Мета: закріпити знання дітей про правильний режим харчування та правильний вибір продуктів.
Задачі: - привернути увагу учнів до проблеми харчування
- розширити уявлення та знання дітей про правильне харчування
- формувати навички правильного харчування
- розвивати креативність, активність та критичне мислення учнів
Форма проведення : квест локаціями школи
Цільова аудиторія: учні 4 – 7 класів
Обладнання для команди: смартфон для «зчитування» QR-кодів.
Підготовка до гри: учні утворюють команду з 6 учасників, одночасно грає тільки одна команда. Придумують назву команди та гасло, пов’язане із харчуванням.
На кожній станції команда після виконання завдання отримує QR-код, відкривши який, учні мають вгадати місце розташування наступної станції (індивідуально для кожної школи). Упродовж кожного із завдань ведучий додатково обговорює з учасниками окремі моменти, що стосуються здорового харчування.
Вступне слово, обговорення правил гри. Ведучий вітається з учасниками, розповідає про квест і правила оцінювання виконання завдань. Пропонує команді придумати назву та гасло, обрати капітана. Знайомить учасників із персонажами гри, які будуть супроводжувати їх протягом квесту.
Після цього пропонує перший QR-код, який приведе команду до станції 1.
Необхідні матеріали: ламіновані аркуші А4 з цифрами та двокрапкою; булавки для прикріплення аркушів до одягу
Картка завдання: Правильне харчування починається з дотримання режиму. Вчені дослідили, в який час краще робити прийоми їжі. На цій станції діти разом з ведучим обговорюють режим харчування у школі та його правильність.
Кожному учневі до одягу спереду і ззаду прикріплюють по одній цифрі/знак двокрапки. Завдання полягає у тому, щоб стати у правильному порядку, по черзі показуючи час сніданку в школі, фруктової перерви, обіду та підвечірку (вечері). Після кожної відповіді учнів ведучий обговорює з ними можливі часові межі для кожного типу харчування.
Критерії оцінювання: правильність відповідей (4 бали), швидкість відповідей (4 бали), участь у загальному обговоренні (2 бали).
Необхідні матеріали: розрізані на частини картки з назвами країн та фотографії сніданків.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Картка завдання: знайти відповідність між країною та її сніданком. Після того, як учні дали свою відповідь, ведучий обговорює з ними їхні властивості: смак, корисність, розповсюдженість, легкість у приготуванні тощо.
Критерії оцінювання: 1 бал за кожну правильно встановлену відповідність.
Необхідні матеріали: різні овочі, фрукти, спеції – морква, огірок, помідор, цвітна капуста\броколі, горошок, кукурудза, перець болгарський, листя салату; яблуко червоне, яблуко зелене, ківі, банан, груша, апельсин, виноград, гвозика сушена; допоміжне обладнання – шпажки, зубочистки, ножі, дощечки для нарізання, таця, широкі тарілки білі серветки для рук; приклади ілюстрацій для натхнення.
Картка завдання: створити смачну картину у стилі фуд-арт, використовуючи якомога більший набір корисних для перекусу овочів та фруктів.
Критерії оцінювання: різноманітність використаних овочів та фруктів для «смачної картини» (3 бали); охайність роботи (4 бали); креативний підхід (3 бали)
Необхідні матеріали: роздатковий матеріал із зображеннями продуктів харчування та калорійності:
…
та інші
Картка завдання: сформувати збалансований обід із запропонованих страв, використовуючи роздатковий матеріал, де зображені продукти харчування, враховуючи їх калорійність.
Критерії оцінювання: збалансованість продуктів харчування (4 бали); пріоритет у виборі здорових страв (3 бали); підрахунок калорійності обраних страв (3 бали)
Необхідні матеріали: завдання 1 – ваги підлогові; папір; ручка; завдання 2 – різноманітні напої (Pepsi, Coca-Cola, Coca-Cola Light, йогурт питний, вода мінеральна, сік фруктовий, чай, кефір та ін.); пакетики з відповідною кількістю цукру.
Картка завдання: Ми часто чуємо що потрібно пити не менше восьми склянок на день, тобто денна норма води складає близько двох літрів. Скільки ж води насправді необхідно людині та наскільки гнучкою є ця цифра.
Єдиної норми споживання води не існує. На потреби організму в рідині впливають різні фактори: індивідуальні особливості, вага, рівень фізичної активності, температура навколишнього середовища, кліматичні умови, тощо.
1. Порахуйте скільки ж води (в літрах) має випивати людина за добу. Для цього використайте формулу:
маса води = маса тіла ∙31 : 1000 (для жінок)
маса води = маса тіла ∙35 : 1000 (для чоловіків)
Чи випиваєте ви достатню кількість води?
2. Перед вами напої та продукти, які містять чималу кількість води. Втім за стінками пляшок ховається небезпечний компонент, який робить ці продукти не надто корисними.
Установіть співвідношення між даними напоями та кількістю цукру, що в них ховається
Критерії оцінювання: правильне обчислення норми води (3 бали); встановлення відповідності (5 балів); участь у загальному обговоренні (2 бали).
Необхідні матеріали: роздрукований кросворд; запитання по пунктам; аркуші з ілюстраціями до кожного слова, окрім ключового; фломастери/олівці.
Картка завдання: вирішити кросворд.
1 Хімічна речовина у вигляді прозорої, безбарвної рідини без запаху і смаку
2 Які страви корисно їсти на вечерю
Складний процес надходження, перетравлювання, всмоктування й засвоювання в
3 організмі поживних речовин, потрібних для покриття його енергетичних витрат Це чіткий розпорядок життя протягом доби, що передбачає чергування неспання і сну, а 4 також раціональну організацію різних видів діяльності.
Фізіологічно повноцінне харчування здорових людей із врахуванням їх віку, статі,
5 характеру праці та інших факторів
6 Одиниця вимірювання енергетичної цінності продуктів
Критерії оцінювання: отримане ключове слово ВЕЧЕРЯ (6 балів); охайність роботи (2 бали); колективна робота (2 бали).
Необхідні матеріали: роздрукований логотип «Healthy Food» (6 шт)
Картка завдання: Знайти логотип «Healthy Food», розташований в різних місцях на зазначеній Станції
Після знаходження всіх елементів учні підводять підсумки Квесту, діляться тим, що нового вони дізналися про режим здорового харчування.
Нагородження: учасники отримують пам’ятки про режим здорового харчування та фруктові смаколики.
Великобританія – 950 ккал
Туреччина – 735 ккал
Японія – 569 ккал
Нідерланди – 395 ккал
Філіппіни -670 ккал
Куба – 240 ккал
США – 957 ккал
Італія – 446 ккал
Ізраїль – 358 ккал
Єгипет – 758 ккал