Лабораторна робота. MICROSOFT EXCEL 2007. РОБОТА З ТАБЛИЦЯМИ БАЗ ДАНИХ

Про матеріал
Лабораторна робота по матеріалу пов’язаному з методикою обробки таблиць баз даних в середовищі табличного процесора EXCEL
Перегляд файлу

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 6

ТЕМА : MICROSOFT EXCEL 2007. РОБОТА З ТАБЛИЦЯМИ БАЗ ДАНИХ

 

МЕТА РОБОТИ: закріплення теоретичного матеріалу та одержання практичних навичок роботи з таблицями баз даних в середовищі табличного процесора EXCEL.

 

Завдання для самостійної підготовки:

Для успішного виконання даної роботи рекомендується попередньо повторити матеріал пов’язаний з методикою обробки таблиць баз даних в середовищі табличного процесора EXCEL, порядок створення таблиць баз даних, сортування даних, команди фільтрації даних, функції для роботи зі списками. Рекомендується також повторити матеріал по описанню середовища табличного процесора EXCEL, операції з робочими листами, форматування даних.

 

Зміст звіту:

1. Тема та мета лабораторної роботи.

2. Текст завдання

3. Всі етапи виконання лабораторної роботи відобразити у звіті в текстовому редакторі, ілюструючи виконання кожного пункту копіями екрану.

Крім того при захисті лабораторної роботи необхідно вміти відповідати на контрольні запитання.

 

Робоче завдання:

Створити базу даних за своїм варіантом та виконати індивідуальне завдання використовуючи можливості табличного процесора EXCEL. Дані для виконання індивідуального завдання вибрати у відповідності з номером варіанту.

 


Варіант 1

  1. ЛИСТ 1 перейменувати на База даних.
  2. На листі База даних створити базу даних на основі наступної таблиці Вартість тканин та заповнити її:

Таблиця Вартість тканин

п/п

Назва тканини

Сезон

Ціна за 1 м, гри.

Розмір рулону, м

Вартість

1

Креп шифон

літній

24,00

10,00

 

2

Креп шифон в клітинку

літній

24,00

15,00

 

3

Тафта

літній

48,00

12,00

 

4

Шифон «Вікторія» в квіти

літній

36,00.

35,00

 

5

Габардин японський

весна-осінь

24,00

14,00

 

6

Оксфорд (титанік-репс)

весна-осінь

42,00

15,50.

 

7

Шифон японський кольоровий

літній

24,00

13,78

 

8

Ластик кобра

весна-осінь

78,00

12,50

 

9

Шифон «Вікторія»

літній

30,00

12,00

 

10

Льон «Дюймовочка»

літній

42,00

15,00

 

11

Букле «Снігова королева»

Зимовий

42,00

15,00

 

12

Ластік кобра фортуна

весна-осінь

48,00

16,00

 

13

Шовк «Косібо»

літній

36,00

18,00

 

14

Льон зловсаном

Зимовий

42,00

22,00

 

15

Креп 150ш

весна-осінь

24,00

24,00

 

16

Кашемір

Зимовий

42,00

25,00

 

17

Титаник

весна-осінь

27,00

25,00

 

18

Атлас з покриттям

весна-осінь

60,00

27,00

 

19

Марина стрейч

весна-осінь

42,00

27,00

 

20

Кубик с люрексом

літній

48,00

33,00

 

21

Кашемір

Зимовий

48,00

35,00

 

22

Тафта стрейч

літній

90,00

41,00

 

23

Шовк «Барбара»

весна-осінь

48,00

42,00

 

24

Велюр пальтовий

весна-осінь

36,00

50,00.

 

25

Кашемір

Зимовий

60,00

13,00

 

 

  1. Створити власний формат даних в стовпці Розмір рулону, де м відображає одиниці виміру (наприклад 10,50 м.)
  2. Стовпчик Ціна за 1 м – відформатувати як грошовий тип даних (грн.) (1 бал)
  3. Обчислити стовпчик Вартість.
  4. За даною таблицею, використовуючи формули для обчислення в базі даних:
    1.                  визначити кількість тканин зимового, літнього та весняно-осіннього сезонів;
    2.                  середню вартість тканини кожного з сезонів;
    3.                  мінімальну ціну літньої тканини за 1 м.
  5. До таблиці додати стовпчик Цінова група
  6. Заповнити інформацію про цінову групу тканин:
  • якщо ціна тканини за 1 м менше 35 грн., то цінова група - І;
  • якщо ціна тканини за 1 м знаходиться в межах від 35 грн. до 50 грн., то цінова група - II;
  • якщо ціна тканини за 1 м більше 50 грн., то цінова група - III.
  1. ЛИСТ 2 перейменувати на Підсумки
  2.         Скопіювати таблицю з листа База даних на лист Підсумки.
  3.         За допомогою проміжних підсумків (або зведену таблицю) обчислити підсумки для тканин кожного з сезонів:
    1.            отримати інформацію про середні ціни,
    2.            середню довжину тканин в рулоні,
    3.            максимальну вартість в рулоні;
  4.         Використовуючи дані підсумків, побудувати кругову діаграму, що відображає середні ціни на тканини в розрізі сезонних груп.
  5.         Зробити необхідні підписи на діаграмі, відобразити категорії та долі.
  6.         Виконайте форматування області побудови діаграми.
  7.         Розмістити діаграму на окремому листі-діаграмі.

 


Варіант 2

  1. ЛИСТ 1 перейменувати на Список бригади.
  2. На листі Список бригади створити та заповнити таблицю за зразком

C:\Users\VIP\AppData\Local\Temp\SNAGHTML220ff97.PNG

  1. Заповнити порожні клітинки відповідними функціями для знаходження макси­мального та середнього арифметичного значень.
  2. Виконати форматування стовпчика Виконання плану так, щоб клітинки із значенням, більшим за середнє арифметичне, автоматично виділялись жовтою заливкою.
  3. ЛИСТ 2 перейменувати на Відомість.
  4. На листі Відомість створити таблицю за зразком

C:\Users\VIP\AppData\Local\Temp\SNAGHTML221a51e.PNG

  1. Стовпчики № з/п, Прізвище та Ставка заповнити значеннями з листа Список бригади без змін.
  2. Використовуючи відповідні функції та дані з листа Список бригади, визначити стаж роботи на поточний день кожного працівника та заповнити стовпчик Стаж роботи. Результати округлити до одного знаку після коми.
  3. Заповнити стовпчик Доплата за вислугу. Доплата за вислугу років визначається за правилом: якщо стаж роботи менше 10 років, то доплата дорівнює 0, якщо стаж роботи 10 і більше років, то доплата становить 20% від ставки, якщо стаж роботи 20 і більше років, то доплата – 30%.
  4.         Заповнити стовпчик Доплата за перевиконання. Доплата за перевиконання плану визначається за правилом: якщо план виконано більше, ніж на 100%, то за кожен процент перевиконання нараховується доплата в розмірі 1% від ставки.
  5.         Обчислити загальні суми по всім видам нарахувань.
  6.         Побудувати діаграму, що відображає процент виконання плану кожним працівником бригади.
  7.         Зробити необхідні підписи на діаграмі, відобразити категорії та долі.
  8.         Виконайте форматування області побудови діаграми.
  9.         Розмістити діаграму на окремому листі-діаграмі.
  10.         Перехід між листами оформіть за допомогою гіперпосилання.


Варіант 3

Обчислити заробітну плату за три місяці та за квартал (на 6 аркушах книги).

Вихідні дані та інструкції:

  1. Кожний аркуш має бути відповідно перейменований: Довідник, Кількість робочих днів, Січень, Лютий, Березень, Квартал.
  2. Зовнішній вигляд таблиць повинен відповідати зразку.
  3. Поле Кількість відпрацьованих днів заповнюється довільно в межах кількості робочих днів у місяці.
  4. При заповненні поля Кількість відпрацьованих днів повинно спливати повідомлення про кількість робочих днів в поточному місяці.
  5. Поле Нараховано обчислити за формулою: = Зарплата / Кількість робочих днів * Кількість відпрацьованих днів, використати дані з аркушів Довідник та Кількість робочих днів.
  6. Премія становить 10% від нарахованих грошей.
  7. Поле Сума обчислити за формулою: = Нараховано + Премія
  8. Поле Прибутковий податок обчислювати, орієнтуючись на умови:
  • якщо Сума < 1000, то прибутковий податок дорівнює 0;
  • якщо Сума1000, прибутковий податок дорівнює 13 % від суми.
  1. Платежі до пенсійного фонду становлять 1% від суми.
  2.                     Поле До виплати обчислити за формулою: = Сума – Прибутковий податок – Пенсійний фонд.
  3.                     Для всіх стовпців встановити відповідні формати даних.
  4.                    Підсумкова таблиця за квартал повинна містити стовпці Прізвище, Посада, Кількість відпрацьованих днів, До виплати. Для заповнення таблиці Квартал скористатися консолідацією даних.
  5.                    Побудувати діаграму, яка відображає квартальну виплату кожному працівнику фірми.
  6.                    Зробити необхідні підписи на діаграмі, відобразити значення даних.
  7.                    Виконайте форматування області побудови діаграми.
  8.                    Розмістити діаграму на окремому листі-діаграмі.

Таблиця Довідник     Таблиця Кількість робочих днів

Посада

Зарплата

 

Місяць

Кількість робочих днів

Керівник

2800

 

Січень

15

Керівник групи

2500

 

Лютий

20

Провідний інженер

2200

 

Березень

22

Інженер

1900

 

 

 

Програміст

1800

 

 

 

Оператор

1200

 

 

 

Таблиці Січень, Лютий, Березень

Прізвище, ініціали

Посада

Кількість відпрацьо­ваних днів

Нараховано

Премія

Сума

Прибутковий податок

Пенсійний фонд

До виплати

Андросов І.В.

Інженер

 

 

 

 

 

 

 

Вакуленко П.І.

Програміст

 

 

 

 

 

 

 

Довгаль А.В.

Керівник групи

 

 

 

 

 

 

 

Запара О.В.

Інженер

 

 

 

 

 

 

 

Зайченко О.О.

Керівник

 

 

 

 

 

 

 

Лісовенко Т.П.

Оператор

 

 

 

 

 

 

 

Марущак Т.К.

Провідний інженер

 

 

 

 

 

 

 

Павлюк Л.Д.

Керівник групи

 

 

 

 

 

 

 

Савченко С.А.

Оператор

 

 

 

 

 

 

 

Яцюк М.М.

Програміст

 

 

 

 

 

 

 

 


Варіант 4

  1. ЛИСТ 1 перейменувати на Таблиця 1.
  2. Створити на листі Таблиця 1 таблицю виторгу мережі магазинів АТБ, та оформити її за зразком.

  1. Розрахувати наступні поля, використовуючи відповідні функції:
    1.                  Сумарний виторг = сума виторгу кожного магазину за три місяці
    2.                  Місце = рейтинг кожного магазину серед усіх
    3.                  Доля у загальному виторгу = відсоток виторгу магазину від загального (Встановити формат даних - процентний)
    4.                  Загальну суму виторгу за кожен місяць
    5.                  Загальний виторг по всій мережі магазинів.
  2. Додати до таблиці стовпчик Середній виторг та розрахувати в ньому середній виторг за три місяці.
  3. З’ясувати який виторг мав отримати магазин «Продукти 42» у листопаді, щоб його сумарний виторг дорівнював 1500 тис. грн. Комірки виділити жовтим кольором.
  4. Скопіювати таблицю на наступний аркуш і перейменувати його на Таблиця 2
  5. Дані таблиці на аркуші Таблиця 2 відсортувати по полю Регіон.
  6. Додати до таблиці новий стовпчик Примітка, де позначити магазини, середній виторг яких не перевищує 500 тис. грн. позначкою «незадовільно», інакші – «добре».
  7. Виконати форматування стовпчика Примітка так, щоб клітинки із значенням «незадовільно», автоматично виділялись червоною заливкою.
  8. Окремо від таблиці на листі Таблиця 2 обчислити сумарний виторг для кожного регіону.
  9. Побудувати діаграму, яка відображатиме частку сумарного виторгу кожного магазину у загальному виторгу всієї мережі.
    1.            Зробити необхідні підписи на діаграмі, відобразити категорії та долі.
    2.            Виконайте форматування області побудови діаграми.
    3.            Розмістити діаграму на окремому листі-діаграмі.
  10. Побудувати діаграму, яка відображатиме частку кожного регіону у сумарному виторгу.
    1.            Зробити необхідні підписи на діаграмі, відобразити категорії та долі.
    2.            Виконайте форматування області побудови діаграми.
    3.            Розмістити діаграму на окремому листі-діаграмі.


Варіант 5

  1. На листі Оцінки студентів сформувати відомість успішності студентів за підсумками семестру, згідно наведеного зразка:

  1. Автоматизувати виділення оцінки кольором: „5”-  червоним, „4” – зеленим, „2” – напівжирним чорним.
  2. В графі „Примітка” автоматично поставити позначку „Відмінник” (всі 5), „Хорошист” (вчиться на 5 і 4)  або „Невстигаючий”  (хоча б одна «2»).
  3. Окремо від таблиці визначити кількість хорошистів, відмінників та невстигаючих.
  4. Визначити якість знань студентів групи, яка  визначається за  формулою:

  1. На листі Стипендія створити нову таблицю зі стовпцями: №, Прізвище, Середній бал, Коефіцієнт, Розмір стипендії.
  2. Визначити середній бал кожного студента.
  3. Додати до таблиці стовпчик Рейтинг, в якому підрахувати рейтинг студентів по середньому балу.
  4. Визначити розмір стипендії. Розмір стипендії залежить від середнього балу студента (СБ)  і визначається так:

По таблиці знаходиться коефіцієнт

Середній бал (СБ)

Коефіцієнт (К)

5

1.2

4,75

1,15

4,5

1,1

4,25

1,05

4

1,00

Стипендія обчислюється  за формулою

  1. Перехід з листа Оцінки студентів на лист Стипендія оформіть за допомогою гіперпосилання.
  2. На окремому аркуші-діаграмі за результатами успішності студентів побудувати діаграму, на якій відобразити відношення середнього балу кожного студента до середнього балу групи.
  3. Зробити необхідні підписи на діаграмі, відобразити категорії та долі.
  4. На окремих листах сформуйте списки відмінників, хорошистів, невстигаючих. Дати листам відповідні назви.


Варіант 6

  1. На листі Прайс створити прайс-лист за зразком

  1. Дату в комірці F1 сформувати поточну дату за допомогою функції.
  2. Ввести значення у стовпчик «Замовлення, шт», за власним бажанням.
  3. Обчислити значення у стовпчику «Ціна на складі, грн.», якщо курс долара визначений у комірці L1.
  4. Обчислити значення у стовпчику «Ціна для продажу», якщо кількість замовлення складає:
  • для великої партії (більше 1000 шт)  110%
  • для малої та середньої партії(до 1000шт) 120%
  1. Обчислити значення у стовпчику «До сплати, грн(1 бал)
  2. Застосувати АВТОФІЛЬТР і сформувати нову таблицю, в яку вибрати товар у скляних банках об’ємом 50 і 100 гр.
  3. Знайти кількість замовлень, сума яких перевищує 10 000грн.
  4. Створити гістограму обсягів замовлення чаю по назвах. Зробити необхідні підписи на діаграмі, відобразити дані.
  5.                    Виконайте форматування області побудови діаграми.
  6.                    Розмістити діаграму на окремому листі-діаграмі.


Варіант 7

  1. На листі Співробітники створити таблицю за зразком:

  1. Скориставшись відповідними функціями, заповнити стовпчик Оклад згідно таблиці нарахувань.
  2. Скориставшись відповідними функціями, визначити вік співробітників та заповнити стовпчик Вік
  3. Обчислити середній вік співробітників фірми.
  4. За допомогою функції бази даних обчислити середню заробітну плату працівників жіночої статі.
  5. За допомогою функції бази даних обчислити середню заробітну плату працівників чоловічої статі.
  6. В новій таблиці вивести список осіб чоловічої статі, віком від 40 до 50 років, заробітна плата яких більша за 2000 грн.
  7. Виконати форматування стовпчика Стать так, щоб клітинки із значенням «ч», автоматично виділялись блакитною заливкою.
  8.  Дайте другому аркушу назву Бланк. Створіть на ньому форму відповідну зразку

  1.  У комірки С5, С8  та С11 введіть формули, використовуючи функцію ВПР, яка буде шукати запис, введений у комірку Е2 (№ з/п) в потрібному стовпці вихідного діапазону.
  2.  Перевірте, чи після введення у комірку Е2 номера за порядком  обліку кадрів у комірках С5, С8  та С11відображається відповідна інформація.
  3. На окремому аркуші-діаграмі за результатами обчислень побудувати діаграму, на якій відобразити відношення заробітної плати чоловіків до середньої заробітної плати чоловіків.

 

 


Варіант 8

  1. На листі Успішність студентів створити таблицю та виконати форматування за зразком:

Зображення:Ex9_2.JPG

  1. Для стовпців Бал за 1 семестр та Бал за 2 семестр створити обмеження на введення даних. Дані можна вводити в межах від 1 до 12.
  2. Стовпці Бал за 1 семестр та Бал за 2 семестр заповніть балами від 1 до 12.
  3. Для стовпців Пропущено за 1 семестр та Пропущено за 2 семестр створити обмеження на введення даних. Дані можна вводити в межах від 0 до 20.
  4. Введіть в стовпці Пропущено за 1 семестр та Пропущено за 2 семестр, кількість пропущених днів від 0 до 20.
  5. Обчисліть середній бал за 2 семестри та загальну кількість пропусків за 2 семестри.
  6. Використовуючи функції, введіть у комірки стовпця Результат умову для порівняння середнього бала та кількості пропусків кожного учня з прохідним балом та допустимою кількістю пропусків.
    • Результатом порівняння буде текстове повідомлення (ЗАРАХОВАНО або НЕЗАРАХОВАНО).
    •  Прохідний бал – 7, а допустима кількість пропусків – 15.
  7. За результатами полів ПІП, Середній бал, Пропущено побудувати діаграму успішності на окремому листі, з назвою Діаграма успішності.
  8. Зробити необхідні підписи на діаграмі, відобразити значення. Виконати форматування області побудови діаграми.
  9. На листі Відомість заробітної плати створити таблицю Довідник посад, яка містить оклади. Загальна кількість робочих днів є константою для кожного місяця.

  1. На тому ж листі оформити Відомість заробітної плати по відділу за січень.

  1. Використовуючи дані з таблиці Довідник та відповідну функцію, заповнити стовпчик Нараховано.
  2. Премія дорівнює 20% від нарахованих грошей.
  3. Загальна сума грошей обчислюється за формулою: Сума=Нараховано+Премія
  4. Підрахувати Прибутковий податок, який розраховується з наступних умов:
    • Якщо Сума < 100, то прибутковий податок дорівнює 0.
    • Якщо Сума < 200, то прибутковий податок дорівнює 10% від Суми.
    • Якщо Сума >=200, то прибутковий податок дорівнює 20% від Суми.
  5. Підрахувати Пенсійний фонд, який дорівнює 2% від Суми.
  6. 6. Підрахувати Суму до виплати, яка розраховується за формулою:

Сума до виплати=Сума - Прибутковий податок - Пенсійний фонд

  1.  Підрахувати Всього  в усіх полях.


Варіант 9

  1. На листі Дані про продаж путівок створити таблицю за зразком

  1. Для стовпців Прізвище агента, Пансіонат, Форма розрахунку і Сплачено автоматизувати процес введення даних за допомогою списків, що розкриваються.
  2. Виконати обчислення в стовпчику Сума замовлення.
  3. В стовпчику Комісія розрахувати суму комісії по сумі замовлення для кожного агента за умовою:
  • якщо кількість путівок          < 10            -     0%,
  • якщо кількість путівок   від 10 до 30     -     12%,
  • якщо кількість путівок   від 31 до 50     -     14%,
  • якщо кількість путівок           >  50         -     20%
  1. Виконати форматування стовпчика Сплачено так, щоб клітинки із значенням «ні» автоматично виділялись жовтою заливкою.
  2. На цьому ж листі в окремій таблиці визначити максимальну кількість замовлених путівок для кожного пансіонату.
  3. На листі Фільтр дати відповідь на питання: по якому пансіонату не було оплати, якщо замовлення було зроблено в інтервалі з 10.07 по 17.07?
  4. На листі Підсумки визначити суму комісії по кожному агенту.
  5. На окремому аркуші-діаграмі побудувати по підсумкам гістограму з накопиченням сума комісії – на діаграмі розмістити заголовок, підписи даних, легенду  ліворуч, колір основи діаграми з використанням градієнтної заливки.
  6. На окремому аркуші-діаграмі створити наступну діаграму та змінити колір її елементів.

  1. На листі Зведені таблиці створити зведені таблиці:
  • Скільки путівок було реалізовано по пансіонатам кожним агентом та   за  якою формою розрахунку?
  • -  На яку суму і коли , по яких пансіонатах, не було оплати?
  1. Перехід між листами оформити за допомогою гіперпосилань.


Варіант 10

Сформувати відомість успішності для студентів курсу за підсумками семестру по наведеному зразку:

 

  • на Аркуші 1 заповнити таблицю даними (кількість студентів у кожній групі – 30);
  • додати стовбець «кількість студентів»;
  • розрахувати середній бал групи;
  • розрахувати коефіцієнт успішності групи (кількість студентів, які навчаються на 4-12 балів/кількість студентів групи)
  • розрахувати коефіцієнт якості групи (кількість студентів, які навчаються на 7-12 балів/кількість студентів групи)
  • побудувати діаграму успішності студентів по групам ;
  • автоматизувати виділення групи, у якій є студенти, що навчаються на 1-3 бали, червоним кольором;
  • на Аркуші 2 сформувати таблицю успішності за спеціальностями;
  • розрахувати середній бал спеціальності;
  • розрахувати коефіцієнт успішності спеціальності;
  • розрахувати коефіцієнт якості спеціальності;
  • на Аркуші 3 перерахувати таблицю, як на Аркуші 1, але оцінки перевести в шкалу ECTS;
  • зберегти поточну книгу з іменем Excel1.xlsx.

Таблиця переводу оцінок з 12-бальної шкали оцінювання у шкалу ECTS

12-бальна шкала

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Шкала ECTS

F

E

D

C

B

A

 


Варіант 11

Зведена відомість по оплаті.

 

Прізвище

Ім’я, по-батькові

Посада

Оплату за годину у грн.

Кількість годин

Усього у грн.

Прибутковий податок 12%

До видачі у грн.

Іванов

Іван Миколайович

Прораб

21

125

 

 

 

Петров

Сергій Іванович 

Менеджер

21

109

 

 

 

Павлова

Ганна Петрівна  

 Бухгалтер

18

97

 

 

 

 

 

32

53

 

 

 

 

 

 

45

152

 

 

 

 

 

 

36

215

 

 

 

 

 

 

36

203

 

 

 

 

 

 

52

84

 

 

 

 

 

 

23

71

 

 

 

 

 

 

19

28

 

 

 

 

  1. Створіть таблицю за зразком на аркуші Січень. Заповніть данні у стовпцях Прізвище, Ім’я, По-батькові, Посада (поле Посада повинно заповнюватись за допомогою списку).
  2. Відформатуйте таблицю за допомогою команди Автоформат.
  3. Виконайте розрахунки «Усього у грн.», «Прибутковий податок», «До видачі», використовуючи формули: E3=C3*D3, F3=E3*12%, G3=E3-F3.
     
  4.  Автоматизувати виділення кількості годин до  100 кольором -   червоним, „з 100 по 200” – зеленим, більше 200 – напівжирним синім
     
  5. У даній таблиці добавити новий стовпчик з назвою ПРЕМІЯ (після поля Кількість годин) . Нарахування премії відбувається наступним чином :  до 100 годин – премія відсутня, з 100 до 200 – премія 10%, більше 200 – премія 20%.
     
  6.   Виконайте сортування таблиці по стовбцю «Прізвище».
  7. Виконайте фільтрування таблиці, відібравши тих у кого найбільші три значення погодинної оплати.

 

  1. Виконати Розширений фільтр за умовою: Відібрати Прізвища, що починаються на букви І та П.

 

  1. Доповнити книгу аркушами Лютий та Березень.

 

  1.             Зовнішній вигляд таблиць повинен буде ідентичним з Січнем.
  2.             Вихідна інформація на аркушах Лютий та Березень відрізняється від Січня лише кількістю годин. Формули для розрахунку повинні бути ті самі.
  3.             Додати підсумковий аркуш Квартал, який буде містити наступні стовпці Прізвище,              Ім’я, по-батькові, Посада,              Оплату за годину у грн.,              Кількість годин, До видачі у грн. Для заповнення таблиці Квартал скористатися консолідацією даних.
  4.             Побудувати діаграму, яка відображає квартальну виплату кожному працівнику фірми.


Варіант 12

  1. Створити таблиці виторгу мережі магазинів Луганська за літо 2012 на окремих аркушах, оформити їх за зразком. 

Магазин

Район

Червень, тис.грн.

Липень,  тис.грн.

Серпень, тис.грн.

Сумарний виторг, тис.грн.

Місто

в рейтингу

Середній виторг, тис.грн.

Відсоток

Молодіжний

Жовтневий

789

899

455

 

 

 

 

АТБ

Ленінський

526

320

120

 

 

 

 

Маркетопт

Жовтневий

500

600

231

 

 

 

 

Сундук

Артемівський

448

487

545

 

 

 

 

Лелека

Артемівський

454

656

884

 

 

 

 

Абсолют

Жовтневий

656

225

123

 

 

 

 

Сільпо

Ленінський

115

565

566

 

 

 

 

Фреш

Артемівський

120

620

450

 

 

 

 

Метро

Ленінський

448

455

121

 

 

 

 

Всього 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розрахувати наступні поля, використовуючи відповідні функції: 

Сумарний виторг = сума виторгу кожного магазину за три місяці,      

Місто = рейтинг кожного магазину серед усіх магазинів (от 1 до 6)   

Середній виторг = середній виторг кожного магазину за три місяці    

Відсоток = доля виторгу кожного магазину у загальному виторгу.

 

  1. З’ясувати який виторг мав отримати магазин «Сільпо» у червні, щоб його сумарний виторг дорівнював 1500 тис. грн. Комірки виділити синім кольором.

       

  1. Побудувати кругову діаграму, яка має відображати частку сумарного виторгу кожного магазину у загальному виторгу всієї мережі (Використовувати поле "Сумарний виторг")   

 

  •   Зробити необхідні підписи на діаграмі, відобразити категорії та долі.
  •   Виконайте форматування області побудови діаграми.
  •   Розмістити діаграму на окремому листі-діаграмі.

 

  1. Скопіювати таблицю на інший аркуш. Відсортувати дані по полю "Район", а потім по полю "Місто" у спадному порядку.   

   

  1. Створити нове поле «Сумарний виторг за районом» та знайти сумарний виторг за кожним районом.       

 

 

  1. Створити нове поле «Показник», де позначити магазини, середній виторг яких не перевищив 1800 тис.грн. позначкою "незадовільно", інакше - "добре".   

 

  1. Скопіювати таблицю з першого на інший аркуш. Відібрати із таблиці тільки ті магазини, що знаходяться на перших трьох місцях у загальному рейтингу. (Використовувати автофільтр)  

 

 

  1. Скопіювати таблицю з першого на інший аркуш. Відібрати із таблиці магазини, виручка яких у будь-якому з трьох місяців перевищила 500 тис.грн. (Використовувати розширений фільтр).

 

  1.         Передбачити для кожного аркушу перехід між аркушами за допомогою гіперпосилання.

 


 

Контрольні запитання

1. Що таке список в таблицях Excel? Що визначає закінчення списку?

2. Що таке поле та запис таблиці Excel?

3. Як створити базу даних використовуючи команду Форма?

4. Які операції можна виконати за допомогою кнопок діалогового вікна

Форма?

5. Для чого служать критерії?

6. Яким чином можна сортувати бази даних в Excel?

7. Що таке фільтрування списків?

8. Якими способами можна здійснити фільтрування?

9. Яка різниця між автофільтром та розширеним фільтром?

docx
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
8271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку