Квест-урок «Золота лихоманка із зимуючими птахами»
Мета: розширити і закріпити знання учнів про зимуючих птахів, їхню поведінку і спосіб життя, про роль і місце у природі;
удосконалювати вміння працювати у колективі;
закріпити навички роботи з різними джерелами інформації;
виховувати ціннісне ставлення дітей до навколишнього середовища.
Обладнання: маршрутні листи, комп’ютери, прислів’я, карта Житомирщини, зображення птахів
Вікова група: 5 клас
Хід заняття
І Організаційний етап
Вчитель. Зараз надворі панує чарівна зима, за вікном холодно. Ми з вами знаходимось у теплому приміщенні, нагодовані і доглянуті. Але є інші живі істоти – це птахи, які прилітають до наших будинків і потребують турботи, тепла і їжі. Не будемо про це забувати, а проявимо чуйність і доброту.
Як ви вже зрозуміли наше заняття буде присвячено зимуючим птахам, де ми у формі квесту, поділившись на дві команди, будемо шукати скарб, що захований на території школи учнями-старшокласниками , для птахів. Щоб його знайти, потрібно пройти кілька локацій і отримати на кожній зображення птахів, а потім їх обміняти у старшокласників на скарб. Його отримає та команда, яка заробить найбільше зображень.
ІІ Робота по локаціях
Скласти акровірш про сойку і дятла.
Якщо завдання виконано правильно, то учні отримують зображення даних птахів.
Знайти в Інтернеті відео за посиланням (https://youtu.be/L8F2SKJ1yV4) і записати двадцять зимуючих птахів.
Якщо завдання виконано правильно, то команди отримують зображення галки і глушеця.
Карта Житомирської області розрізана на 66 територіальних громад, на другій стороні записані прислів’я про птахів, потрібно скласти даний пазл і прочитати отримані прислів’я.
Прислів’я. Кожна птиця знайде свого Гриця.
Де багато пташок, там нема комашок.
У всякої пташки свої замашки.
Краще нині горобець, як узавтра голубець.
Ластівка весну починає, осінь накликає.
Лякана ворона куща боїться.
Підстреленого сокола і ворона клює.
І соловейко не співає, коли їсти не має.
Видно птаха по пірю.
Маленька пташка, та гострий дзьобик.
Краще битися орлом, ніж жити зайцем.
Ніхто не буде знати, тільки сич та сова, та людей пів села.
Якщо завдання виконано правильно, то команди отримують зображення снігура, синички, горобчика.
Розв’язати анаграму, де потрібно знайти 10 назв птахів.
Г |
О |
Б |
Ч |
И |
К |
Г |
О |
Р |
И |
К |
Г |
К |
А |
О |
М |
Л |
С |
Р |
А |
Л |
Л |
Е |
Г |
О |
А |
С |
К |
Ю |
Щ |
И |
Й |
К |
О |
А |
Х |
Ч |
К |
Я |
Т |
В |
А |
С |
И |
А |
Д |
Е |
Л |
Р |
И |
Н |
С |
Н |
І |
Г |
У |
( Горобчик, щиглик, омелюх, сойка, дятел, синичка, снігур, грак, галка, сова)
Якщо завдання виконано правильно, то команди отримують зображення омелюха та щиглика.
Розв’яжіть рівняння і дізнаєтесь, скільки разів у хвилину може битися серце птаха під час польоту і під час відпочинку.
Якщо завдання виконано правильно, то команди отримують зображення грака і дрозда.
ІІІ Підведення підсумків
Команда, яка заробила більше зображень птахів, забирає скарб.
Вчитель. Я хотіла б закінчити наш урок таким цікавим матеріалом про орла і ворону.
Єдина пташка, яка дозволяє собі клювати орла- ворона. Вона сідає на спину і впивається у шию орлу. Але орел її скидає, не б’ється з нею, не витрачає на неї часу та сили. Він просто розкриває крила й починає летіти вище й вище. І чим вище його політ, тим менше повітря і сил залишається у ворони. І тоді вона падає.
Тому я бажаю вам, не витрачати сил на «ворон», а підніматись тільки вище, позбавляючи їх сил і повітря.