Квіз «Казковий світ України» для учнів початкових класів

Про матеріал
Виховний захід у формі квізу з цікавими конкурсами, завданнями та вікторинами для учнів 4 класу.
Перегляд файлу

Криворізька гімназія №56 Криворізької міської ради

 

 

 

 

 

КВІЗ

«Казковий світ України»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала вихователь

Туніна Є. С.

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

Тема: «Казковий світ України »

Мета: продовжувати знайомити дітей з українськими народними казками; розвивати зв’язне мовлення, пізнавальні інтереси, мислення, артистичні здібності учнів; розвивати вміння самостійно мислити; виховувати естетичні почуття, позитивне відношення до героїв казки.

Обладнання: екран для трансляції завдань; квітки червоного, синього кольорів порівну по кількості учнів; казково прикрашена скринька; відео; люстрації до українських народних казок;  презентації до конкурсів, «Загадки до  українських народних казок»; тестові завдання; призи для учасників.

Хід заходу

І. Організаційний момент.

Вихователь: - Вітаю всіх присутніх учасників квізу під назвою «Казковий світ України». Ви любите казки? Казки люблять і дорослі і малі діти. «Були собі дід та баба…». Хто з нас не починав своєї мандрівки в життя саме з цієї простої, як здається, але дивовижно багатої казки. Казок є дуже багато. І всі вони вчать нас відрізнити хороше від поганого, друзів від ворогів, поважати добро і правду, боротися зі злом.

Чарівний світ казок всіх вітає,

Дарує нам радість і сміх,

Там диво чарівне стрічає

І сотні приносить нам втіх.

Казка спішить до нас,

Щоб розважити в цей час.

Книга відкривається

Казка починається.

Сьогодні ви продемонструєте свої знання і кмітливість. Оцінювати вашу гру буде журі у складі…………. .

Але для початку ми повинні розділитися на дві команди – «Казкарики» та «Казкознайки». Підійдіть до нашої чарівної скриньки та дістаньте з неї квіточку. Хто дістане червону квіточку – стане учасником команди                 « Казкарики». А кому дістанеться синя квіточка – потрапить до команди «Казкознайки».

Вихователь: - Команди створено, журі обрано то ж можемо починати. Бажаю нашим командам успіху.

ІІ. Основна частина.

  1. Тест  «Народні казки».

Вихователь: - Перший наш конкурс це тест під назвою «Народні казки». На уроках української мови ви знайомились з народними казками, їх будовою, різними жанрами. То ж перевіримо ваші знання. Команди уважно читають запитання та знаходять правильний варіант відповіді.

 Запитання 1

Народна казка - це результат

 

варіанти відповідей:

а) роботи однієї людини ;

б) роботи декількох людей;\

в) колективної творчості.

 

Запитання 2

 

Сюжет – це

варіанти відповідей:

а)герої казок;

б) послідовність подій у творі;

в) дійові особи казки.

 

Запитання 3

Визнач, що або кого називають персонажами казки:

варіанти відповідей:

а) дійових осіб казки;

б) авторів казки;

в) події в казці.

Запитання 4

Чим пригощала Лисичка Журавля у казці "Лисичка та Журввель"?

варіанти відповідей:

а) борщиком;

б) сиром;

в) кашкою.

 

Запитання 5

Хто є головним персонажем казок про тварин?

варіанти відповідей:

а) люди;

б) рослини;

в) тварини.

 

Запитання 6

Як звали мишенят у казці "Колосок"

варіанти відповідей:

а) Перше Мишенятко та Друге Мишенятко;

в) Голосисте Горлечко та Колосок;

в) Круть та Верть.

 

Запитання 7

По що пішли в ліс дід та баба у казці "Кривенька качечка"?

варіанти відповідей:

а) по ягоди;

б) по гриби;

в) по качечку.

 

Запитання 8

Які казкові герої стають щасливими:

варіанти відповідей:

а) ті, які є дуже сильними;

б) ті які мають багато грошей;

 в) ті, які роблять добрі справи для інших.

 

Запитання 9

У казці "Солом"яний бичок", хто зі звірів нагнав повен двір овець;

варіанти відповідей:

а) ведмідь ;

б) вовк;

в) лисичка.

 

Запитання 10

У казці гармонійно поєднуються

варіанти відповідей:

а) веселе і фантастичне;

б) реальне й фантастичне;

в) сумне і фантастичене.

Вихователь: - А тепер аркуші з відповідями віддаємо журі.

  1.  Конкурс  «Казкові пазли».

Вихователь: - Починаємо другий конкурс, у якому команди покажуть як вони можуть відгадувати казки за частинами ілюстрацій. Умови проведення конкурсу. Учасники повинні  відгадати казки за частиною пазлу-ілюстрації до казки. Правильна відповідь буде показана після того, як команди запишуть назву казки і покладуть ручки. (Дітям пропонується відгадати такі казки: «Курочка Ряба», «Ріпка», «Котигорошко», «Заєць і Їжак, «Півник і двоє мишенят», «Рукавичка», «Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат», «Коза-дереза», «Соломяний бичок», «Вовк і семеро козенят, «Лисиця і Журавель», «Колобок,» «Івасик-Телесик», «Котик і Півник».

  1. Третій конкурс «Казковий калейдоскоп»

Вихователь: - Продовжуємо наш квіз. Послухайте умови третього конкурсу. На екрані зображено ілюстрацію з казки, портрет автора. З трьох варіантів імен вам потрібно обрати одну правильну відповідь.

Правильні відповіді:

  1. Ш.Перо.
  2. К.І.Чуковський.
  3. О.М.Толстой.
  4. Р.Кіплінг.
  5. О.С.Пушкін.
  6. П.П.Єршов.
  7. Г.Х.Андерсен.
  8. І.Я.Франко.

Музично-танцювальна пауза.

Вихователь – Прийшов час оголосити проміжні результати нашого квізу. Поки журі підготується, пропоную нашим учасникам відпочити та потанцювати з героями казок.

(Діти виконують фізкультхвилинку)

Вихователь : - Надаємо слово нашому шановному журі.

(Журі оголошує проміжні результати,)

Вихователь: - Вітаємо команду, яка попереду, а другій команді бажаємо наздогнати лідера.

  1. Конкурс «Пригадай казкових героїв».

Вихователь: -А зараз нашим командам потрібно пригадати і записати, яких казкових героїв віз потяг із пісні, що звучала під час фізкультхвилинки. Кількість зароблених балів залежить від кількості записаних героїв.

Правильні відповіді:

  1. Колобок.
  2. Солом’яний бичок.
  3. Коза Дереза.
  4. Пан коцький.
  5. Сірко.
  6. Телесик.
  7. Іван Побиван.
  8. Змій
  1.  Конкурс «З якої казки предмет?»

Вихователь: - У наступному нашому конкурсі командам потрібно відгадати із якої казки той чи інший предмет. Якщо хтось із команди відгадав, він повинен швидко підняти руку та відповісти. А якщо відповідь буде невірною, право назвати казку переходить іншій команді. (Предмети:

-         чоботи з казки «Кіт у чоботях»;

-         шапочка з казки «Червона шапочка»;

-         горох з казки «Котигорошко»;

-         кришталеві черевички з казки «Попелюшка»;

-         килим-літак з казки «Алладін»;

-         ключик з казки «Золотий ключик»;

-         корито з казки «Золота рибка»;

-         тюльпан з казки «Дюймовочка».

  1. Конкурс «Битва капітанів»

Вихователь: - Для проведення останнього конкурсу запрошуються капітани команд. (Капітанам по черзі зав’язують очі. В цей час на екрані з’являється казковий герой. Капітан повинен задавати своїй команді різні запитання та здогадатися, що за казковий герой зображений на екрані. Казкові герої «Дюймовочка», «Котигорошко»).

Перемагає той учасник, який швидше впорається зі своїм завданням.

ІІІ. Підсумки квізу та нагородження переможців.

Вихователь: - Ось і надійшов до завершення наш квіз юних знавців українських народних казок. Попросимо журі оголосити переможців та нагородити учасників нашого конкурсу.

(Журі оголошує команду переможців, яким вручається диплом).

Вихователь: - Сьогодні всі ви старались, були активними, тому ніхто не залишиться без подарунку. А подарунки ми розіграємо в лотерею. (Кожному учасникові пропонується дістати з чарівної торбинки згорнутий папірець, на якому написано назву призу, який потім і вручається цьому учасникові).

Вихователь: - На останок  я хочу подякувати всіх учасників нашого квізу. Ви всі дуже добре знаєте казки. А в казках мудрість народу. То ж бажаю вам читати ще більше різних казок та ставати ще мудрішими. На цьому ми прощаємось з вами. На все добре.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Загарій Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 листопада 2023
Переглядів
345
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку