Лабораторна робота № 3
Тема: Методика ознайомлення учнів з пристроями комп’ютера та їх призначенням.
План
Основні поняття про пристрої комп’ютера, що виносяться на опрацювання у початковій школі, включають:
Ці поняття створюють основу для навчання молодших школярів про пристрої комп'ютера та їх функції. Зрозуміння цих термінів допомагає дітям використовувати комп'ютери більш ефективно та безпечно.
Методика ознайомлення учнів з пристроями комп’ютера та їх призначенням може включати використання різних програмних засобів. Ось деякі основні та додаткові програмні засоби для цієї теми:
Основні програмні засоби:
Додаткові програмні засоби:
Ці програмні засоби допомагають дітям розширити свої знання про пристрої комп'ютера та відкривають їм можливості для творчого навчання та дослідження в галузі інформатики та технологій.
Методика ознайомлення учнів зі складовими комп'ютера може бути цікавою та пізнавальною. Ось загальний план методики для початкової школи:
Загальне ознайомлення:
Розпочніть зі загального введення в тему, поясніть, що комп'ютер - це пристрій, який складається з багатьох частин, і що ви будете вивчати ці частини.
Монітор:
Почніть з найпростішої частини - монітора.
Поясніть, що це екран, на якому можна бачити інформацію з комп'ютера.
Покажіть, як вмикати та вимикати монітор.
Системний блок:
Перейдіть до системного блоку.
Поясніть, що це "мозок" комп'ютера, де знаходяться всі важливі частини.
Покажіть системний блок та основні зовнішні порти.
Клавіатура та мишка:
Опишіть клавіатуру та мишку як засоби введення та керування.
Поясніть роль клавіш на клавіатурі та рухи мишки.
Підключення до Інтернету:
Розповідайте про підключення до Інтернету та важливість Інтернету в сучасному світі.
Поясніть, що потрібно для підключення до Інтернету (маршрутизатор, провід).
Принтер:
Опишіть принтер як пристрій для друку документів та зображень.
Покажіть, як працює принтер та навіщо він використовується.
Оперативна пам'ять і жорсткий диск:
Поясніть поняття оперативної пам'яті та жорсткого диска.
Вкажіть, що це місця для зберігання та обробки інформації.
Програми:
Опишіть, що програми - це спеціальні інструкції для комп'ютера.
Поясніть, як вони допомагають виконувати завдання.
Практичні вправи:
Проведіть практичні вправи, де діти можуть побачити роботу комп'ютера.
Наприклад, відкрийте вікно браузера, друкуйте щось на принтері, тощо.
Підсумок:
Підсумуйте головні поняття та запитайте у дітей, що вони вивчили.
Завдайте домашнє завдання або надайте рекомендації для подальшого дослідження.
Ця методика допомагає дітям ознайомитися зі складовими комп'ютера та їх призначенням шляхом комбінації теоретичних пояснень
4. Складання плану-конспекту уроку з тем змістової лінії "Комп'ютер та його складові" за будь-яким підручником на ваш вибір (див.табл.).
Тема. Комп’ютер та його складові
Мета:
навчальна: сформувати уявлення про види сучасних персональних комп’ютерів, учити розрізняти їх; з’ясувати переваги та недоліки кожного виду; ознайомити учнів зі складовими комп’ютера та їх призначенням; учити розрізняти пристрої введення, зберігання, виведення даних та наводити приклади;
розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; формувати вміння узагальнювати;
виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.
формувати предметні компетентності: сформувати поняття про комп’ютер як сукупність пристроїв, пристрої введення та виведення інформації; пояснити, з чого складається комп’ютер і для чого призначений кожен пристрій; формувати вміння користуватися мишею;
розвивати ключові компетентності:
— спілкування рідною мовою;
— інформаційно-цифрова компетентність;
— уміння вчитися.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручники, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: «Сходинки», «Скарбниця знань».
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Розкажіть, де ви були на канікулах цього літа.
2. Ви брали комп’ютер із собою в подорож?
3. Чи користувалися ви комп’ютером, щоб грати в комп’ютерні ігри, переглядати мультики?
4. Як виглядає комп’ютер, який можна брати із собою в подорож?
(Учитель аналізує й узагальнює відповіді учнів)
Учитель. Сьогодні ми ознайомимося з поняттям «комп’ютер», розглянемо його можливості, які складові він має та навчимося розрізняти пристрої комп’ютера за їхнім призначенням. Отже, тема нашого уроку — «Комп’ютер та його складові».
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)
Комп’ютер – це пристрій для роботи з інформацією. У комп’ютерному класі ти працюєш з персональним комп’ютером. Персональні комп’ютери поділяють на: персональні та портативні.
Стаціонарний персональний комп’ютер зазвичай стоїть на столі у визначеному місці. Його пристрої є окремими модулями.
У портативному комп’ютері (ноутбук, нетбук тощо) всі пристрої містяться в одному корпусі. Його зручно переносити.
Розглянемо, які складові має стаціонарний комп’ютер.
Ти вже знаєш, що комп’ютер допомагає людині працювати з інформацією. Як же вона потрапляє до комп’ютера?
Моноблок – комп’ютер, у якому системний блок, монітор і часто інші пристрої об’єднані в один.
Планшет, ноутбук, смартфон - це також комп’ютери. У них складові об’єднані в одному корпусі. А замість миші можна використовувати пальці руки.
У системному блоці містяться основні пристрої комп’ютера: пам’ять, яка зберігає інформацію та процесор, який опрацьовує інформацію.
Мишу тримають трьома пальцями: великим, мізинцем та безіменним. Вказівний і середній пальці вільно лежать поверх миші, на її кнопках.
Цікавинки
Перша комп’ютерна миша мала вигляд дерев’яного коробка з колесиками. З нього до системного блока тягнувся дріт, який нагадував хвіст звичайної миші. За таку схожість цей комп’ютерний пристрій і назвали мишею.
V. Усвідомлення набутих знань
2. Робота з підручником. (Ст. 11)
- Прочитайте і запам`яйте назви основних складових комп`ютера.
- Відгадайте загадки.
3.Робота у зошиті (ст. 8)
Завдання 2.
- З`єднайте лініями основні складові комп`ютера з їх назвами.
Завдання3.
Намалюй пристрій виведення інформації, який ти знаєш.
VІ. Фізкультхвилинка
Хто ж там, хто вже так стомився?
І наліво нахилився.
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультхвилинку розпочати.
Руки вгору, руки вниз.
Вгору трошки подивись.
Руки склали, як вітряк,
І покрутимося так.
Вище руки підійміть
І спокійно опустіть.
Будем дружно ми сідати
І до праці приступати.
Перевір, чи добре ти запам’ятав назви основних складових комп’ютера. Спробуй відгадати загадки.
Знаєш, чарівне воно.
На вікні немає штор.
Що це, діти? (монітор). Монітор відображає інформацію користувачу.
І струнка статура.
Відгадайте, діти, що це?
(клавіатура). Клавіатуру призначено для введення відомостей у комп’ютер.
Не боїться кішки!
Під долонею працює
Вправна, зручна... (миша). Миша — це допоміжний пристрій для керування комп’ютером. Її використовують для виконання на комп’ютері дій зі значками. Коли рухаєш мишою по килимку, то на екрані монітора рухається вказівник миші.
Загадковий коробок?
Лампочкою посміхнувся...
Діти, це... (системний блок). До системного блока підключають монітор, клавіатуру, мишу та інші пристрої.
Розгадай кросворд
Розгадай ребус
Учитель. Робимо висновок: які основні пристрої комп’ютера, яке їхнє призначення.
Пофантазуй, яким буде комп’ютер майбутнього. З яких пристроїв він складатиметься?
VII. Формування вмінь та навичок
Учитель нагадує дітям правила техніки безпеки і пропонує виконати практичне завдання на комп’ютері.
Практичне завдання
https://learningapps.org/watch?v=p8kv74cmc18
Можна запропонувати виконати вправи з курсу «Скарбничка знань» (Знайди відмінності, Множини, Логіка), «Інформатика 1 рік навчання» (3 сходинка - Літери, Приклади; 4 сходинка – Збери портфель, Зоопарк, Іграшки) (на вибір учителя).
Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості
Вихідне положення — сісти на стілець.
Заплющити і розплющити очі. Повторити 3-4 рази. Виконувати в середньому темпі.
VIII. Підбиття підсумків уроку
— Чи цікаво вам було на уроці?
— Чи сподобалося вам працювати за комп’ютером?
— Що за пристрій цей комп’ютер?
— Які складові має комп’ютер?