Мета даної роботи познайомити зі змістом, особливостями прийомів, які можна використовувати на різних етапах уроків фізики з використанням інформаційних технологій. У даній роботі представлені уроки з теми «Теплові явища», які можуть бути використані при викладанні фізики в 8 класі.
Урок 2
Лабораторна робота № 1 «Вивчення теплового балансу при змішуванні води різної температури»
Мета:
Навчальна: перевірити на досліді справедливість рівняння теплового балансу у випадку змішування води різної температури;
розвиваюча: розвивати практичні навички проведення лабораторного дослідження;
виховна: виховувати культуру проведення лабораторного дослідження.
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання: калориметр, термометр, вимірювальний циліндр (мензурка), склянка, посудини з холодною й теплою водою.
Хід уроку
І. Орг. момент.
ІІ. Актуалізація знань учнів.
Усне промовляння всім класом опорного конспекту «Закон збереження енергії». (Зошит поетапного формування знань, частина 1, С.В. Ліфарь, видавнича група «Університет», 2016 рік, стор. 23)
ІІІ. Перевірка підготовки учнів до лабораторної роботи за зошитом. (Зошит для лабораторних робіт 8 клас, С. В. Ліфарь, видавнича група «Університет», 2016 рік, стор. 4-7)
Метод перевірки: взаємоконтроль.
ІV. Виконання лабораторної роботи за інструкцією.
Інструктаж з безпеки життєдіяльності.
(Зошит для лабораторних робіт 8 клас, С.В. Ліфарь, видавнича група «Університет», 2016 рік, стор. 7-8)
Під час виконання учнями експерименту проводиться тихе опитування слабих учнів за даною темою.
V. Узагальнення й систематизація учнями результатів роботи.
Бесіда за запитаннями:
1. Як ви визначали температуру води?
2. Який закон виконується при теплообміне?
3. Як визначити ціну поділки термометра?
4. Чому потрібен деякий час, щоб визначити температуру тіла за допомогою термометра?
VІ. Підсумки уроку.
Аналіз роботи учнів під час виконання лабораторної роботи.
Самооцінка знань учнів.
VIІ. Домашнє завдання.