Розглянути життєвий творчий шлях Євгена Маланюка як одного з "пражан", визначити основні ідеї та мотиви поезій, вчити пояснювати їх; шліфувати вміння висловлювати власні міркування; тлумачення образів-символів.
“ Закоханий у вроду слова” Інтелектуальна розминка 1.Хто перебуває на вершині піраміди в авторській художній картині світу? 2.Чим є для Є. Маланюка поетичне слово? 3.Назвіть мету життя поета. 4.Зі скількох частин складається цикл поезій “ Під чужим небом”? 5.Як поет називає період несвободи України? 6.Чим сповнена творчість поета? 7.Чому поезія поета національно - органічна? 8.Хто став центральним образом лірики поета? 9.Назвіть жанр твору “ Малоросійство”. 10.На скільки періодів поділяється творчість митця? 11.Яких письменників продовжив традиції? 12.Кому присвячена поема “Липень”? 13.Що таке стилет, а що таке стилос? 14.Яке угрупування організував поет? 15.Над чим роздумував автор у збірках “Гербарій”, “Стилет чи стилос”? 16.За нових умов, що склалися в державі, що поет бачив? 17.Що поет проголошував у своїх творах? 18.Визначте жанр твору “Нариси з історії нашої культури”. 19.Назвіть головний художній засіб твору “Під чужим небом”. 20.Назвіть вид лірики творів. 21.Чому саме цей вид ліричних творів? 22.Як називав Є. Маланюк Т. Г. Шевченка? 23.Які обставини вплинули на формування особистості Є. Маланюка? 24.Назвіть концепцію мистецтва Є. Маланюка. ************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************ Відповіді 1.Бог, вища правда й справедливість, а поет - це обранець Божий, який несе слово Господа українцям. 2.Дієвим засобом, що творить волелюбний дух нації, підпорядковується завданням майбутнього відродження України. 3.Жити для України, її культури, бути корисним нації. 4.П'яти. 5.”Ніччю бездержавності”. 6.Автобіографічними мотивами, образами рідних, друзів по перу. 7.Поєднуються неокласична гармонія й неоромантика, символіка й патетика. 8.Вольовий, національносвідомий українець. 9.Есей. 10.Два. 11.Т.Г. Шевченка, Лесі Українки, І.Я. Франка. 12.Мамі. 13.Стилет - кинджал, стилос - паличка для письма. 14.”Танк”. 15.Над уроками й причинами втрати Україною незалежності. 16.Перспективи для державної самостійності. 17.Активну концепцію мистецтва, окреслив роль, яку повинна відігравати поезія в боротьбі за кращу долю народу. 18.Есей. 19.Антитеза. 20.Громадсько - особистісна. 21.Духовне багатство людини, відкритість почуттів, автобіографічні мотиви. 22.”Духовним Мойсеєм нашої нації”. 23.Початок Першої світової війни, лютнева революція 1917р. 24.Суспільно активна: завдання поета — служити Україні, втілювати загальнонаціональні ідеї.