Виховна година "Права дитини"

Про матеріал

Познайомити дітей з правами дитини згідно з Кон­венцією Організації Об'єднаних Націй і Конституцією України. Розвивати свідоме застосування прав у вигляді гри: вміння вико­ристовувати свої знання на прак­тиці; усвідомлювати не тільки свої права, а й обов'язки. Вихову­вати етичну поведінку, почуття товариських стосунків, повагу до рідних, турботу про ближнього.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИХОВНА ГОДИНА - ГРА

 

«ПРАВА  ДІТЕЙ

Згідно з Конвенцією Організації Об’єднаних Націй і Конституцією України»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета. Познайомити дітей з правами дитини згідно з Кон­венцією Організації Об'єднаних Націй і Конституцією України. Розвивати свідоме застосування прав у вигляді гри: вміння вико­ристовувати свої знання на прак­тиці; усвідомлювати не тільки свої права, а й обов'язки. Вихову­вати етичну поведінку, почуття товариських стосунків, повагу до рідних, турботу про ближнього.

Обладнання. Оформлення сце­ни: плакат «Кожна дитина має право на любов», картки з гра­фічним зображенням прав дити­ни, стенд «Дружна родина — щаслива дитина» (фотографії і дитячі малюнки про свої сім'ї). Виставка творчих дитячих робіт. Карта півкуль. Спортив­ний інвентар для змагань (м'ячі, мотузочки). Посуд для сервіровки стола, набір продуктів. Костю­ми для інсценування оповідання «Дивна хвороба» Ігоря Січовика.

Музичне оформлення.

 

Хід заходу

Вступне слово вчителя.

Сьогодні у нас не просто урок, а урок-гра. Присвя­чується гра вивченню прав дитини згідно з Конвенцією Організації Об'єднаних Націй про права дитини у світі і Конституцією України.

Майбутнє кожної нації — це діти. Якими вони вирос­туть — таким і буде майбутнє. Виростити і захистити ди­тину, зберегти її здоров'я, виховати у злагоді і мирі — це значить для дорослих — забезпечити собі щасливу, спокійну і стабільну старість.

Ми зібралися з вами, щоб познайомитися з правами дітей у всьому світі і у нашій країні, перевірити, як ви знаєте свої права, і які у вас обов'язки. Наше заняття ми проводимо у формі гри. Для цього розділимося на дві ко­манди по 6 чоловік у кожній.

I команда має назву «Веселі дітлахи».

I команда називається «Розумні діти».

Як і у всіх команд, у нас мають бути групи підтримки. До складу журі входять наші гості. Займаємо свої місця, починаємо гру.

 

І КОНКУРС

«Кожна дитина має право на освіту». Я вам покажу графічне зображення і доповню «Кожна дитина 7 років має право на...». Але це право ми розуміємо глибше. У нас ще є і обов’язок - вчитися добре і сумлінно. Для того, щоб це перевірити - наш конкурс.

 

1 етап. Скоромовки

Завдання. За 1 хвилину ознайомитися зі скоромовкою. Перемагає та команда, учасник якої без помилок і чітко її розкаже.

I команда

Старому сому привезли солому.

II команда
Тхір хитрого лиса перехитрив.

 

2 етап. Цікаві задачі

 

І команда.

Лікар сказав: «Ось вам три таблетки. Приймайте по одній через кожні дві години». Через скільки годин прий­муть останню таблетку?

II команда

Хлопчику треба розпиляти колоду на 5 частин. Скільки разів він розрізатиме колоду.

 

З етап. Знання карти. Вміння подорожувати

Завдання. Знайти найбільшу кількість помилок.

Барон Мюнхгаузен славився своїми «правдивими» оповідан­нями. Часто він вирушав у різні подорожі, бачив багато цікавого. Кожній команді дається одна із розповідей Мюнхгаузена. Треба її уважно прочитати, прослідку­вати за картою і вказати на по­милки.

 

I команда

Одного разу я вирушив у по­дорож до Північного Полюсу. Плив на пароплаві холодним Індійським океаном. Причалив у великому порту у крайній точці Північного полюсу. Все кругом зеленіло. Я роздягнувся, позасмагав, поплавав, а на вечерю на­ловив риби. Відпочиваючих було багато, набагато більше, ніж місцевих жителів. Природа заво­рожувала різноманіттям рослин­ного і тваринного світу.

 

II команда

Одного разу мені довелося по­бувати у Африці. Щоб до неї дістатися, я подолав теплий Північний   Льодовитий   океан. Знаючи, що у Африці холодно, я взяв із собою теплий одяг. Біля самих берегів Африки кожного ранку пропливали моржі. У при­родних парках вільно гуляли кен­гуру, білі ведмеді, слони і мавпи. Жаль, що там не побачиш левів, крокодилів і папуг. Усю Африку я обійшов пішки, бо це дуже ма­ленька країна.

 

 

4 етап. Оцінка самописної книжки

Поки команди готуються до наступного конкурсу, пропо­нуємо журі оцінити книжку, яку учні нашого класу почали самі писати у третьому класі.

 

II КОНКУРС

Графічне зображення права «Кожний має право на дозвілля».

Уболівальники команд допома­гають розшифрувати значення графічного зображення.

- Танцювальні гуртки.

- Музичні школи.

- Спортивні секції.

- Творчі гуртки і студії.

Невеличкий концерт.

Танець «Тарантела».

Музичні п'єси (скрипка, ук­раїнська народна пісня «У сусіда хата біла»; фортепіано, «Лісова картинка»).

 

Спортивні змагання

1. Естафета з м'ячем.

Кожен гравець команди стає у колонку за капітаном і піднімає руки вгору. За сигналом капітан над головою пе­редає м'яч назад. Коли останній гравець отримує м'яч, оббігає справа колону, біжить вперед, стає у голові коло­ни і над головою передає м'яч далі. Виграє та команда, капітан якої знову стане першим.

2. Естафета «Наповни кошик».

На стільці лежать різні предмети. Команди шикуються у колону. У капітанів — кошики. За сигналом гравець біжить до стільця, бере у кошику один предмет, повер­тається назад, передає наступному гравцеві кошик і т. д. Перемагає та команда, яка швидше заповнить кошик.

Допомога уболівальників.

З кожної команди уболівальників по 1 хлопчику і по 1 дівчинці. Дівчата за сигналом скачуть через мотузку, хлопчики «віджимаються» від підлоги.

Творчі гуртки.

Домашнім завданням команд і їхніх уболівальників бу­ла підготовка виставки творчих робіт. Пропонуємо журі оцінити ці виставки.

 

III КОНКУРС

Графічне зображення права «Кожна дитина має право на медичну допомогу». Інсценування оповідання «Дивна хвороба» І. Січовика.

Хлопчик Санько захворів на якусь таємничу хворобу. Йому порекомендували звернутися до лікаря невропатолога. Це той, що нерви лікує. Підійшов Санько до кабіне­ту, постукав, зайшов.

Лікар. Заходь, сідай. На що скаржишся, хлопчику?

Санько. Та от біда, лікарю: третій день не можу ввечері заснути. Перевертаюся у ліжку цілу ніч. Лише на ранок поринаю у сон.

Лікар. Так, так, здається, все зрозуміло. Нерви не в по­рядку. Явна перевтома. Ти, мабуть, багато читаєш перед сном?

Санько. Що ви! Я нічого не читаю, окрім підручників...

Лікар. Значить, багато граєш у футбол!

Санько. Я до футболу байдужий!

Лікар. Дивно. Унікальний випадок. А як щодо телевізо­ра? Частенько перед сном умикаєш?

Санько. У нас телевізора третій місяць немає. Здали до майстерні.

Лікар. А може у вас сусіди неспокійні — грають, співа­ють або ж сваряться?

Санько. Ми живемо у власному будинку.

Лікар. Послухай, хлопче! Чи ти можеш мені сказати, чим ти займаєшся після того, як повертаєшся зі школи?

Санько. Сплю!

 

IV КОНКУРС

Графічне зображення права «Кожна дитина має право на повноцінне харчування».

Команди розділяються на дві групи. Хлопчики готують з однакового набору продуктів страви. Дівчатка накрива­ють на стіл.

 

V КОНКУРС

Конкурс уболівальників

Уболівальникам роздаються картки з різними графічними зоб­раженнями прав дитини. Дати точну назву права і пояснити зна­чення.

«Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці».

«Жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена».

«Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни».

«Діти мають право вільно вис­ловлювати свої погляди».

«Діти мають право на свободу совісті, думки і релігії».

«Діти мають право на вільне спілкування».

«Всі діти є рівними у правах».

«Всі діти мають право на любов і піклування».

 

Підведення підсумків гри. Оголо­шення рахунку.

Сьогодні ми з вами говорили про права дітей. Зверніть увагу на головний плакат «Кожна дитина має право на любов». Нехай це ваше право завжди виконується. Бажаю вам бути щасливими, здо­ровими і радісними, жити і не ту­жити у щасливих сім'ях.

(Нагородження переможців).

doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку