Сценарій квесту «Тарасовими ШЛЯХАМИ»
Мета: поглибити знання п»ятикласників про життєвий та творчий шлях великого Кобзаря; викликати інтерес до творів поета.
Розвивати вміння учнів читати поезію та розкривати світ переживань, змальованих образів як в поезії так і на полотні його картин, розвивати есетичні смаки, розвивати критичне мислення.
Виховувати у дітей глибоку шану і любов до мужнього сина українського народу.
Наочність: проєктор, відео , картки, презентація, оформлені зупинки, мелодія.
Вступне слово. Шановні учні. Щороку , на початку березня, ми згадуємо славного сина українського народу Тараса Шевченка.
Тарас Шевченко –велична постать історичного та культурного життя України. Його справедливо називають великим українцем, адже в його творчості наша історія, наша мрія, наша надія.
Його безсмертні твори –це безцінний скарб. І не дивно, що твори Кобзаря є надзвичайно актуальними сьогодні, вони не мають терміну давності.
Шевченко став символом волі, незалежності, стійкості, самобутності для кожного українця.
Перед тим, як розпочнемо квест, переглянемо відео «Обличчя української історії. Т.Шевченко» https://www.youtube.com/watch?v=uJd2ajOPoH8 , щоб ви змогли згадати дещо про нашого Кобзаря.
У нас є дві команди, що мають подолати випробування і довести, що вони - найкращі знавці життя і творчості Тараса Шевченка.
Привітайтеся і вирушайте в цікаву незабутню гру-подорож.
(кожна команда отримала маршрутний лист , за допомогою якого має виконати поставлені завдання і якомога швидше повернутися назад)
1.Зупинка «Шевченкознавці»
Запитання:
1команді
2.команді.
1. Де народився Тарас Шевченко?(В с.Моринці)
2. Ім»я сестри, яка для Тараса була другою матір»ю(Катерина)
3. Як звали матір Тараса?(Катерина)
4. Ім»я батька?(Григорій)
5. Коли помер Шевченко? (10.03.1861)
6. Де навчався Тарас після ортимання вольної? ( В Петербузькій академії мистецтв)
7. Хто був за фахом Тарас? (художник-гравер)
8. Назвіть імена сестер. (Катерина,Марія, Ярина)
2. Зупинка «Шевченкова родина»
Встановіть відповідність (родинні стосунки, у яких перебувають особи за відношенням до Тараса)
Григорій мати
Катерина молодша сестра
Катерина старша сестра
Іван батько
Йосип дід
Яринка старший брат
Григорій мати
Катерина молодша сестра
Катерина старша сестра
Іван батько
Йосип дід
Яринка старший брат
3. Зупинка «Поетична сторінка»
«Чи знаю я твори Шевченка?»
1. З»єднай частинки картин .
2. До поетичних рядків з творів Кобзаря, дібрати відповідні ілюстрації картин. ( «Мені 13-й минало…», «За що, не знаю, називають, хатинку в гаї тихим раєм», «Садок вишневий коло хати…»
«По діброві вітер виє,
гуляє по полю,
Край дороги гне тополю
До самого долу»)
Розшифрувати ребуси.
(наприклад: 1861, 1814, 1840,1845,1838; або 6,10,13,24, 47 –і пояснити обрані числа чи роки)
( відгадати предмет, який знаходиться в ящику)
- цей предмет використовують музиканти, під його супровід виконують народні думи та історичні пісні, від його назви походить поетична збірка Шевченка (кобза)
-Шевченко не тільки поет, а ще й художник. Який предмет у ящику, що ним користуються художники?(пензлик)
(розшифрувати прислів»я- за допомогою ,отриманих на кожній зупинці, шифрів)
26 23 19
29 7 3 28 7 18 15 1
20 21 19 28 11 23 1 3
23 19 14
2 1 4 1 23 11 14
22 7 21 27 7 17
22 23 1 3
Відповідь: Хто Шевченка прочитав, той багатий серцем став.
Підведення підсумків , визначення переможців.
Літературне попурі.
Учні читають напам»ять вірші поета.
Нагородження переможців грамотами та цінними подарунками.