Квест "У пошуках скарбів України"

Про матеріал
Розробка патріотичного квесту "У пошуках скарбів України" може бути використана як на свято знань, так і в інші навчальні дні. Діти, граючись і змагаючись, виконують різноманітні завдання природничого спрямування, народознавчі, математичні, мовознавчі, фізкультурні, музичні, танцювальні, завдання на логіку. Почергово проходячи командами усі локації, учні отримують винагороди-квітки для українського віночка. На завершення з отриманих квітів на класній дошці команди викладають віночки. Розшифрувавши ключ до скарбу, отримують винагороду - смаколики.
Перегляд файлу

Патріотичний квест «У пошуках скарбів України»

 

«Квітка до квітки – віночок сплітаєм,

Початок навчального року вітаєм!»

 

Мета:

Збагачувати знання дітей про квіти, їх вшанування як оберегів людського життя, їхнє значення у віночку. Розвивати інтерес до народних звичаїв та обрядів, пов’язаних із квітами. Сприяти розвитку логічного мислення, пізнавальних здібностей та інтересів, уваги, пам'яті. Вчити бачити красиве і корисне поряд. Виховувати любов до своєї Батьківщини, бережливе ставлення до природи рідного краю.

 

     Клас святково прикрашений. На екрані Презентація до уроку. Діти завчасно розділені на команди, сидять за партами. У кожної команди є супроводжуючий дорослий з числа бажаючих батьків або дітей старших класів.

     У кожної команди на партах лежить старт-лист (Додаток 1) із зображенням квітки і  вірша про квітку. Це назва команди і її девіз. А також перша локація на старті.

     На шкільному подвір’ї підготовлені в установленому місці локації. Це дорослі із числа батьків або старших учнів школи. В руках у них картинки із квітковими пейзажами (Додаток 2). На звороті надруковані завдання для кожної локації. А також заготовлені для кожної команди квітки-нагороди за виконане завдання (Додаток 3). Отримавши квітку, на її звороті команда може прочитати, де знаходиться наступна локація.

 

Хід гри:

 

Вчитель

Є край, де найкращі у світі пісні

І цвітом чарує калина

Де сонечко вперше всміхнулось мені,

Де дім мій - моя Україна.

Вітаємо всіх на патріотичному квесті "У пошуках скарбів України"

 

Вчитель знайомить дітей з умовами та правилами гри-квесту (Презентація).

  • У грі беруть участь 4 команди по 9 учасників.
  • Кожна команда обирає капітана і вивчає девіз команди.
  • На старті команди отримують карту, на якій позначено маршрут.
  • Учасники проходять по черзі усі поля, галявини, квітники, сади з різними завданнями.
  • Після кожного виконаного завдання команди отримують один елемент-квітку українського віночка. На звороті вказано, де шукати наступну локацію.
  • Команди, які виконали усі завдання, направляються до класу і разом з ведучими на дошці викладають із зібраних квіток українські віночки.
  • Останнє завдання – віднайти ключ до скарбів України, прочитавши зашифроване речення.

 

Вчитель

Сьогоднішня наша гра присвячена дорогій Батьківщині, милій Україні, яку ми всі дуже любимо. Україна для нас – найрідніша, найдорожча, найкраща у світі, бо це наша рідна земля. І зараз під звуки чарівної мелодії ми перенесемося на золоті поля нашої Батьківщини. Не можна уявити хлібне поле без його супутників – без чудових квітів: ромашок, волошок, маків. І саме іменами таких чарівних квітів називаються наші команди.

 

Перше завдання кожній команді – швидко вибрати капітана команди і вивчити девіз – віршик про квітку, який надрукований на листку-старті (Додаток 1). (Звучить музика)

Прийшов час капітанам представити свої команди.

 

Капітан першої команди: Ми – команда "Ромашки".

Наш девіз:(Команда дружно говорить віршик)

Ми ромашки – квіти милі,

Пелюстки в нас білі-білі.

В парах весело кружляєм,

Жовтим оком всім моргаєм.

 

Вчитель: Ромашка не тільки прикрашає луги і поля, але і приносить здоров'я людям, лікує від різних хвороб. За красу і корисність люди дуже полюбили ромашку. Цю скромну і милу квітку вплітають у віночки, щоб дитина ніжною та здоровою була, бо ромашка здоров'я береже. Ромашка – символ доброти та ніжності. Ця квітка має чудодійну силу. Якщо букетик покласти біля дитини, вона добре спатиме. Чи давала вам мама чай з ромашки, коли у вас боліло горлечко? Чай із сухих квіточок ромашки дають дитині від болів у шлунку. Настоєм промивають очі, горло, роблять компреси на забиті місця. Ось яка корисна ця квітка. Тому цю квітку слід не тільки берегти, а й розмножувати, щоб не загинуло ромашкове поле.

 

Капітан другої команди: Ми – команда "Волошки".

Наш девіз:(Команда дружно говорить віршик)

Ми волошки серед літа

Танцювали вальс у житі.

Всі веселі, всі в обнові

В нас віночки волошкові.

 

Вчитель: Волошка – символ дівочої краси, ніжності, душевного тепла. Вважається, що волошки мають значну магічну силу як оберіг від злих духів, лихої долі та всіляких напастей - витівок лукавого. Тому їх навіть вирощують при садибах, освячують на Маковея та Великого Спаса. Волошка теж лікує людей. Відвар сухих квіток волошки треба пити при хворобах шлунку та при сильному кашлі. Цим самим відваром можна промивати очі, що закисають, натирати шкіру, коли свербить. Так ця квітка допомагає людям.

 

Капітан третьої команди: Ми команда "Маки"

Наш девіз:(Команда дружно говорить віршик)

Запалали в чистім полі

Ніби промені червоні,

То палає в полі так

Польовий, червоний мак.

 

Вчитель: Мак – символ безмежності зоряного світу, здоров'я, краси; оберіг; персонаж українського фольклору. Образ-символ мак в українському народному світобаченні пов’язаний із його чудодійними властивостями. За давніми віруваннями, мак оберігає людину від злих духів. Якщо насінням маку посипати домівку, туди не зможе проникнути лиха сила, аж поки не повизбирує всі зернятка. Зерно маку освячували на Маковея або Спаса. Рослина ця відома із сивої давнини. Існує багато легенд про походження цієї квітки. Є перекази, що мак виріс із крові убитих героїв, які боронили свій народ. Тому вважалося, що ця квітка – символ любові та ненависті: червоні пелюстки – це любов, а чорна серцевина – ненависть до ворогів.

 

Капітан четвертої команди: Ми команда "Соняхи"

Наш девіз:(Команда дружно говорить віршик)

Скликали ми на гостину

Сонячну свою родину.

Частували всіх пилком

Й солоденьким медком.

 

Вчитель: Соняшник - символ Сонця, праці й достатку, сили і добробуту. Він - чи не найсильніший серед квітів... Крім цього соняшник символізує Батьківщину: як соняшник повертає за Сонцем свою голівку, так і людина думкою, словом і ділом звернена до своєї Вітчизни. Як Сонце для соняшника - єдиний і незамінний орієнтир, так і для людини Батьківщина - єдина і найвища цінність.

       Українська земля щедро обдарована природою. Близько 5000 видів рослин вплетені у різнобарвний вінок української флори. Праліси Полісся і зелених Карпат, різнотрав’я дніпровських лук, безкраї лани золотої пшениці, квітучі сади, квітники навколо біленьких хат – усе це мальовнича Україна, її неповторна краса.

       Предки вірили, що рослини-обереги проганяють все лихе. Віночки не тільки для краси носили, а й щоб зло відігнати. І нині в Карпатах подекуди сплітають віночки навіть для корів, коли вперше виганяють їх на пашу.

       Український вінок – це своєрідний оберіг. У нього є чарівна сила, що біль знімає, силу береже, тому, що кожна квітка – лікар-оберіг. В народі існує дуже багато видів вінків і ми сьогодні теж сплетемо свій барвистий український вінок.

       А квіти для віночка ви отримаєте на кожній локації, якщо виконаєте завдання. Перш ніж починати, дослухаємось порад від щирого українця (Презентація):

  • Працювати дружно.
  • Робота команди залежить від роботи кожного учня.
  • Дати висловити свої думки кожному учаснику команди.
  • Вміти слухати один одного та не перебивати.
  • Бути активними та винахідливими.
  • Поважати один одного.
  • Не викрикувати.
  • До завдання ставитися відповідально.
  • Прагнути до перемоги.

 

Отож розпочинаємо гру. Кожна команда  розпочне гру з локації своєї квітки. На листку-старті написано, де знаходиться перша локація. Бажаю успіхів!

      (Команди у супроводі дорослих з числа батьків або учнів старшої школи вирушають на пошуки своїх локацій. Кожна команда виконує завдання, отримує квітку-нагороду і переходить на іншу локацію. Все виконується послідовно і команди не заважають одна одній.)

 

Локація: Ромашкове поле (Додаток 2)

Завдання фізкультурне «Щоб бути здоровим…»

  1. Усім пострибати на лівій нозі.
  2. Усім пострибати на правій нозі.
  3. Разом пострибати на обох ніжках.
  4. 10 раз присісти, руки вперед, корпус рівний.
  5. Потягнутися вгору.
  6. Гра на увагу «повторюй за мною».

 

Локація: Поле соняхів (Додаток 2)

Завдання з англійської мови «Поговоримо, як іноземці»

  1. Як перекладається з англійської слово «квест»?
  2. Назвіть англійською членів своєї родини і порахуйте їх.
  3. Якого кольору квітка соняху? Назвіть кольори українського британського та американського прапорів.
  4. Що ви вмієте робити? Закінчіть речення, переклавши на англійську слова: бігати, стрибати, гратися, танцювати, читати, спати, літати. Зімітуйте ці дії.

I can…

 

Локація: Макове поле (Додаток 2)

Завдання математичне «Порахуй»

  1. Порахувати дівчаткам двійками до 20,
  2. Порахувати хлопчикам п’ятірками до 50
  3. Розв’язати математичні віршовані задачі:

Три веселі киці

Грались на травиці,

Песик теж до них прибіг.

Скільки котиків усіх?

Три котики в холодочку

Сірих мишок їли,

Проти кожного кота

Два коти сиділи.

Це задача вам на сміх,

Полічіть котів усіх.

  1. Задачі ускладнені:

Рік тому Маринці було 6 років.

Скільки їй буде через 6 років?

Куди вміститься більше води:

у трилітровий чайник чи в трилітровий глечик?

У букеті були волошки, ромашки і чорнобривці. Усього 7 квіток. Ромашок стільки ж, скільки чорнобривців, але їх більше, ніж волошок. Скільки було в букеті ромашок? чорнобривців? волошок?

 

Локація: Квітник чорнобривців (Додаток 2)

Завдання танцювально-пісенне «Заспівать улюблену пісню»

Черепаха-аха-аха

Черепаха - аха-аха

У воді сиділа-діла,

Черепаха - аха-аха

Свої ніжки мила-ила.

Крокодили-дили-дили

Пропливали-али-али,

Черепаху-аху

Налякали-али-али.

Черепаха - аха-аха

На піску сиділа-діла,

Черепаха - аха

Свою спинку гріла-іла.

Два удави-ави-ави

Проповзали-али-али,

Черепаху - аху

Налякали-али-али.

Черепаха - аха-аха

У траві сиділа-діла,

Черепаха - аха

Конюшинку їла-їла.

Понад нею гуси-уси

Пролітали-али-али,

Черепаху - аху

Налякали-али али.

Черепаха - аха-аха

На камінчик сіла-іла,

Черепаха - аха

Перелякано тремтіла.

Ну, а потім-отім-отім

Піднялась на крила-ила

І за хмари-ари-ари

Полетіла-іла-іла.

І маленькі діти знають:

Черепахи не літають.

А коли багато страху,

То злетить і черепаха!

Аха-аха-аха-аха-аха-аха-черепаха!

 

Локація: Квітник мальв (Додаток 2)

Завдання «Патріоти» Дати відповіді на запитання про Україну.

  • У якій державі ви живете? (В Україні).
  • Яке місто є столицею України? (Київ).
  • Яка найбільша річка України? (Дніпро).
  • Які державні символи в Україні? (Герб, Прапор, Гімн).
  • Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий).
  • Як називаються найвищі гори України? (Карпати).
  • Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди? (Калина).
  • Як називається розписане різноманітними символами яйце. (Писанка).
  • Хліб та сіль на ньому - ознака гостинності українського народу. (Рушник).
  • Сплетені в коло квіти, якими прикрашають голову.(Вінок).

 

Локація: Калиновий сад (Додаток 2)

Завдання поетичне «Закінчи рядок». Кожен рядок вірша завершити підходящою римою.

  • Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
  • Моя Україна – найкраща у …(світі),
  • Моя Україна – це ліс і озерця,
  • Безмежні степи і чарівні дже…(рельця),
  • Красиві пейзажі і гори високі,
  • Маленькі струмочки і ріки ...(глибокі),
  • Сади мальовничі, чарівнії села,
  • Моя Україна – це пісня ...(весела).
  • Це щира й багата, як світ, її мова,
  • Така мелодійна, крилата ...(чудова)!
  • Її обереги – верба і калина,
  • Найкраща у світі – моя ...(Україна)
  • Бо нам найрідніша Вітчизна і мати
  • То як же нам, дітям, її не …(кохати)?
  • Вона дорога нам, і рідна, і мила,
  • Бо світ перед нами, як мати ...(відкрила).
  • Вітчизна свята, дорога Україна.

 

Локація: Волошкове поле (Додаток 2)

Завдання народознавче «Утвори прислів’я». Кожен отримав картку із частиною прислів’я. З‘єднайте початок прислів‘я з кінцівкою. (Додаток 4)

Всюди добре,…    а вдома найліпше.

Батьківщина-мати,    умій за неї постояти!

Де рідний край – …    і під ялиною рай.

Без верби і калини,…    немає України.

Наша слава –      Українська держава.

 

Виконавши всі завдання на локаціях і зібравши сім квіток, діти повертаються в клас. На дошці кожна команда окремо викладає з квіток свій віночок. Але основна інтрига зберігається. Щоб отримати скарб-солодощі, команди виконують останнє завдання.

 

Локація «Шифрувальна»

Завдання «Отримай ключ від скарбів-солодощів».

Команди отримують лист-шифр (Додаток 5). Потрібно розшифрувати зашифроване речення. Чия перша команда розшифрує, та отримає право викласти на дошці речення і першою отримати солодощі.

А - +

Б - (

В - #

Г - }

Д - ^

Е - ≠

З - ×

И - @

І - <

К - ≥

Л - ~

М - >

Н - ∆

О - $

Р - )

С - V

Т - Z

Ц - ∞

Ч - &

Ь - %

Ю - {

Я - :

 

Розшифрувавши, діти викладають  на дошці речення: «Знання це скарб, а вміння вчитись ключ до нього». (Додаток 6)

 

Підсумок (Презентація):

У віночку нашім різнобарвні квіти –

Символ України і дарунок літа.

Тож усім на нього подивитись любо:

Гілочку зелену узяли у дуба,

Квіточку любистку, щоб усіх любили,

У барвінку листя, аби довго жили.

Чорнобривців квіти, щоб чорніли брови,

Кетяги калини – для краси й любові.

У вінок вплітають колосочки жита,

Щоб могли багато і в достатку жити.

А в червонім маку, що цвіте у полі,

Кров людей, пролита у боях за волю.

Є ще різні квіти в нашім ріднім краї,

Їх веселе літо у вінок вплітає.

                                           Л. Савчук

     Найцінніший скарб України – це працьовиті і розумні люди. І діти, які хочуть і уміють вчитися і розуму научатися.

Вручення призів-солодощів.

docx
Додав(-ла)
Чорна Людмила
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Сценарії
НУШ
Додано
21 листопада 2022
Переглядів
893
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку