Познайомити дітей з правами дитини згідно з Конвенцією Організації Об'єднаних Націй і Конституцією України. Розвивати свідоме застосування прав у вигляді гри: вміння використовувати свої знання на практиці; усвідомлювати не тільки свої права, а й обов'язки. Виховувати етичну поведінку, почуття товариських стосунків, повагу до рідних, турботу про ближнього.
ВИХОВНА ГОДИНА - ГРА
«ПРАВА ДІТЕЙ
Згідно з Конвенцією Організації Об’єднаних Націй і Конституцією України»
Мета. Познайомити дітей з правами дитини згідно з Конвенцією Організації Об'єднаних Націй і Конституцією України. Розвивати свідоме застосування прав у вигляді гри: вміння використовувати свої знання на практиці; усвідомлювати не тільки свої права, а й обов'язки. Виховувати етичну поведінку, почуття товариських стосунків, повагу до рідних, турботу про ближнього.
Обладнання. Оформлення сцени: плакат «Кожна дитина має право на любов», картки з графічним зображенням прав дитини, стенд «Дружна родина — щаслива дитина» (фотографії і дитячі малюнки про свої сім'ї). Виставка творчих дитячих робіт. Карта півкуль. Спортивний інвентар для змагань (м'ячі, мотузочки). Посуд для сервіровки стола, набір продуктів. Костюми для інсценування оповідання «Дивна хвороба» Ігоря Січовика.
Музичне оформлення.
Хід заходу
Вступне слово вчителя.
Сьогодні у нас не просто урок, а урок-гра. Присвячується гра вивченню прав дитини згідно з Конвенцією Організації Об'єднаних Націй про права дитини у світі і Конституцією України.
Майбутнє кожної нації — це діти. Якими вони виростуть — таким і буде майбутнє. Виростити і захистити дитину, зберегти її здоров'я, виховати у злагоді і мирі — це значить для дорослих — забезпечити собі щасливу, спокійну і стабільну старість.
Ми зібралися з вами, щоб познайомитися з правами дітей у всьому світі і у нашій країні, перевірити, як ви знаєте свої права, і які у вас обов'язки. Наше заняття ми проводимо у формі гри. Для цього розділимося на дві команди по 6 чоловік у кожній.
I команда має назву «Веселі дітлахи».
I команда називається «Розумні діти».
Як і у всіх команд, у нас мають бути групи підтримки. До складу журі входять наші гості. Займаємо свої місця, починаємо гру.
І КОНКУРС
«Кожна дитина має право на освіту». Я вам покажу графічне зображення і доповню «Кожна дитина 7 років має право на...». Але це право ми розуміємо глибше. У нас ще є і обов’язок - вчитися добре і сумлінно. Для того, щоб це перевірити - наш конкурс.
1 етап. Скоромовки
Завдання. За 1 хвилину ознайомитися зі скоромовкою. Перемагає та команда, учасник якої без помилок і чітко її розкаже.
I команда
Старому сому привезли солому.
II команда
Тхір хитрого лиса перехитрив.
2 етап. Цікаві задачі
І команда.
Лікар сказав: «Ось вам три таблетки. Приймайте по одній через кожні дві години». Через скільки годин приймуть останню таблетку?
II команда
Хлопчику треба розпиляти колоду на 5 частин. Скільки разів він розрізатиме колоду.
З етап. Знання карти. Вміння подорожувати
Завдання. Знайти найбільшу кількість помилок.
Барон Мюнхгаузен славився своїми «правдивими» оповіданнями. Часто він вирушав у різні подорожі, бачив багато цікавого. Кожній команді дається одна із розповідей Мюнхгаузена. Треба її уважно прочитати, прослідкувати за картою і вказати на помилки.
I команда
Одного разу я вирушив у подорож до Північного Полюсу. Плив на пароплаві холодним Індійським океаном. Причалив у великому порту у крайній точці Північного полюсу. Все кругом зеленіло. Я роздягнувся, позасмагав, поплавав, а на вечерю наловив риби. Відпочиваючих було багато, набагато більше, ніж місцевих жителів. Природа заворожувала різноманіттям рослинного і тваринного світу.
II команда
Одного разу мені довелося побувати у Африці. Щоб до неї дістатися, я подолав теплий Північний Льодовитий океан. Знаючи, що у Африці холодно, я взяв із собою теплий одяг. Біля самих берегів Африки кожного ранку пропливали моржі. У природних парках вільно гуляли кенгуру, білі ведмеді, слони і мавпи. Жаль, що там не побачиш левів, крокодилів і папуг. Усю Африку я обійшов пішки, бо це дуже маленька країна.
4 етап. Оцінка самописної книжки
Поки команди готуються до наступного конкурсу, пропонуємо журі оцінити книжку, яку учні нашого класу почали самі писати у третьому класі.
II КОНКУРС
Графічне зображення права «Кожний має право на дозвілля».
Уболівальники команд допомагають розшифрувати значення графічного зображення.
- Танцювальні гуртки.
- Музичні школи.
- Спортивні секції.
- Творчі гуртки і студії.
Невеличкий концерт.
Танець «Тарантела».
Музичні п'єси (скрипка, українська народна пісня «У сусіда хата біла»; фортепіано, «Лісова картинка»).
Спортивні змагання
1. Естафета з м'ячем.
Кожен гравець команди стає у колонку за капітаном і піднімає руки вгору. За сигналом капітан над головою передає м'яч назад. Коли останній гравець отримує м'яч, оббігає справа колону, біжить вперед, стає у голові колони і над головою передає м'яч далі. Виграє та команда, капітан якої знову стане першим.
2. Естафета «Наповни кошик».
На стільці лежать різні предмети. Команди шикуються у колону. У капітанів — кошики. За сигналом гравець біжить до стільця, бере у кошику один предмет, повертається назад, передає наступному гравцеві кошик і т. д. Перемагає та команда, яка швидше заповнить кошик.
Допомога уболівальників.
З кожної команди уболівальників по 1 хлопчику і по 1 дівчинці. Дівчата за сигналом скачуть через мотузку, хлопчики «віджимаються» від підлоги.
Творчі гуртки.
Домашнім завданням команд і їхніх уболівальників була підготовка виставки творчих робіт. Пропонуємо журі оцінити ці виставки.
III КОНКУРС
Графічне зображення права «Кожна дитина має право на медичну допомогу». Інсценування оповідання «Дивна хвороба» І. Січовика.
Хлопчик Санько захворів на якусь таємничу хворобу. Йому порекомендували звернутися до лікаря невропатолога. Це той, що нерви лікує. Підійшов Санько до кабінету, постукав, зайшов.
Лікар. Заходь, сідай. На що скаржишся, хлопчику?
Санько. Та от біда, лікарю: третій день не можу ввечері заснути. Перевертаюся у ліжку цілу ніч. Лише на ранок поринаю у сон.
Лікар. Так, так, здається, все зрозуміло. Нерви не в порядку. Явна перевтома. Ти, мабуть, багато читаєш перед сном?
Санько. Що ви! Я нічого не читаю, окрім підручників...
Лікар. Значить, багато граєш у футбол!
Санько. Я до футболу байдужий!
Лікар. Дивно. Унікальний випадок. А як щодо телевізора? Частенько перед сном умикаєш?
Санько. У нас телевізора третій місяць немає. Здали до майстерні.
Лікар. А може у вас сусіди неспокійні — грають, співають або ж сваряться?
Санько. Ми живемо у власному будинку.
Лікар. Послухай, хлопче! Чи ти можеш мені сказати, чим ти займаєшся після того, як повертаєшся зі школи?
Санько. Сплю!
IV КОНКУРС
Графічне зображення права «Кожна дитина має право на повноцінне харчування».
Команди розділяються на дві групи. Хлопчики готують з однакового набору продуктів страви. Дівчатка накривають на стіл.
V КОНКУРС
Конкурс уболівальників
Уболівальникам роздаються картки з різними графічними зображеннями прав дитини. Дати точну назву права і пояснити значення.
«Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці».
«Жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена».
«Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни».
«Діти мають право вільно висловлювати свої погляди».
«Діти мають право на свободу совісті, думки і релігії».
«Діти мають право на вільне спілкування».
«Всі діти є рівними у правах».
«Всі діти мають право на любов і піклування».
Підведення підсумків гри. Оголошення рахунку.
Сьогодні ми з вами говорили про права дітей. Зверніть увагу на головний плакат «Кожна дитина має право на любов». Нехай це ваше право завжди виконується. Бажаю вам бути щасливими, здоровими і радісними, жити і не тужити у щасливих сім'ях.
(Нагородження переможців).