Квест «Захопливий світ біології»

Про матеріал
Методичну розробку квесту на тему «Захопливий світ біології» можна використовувати на уроках біології у 7-х класах. Також під час проведення тижня природничих наук та місячника еклогії. Цілі квесту «Захопливий світ біології»: - сприяти отриманню та удосконаленню школярами знань з біології; - розвивати увагу, логічне мислення, вміння працювати в групі; - виховувати пізнавальний інтерес до вивчення навколишнього середовища.
Перегляд файлу

7 клас

Методична

розробка квесту на тему

«Захопливий світ біології»

 

Цілі квесту «Захопливий світ біології»:

- сприяти отриманню  та удосконаленню школярами знань з біології;

- розвивати увагу, логічне мислення, вміння працювати в групі;

- виховувати пізнавальний інтерес до вивчення навколишнього середовища.

 

Місце проведення квесту – кабінет біології, рекриації ліцею, кабінет медсестри.

 

Склад команди – 6 осіб (1 – капітан, 5 – членів команди). Також долучаються учні 10-х класів як помічники для впроведення гри (кількість команд залежить від кількості класів на паралелі 6-х класів).

 

До початку гри-квесту:

Учнями-помічниками заздалегідь окреслюється «станції»,  на яких вони будуть зустрічати учасників. Їх задача, оформити свою станцію, тощо.

Завдання для класних керівників - організувати 6 учні, відпрацювати з ними дії на заданій станції, ознайомити з правилами гри.

Учні-квестери готують візитну картку команди та привітання команд-суперників.

Діятимуть 9 станцій, і на кожній станції – проводитимуться невеликі ігри - випробування.

Вчитель біології складає та узгоджує сценарій, здійснює підбір завдань для роботи на станціях, контролює процес підготовки учасників квесту. Забезпечує заохочення для команд.

За кожну пройдену станцію, в залежності від правильної відповіді ставиться 5 балів.

 

Правила гри

Для успішного руху команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте почергово і дотримуйтесь правил.

  1.                   Учасники отримують маршрутний лист.
  2.                   На виконання кожного із завдань у вас до 10 хвилин. Відвідують станції суворо за порядком, написаним в вашому маршрутному листі.
  3. Під час проходження маршруту заборонено:
  • порушувати правила гри;
  • обмінюватись завданнями між командами;
  • розділятись з учасниками команди під час маршруту

 

 

 

 

ПОЧАТОК ГРИ-КВЕСТУ

 

Команди запрошують в кабінет біології. Кожна команда має свою емблему та краватки різного кольору.

Вчитель біології оголошує тему гри-квесту - «Захопливий світ біології», проводить інструктаж щодо проведення квесту.

 

Етап І «Візитна картка»

 

Гра починається з урочистого привітання команд учасників. Команди демонструють  свою життєву позицію на зразок виступу агітбригади. Презентують свою назву і гасло.

Після привітання команди отримують маршрутні листи, де за допомогою шифру зашифровані назви станцій, якими будуть подорожувати класи. Діти розшифровують написи і готуються до початку подорожі.

Подається умовний сигнал і команди рушають в путь.

 

Етап ІІ «Починаймо гру»

 

І. Станція «Вгадай мешканця лісу» (впізнати тварину за описом).

1. Зовнішність цієї тварини настільки знайома всім і кожному, що немає потреби її описувати. Живе вона у всіх наших лісах і навіть великих гаях. Найдивовижніше те, що все, що розповідають про це звірятко, правда: і гніздо вона будує як птах, високо на дереві, і гриби сушить на зиму. Із задоволенням ласує комахами і навіть розоряє пташині гнізда. (Білка звичайна).

2. Це хижак із сімейства собачих. Бувають вони зовсім чорними, як канадські, сірими, як наші, а ті, що водяться в тундрі, майже білі. Довжина дорослої тварини від кінчика носа до кінчика хвоста дорівнює двом метрам. Важать вони 43-45 кг. Зазвичай північні завжди більше південних. Деякі екземпляри на Алясці важили 79 кілограмів.

У всіх дуже чуйні носи. Вони відчувають запах за 1,5 км. Ці звірі дуже витривалі і здатні пробігти за день 65-80 км. У випадках необхідності він може бігти зі швидкістю 55-60 км / год. (Вовк).

3. Це найбільша тварина сімейства з родини куницевих. Довжина його тіла досягає метра, а форма дуже своєрідна. Його гостра подовжена мордочка переходить в коротку шию, а тіло поступово розширюється до задньої частини. Голова клиноподібна, з загостреним витягнутим носом і маленькими круглими вухами. Лапки короткі і масивні, з голою підошовної поверхнею. Закінчуються вони гострими і дуже сильними кігтями, відмінно пристосованими для риття нір, до того ж здатними сильно і болісно поранити того, хто його розсердить. Але взагалі ця тварина зовсім неагресивна, пересувається повільно, іноді стрибками. Дуже характерне забарвлення: голова світла, дві чорні смуги починаються майже від носа і проходять через очі на шию, поступово гублячись на спині; темні, майже чорні у нього також лапи, живіт і груди. Хутро світло-сіре, жорстке і довге, але з м'яким підшерстям. Хвіст у звірка короткий і досить пухнастий. (Борсук).

 

 

 

ІІ. Станція «Хто зайвий»

З групи запропонованих рослин необхідно вибрати зайве і пояснити, чому. Це можуть бути фотографії, малюнки, гербарії.

Завдання 1: сосна, ялина, ялиця, кипарис, кедр, тис, щитник чоловічий, секвоя, модрина.

(Відповідь:  щитник чоловічий – папороть, решта хвойні).

Завдання 2: яблуня, груша, айва, осот жовтий, вишня, черешня, слива, абрикос .

(Відповідь: зайвий осот - це сімейство складноцвіті, інші – Родина Розові).

Завдання 3: мукор, пініцілл, ягель, дріжджі, головня.

(Відповідь: зайвий ягель (оленячий мох) - лишайник, інші - гриби).

 

ІІІ. Станція «Відгадай загадку»

Учасникам гри читають загадки, виграє та команда, яка найбільше та найшвидше вгадає загадки.

 

Що ж це за дівчина:

Не швачка, не майстриня,

Нічого сама не шиє,

А в голках круглий рік.

(Ялина)

 

Завітала в хату пані

У червонім сарафані

Як взялися роздягати –

Стали сльози проливати.

(Цибуля)

 

Близнюки на тонкій гілці

Всі лози рідні дітки.

Гостю кожен в будинку рад.

Це солодкий ….

(Виноград)

 

Ця широколиста пані

На землі і на паркані.

У стручки, як у торби

Заховала всі скарби.

(Квасоля)

 

В пелюстки, як у плащ атласний,

Сховався квітка прекрасний.

Не розкриється ніяк

В городі червоний …

(Мак)

 

ІV.  Станція «Ерудитів» (тестування)

1. Укажіть назву науки про рослини:

а). зоологія;

б). ботаніка; 

в). математика;

г). хімія.

 

2. Оберіть процес отримання живими організмами поживних речовин з довкілля:

а). подразливість; 

б). живлення; 

в). розмноження;

г). рух;

 

3. Назвіть прилад, який збільшує зображення об’єкта дослідження в десятки і сотні тисяч разів:

а). лупа;

б). штативна лупа;

в). світловий мікроскоп;

г). електронний мікроскоп.

 

4. Укажіть найпоширенішу запасаючупоживну речовину рослинних клітин:

а). цукри;

б). крохмаль;

в). целюлоза;

г). вуглекислий газ;

 

5. Укажіть, як називаються постійні клітинні структури, кожна з яких виконує притаманні їй функції:

а). тканини;

б). органели; 

в). органи;

г). включення.

 

V. Станція «Пазли» (скласти пазли і коротку розповідь про тварину).

Перед початком гри – картинки розрізати на пазли.

 

F:\Foto\Зима\загруженное (2).pngСЛОН

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПАНДА

F:\Foto\Зима\загруженное (3).png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛИСИЦЯ

 

F:\Foto\Зима\загруженное (4).png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Станція «Кросворд «Лікарські рослини»»

Впиши букви у клітинки кросворда  та дізнайся назву зашифрованої лікарської рослини (кросворд надрукований на окремому аркуші для кожної команди)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІ. Станція «В гостях у лісової Царівни»

Дівчинка-старшокласниця одягнута в костюм лісової Царівни. Учасники кожної команди підходять до неї та дають відповіді на поставлені запитання.

 

1. Її плодами людина харчувалася з доісторичних часів, підтвердженням тому служать знайдені в Центральній Європі, вік яких відноситься до кам'яного віку. Має більш насичений і яскраво виражений аромат, містить більше корисних речовин і мікроелементів, які легше засвоюються організмом і володіють більшою активністю. Список мінералів, що містяться в листі і ягодах , вражає своєю просторістю: кальцій, залізо, марганець, магній, мідь, цинк, йод, молібден, хром, кобальт, стронцій, бром, селен, нікель, ванадій, свинець, алюміній, бор.

 З неї варять варення, компоти, використовують в медицині та косметології. (Суниця)

2. Близька родичка малини, морошки. Ягоди кислувато-солодкі, темного з сизим відтінком кольору. Її смак нам нагадує про ліс - справжнє джерело вітамінів і мікроелементів, клітковина навіть незважаючи на те, що садівники давним-давно вирощують ожину на своїх ділянках.  Завдяки пектиновим речовинам, якими багата ця ягода , її рекомендують для лікування хвороб печінки і цукрового діабету. Деякі результати досліджень показали, що регулярне вживання ягоди здатне перешкодити розвитку і поширенню ракових клітин. Сік листя і пагонів має загальнозміцнювальну дію, заспокоює, ефективно допомагає при лікуванні: недокрів'я; бронхіту; ангіни; фарингіту; лихоманок; кишкових розладів. (Ожина)

 

3. Двохсотрічні велетні накопичують всі корисні властивості протягом 30 років, і тільки потім починають плодоносити. Людина їсть ці горіхи як ласощі, а тварини на рівні інстинкту, для здоров’я. Корисні властивості: є профілактикою атеросклерозу; покращує скоротливу здатність серцевого м’яза; збільшує сприйнятливість до фізичних навантажень, покращує засвоєння кальцію; покращує засвоєння амінокислот і відновлює нервову систему; покращує стан шкірних покривів, зору тощо. (Кедрові горіхи)

 

4. Влітку її великі рожеві або білі квітки з приємним запахом приваблюють до себе бджіл та інших комах. Добре помітна і  восени, коли на ній достигають оранжеві або червоні соковиті плоди. Захищається ця лісова красуня від небажаних гостей гострими шипами, якими вкриті не тільки стебла, а й листки. (Шипшина)

 

VІІІ. Станція  «Зоологи»  (перевірка знання термінів)

Командам задають питання, виграє та команда, яка найшвидше та вірно надасть відповіді.

1. Який птах, що мешкає в наших лісах, не висиджує яйця? (Зозуля)

2. Яка «домівка» у борсука? (Нора)

3. Що доводиться втрачати лосю що зими, але з приходом весни це знову у них з'являється? (Роги)

4. Що відкладає риба під час нересту? (Ікру)

5. Який птах виводить пташенят взимку? (Клест)

6. Ким у майбутньому стане пуголовок? (Жабою)

7. Цей птах не літає, але швидко бігає? (Страус)

8. Ця крихітна комаха - паразит є чемпіоном зі стрибків серед комах, хто це? (Блоха)

9. Цього птаха називають санітаром лісу? (Дятел)

10. Що робить їжак взимку? (Спить)

11. Хто захищає себе і своє потомство за допомогою дуже неприємного запаху? (Скунс)

12. Найбільшими тваринами у світі є? (Синій кит)

 

Етап ІІІ «Заключний»

 

ІХ. Станція «Підсумок»

F:\Foto\Основи здоровя\0_711d8_bfc426f8_XXL.pngПісля проходження усіма командами квесту, учитель біології підраховує отримані учасниками бали та оголошує переможців. Командам-учасницям видаються грамоти відповідно до зайнятого місця у грі-квесті.

Всім дякують за участь та бажають успіхів!

 

 

 

 

 

 

 

 

Джерела

 

1. Біологія. Довідник для школяра та студента. Т. Л. Заведея.

2. Біологія :  підручник  7 клас / Валерій Соболь. - Камянець-Подільський: Абетка, 2015. - 288 с : іл.

3. Біологія : підруч. для загальноосвіт. навч. закл. 6-й [кл.] / Л. І. Остапченко [та інш.]. – К. : Генеза, 2014. – 224 с : іл.

4. https://dovidka.biz.ua/opis-vovka/

5. https://xreferat.com/10/927-1-rodina-rozov.html

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 квітня 2022
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку