Квест "ЗНО - на 200!"

Про матеріал
Квест для інтерактивної роботи на уроці. Квест – командна гра. Учні мають об’єднатися в групи та виконувати завдання, які педагог завчасно підготував та сховав у різних локаціях (підказкою може слугувати маршрутний аркуш (мапа) з поміченими локаціями). За правильні відповіді гравці отримують додаткові завдання (ключі). Спираючися на ці ключі, учні мають виконати фінальне завдання. Перемагає та команда, яка першою впорається з квестом.
Перегляд файлу

 

Вербівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Балаклійської районної ради Харківської області

 

 

 

КВЕСТ «ЗНО – на 200!»

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Стьопіна Надія Іванівна

учитель української мови та літератури

 

 

 

 

2021 р.

 

 

КВЕСТ «ЗНО – на 200!»

  1. Дві команди учасників вибрали капітанів , отримали  від організатора гри необхідні інструкції та маршрутні листи (перебування на кожному контрольному пункті не більше 5 хв).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Кожна команда вирушає згідно зі своїм маршрутом.
  2. 1)На контрольному пункті  «Як в нації вождів нема, тоді вожді її поети» зустрічає учитель української мови і літератури , пропонує прослухати вірші  (підказки)  та виконати тестові завдання, а після закінчення роботи  оголошує правильні відповіді. Якщо діти правильно виконали завдання, дає частину фрази (на окремих аркушах)  Т.Шевченка :

Не дуріте самі себе,

Учітесь, читайте,

І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь.

Якщо ж учасники зробили помилку під час роботи з тестами, то отримують ще менший обсяг фрази, а на останньому КП повинні її відновити.

 

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

 

  1. Які з наведених поезій  НЕ НАЛЕЖАТЬ  В. Стусу

А. «Сто років, як сконала Січ»

Б. «Господи, гніву пречистого»

В. «На колимськім морозі калина»

Г. «Страшні слова, коли вони мовчать»

Д. «Як добре те, що смерті не боюсь я»

 

  1. «Імператором залізних строф» назвав себе

А. Василь Симоненко

Б. Андрій Малишко

В. Іван Драч

Г. Василь Стус

Д. Євген Малюк

 

  1. Автор віршів до пісні «Два кольори»

А. А. Малишко

Б.  В. Симоненко

В. Д. Павличко

Г.  І. Драч

Д. Л. Костенко

 

1. ХЛОПЧИК  (В.СТУС):

Мене ви знаєте як автора поезії «Господи, гніву пречистого..», але перебуваючи у камері КДБ у 1972-ому році я написав рядки:

Як добре те, що смерті не боюсь я

І не питаю, чи тяжкий мій хрест,

Що перед вами,судді, не клонюся

В передчутті недовідомих верст,

Що жив, любив і не набрався скверни,

Ненависті, прокльону, каяття

Народе мій, до тебе я ще верну,

Як в смерті обернуся до життя

Своїм стражденним і незлим обличчям.

Як син, тобі доземно уклонюсь

І чесно гляну в чесні твої вічі

І в смерті з рідним краєм поріднюсь.

 

2. ХЛОПЧИК (Д.ПАВЛИЧКО):

Мене ви знаєте як автора таких рядків:

«Два кольори мої, два кольори

Оба на полотні, в душі моїй оба…»

Але я шістдесятник, тому ці рядки також  мої:

Коли помер кривавий Торквемада,

Пішли по всій Іспанії ченці,

Зодягнені в лахміття, як старці,

Підступні пастухи людського стада.

О, як боялися святі отці,

Чи не схитнеться їх могутня влада!

Душа єретика тій смерті рада  -

Чи ж не майне де усміх на лиці?

Вони самі усім розповідали,

Що інквізитора уже нема.

А люди, слухаючи їх, ридали…

Не усміхались навіть крадькома;

Напевно, дуже добре пам’ятали,

Що здох тиран, але стоїть тюрма!

 

3. ХЛОПЧИК (Є.МАЛАНЮК):

Я назвав себе «Імператором залізних строф», і не даремно: я завжди був відвертим і говорив тільки правду. Тому, звертаючись до Тичини, написав такі рядки:

Вили бурі історії. Рвали й жбурляли відвічне.

О, ти знав, що тоді не сонети й октави, о ні! –

Жорстко-ярим залізом ти пік одоробло північне,

Й клекотіла душа твоя в гнівнім, в смертельнім огні.

Раптом…. Брязнуло враз! і ридально навік розірвалось…

І бездонним проваллям дихнула порожня луна.

…від кларнета твого – пофарбована дудка зосталась

…в окривавлений Жовтень – ясна обернулась Весна.

 

 

 

 

 

2)На контрольному пункті  «Це – голос. Це – пісня. Це – душа.» зустрічає учитель української мови і літератури , пропонує прослухати вірші  (підказки)  та виконати тестові завдання, а після закінчення роботи  оголошує правильні відповіді. Якщо діти правильно виконали завдання, дає частину фрази (на окремих аркушах)  Т.Шевченка :

Не дуріте самі себе,

Учітесь, читайте,

І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь.

Якщо ж учасники зробили помилку під час роботи з тестами, то отримують ще менший обсяг фрази, а на останньому КП повинні її відновити.

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

1.Марусі Чурай приписують авторство народної пісні

А. «Чи не той то хміль…»

Б. «Зажурилась Україна»

В. «Віють вітри, віють буйні»

Г. «Ой Морозе, Морозенку»

Д. «Ой весна, весна – днем красна»

 

2. Назвіть історичну особу, яка згадується у романі Л. Костенко «Маруся Чурай»

 

А. Гордій Чурай

Б. Богдан Хмельницький

В. Іван Іскра

Г. Мартин Пушкар

Д. Гриць Бобренко

 

3. Назвіть жанр твору Л. Костенко «Маруся Чурай»

 

А. Поема

Б. Роман у новелах

В. Роман у віршах

Г. Новела

Д. Притча

 

 

ДІВЧИНКА (МАРУСЯ ЧУРАЙ)

Віють вітри, віють буйні, аж дерева гнуться;

О, як болить моє серце, а сльози не ллються.

Трачу літа в лютім горі і кінця не бачу,

Тільки тоді і полегша, як нишком поплачу.

Не поправлять сльози щастя, серцю легше буде,

Хто щасливим був часочок, про смерть не забуде.

Єсть же люди, що і моїй завидують долі;

Чи ж щаслива та билинка, що росте на полі?

Що ж на полі, що на пісках, без роси, на сонці?

Тяжко  жити без минулого і в своїй сторонці.

Де ти, милий, чорнобривий? Де ти? Озовися!

Як я, бідна, тут горюю, прийди подивися.

 

ХЛОПЧИК (Б.ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ)

Чурай Маруся винна ув одному:

Вчинила злочин в розпачі страшному.

Вчинивши зло, вона не є злочинна,

Бо тільки зрада є тому причина.

Не вільно теж, караючи, прицім

Не урахувати також і чеснот,

Її пісні – як перло многоцінне,

Як дивен скарб серед земних марнот.

Тим паче зараз, як така розруха.

Тим паче зараз, при такій війні, -

Що помагає не вгашати духа,

Як не співцями створені пісні?

Про наші битви – на папері голо.

Лише в піснях вогонь отой пашить.

Таку співачку  покарать на горло, -

Та це ж не що, а пісню задушить!

За ті пісні, що їх вона складала,

За те страждання, що вона страждала,

За батька, що розп’ятий у Варшаві,

А не схилив пред ворогом чола, -

Не вистачало б городу Полтаві,

щоб і вона ще страчена була!

Тож відпустити дівчину негайно

і скасувати вирока того.

А суддям я таку даю нагану:

Щоб наперед без відома мого

 не важились на страти самочинні,

 передовсім освідчили мене

про кожну страту, по такій причині,

що смерть повсюди, а життя одне.

 

3)На контрольному пункті  «Знай наших» зустрічає учитель історії , пропонує прослухати короткі повідомлення  (підказки)  та виконати тестові завдання, а після закінчення роботи  оголошує правильні відповіді. Якщо діти правильно виконали завдання, дає частину фрази (на окремих аркушах)  Т.Шевченка :

Не дуріте самі себе,

Учітесь, читайте,

І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь.

Якщо ж учасники зробили помилку під час роботи з тестами, то отримують ще менший обсяг фрази, а на останньому КП повинні її відновити.

 

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

1. Кінорежисер, автор фільмів «Земля», «Поема про море», кіноповістей «Україна в огні», «Зачарована Десна»

АТ. Шевченка

Б О. Довженко

ВІ. Котляревський

Г С. Параджанов

 

2.Кінорежисер, автор фільмів «Українська рапсодія», «Квітка на камені», «Тіні забутих предків», «Колір граната»

А П. Загребельний

Б В. Стус

ВВ. Чорновол

Г С. Параджанов

 

3. Про якого митця йдеться в цитованому документі?
«На початку XX ст. на оперних сценах світу царювали четверо чоловіків — Баттістіні, Карузо, Тітто Руффо, Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Найвимогливіші критики світу називали її “Незабутньою Аїдою”, “Найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан”, “Вражаючою Валькірією”...»

АС. Крушельницьку

БМ. Стефанович

ВК. Воронець

ГМ. Каллас

ХЛОПЧИК (О. ДОВЖЕНКО)

 Кінорежисер, автор фільмів «Земля», «Поема про море», кіноповістей «Україна в огні», «Зачарована Десна». Першим поетом в кіно назвали його американці, Гомером  ХХ століття – греки. Японці вважали, що найкращі їхні фільми створено під впливом українського режисера. Американський актор і кінорежисер Чарлі Чаплін вважав, що слов’янство дало світові в кінематографії лише одного митця, і це - …..

  ХЛОПЧИК ( С. ПАРАДЖАНОВ)

Кінорежисер, автор фільмів «Українська рапсодія», «Квітка на камені», «Тіні забутих предків», «Колір граната». Він став творцем візитівки українського поетичного кіно – фільму «Тіні забутих предків». Картина отримала 39 міжнародних нагород та 24 гран-прі на кінофестивалях. Нею захоплювався весь світ та згодом картина стала класикою світового кіно того періоду. Вже у 2010 році «Тіні забутих предків»  назвали найкращою картиною у світі.

ДІВЧИНКА (МАРУСЯ ЧУРАЙ)

На початку XX ст. на оперних сценах світу царювали четверо чоловіків — Баттістіні, Карузо, Тітто Руффо, Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Найвимогливіші критики світу називали її “Незабутньою Аїдою”, “Найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан”, “Вражаючою Валькірією”...»

4)На контрольному пункті  «Від покоління – до покоління» зустрічає учитель української мови і літератури , пропонує прослухати  інсценізацію уривку  (підказку)  та виконати тестові завдання, а після закінчення роботи  оголошує правильні відповіді. Якщо діти правильно виконали завдання, дає частину фрази (на окремих аркушах)  Т.Шевченка :

Не дуріте самі себе,

Учітесь, читайте,

І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь.

Т.Шевченко  «І мертвим, і живим….»

 

Якщо ж учасники зробили помилку під час роботи з тестами, то отримують ще менший обсяг фрази, а на останньому КП повинні її відновити.

 

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

 

 

  1. Повість «Кайдашева сім’я» - твір

А. класицизму

Б. романтизму

В. модернізму

Г. реалізму

2. Богобоязливість і чарколюбство – риси

А. Мотрі Довбишівни

Б. Омелька Кайдаша

В. Карпа  Кайдаша

Г. Баби Палажки

3.Проше вас  любила повторювати

А.Маруся Кайдашиха

Б. баба Палажка

В. Мелашка

Г. Мотря

ІНСЦЕНІЗАЦІЯ УРИВКУ ПОВІСТІ  І.НЕЧУЯ-ЛЕВИЦЬКОГО «КАЙДАШЕВА СІМ’Я»    (КАЙДАШІ СВАТАЮТЬ МОТРЮ)

5) На контрольному пункті «ЗНО – НА 200» учасників обох команд зустрічає учитель української мови та літератури. Підводяться підсумки квесту: діти складають (чи відновлюють фразу) і визначаються переможці.

 

 

docx
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку