Л.Вознюк "Йшов Мороз".

Про матеріал
Урок складено до підручника М.Вашуленко, С.Дубовик "Українська мова та читання. Частина 2, 2 клас", відповідно до програми О.Я.Савченко.
Перегляд файлу

Тема: Ходить Мороз надворі у чоботах пухових. Леся Вознюк «Йшов
Мороз». Ознайомлення з поняттям «Рима».

Мета: ознайомити учнів з поезією Лесі Вознюк, вдосконалювати техніку правильного, свідомого,   виразного читання віршованих творів, формувати в учнів уміння аналізувати прочитане, робити   висновки, узагальнення. Розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення. Виховувати любов до художнього слова, бережливе   ставлення до природи.

Обладнання:  портрет Лесі Вознюк, малюнки з зображенням  зими.

Компетентності: природничі науки, математична, здатність спілкуватися рідною мовою, культурна, інформаційно-комунікаційна.

Очікувані результати: читає виразно, відповідає на поставлені питання, аналізує зміст вірша.

Наскрізні вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку, здатність співпрацювати з іншими.

Клас:  2                                                   Навчальний предмет: Читання.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо

- Діти, а тепер за допомогою своєї долоні передайте один одному «заряд успіху». Він буде супроводжувати кожного з вас на протязі уроку.

 Девіз уроку:  Виразно читаємо, чітко слова промовляємо.

                        Мову та  творчість свою розвиваємо.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Мовна розминка
  • Жодна людина не може читати, якщо в неї слабкі легені. Розпочнемо урок із розчитування.
  •  Уявімо собі Буратіно з його довгим носом і в уяві напишемо своє ім’я.
  • У кого найбільша кулька. (Діти імітують надування кульки)
  • Задування свічки.
  1. Читання для себе. Діти обирають собі журнал чи книжку і читають.
  2. Вправа «Кубик Блума» ( за прочитаним твором «Дивовижний снігопад за Анною Рибалкою).
  • Поясни назву твору «Дивовижний снігопад».
  • Чому відбувся «Дивовижний снігопад»?
  • Придумай продовження казки.
  • Поділися своїми враженнями від прочитаного твору.
  • Назви  дійових осіб казки.
  • Запропонуй іншу назву до прочитаного твору.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

- Своє неповторне поетичне слово сказала Леся Вознюк про зиму. Вірші поетеси, у яких вона розповіла про зиму- чарівницю, розглянемо на сьогоднішньому уроці.

1. Відгадування загадки.

Кружляє ніжний білий пух,

Міняє зайчик сій кожух.

Вдіває лиска рукавички,

Співають весело синички!

Ведмідь в барлозі вже дріма...

       - Яка пора, скажіть? (Зима) 

- Сьогодні ми познайомимося з віршем Лесі Вознюк «Йшов Мороз».

Вправа «Збери слово». (Діти розташовують цеглинки з літерами у певній послідовності).

2. Вправа «Передбачення назви твору».

- Як ви вважаєте, про що буде йти мова у новому вірші?

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Опрацювання вірша Л. Вознюк «Йшов Мороз»

1) Виразне читання вірша вчителем.

- Чи справдилися ваші передбачення?

Словникова робота.

- Коли ви будете читати вірш, Вам зустрічатимуться нові, незнайомі слова. Як ви розумієте такі слова?

Санчата, льоду , стрічати

     2)  Читання вірша мовчки. Гра «Рибки».

     -  Чи сподобався вам вірш? Хто його головний герой?

     3). Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. С. 73

     - Що робив Мороз? Яким ви його уявляєте?

     - Відшукайте рядки, які треба прочитати із проханням. Прочитайте їх.

Фізкультхвилинка

Із-за парт ми піднялись, 
Всі добряче потяглись, 
Гарно спинки всі прогнули 
І про втому геть забули. 
Пальці всі в замок закрили 
Й стисли їх мерщій щосили. 
А тепер присіли — раз! 
Фізкультпауза у нас. 
Піднялись і пострибали, 
Мов сніжинки покружляли. 
Сіли рівно — і до праці. 
Хай не стомлюються пальці.

ІV. Узагальнення і систематизація знань учнів.

  1. Хорове читання вірша «Йшов Мороз».
  2. «Відповідаємо цеглинками»

-   Простежте, як поетеса зображає слова-дії, які характеризують Мороз.

Учень відповідає і ставить цеглинку Lego. На кожне сказане слово учні беруть цеглинку. Таким чином утворюється «вежа слів».

     2. Робота з ілюстрацією.

     - Розгляньте малюнок.

     - Хто зображений на малюнку

     - Що ви можете про них сказати?

     -Добрим чи злим ви собі уявляєте Мороз?

     - Якими словами з вірша можна підписати цей малюнок?

   3. Ознайомлення з поняттям рима.  С.73

    - Прочитай вірш, дотримуючись пауз та потрібної інтонації.

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

 - Що нового, дізналися на уроці?

 - Чим цікавий був урок?

 - Що найбільше сподобалося?

 - Чи задоволені ви роботою на уроці?

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 травня 2020
Переглядів
2498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку