(для 2 - 4 класів)
Підготувала
вчитель початкових класів
Тиха Леся Олександрівна
м. Кривий Ріг
2018
Мета: організація змістовного дозвілля дітей за місцем проживання; розвиток інтелектуальних та фізичних здібностей дітей; виховання командного духу, взаємо підтримки в команді; відзначення Дня українського козацтва; ознайомлення дітей з українською історією та традиціями.
В матеріалі подані станції до квесту.
Команди виконують квест з маршрутним листом, де проставляються бали ведучими на станціях.
Учасники команди відповідають на питання. Ведучий спочатку задає запитання без варіантів відповіді. Якщо команда відповідає, то отримує 1 бал. Якщо не відповідає, то ведучий дає 3 варіанти відповіді. Команді необхідно обрати вірну. В такому випадку команда отримує 0,5 бала.
1. Чому українські селяни втікали у степи?
а) не могли терпіти утисків панів;
б) там було багато землі, а міст і сіл не було;
в) переховувались від влади.
2. Що було місцем, де осідали козаки?
а) широкі південні степи;
б) Запорозька Січ на дніпровських островах серед ріки;
в) ріка Дніпро.
3. Який вигляд мала Січ?
а) фортеці з міцними укріпленнями, гарматами, сторожею;
б) острів зі сторожею, схований у очеретах і лозах;
в) простора площа серед лісу.
4. Хто командував цілою Січчю?
а) полковник;
б) курінний отаман;
в) кошовий отаман.
5. Хто такий “курінний” отаман?
а) козак, що командував десяткою;
б) козак, що командував сотнею;
в) козак, що командував полком (куренем).
6. Яка споруда стояла посередині Січі?
а) хатка-курінь;
б) церква;
в) склади зі зброєю, гарматами, харчами, човнами.
7. Як довго потрібно було вчитися, щоб стати правдивим козаком?
а) один місяць;
б) один рік;
в) три роки.
8. Хто такий джура?
а) слуга й помічник старого козака;
б) людина, що постійно носила за козаком зброю;
в) старий козак, що вчив молодих вправлятися зі зброєю.
9. Як вбиралися козаки?
а) пишно, у вишиту сорочку й кирею;
б) ходили у шароварах, з пістолями і люлькою за поясом;
в) просто, у грубу сорочку й кирею.
10. Як поділялося Січове військо?
а) на взводи, роти, полки;
б) ніяк, була одна загальна маса;
в) на курені
Варіант 1. Ведучий на станції показує команді по черзі три картинки із зображенням порося, риби та муки. Команді потрібно назвати якомога більше страв української кухні, де використовується один з продуктів. Наприклад, на рибу команда може назвати «запечена риба», «рибна юшка», «смажені карасі» і т.д. На хліб – «каравай», «пампушки», «вареники» тощо. На порося – «сало», «борщ», «вареники з м`ясом» тощо. За кожні 3 названі страви команда отримує 1 бал.
На станції діти отримують три скоромовки. Трьом членам команди треба швидко розказати по 1 з цих скоромовок. За кожну вірну скоромовку команда отримує 3 бали (максимум на станції 9 балів – по 3 бали за кожну скоромовку).
Скоромовка 1.
Був бик тупогуб,
Тупогубенький бичок,
У бика губа була тупа.
Скоромовка 2.
Варка варила вареники,
Василь взяв вареника,
Варка Василя варехою,
Василь Варку вареником.
Скоромовка 3.
Залізне зубрило залізо любило.
Зубило в залізо залізно залізло.
Один з членів команди відходить від неї на 7-8 метрів. Інші члени команди повинні його одягти. Для цього вони отримують елементи одягу козака – шаровари, пояс, шапку, сорочку, шаблю. Кожен з учасників по черзі підбігає до «козака» з одним з елементів одягу та вдягає його. Якщо команда вкладається в 1 хв., то отримує 6 балів, якщо вкладається в 1,3 хв. отримує 5 балів, якщо в 2 хв. отримує - 4 бали. Також оцінюється результат – якщо козак гарно вдягнений, то команда отримує додаткові 2 бали.
Місце проведення: 2 поверх
Час проведення: 11.05 – 11.45
Учасники: 4 – А, 4 – В, 2- А, 4 – Б.
Місце проведення: 3 поверх
Час проведення: 11.05 – 11.45
Учасники: 2 – Б, 3 – А, 3 – В, 3 - Б