Квест «Козацькі забави дітлахів»

Про матеріал

Організація змістовного дозвілля дітей за місцем проживання; розвиток інтелектуальних та фізичних здібностей дітей; виховання командного духу, взаємо підтримки в команді; відзначення Дня українського козацтва; ознайомлення дітей з українською історією та традиціями.

Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Квест «Козацькі забави»

(для 2 - 4 класів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             Підготувала

вчитель початкових класів

Тиха Леся Олександрівна

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

2018

Мета: організація змістовного дозвілля дітей за місцем проживання; розвиток інтелектуальних та фізичних здібностей дітей; виховання командного духу, взаємо підтримки в команді; відзначення Дня українського козацтва; ознайомлення дітей з українською історією та традиціями.

В матеріалі подані станції до квесту.

Команди виконують квест з маршрутним листом, де проставляються бали ведучими на станціях.

 

  1. Станція «Козацька історія»

 Учасники команди відповідають на питання. Ведучий спочатку задає запитання без варіантів відповіді. Якщо команда відповідає, то отримує 1 бал. Якщо не відповідає, то ведучий дає 3 варіанти відповіді. Команді необхідно обрати вірну. В такому випадку команда отримує 0,5 бала.

 

1. Чому українські селяни втікали у степи?

 

а) не могли терпіти утисків панів;

б) там було багато землі, а міст і сіл не було;

в) переховувались від влади.

 

2. Що було місцем, де осідали козаки?

 

а) широкі південні степи;

б) Запорозька Січ на дніпровських островах серед ріки;

в) ріка Дніпро.

 

3. Який вигляд мала Січ?

 

а) фортеці з міцними укріпленнями, гарматами, сторожею;

б) острів зі сторожею, схований у очеретах і лозах;

в) простора площа серед лісу.

 

4. Хто командував цілою Січчю?

 

а) полковник;

б) курінний отаман;

в) кошовий отаман.

 

5. Хто такий “курінний” отаман?

 

а) козак, що командував десяткою;

б) козак, що командував сотнею;

в) козак, що командував полком (куренем).

 

6. Яка споруда стояла посередині Січі?

 

а) хатка-курінь;

б) церква;

в) склади зі зброєю, гарматами, харчами, човнами.

 

7. Як довго потрібно було вчитися, щоб стати правдивим козаком?

 

а) один місяць;

б) один рік;

в) три роки.

 

8. Хто такий джура?

 

а) слуга й помічник старого козака;

б) людина, що постійно носила за козаком зброю;

в) старий козак, що вчив молодих вправлятися зі зброєю.

 

9. Як вбиралися козаки?

 

 а) пишно, у вишиту сорочку й кирею;

 б) ходили у шароварах, з пістолями і люлькою за поясом;

 в) просто, у грубу сорочку й кирею.

 

 10. Як поділялося Січове військо?

 

а) на взводи, роти, полки;

б) ніяк, була одна загальна маса;

в) на курені

 

 

  1. Станція «Козацька кухня»

 

Варіант 1. Ведучий на станції показує команді по черзі три картинки із зображенням порося, риби та муки. Команді потрібно назвати якомога більше страв української кухні, де використовується один з продуктів. Наприклад, на рибу команда може назвати «запечена риба», «рибна юшка», «смажені карасі» і т.д. На хліб – «каравай», «пампушки», «вареники» тощо. На порося – «сало», «борщ», «вареники з м`ясом» тощо. За кожні 3 названі страви команда отримує 1 бал.

 

  1. Станція «Козацькі скоромовки»

 На станції діти отримують три скоромовки. Трьом членам команди треба швидко розказати по 1 з цих скоромовок. За кожну вірну скоромовку команда отримує 3 бали (максимум на станції 9 балів – по 3 бали за кожну скоромовку).

 

Скоромовка 1.

Був бик тупогуб,

Тупогубенький бичок,

У бика губа була тупа.

 

Скоромовка 2.

 Варка варила вареники,

 Василь взяв вареника,

 Варка Василя варехою,

 Василь Варку вареником.

 

Скоромовка 3.

Залізне зубрило залізо любило.

Зубило в залізо залізно залізло.

 

 

  1. Станція «Козацький гардероб»

 

Один з членів команди відходить від неї на 7-8 метрів. Інші члени команди повинні його одягти. Для цього вони отримують елементи одягу козака – шаровари, пояс, шапку, сорочку, шаблю. Кожен з учасників по черзі підбігає до «козака» з одним з елементів одягу та вдягає його. Якщо команда вкладається в 1 хв., то отримує 6 балів, якщо вкладається в 1,3 хв. отримує 5 балів, якщо в 2 хв. отримує - 4 бали. Також оцінюється результат – якщо козак гарно вдягнений, то команда отримує додаткові 2 бали.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Місце проведення: 2 поверх

Час проведення: 11.05 – 11.45

Учасники: 4 – А, 4 – В, 2- А, 4 – Б.

 

  1. Кабінет № 7 «Станція «Козацька історія»

 

  1. Кабінет № 8 «Станція «Козацька кухня»

 

  1. Кабінет № 11 «Станція «Козацькі скоромовки»

 

  1. Кабінет № 12 «Станція «Козацький гардероб»

 

 

 

Місце проведення: 3 поверх

Час проведення: 11.05 – 11.45

Учасники: 2 – Б, 3 – А, 3 – В, 3 - Б

 

  1. Кабінет № 14  «Станція «Козацька історія»

 

  1. Кабінет № 15 «Станція «Козацька кухня»

 

  1. Кабінет № 17 «Станція «Козацькі скоромовки»

 

  1. Кабінет № 18  «Станція «Козацький гардероб»

 

 

docx
Додано
8 січня 2019
Переглядів
2310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку