Квест "Тарасовими шляхами"

Про матеріал
Спадщина Тараса Шевченка велика і безцінна. . Тому на основі збереженого матеріалу , хочу поглибити знання п"ятикласників про життєвий і творчий шлях Кобзаря інтерактивного формою квест(гра). "Тарасовими шляхами". Використані зупинки "Шевченкознавці", "Шевченкова родина", "Поетична сторінка","Шевченко-художник","Літературний ігроленд", "Створи цифрову інформацію про Кобзаря", "Чорний ящик","Секретна абетка". Літературне попурі.
Перегляд файлу

Сценарій квесту «Тарасовими ШЛЯХАМИ»

Мета: поглибити знання п»ятикласників про життєвий та творчий шлях великого Кобзаря; викликати інтерес до творів поета.

Розвивати вміння учнів читати поезію та розкривати світ переживань, змальованих образів як в поезії так і на полотні його картин, розвивати есетичні смаки, розвивати критичне мислення.

Виховувати у дітей глибоку шану і любов до мужнього сина українського народу.

Наочність: проєктор, відео , картки, презентація, оформлені зупинки, мелодія.

Вступне слово. Шановні учні. Щороку , на початку березня, ми згадуємо славного сина українського народу Тараса Шевченка.

Тарас Шевченко –велична постать історичного та культурного життя України. Його справедливо називають великим українцем, адже в його творчості наша історія, наша мрія, наша надія.

Його безсмертні твори –це безцінний скарб. І не дивно, що твори Кобзаря є надзвичайно актуальними сьогодні, вони не мають терміну давності.

Шевченко став символом волі, незалежності, стійкості, самобутності для кожного українця.

Перед тим, як розпочнемо квест, переглянемо відео «Обличчя української історії. Т.Шевченко» https://www.youtube.com/watch?v=uJd2ajOPoH8 , щоб ви змогли згадати дещо про нашого Кобзаря.

У нас є дві команди, що мають подолати випробування і довести, що вони - найкращі знавці  життя і творчості Тараса Шевченка.

Привітайтеся і вирушайте в цікаву незабутню гру-подорож.

(кожна команда отримала маршрутний лист , за допомогою якого має виконати поставлені завдання і якомога швидше повернутися назад)

 

1.Зупинка «Шевченкознавці»

Запитання:

1команді

  1. Коли народився Тарас Шевченко?(9.03.1814р.)
  2. В якій сім»ї народився Тарас?( в бідній кріпацькій родині)
  3. Скільки дітей було у родині Шевченків?(6)
  4. Як звали Тарасових братів? (Йосип, Микита)
  5. Хто був найстарший із дітей  Шевченків? (Катерина)
  6. Ім»я улюбленого  Тарасового діда (Іван)
  7. Яким було дівоче прізвище матері ?(Бойко)
  8. Як називається гора, де поховали Шевченка? (Чернеча гора)

2.команді.

1. Де народився Тарас Шевченко?(В с.Моринці)

2. Ім»я сестри, яка для Тараса  була другою матір»ю(Катерина)

3. Як звали матір Тараса?(Катерина)

4. Ім»я батька?(Григорій)

5. Коли помер Шевченко? (10.03.1861)

6. Де навчався  Тарас після  ортимання вольної? ( В Петербузькій академії мистецтв)

7. Хто був за фахом Тарас? (художник-гравер)

8. Назвіть імена сестер. (Катерина,Марія, Ярина)

 

2. Зупинка «Шевченкова родина»

Встановіть відповідність (родинні стосунки, у яких перебувають особи за відношенням до Тараса)

Григорій                                        мати

Катерина                                   молодша сестра

Катерина                                    старша сестра

Іван                                              батько

Йосип                                           дід

Яринка                                        старший брат

 

 

 

Григорій                                        мати

Катерина                                   молодша сестра

Катерина                                    старша сестра

Іван                                              батько

Йосип                                           дід

Яринка                                        старший брат

 

3. Зупинка «Поетична сторінка»

«Чи знаю я твори Шевченка?»

  1. Яку пору року зображено у вірші «Садок вишневий коло хати».  (весна)
  2. У якому вірші є рядок «А качур випливає з качуром за ними»? («Тече вода з-під явора…»)
  3. У якому віці Тарас пасе ягнят за селом? (13 р.)
  4. Назвати дерево. Яке пишається над водою у вірші «Тече вода з-під явора…»    (червона калина)
  1. Зупинка «Шевченко-художник»

1. З»єднай частинки картин .

2. До поетичних рядків з творів Кобзаря, дібрати відповідні ілюстрації картин. ( «Мені 13-й минало…», «За що, не знаю, називають, хатинку в гаї тихим раєм», «Садок вишневий коло хати…»

«По діброві вітер виє,

гуляє по полю,

Край дороги гне тополю

   До самого долу»)

  1. Зупинка. «Літературний ігроленд»

Розшифрувати ребуси.

 

  1. Створити цифрову інформацію про Кобзаря.

(наприклад: 1861, 1814, 1840,1845,1838; або 6,10,13,24, 47 –і пояснити обрані числа чи роки)

  1. Зупинка «Чорний ящик»

( відгадати предмет, який знаходиться в ящику)

- цей предмет використовують музиканти, під його супровід виконують народні думи та історичні пісні, від його назви походить поетична збірка Шевченка (кобза)

-Шевченко не тільки поет, а ще й художник. Який предмет у ящику, що ним користуються художники?(пензлик)

  1.  Секретна абетка

(розшифрувати прислів»я- за допомогою ,отриманих на кожній зупинці, шифрів)

26  23  19

29  7  3  28  7  18  15  1

20  21  19  28  11  23  1  3

23  19  14

2  1  4  1  23  11  14

22  7   21  27  7  17

22  23  1  3

 

Відповідь: Хто Шевченка прочитав, той багатий серцем став.

Підведення підсумків , визначення переможців.

Літературне попурі.

Учні читають напам»ять вірші поета.

Нагородження переможців грамотами та цінними подарунками.

 

docx
Додано
2 березня
Переглядів
192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку