Лабораторна робота 2. "Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів"

Про матеріал
лабораторна робота для учнів 11 класу з хімії до теми "Неорганічні речовини"
Перегляд файлу

                                             Лабораторний дослід №2

  Тема: Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів.

 Мета: навчитися досліджувати адсорбційну здатність активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів (активоване вугілля ,атоксил або смекта  ); робити висновки та узагальнення.

Обладнання та реактиви:  колби, пігулки активованого вугілля та білого вугілля, розчини  йодної настоянки, брильянтового зеленого («зеленки») ,атоксил,скляні палички.                                 

                                                       Хід роботи:

 Інструкція з безпеки під час проведення лабораторного досліду

Перед початком роботи:

1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.

2. Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.

3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.

4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

 

Під час виконання досліду:

  1.      Проводьте лише ті досліди, які зазначені в роботі або узгоджені з вчителем.
  2.       Не пробуйте речовини на смак.
  3.       Користуйтесь тільки тим посудом та реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд і реактиви з інших столів.
  4.       Не беріть речовини руками. Для цього використовуйте металеві, скляні або керамічні ложечки, шпателі, щипці, піпетки тощо.
  5.       Не набирайте різні речовини однією й тією самою ложкою або піпеткою.

10.  Не залишайте відкритими склянки з хімічними реактивами.

11. Насипайте або наливайте речовини на столі (сухі над аркушем паперу, рідкі над лотком чи іншою посудиною).

12. Не проливайте і не просипайте речовини. Якщо все ж таки це трапилося,помістіть забруднений реактив у спеціальну посудину.

13. Не змішуйте самостійно невідомі вам речовини.

14. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.

Після закінчення роботи:

  1. Приберіть робоче місце: зберіть у лоток посуд, поставте пробірки у штатив, протріть стіл.
  2. .Вимийте руки з милом.

З правилами техніки безпеки ознайомлений________________

 

 Дослід 1. Дослідження адсорбційної здатності з йодним розчином та брильянтовим зеленим.

  1. У дві пробірки  налийте по 100мл води і добавте по декілька крапель йодної настоянки та брильянтового зеленого  . У першу колбу додайте 1гр білого вугілля (біла глина), у другу – таку ж кількість активованого чорного вугілля. Вміст кожної посудини ретельно перемішайте. Дайте постояти 2-4 хвилини, і знову ретельно перемішайте.
  2. Що ви спостерігаєте? Чи змінюється інтенсивність забарвлення розчинів? Якщо так, то наскільки швидко?___________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

  1. Що зумовлює появу синього кольору у 2 колбі?

___________________________________________________________________

          _____________________________________________________________________

  1. Яким способом можна прискорити протікання реакції та повністю знебарвити розчин? _____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

Дослід 2. Дослідження адсорбційної здатності аналогічних лікарських препаратів.

  1. У дві колби налийте по 100мл води і добавте по декілька крапель йодної  настоянки . У першу колбу додайте 10гр атоксілу або смекти , у другу – таку ж кількість активованого чорного вугілля. Вміст кожної посудини ретельно перемішайте. Дайте постояти 2-4 хвилини, і знову ретельно перемішайте.

 

  1. Що ви спостерігаєте? Чи змінюється інтенсивність забарвлення розчинів? Якщо так, то наскільки швидко? Опишіть свої спостереження.

     Висновок:

  1. Поясніть суть явища адсорбції? ___________________________________________________

____________________________________________________________________

  1. Порівняйте адсорбційну здатність досліджуваних речовин пігулки активованого вугілля та білого вугілля,атоксілу(смекти).

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

  1. Де застосовують явища адсорбції?_____________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

  1. Яке застосування явища адсорбції у побуті?________________

_______________________________________________________________________5. Оцініть правильність запропонованого способу.

У холодильнику виник неприємний запах .Дорослі порадили дітям не витрачати  гроші на поглинач запахів ,а помістити  до холодильної камери кілька посудин з активованим вугіллям.__________________________________________________________________

docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Інші матеріали
Додано
8 лютого 2023
Переглядів
2508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку