Квест. Мандруємо Україною

Про матеріал
Виховувати почуття любові до Батьківщини, бажання дізнаватися більше про свою рідну країну, вчити працювати в команді, підтримувати один одного.
Перегляд файлу

Розробка квесту «Мандруємо Україною» для 3-4 класів

Тема. Мандруємо Україною.

Мета. Дізнатися більше  про Україну, її минуле і сьогодення; формувати патріотичні почуття, національну свідомість. Вчити працювати в команді, розвивати мислення, пізнавальний інтерес.

 

 

Хід заняття

 

                  Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож у формі квесту. А подорожувати ми будемо надзвичайною, чарівною країною. Якою саме – ви дізнаєтесь,  виконавши  кросворд.

 

 

г

о

 

 

 

о

д

 

ж

в

е

к

у

з

 

е

с

и

д

р

У

К

Р

А

Ї

Н

А

б

а

л

 

в

і

в

р

р

а

 

п

е

 

п

 

р

л

а

о

ь

т

 

 

 

и

 

 

1.Найбільший звір.( Зубр)

2.Назва гір на заході України. (Карпати)

3.Найвища гора Українських Карпатах.( Говерла)

4.Місто порт на узбережжі Чорного моря.(Одеса)

5.Столиця України.( Київ)

6.Найбільша річка України. (Дніпро)

7.Найбільший птах України. (Журавель)

 

          Молодці! Дійсно, сьогодні ми мандруватимемо нашою рідною Україною!

Ви матимете змогу показати свої знання українських символів, народних звичаїв, загадок, прислівїв. Ми перевіримо ваші вміння застосовувати знання на практиці, а ще – працювати в команді. У формі гри-квесту ми пригадаємо славу й силу нашої неньки України. Вас чекають завдання на 6 станціях. За кожне правильно виконане завдання група отримає частину пазла, а виконавши всі завдання правильно, кожна група зможе скласти карту України. Виконуючи завдання ми перевіримо ваші знання, ще раз переконаємося, яка чудова і унікальна наша Батьківщина.

      Отож давайте ознайомимося з правилами.

       На занятті ми будемо працювати за таким маршрутом.

 

 

 

Наш маршрут

 

Символи України

Мальовничі місця

Поетична

Народна мудрість

Народна кухня

Народна медицина

Дешифрувальник

 

 

 

1 зупинка. « Символи України»

 

            Кожна країна має свої символи. Україна також  має свої символи: державні і народні. Щоб пригадати їх вашим завдання буде розв’язати кросворд і прочитати   слово, яке є одним із символів України. Розповісти все, що ви знаєте про цей символ.

    Учні виконують завдання, а потім розповідають про символи . Вчитель доповнює інформацію. .

1 група: кросворд (прапор)

Найбільша річка України (Дніпро).

Державний герб України (тризуб).

Скільки кольорів має український прапор? (два).                         

Назва гір на заході України (Карпати).

Синій колір українського прапора символізує … (небо).     

 Жовтий колір прапора – це колір … (зерна).

2 група: кросворд (тризуб)

Основний Закон України (Конституція).                              

Державною мовою України є …(українська).                          

Символ України – кущ. (калина).                                           

Найбільший звір в Україні. (зубр).                                               

Державний герб України (тризуб).                                          

Найрідніше, найкраще місце на землі (Батьківщина).                 

 

    - Які це символи державні чи народні? Який ще державний символ ви знаєте? (гімн).

- Що ви про них знаєте? (Учні відповідають, вчитель доповнює.)

Тризуб означає триєдність життя – батько, мати, дитя, які символізують силу, мудрість і любов. Якщо придивитись уважно до герба, то можна ще й скласти слово із його частин – «воля». Адже волі завжди прагнув український народ.

 - А що означають кольори нашого прапора?

 Жовтий – це колір пшеничної ниви, хліба, зерна, синій – колір чистого мирного неба. Отже, наш стяг – ніби пшениця в степах під блакитним небом. Він втілює віковічне віковічне прагнення до миру, праці, краси й багатства рідної землі.

    Завдання кожного справжнього громадянина України – знати, поважати символи своєї держави, не дозволяти глумитися над ними, пишатися тим, що ми живемо у вільній державі.  

 

   Крім  державних є ще народні символи. А які народні символи вам відомі?

Одним з народних символів є вінок, а в нього входять різні рослини-символи.

 А щоб дізнатися  їх вам потрібно буде відшукати їх назви.

 

1 група

ЯКЛЮБИСТОКТОЗИМІ

БМАЛЬВАКИВАМАКТР

УВЮБЧОРНОБРИВЦІЬ

 

2 група

РОМАШКАІТДЕРЕВІЙ

ЗВЯБЛУНЯНТРОЯНДА

МАСВОЛОШКИЮЛДЖГИ

 

(Любисток, мальва, мак, безсмертник, ромашка, деревій, яблуня, троянда, волошки). 

 

  Український вінок – це справжнє диво нашого народу, адже кожна квіточка не лише прикрашала голову дівчини, а й слугувала оберегом, дарувала їй свою силу та вроду. Кожна квітка у віночку має своє значення.

Мак – символ родючості, молодості

Цвіт вишні, яблуні – материнська любов

Ромашка – символ ніжності

Троянда – символ ніжності, вірності, кохання

Безсмертник – символ здоров'я

Калина – символ дівочої вроди

Мальва – символ краси

          А зараз у вас буде завдання скласти український віночок. У вас на парті є квіти, вам потрібно буде вибрати лише ті які входять  до складу віночка і виготовити віночок. Хто знає що означають ці квіти.

 

 

2 зупинка «Визначні місця»

 

    

  Україна неповторна, мальовнича країна. Вона має багату та славну історію. У нашій країні є багато красивих і мальовничих місць, які захоплюють і розбурхують уяву. Вони цікаві не лише в нашій країні, а й за кордоном.  Для любителів природи будуть цікавими мальовничі Карпати, блакитні Шацькі озера, Дніпровський каньйон, теплі Чорне і Азовське моря, широкі степи, Асканія-Нова. Для шанувальників історичного минулого відкриті старовинні замки і фортеці. Ваблять своєю красою історичні і сучасні міста.

   - А які мальовничі куточки України вам відомі, які ви відвідували?

 

Відео  «7 чудес України»

 

Завдання. Склади картинку та розшифруй назву за правилами гри «Морський бій». Для цього треба відшукати на перетині літер та цифр потрібну букву, вказану у коді, та записати у квадратик.

 

 

3  зупинка.  «Поетична»

 

               Багато відомих письменників і поетів народилось у нашій славній Україні. Це і Т.Шевченко, і І.Франко, і Л.Українка, і В.Нестайко і ін. Кожен з них проявляв свою любов до України  у своїй творчості по-своєму.

   Вашим домашнім завданням було підготувати вірші.

(Діти розказують підготовлені вірші)

 

     - А зараз, я вам пропоную теж на мить стати поетами. Зараз кожна група спробує доповнити вірш, вставляючи пропущене слово.

 

Ми дуже любим весь наш край,

І любим  _______ (Україну),

Її лани, зелений гай,

В саду рясну _______ (калину).

Там соловейко навесні

Співає між _______ (гілками),

Та й ми співаємо _______ (пісні) –

Змагається він з нами!

 

Моя Україна — це пісенька                   (мами),
Розлогі лани колосяться хлібами,
Вишневі садочки, лелеки на                      (хаті).
Купають ставочки хмарки пелехаті.
Моя Україна — то мамина                           (ласка),
Червона калина, бабусина                           ( казка).
Це соняхи в цвіті, горобчиків зграя…
Я кращої в світі країни не                                ( знаю).

 

 

 

4 зупинка «Народна мудрість»

      

     Український народ здавна славився народною мудрістю, щирими піснями, влучними прислівями, скоромовками, казками. З року в рік, від покоління до покоління передавалися і примножувалися ці знання.

     Зараз я пропоную вам пригадати прислівя. Вашим завданням буде правильно поєднати їх початок і кінець.

 

Гостре словечко коле  сердечко.

     Добрим словом мур проб’єш, а лихим  у двері не ввійдеш.

     Слово – не горобець, вилетить – не впіймаєш.

     Праця людину годує, а лінь марнує.

     За рідний край  життя віддай.

     Мудрим ніхто не вродився,  а навчився.

     Маленька праця краща  за велике безділля.

     Умій сказати, умій і промовчати.

     Не кажи не знаю, / а кажи навчуся/.

 

 

       А зараз ми пропонуємо командам позмагатися у читанні скоромовок. Прошу капітанів команд підійти та обрати скоромовки.

 

1. Бурі бобри брід перебрели,

Забули бобри забрати торби.

 

2. От Кіндрат, так Кіндрат,

Зуб зламав об мармелад.

 

3. Хитру сороку спіймати морока,

А на сорок сорок – сорок морок.

 

 

 

5 зупинка «Народна кухня»

 

        Народна кухня – це така ж культурна спадщина українського народу, як мова , література, народна мудрість, мистецтво, це неоціненний здобуток, яким можна пишатися, який не слід забувати. З давніх-давен Україна славилася своєю багатою кухнею. І донині її страви користуються популярністю.

 

      А зараз ми перевіримо, як добре ви знаєте національні страви.

1. Традиційна страва з борошна з різною начинкою: картоплею, капустою, вишнею, сиром. (вареники)

2.  Обрядовий хліб на великі свята в українській хаті, ним зустрічають дорогих гостей. (коровай)

3.  Напій із сушених ягід або фруктів. (узвар)

4.  Обовязкова страва на Свят-вечір. (кутя)

5.  Маленькі булочки з часником до борщу. (пампушки)

6.  Улюблена перша страва українців. (борщ)

 

 

6 зупинка «Народна медицина»

 

  Українці вміли нелишегарно співати, складати казки, прислівя. Вони ще й володілинавиками лікування.Ще вдавнину люди помічали, що в багатьох рослинах прихована цілюща сила і томупочали використовувати їх для лікування. Так почала розвиватися народна медицина.

-  А зараз давайте пригадаємо, які лікарські рослини вам відомі?

Технологія «Мікрофон»

 -Коли ви хворіли мама готувала вам чай. Який саме.

Калиновий, шипшиновий – від застуди, кашлю

Малиновий – протизастудний

Липовий – при інфекційних захворюваннях

З варенням смородини – багатий на вітаміни

     А зараз вашим завданням буде пригадати лікарські рослини рідного краю, а точніше розшифрувати їх вирахувавши правильно приклади і згідно ключа переставляючи отримані літери скласти назву лікарської рослини.

 

27-15+34-45=

22+38-45+1=

10-2+5-1+3=

14+2-9-6=

105-92+5-7=

52+35-44+2-27=

 

1)52+35-44+2-27=

2)58+41-28+5-59=

3)22+38-45+1=

4)203-74+25-153=

5)25-17+24-31=

6)105-92+5-7=

 

 

 

7 зупинка «Дешифрувальник»

 

    Вам потрібно прочитати зашифроване  речення. 

айЗн, биюл, гарійбео нуїраУк – йинідр йарк!

( Знай, люби, оберігай Україну – рідний край!) Учні відповідають.

 

 

           Як ви розумієте значення цього вислову? (Учні дають відповіді).

Це – наша Батьківщина, наша рідна земля, наша Вітчизна – і в житті немає палкішого, глибшого і священнішого почуття, як любов до неї. 

Це святий обов’язок – любити країну, яка випоїла і вигодувала нас, як рідна мати.

   Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не обирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя.

 

- А як ви ставитесь до своєї Батьківщини?

 

-  Що для вас означає слово «Батьківщина». Спробуйте дібрати слова, які, на вашу думку,характеризують Україну, нашу Батьківщину.

 

 Асоціативний кущ

 

          Ось і підійшло до завершення наше заняття. Напевне, всі ви зрозуміли, на якій унікальній землі ми живемо. Ми переконалися, що про країну, де народилися і живемо, необхідно знати якомога більше. Її потрібно любити, шанувати, також поважати звичаї та традиції. А знання, отримані в школі, допоможуть нам принести користь Вітчизні в майбутньому.

         Отже, нехай палає і не згасає в наших серцях любов до України. Ви майбутнє України. 

 

Любіть Україну, як сонце, любіть,

Як вітер, і трави, і води.

Красу її, вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

Всім серцем любіть Україну свою –

І вічно ми будемо з нею!

 

    А на завершення, я пропоную кожному з вас написати побажання нашій Україні і прикріпити їх на карті.

 

docx
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
833
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку