Квест «Український калейдоскоп »
Мета заходу: розвивати у дітей через гру-квест інтерес до вивчення української мови і літератури, виховувати гуманізм у стосунках, доброзичливість. Навчити оволодівати мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги, пробуджувати у дітей інтерес до всього корисного. Розвивати цілеспрямованість, наполегливість в досягненні мети, самостійність.
Станція «Фольклорна» 11клас. Продовжити прислів’я
-
Не той урожай, що в полі, а той, що( у коморі)
-
Здобудеш освіту- побачиш (більше світу)
-
Хто людей питає, той і (розум має)
-
Умій сказати, умій і (змовчати)
-
Роздайся море – (жаба лізе)
Станція «Фольклорна» 10клас. Продовжити прислів’я
1.Шия з намистом, а голова зі (свистом).
2. За дурною головою і ногам (нема спокою).
3.Млин меле – мука буде, язик меле – (біда буде).
4. не той ворог, що перед тобою, а той, що (за спиною).
5. Добрі діти- батькам вінець, а злі – (батькам кінець)
Станція «Фольклорна» 9 клас. Продовжити прислів’я
-
Слово не горобець, вилетить (не спіймаєш)
-
Зробив діло - (гуляй сміло)
-
Добре ім’я – (найкраще багатство)
-
Вік живи – (вік учись)
-
І людей питай і (свій розум май).
Станція «Фольклорна» 8 клас. Продовжити прислів’я
-
Учитися ніколи (не пізно).
-
Через терни до (зірок).
-
Дурень думкою (багатіє).
-
Не святі горшки (ліплять).
-
Мудрим ніхто не вродився, а (навчився).
Станція «Фольклорна» 7 клас. Продовжити прислів’я
-
Голова без розуму, як ліхтар (без світла).
-
Вола в’яжуть мотуззям, а людину (словом).
-
Пташка пізнається у польоті, а людина ( у роботі).
-
Не маєш друга – шукай, а знайдеш - (тримай).
-
Хочеш їсти калачі - несили (на печі)
Станція «Фольклорна» 6 клас. Продовжити прислів’я.
-
Наука в ліс не веде, а з лісу (виводить)
-
Мудрим ніхто не вродився, а (навчився)
-
За двома зайцями погонешся - (жодного не спіймаєш)
-
Здоров’я – найбільше (багатство)
-
Більше діла- (менше слів)
Станція «Фольклорна» 5 клас. Продовжити прислів’я.
-
Хто рано встає, тому (Бог дає).
-
Краще пізно, ніж (ніколи).
-
Хочеш їсти калачі, не (сиди на печі).
-
За дурною головою, і ногам ( нема спокою).
Станція «Загадкова» 11 клас
-
Що можна бачити заплющеними очима? (сон)
-
Яких каменів немає в морі? (сухих)
-
Мене не їдять, і без мене не з’їдять. (сіль)
-
Було собі два брати і обидва Кіндрати, через дорожку живуть і один одного не бачать. (очі)
-
Звечора вмирає, вранці оживає (день)
Станція «Загадкова» 10 клас
-
Який синонім прислівника тепер не змінює свого значення, коли його прочитати справа наліво (зараз).
-
Який молочний продукт можна перетворити на злак, прочитавши справа наліво? (сир-рис).
-
Що стоїть між підлогою і стелею? (та).
-
Неживе , а людиною ходить. (тінь)
-
Увечері вмирає, а вранці оживає? (день)
Станція «Загадкова» 9 клас
-
Б’ють мене ціпами, ріжуть мене ножами, за те мене отак гублять, бо всі мене дуже люблять (хліб)
-
І не сани, і не віз, - їхати добре, аби вліз (човен)
-
Із землі підніме і малий, а через хату не перекине й великий (пір’їна)
-
Уночі гуляє, а вдень спочиває, має круглі очі, бачить серед ночі. (сова)
-
Зубів не має, а кусає. (кропива)
Станція «Загадкова» 8 клас
-
Що знаходиться всередині школи? (літера о).
-
Хто вийде у відкрите поле, не покидаючи свого дому?(хмара)
-
Яке поле не виореш? (у зошиті)
-
Що то за голова, що лиш зуби та борода? (часник)
-
Коли дурень розумний? (коли мовчить).
Станція «Загадкова» 7 клас
1.Що то за трава, що й сліпий знає? (кропива).
2. Чорна корова, золоте теля?(ніч і місяць)
3. У двох матерів по п’ять синів, і вісім одне ім’я. (пальці на руках).
4. Що стоїть посеред Києва? (буква є).
5. Возом їхали два батьки і два сини. Скільки їх було? (троє).
Станція «Загадкова» 6 клас
-
Має сім шкір, витискає сльози всім (цибуля)
-
Лежить Гася, простяглася, як устане, неба дістане (дорога)
-
Куди ступиш, всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш (повітря)
-
Іде лісом - не шелестить, іде водою - не плюс котить (промінь)
-
Що без леза та без зуба розтина міцного дуба? ( блискавка)
Станція «Загадкова» 5 клас
-
Яких каменів немає в морі? (сухих).
-
Солоне, а не сіль, біжить , а не річка,блищить, а не золото. Коли б угадати та менш його знати. (Сльози).
-
Зубів не має, а кусає? (кропива)
-
У якім лісі немає листя? (у хвойному).
-
Хто завжди правду каже? (дзеркало)
Станція « Фразеологічна» 11 клас. Пояснити значення фразеологізмів
-
Лишити з носом (обманути)
-
Сидить у печінках (набриднути, надоїсти)
-
Кривити душею (брехати, лицемірити, хитрувати)
-
У Сірка очей позичати (соромно)
-
Зірки з неба хапає (розумний)
Станція « Фразеологічна» 10 клас. Пояснити значення фразеологізмів
1.Як кіт наплакав (мало).
2.Ламати голову (думати).
3. Розбити глека (посваритися).
4. Пустити червоного півня (Підпалити).
5. Покласти зуби на полицю (голодувати).
Станція « Фразеологічна» 9 клас. Пояснити значення фразеологізмів
-
Обвести кругом пальця (обманути)
-
Як сніг на голову (раптово, несподівано)
-
Клепки не вистачає (дурний)
-
Як вітром здуло ( зникнути швидко)
-
Родився в сорочці (щасливий)
Станція « Фразеологічна» 8 клас. Пояснити значення фразеологізмів
-
Бити байдики (нічого не робити ).
-
Робити п’яте через десяте ( як попало, нестаранно).
-
Ламати руки (хвилюватися).
-
Накивати п’ятами (тікати).
-
Надути губи (розсердитися, образитися).
Станція « Фразеологічна» 7 клас. Пояснити значення фразеологізмів .
-
Яблуку ніде впасти (тісно).
-
Впасти в око (сподобатись, запам’ятатись).
-
Душа в п’яти сховалась (перелякатися).
-
Продавати зуби (усміхатися).
-
Як у Бога за дверима ( Гарно, безтурботно).
Станція « Фразеологічна» 6 клас. Пояснити значення фразеологізмів
-
Обоє рябоє (однакові)
-
Ловити гав ( бути неуважним)
-
П’ятами накивати (втекти)
-
Держати язик за зубами (мовчати)
-
Крізь землю провалитися (соромно)
Станція « Фразеологічна» 5 клас. Пояснити значення фразеологізмів .
-
Тримати язик за зубами (мовчати).
-
Обвести навколо пальця (обманути).
-
Зарубати на носі (запам’ятати).
-
Хоч до рани прикладай (добрий).
-
Ловити гав (бути неуважним)
Станція « Літературознавча» . 11 клас
-
Трискладова стопа з наголосом на першому складі (дактиль)
-
Невеликий розповідний твір з драматично-напруженим сюжетом, з несподіваним закінченням (новела)
-
Для якого стилю характерне відтворення миттєвих вражень від подій, явищ. (Імпресіонізм)
-
Висміювання негативних явищ у суспільстві або вад людського характеру (сатира)
-
Коротке, звичайно усне, жартівливе оповідання про смішний, дотепний або цікавий випадок ( Анекдот)
Станція « Літературознавча» . 10 клас
-
Зображення зовнішності героя як засіб його характеристики (портрет).
-
Вірш, написаний так, що початкові букви рядків, прочитані згори вниз, утворюють слово (акровірш).
-
Пересувний ляльковий театр, що виступав на ярмарках, міських та сільських площах у святкові дні, в перекладі – печера. (вертеп)
-
Добродушний сміх (гумор).
-
Художній засіб, що побудований на прихованому порівнянні (метафора)
Станція « Літературознавча» . 9 клас
-
Двоскладова стопа з наголосом на другому складі (ямб)
-
Стиль художньої літератури (художній)
-
Невеликий алегоричний твір повчального змісту (байка)
-
Ліро-епічний твір про історичні чи соціально-побутові події, який виконується речитативом під супровід кобзи, ліри чи бандури (дума)
-
Автор « Слова о полку Ігоревім» (невідомий)
Станція « Літературознавча» .8 клас
-
Алегоричний твір повчального характеру ( байка).
-
Обрядові пісні, що виконуються на Різдво ( колядки).
-
Три літературні роди (лірика, епос, драма)
-
Драматичний твір, у якому сатиричними і гумористичними засобами відображається смішне в житті (комедія).
-
Художнє означення (епітет)
Станція « Літературознавча». 7 клас
-
Співзвучне закінчення слів у віршах (рима)
-
Висловлювання одного героя у творі (монолог).
-
Як називається вірш, що немає рими? (білий вірш).
-
Художнє означення (епітет)
-
Хто є автором « Заповіту» ? (Т. Шевченко)
Станція « Літературознавча» 6 клас
-
Опис природи (пейзаж)
-
Рядок або кілька рядків, що повторюються в кінці віршованих рядків (рефрен)
-
Автор гімну України (П. Чубинський)
-
Художнє перенесення властивостей, ознак з одного предмета на інший (метафора)
-
Народні пісні, які співали на Різдво (колядки)
Станція « Літературознавча» 5 клас
-
Як називається невеликий твір, у якому в прихованій формі описується предмет, що потрібно відгадати? (загадка).
-
Словесний опис зовнішності персонажа (портрет).
-
Твір, у якому розповідається про вигадані, фантастичні події (казка)
-
Розмова героїв у художньому творі ( діалог)
-
Усна народна творчість замінити одним словом (фольклор)
Станція « Граматична» . 11 клас
-
Скільки частин мови в українській мові (10)
-
Речення з одним головним членом називається (односкладним)
-
Розділ мовознавчої науки, який вивчає стійкі словосполучення слів (фразеологія)
-
Якого роду слово шампунь (чоловічого)
-
Знак письма (літера)
Станція « Граматична» 10. Клас
-
Якого роду слово сирота (спільного).
-
На які питання відповідають прислівники? (як? Де? Куди? Звідки?)
-
Яким способом утворене слово праліс (префіксальним).
-
Утворити порядковий числівник від кількісного сім (сьомий).
-
Яка частина мови слова раз у раз ? (прислівник)
Станція « Граматична». 9 клас
-
Особлива частина мови (вигук)
-
Розмова двох осіб (діалог)
-
Речення з двома граматичними основами (складне)
-
Що вивчає орфографія (правопис слів)
-
Яка частина мови має неозначену форму (дієслово)
Станція « Граматична» . 8 клас
-
Скільки відмін має іменник? (чотири).
-
Якого роду іменник таксі? (середнього).
-
Утворіть присвійний прикметник від слова заєць ( заячий).
-
Поставити у місцевий відмінок числівник 500 ( на п’ятистах).
-
Яка частина мови слова п’ятиповерховий ? (прикметник)
Станція « Граматична» . 7 клас
-
Числівник службова частина мови чи самостійна? (самостійна).
-
Поставити числівник 100 у давальному відмінку (ста).
-
Яким членом речення найчастіше бувають прикметники? (означення).
-
Якого роду слово кенгуру ? ( чоловічого роду ).
-
Поставити у кличному відмінку слово вітер. ( вітре)
Станція « Граматична» 6 клас
-
Який розділ мовознавства вивчає правопис розділових знаків у реченні (пунктуація)
-
Скільки відмінків в українській мові (7)
-
Слова, що однаково звучать і пишуться (омоніми)
-
Значуща частина, яка може стояти перед коренем (префікс)
-
Як називається словник, у якому пояснюється лексичне значення слова (тлумачний)
Станція « Граматична» . 5 клас
-
Яка частина мови відповідає на питання хто?що? (іменник).
-
Якого роду слово озеро? (середнього роду ).
-
У якому відмінку стоїть слово левеняті ? (давальний відмінок).
-
Утворити прикметник від слова зелень (зелений).
-
Як називаються слова з протилежними значеннями? (антоніми)