Лабораторна робота №1 «Вивчення тепловогог балансу за умови змішування води різної температури» (Урок)

Про матеріал

Лабораторна робота №1 «Вивчення тепловогог балансу за умови змішування води різної температури»

Мета: перевірити на досліді справедливість рівняння теплового балансу у випадку змішування води

різної температури.

Розвивати практичні навички у користуванні приладами; розвивати дбайливе

ставлення до власного здоровя (здоровязберігальна компетентність).

Перегляд файлу

Фізика _______ клас                                     Урок № ____                                 Дата ____________

Тема: Лабораторна робота №1 «Вивчення тепловогог балансу за умови змішування води різної температури»

Мета: перевірити на досліді справедливість рівняння теплового балансу у випадку змішування води

     різної температури.

Розвивати практичні навички у користуванні приладами; розвивати дбайливе   

    ставлення до власного  здоровя (здоровязберігальна компетентність).

Виховувати потребу в знаннях, прагнення до успіху й самоствердження, інтерес до предмета, толерантність, наполегливість, самостійність.

Тип уроку: урок контролю й оцінювання знань

Обладнання: калориметр, термометр лабораторний, вимірювальний циліндр (мензурка), склянка, посудини з холодною й теплою водою.

ХІД  УРОКУ

І Організаційний момент  

Привітання з класом. Перевірка готовності до уроку. Перевірка присутніх.  

ІІ.  Перевірка Д/з. Актуалізація опорних знань

 1.Що таке кількість теплоти?

2. За якою формулою можна розрахувати кількість теплоти отриману тілами під час нагрівання ?

3. Що відбувається в посудині при змішуванні води різної температури ?

4. Яким має бути співівідношення між кількістю теплоти, що віддає гаряча вода, і кількістю теплоти, що отримує холодна, пр теплообміні?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності 

Інструктаж з безпеки життєдіяльності

Будьте обережні при застосуванні скляного посуду. Склянку з га­рячою водою тримайте за допомогою серветки. Після роботи сховайте термометр у футляр.

ІV. Виконання учнями лабораторної роботи №1

Підказка: густина води дорівнює 1 г/см3, а 1 мл — 1 см3.

Питома теплоємність води4200 Дж/(кг · К).

1.  Спочатку за рис. 1 визначте ціну поділки використовуваних приладів:

C:\DOCUME~1\Working\LOCALS~1\Temp\FineReader11.00\media\image3.jpegC:\DOCUME~1\Working\LOCALS~1\Temp\FineReader11.00\media\image1.jpegC:\DOCUME~1\Working\LOCALS~1\Temp\FineReader11.00\media\image2.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     Рис. 1              Рис. 2                    Рис. 3

См = _______________ = _________ см3;      Ст = _______________ = _________ оС.

 

2.  Виміряйте об’єм і температуру холодної води, що міститься в мензурці А (рис. 1):

           Vх  = _________ см3;        tх = __________  °С.

3.  Обчисліть масу холодної води:

  mх = _________________ = ___________ г = ______________ кг.

                                    де m — маса; р — густина, V — об’єм.

4.  Визначте за рис. 2 об’єм і температуру гарячої води, що міститься в мен­зурці В:

           Vг  = _________ см3;        tг = __________  °С.

5.  Обчисліть масу гарячої води:

   mг = _________________ = ___________ г = ______________ кг.

6.   А тепер, після того як холодну воду з мензурки А перелили в мензурку з гарячою водою В, визначте температуру суміші (рис. 3):        tс = _______________  °С.

7.  Запишіть результати вимірювань у таблицю.

 

Маса холодної води mх , кг

Температура холодної води

tх ,°С

Маса гарячої води mг , кг

Температура гарячої води

tг , °С.

Температура суміші tс , °С

 

 

 

 

 

 

 

8.  Для перевірки рівняння теплового балансу треба розрахувати кількість теплоти, віддану гарячою водою та отриману холод­ною водою при теплообміні.

Q від = cmг (tг  - tс ) = _______________________________________________________

 

Q отр = cmх (tс  - tх ) = _______________________________________________________

          Порівняйте розраховані кількості теплоти (знаками =, <, >):

                        Q від   ____  Q отр

 Висновок:  (про перебіг процесу теплообміну та справедли­вість рівняння теплового балансу за різних умов) 

 

V. Закріплення знань.    Контрольні питання

1.  Яким способом відбувається теплопередача в даній лабораторній роботі? 

2.  Як змінився стан молекул гарячої та холодної води при змі­шуванні?  

3.  Обчисліть масу холодної води з температурою 20 °С, яку треба змішати з 50 кг гарячої води з температурою 80 °С, щоб отримати температуру 40 °С. Уважати, що всю кількість теплоти, віддану гарячою водою, отримує тільки холодна вода.

VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Результат»  Учні по черзі роблять висновки про те, чого вони навчилися на уроці, якого результату досягли.

VІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати §___, виконати вправу

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
13374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку