Розробка презентації до уроку № 4 "Природознавство. Твої фізичні відкриття" або фізики в 7 класі за темою:"Вимірювання розмірів малих тіл різними способами". Лабораторна робота №3: "Вимірювання розмірів малих тіл"
УРОК 04 Лабораторна робота № 3 Наука починається з тих пір, як починають вимірювати. Точна наука немислима без міри. Д.І. Менделєєв
Номер слайду 2
Вимірювання в сучасному світі оточують нас скрізь – починаючи від покупок їжі в магазині, закінчуючи медичними та екологічними приладами і теоретичними дослідженнями космосу. За правильністю показань приладів і систем відповідає така наука, як метрологія.
Номер слайду 3
Метрології – це наука про вимірювання та їх застосування
Номер слайду 4
Чи бувають виміри абсолютно точними?Довжина олівця 12,2 см або 122 мм. Довжина олівця 12 см
Номер слайду 5
Вимірювання завжди здійснюються з ПОХИБКОЮПОХИБКИВІДНОСНА похибка показує НАСКІЛЬКИ точним є результат. АБСОЛЮТНА похибка результату вимірювання – це відхилення результату вимірювання від істинного значення фізичної величини
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Лабораторна робота № 3 Вимірювання розмірів малих тіл різними способами. УРОК 04
Номер слайду 10
Що таке «метод рядів»?
Номер слайду 11
Застосовують у тих випадках, коли ціна поділки шкали приладу не дозволяє провести вимірювання з достатньою точністю У яких випадках використовується метод рядів?
Номер слайду 12
Запитання для фронтального опитування. У чому зміст цього методу?1) Утворіть ряд
Номер слайду 13
Запитання для фронтального опитування2) Виміряйте довжину ряду 𝑳𝑳 = 𝟑,𝟏 см
Номер слайду 14
Запитання для фронтального опитування3) Порахуйте кількість 𝒏 тіл123456789𝒏 = 𝟗
Номер слайду 15
Запитання для фронтального опитування4) Знайдіть відношення𝒅=𝑳𝒏 𝒅=𝟑,𝟏 см𝟗≈𝟎,𝟑 см
Номер слайду 16
Запитання для фронтального опитування. З якої кількості тіл малого розміру доцільно утворювати ряд?Чи важливо вміти вимірювати розміри (діаметр, радіус) малих тіл або тіл малої товщини? Де можуть знадобитися ці знання?
Номер слайду 17
Виконання лабораторної роботи №3 Тема. Вимірювання розмірів малих тіл. Яка тема лабораторної роботи?Яка мета лабораторної роботи?Мета. Визначити методом рядів діаметр горошини, діаметр пшоняного зернятка, товщину нитки
Номер слайду 18
Виконання лабораторної роботи №3 Яке обладнання лабораторної роботи?Пшоно. Лінійка. Горох
Номер слайду 19
Виконання лабораторної роботи №3 Яке обладнання лабораторної роботи?Паста. Зубочистки. Нитки
Номер слайду 20
Підготовка до експерименту. Визначте ціну поділки шкали лінійки𝑪лін = _______________
Номер слайду 21
Експеримент1. Визначте методом рядів середнє значення діаметра горошини.1) Утворіть ряд (викладіть горошини впритул одне до одного)
Номер слайду 22
4) Знайдіть відношення 𝒅=𝑳𝒏 Експеримент. Виміряйте довжину ряду горошин: 𝑳 = ________ 3) Порахуйте кількість горошин у ряді: 𝒏 = ________
Номер слайду 23
Експеримент. N = 𝟐𝟎 𝑳 = 𝟏𝟎𝟐мм
Номер слайду 24
Експеримент для горошини. N =𝟐𝟓 𝑳 =𝟏𝟐𝟔мм
Номер слайду 25
Експеримент. N =𝟑𝟎 𝑳 =𝟏𝟓𝟎 мм
Номер слайду 26
Отримані результати занеси до таблиці 1 та 2.
Номер слайду 27
Отримані результати занеси до таблиці 1 та 2.
Номер слайду 28
Експеримент. Отримані результати занеси до таблиці
Номер слайду 29
Експеримент. Отримані результати занеси до таблиці
Номер слайду 30
Експеримент2. Визначте методом рядів середнє значення діаметра пшоняного зернятка (по аналогії до попереднього)𝑳 = ____𝒏 = ____𝒅=𝑳𝒏
Номер слайду 31
Експеримент3. Виміряйте методом рядів товщину нитки.1) Утворіть ряд (намотайте нитку багато разів на стрижень для ручки)
Номер слайду 32
4) Знайдіть відношення 𝒅=𝑳𝒏 Експеримент. Виміряйте довжину ряду нитки: 𝑳 = ________ Порахуйте кількість витків у ряді: 𝒏 = ________
Номер слайду 33
3) для чого можуть знадобитися навички, набуті в ході виконання роботи. Експеримент. Пишемо висновок 1) що визначали в ході виконання роботи2) які результати отримали