Урок-гра "Суд над Електричним Опором”

Про матеріал

Мета навчальна:

ознайомити учнів з правилами ведення судових засідань;

розширити знання учнів, щодо електричних величин і законів пов'язаних з ними;

узагальнити знання законів, видів з'єднань та роботи електричних схем.

Мета розвивальна:

формувати науковий світогляд, розуміння важливості свідомого і міцного володіння системо знань, навичок і умінь, необхідних у повсякденному житті, майбутній трудовій діяльності, достатніх для вивчення інших дисциплін та продовження освіти.;

розвивати вміння слухати, уміння аналізувати, класифікувати, порівнювати, спостерігати, робити умовиводи, логічно аргументувати та розвивати тему, формулювати висновок, ставити питання, захищати свою думку, обгрунтовувати судження;

формування навичок критерійного оцінювання та використання інформаційно-комунікаційних технологій

формування навичок особистої та групової відповідальності за прийняті рішення

розвиток ініціативності, лідерських якостей.

Мета виховна:

сприяти професійній орієнтації учнів не тільки на власну професію, а і на знання правових законів;

виховувати позитивні риси характеру: чесність і правдивість, культуру думки і поведінки, правову культуру, комунікативну компетентність.

Тип уроку: узагальнення знань

Форма проведення заняття: урок-суд

Міжпредметні зв'язки: -радіотехніка, фізика, електротехніка, елементи правових знань.

Мотивація:

сформувати в учнів поняття реального життя, із захистом своїх прав, обов'язків, поваги, на прикладі використання фізичних законів.

Обладнання:

потенціометри, важільні реостати, ППЗ «Фізика 9 кл», мультимедійний комплект, електромагнітні реле, омічний термометр, вимірювальні прилади, гірлянда лампочок, діюча модель вентилятора, трибуна, судова мантія, картки «Кроссенс», смайлики, ватмани та картки «Критерійний покер»

Перегляд файлу

Тема: „Суд над Електричним Опором”

Мета навчальна:

  • ознайомити учнів з правилами ведення судових засідань;
  • розширити знання учнів, щодо електричних величин і законів пов’язаних з ними;
  • узагальнити знання законів, видів з’єднань та роботи електричних схем.

Мета розвивальна:

  • формувати  науковий світогляд, розуміння важливості свідомого і міцного володіння системо  знань, навичок і умінь, необхідних у повсякденному житті, майбутній трудовій діяльності, достатніх для вивчення інших дисциплін та продовження освіти.;
  •  розвивати  вміння слухати, уміння  аналізувати, класифікувати, порівнювати, спостерігати, робити умовиводи, логічно аргументувати та розвивати тему, формулювати висновок, ставити питання, захищати свою думку, обгрунтовувати судження;
  • формування навичок критерійного оцінювання та використання інформаційно-комунікаційних технологій
  • формування навичок особистої та групової відповідальності за прийняті рішення
  • розвиток ініціативності, лідерських якостей.

Мета виховна:

  • сприяти професійній орієнтації учнів не тільки на власну професію, а і на знання правових законів;
  • виховувати  позитивні риси характеру: чесність і правдивість, культуру думки і поведінки, правову культуру, комунікативну компетентність.

Тип уроку: узагальнення знань

Форма проведення заняття: урок-суд

Міжпредметні зв’язки: -радіотехніка, фізика, електротехніка, елементи правових  знань.

Мотивація:

  • сформувати в учнів поняття реального життя, із захистом своїх прав, обов’язків, поваги, на прикладі використання фізичних законів.

Обладнання:

  • потенціометри, важільні реостати, ППЗ «Фізика 9 кл», мультимедійний комплект, електромагнітні реле, омічний термометр, вимірювальні прилади, гірлянда лампочок, діюча модель вентилятора, трибуна, судова мантія, картки «Кроссенс», смайлики, ватмани та картки «Критерійний покер»

Дійові особи:

  • Головний суддя,
  • Головний звинувачувач,
  • Головний захисник,
  • вчений секретар суду,
  • засідателі,свідки,
  • слухачі,
  • підсудний.

 

Хід  уроку:

  1. Організаційний етап

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У світ фантазії зробимо ще один крок.

А з творчістю ми вже стрічались не раз,

І знову вона завітала до нас.

 

      Психологінче розвантаження «Голосуй смайликами» та

«Ваш узагальнений портрет»

       У  кожного  з  вас  на  парті  лежить  набір  смайликів:  червоний    «веселун»,  жовтий    «спокій  та рівновага», сірий – «невдоволення та сум»

 

Виберіть  той,  що  найбільше  імпонує  вашому настрою на початку уроку і «проголосуйте» ним. А ось і загальний  портрет  класу  через  призму  моїх  відчуттів.

  1. Перевірка домашнього завдання

На сьогоднішній день вам необхідно було провести самостійну дослідницьку роботу (підготувати досліди, нотатки, цікаві історичні факти тощо) щодо застосування електричного опору людьми та його практичного значення.     

Кожен з вас отримав ролі судового засідання. Тому якість підготовки вашого домашнього завдання ми оцінимо в ході проведення рольової гри.

Перевіримо чи готові ви до серйозних справ?

  1. Актуалізація знань

Форма: групова (2 групи)

Метод: "Кроссенс"

(Кроссенс – ідея, яка належить матеамтику Сергію Федину, надрукавана у 2002 році, яка представляє собою асоціативний ланцюжок, замкнений у поле із 9 квадратиків. Девять зображень розставлено так, що кожна картинка повязана з попередньою та наступною, а центральна обєднує за змістом відразу кілька. Згідно з нормами читання, потрібно читати зліва-направо.)

Група учнів отримує завдання-кроссенс. Школярам необхідно пояснити малюнки, встановити зв'язок між ними, узагальнити словосполученням та формулою, яка виражає описані явища.

Відповідь: залежність опору від характеристик провідника.

                   Формула 

Відповідь: залежність опору від температури.   Формула  -

 

III. Формування мети й завдань уроку

Форма: фронтальна

Метод: проблемний

Реалізація: Складання таблиці ЗХД (критерій "Знаємо")

Знаємо

Хочемо

дізнатися

Дізналися

  • Визначення опору як фізичної величини;
  • Залежність опору від характеристик провідника;
  • Залежність опору від температури;
  • Застосування опору у техніці, побуті, науці

 

 

IV. Мотивація навчальної діяльності

Форма: фронтальна

Метод: проблемний

Реалізація: створення проблемних ситуацій (судове засідання)

(Рольова-гра)

Секретар: „Встати! Суд іде!”

Головний суддя: ”Будь ласка сідайте! Сьогодні ми розглянемо справу по звинуваченню Електричного Опору. Дозвольте пояснити вам хід судового засідання. Оскільки у нас розглядається технічна справа, то позивачем даного засідання враховуємо фізичний гурток „Спектр” відповідно їхній заяві”.

Розглянемо позивну заяву. Електричний Опір звинувачується в тому, що користь вищеназваного звинуваченого незначна, а в деяких випадках його наявність може навіть зашкодити. Це аргументується тим, що вплив великого опору веде до слабкого електричного струму, який не зможе розжарити нитки ламп накалювання, чи спіраль прасок, а також зумовлює незручне з’єднання приладів, яке при зменшенні вищезазначеного Опору може привести до виникнення короткого замикання, плавлення дротів внаслідок збільшення електричного струму і навіть можливості загрози людському життю.

Форма: фронтальна

Метод: проблемний

Реалізація: Складання таблиці ЗХД (критерій "Хочемо дізнатися")

Знаємо

Хочемо дізнатися

Дізналися

  • Визначення опору як фізичної величини;
  • Залежність опору від характеристик провідника;

Яку роль відіграє електричний опір: позитивну чи негативну?

 

V. Етап узагальнення й систематизації знань

Форма: фронтальна

Метод: рольова гра

Головний суддя:

Таким чином виникла необхідність сьогодні детально розглянути заяву позивача і уважно заслухавши свідків, ухвалити справедливий вирок.

Позив усім зрозумілий? Ввести підсудного!

(вводять підсудного)

З’ясуємо особу підсудного: „Підсудний, Ваше прізвище, ім’я та по батькові?”

Підсудний: ”Електричний Опір, Ваша честь.”

Головний суддя: ”Хто Ваші батьки?”

Підсудний: „Андре Марі Ампер, Георг Симсон Ом.”

Головний суддя: „Поясніть основні риси Вашої біографії.”

Підсудний: „Чи можу я скористатися компютером?”

Головний суддя: „Будь ласка.”

Підсудний: „Ваша честь! Я є однією з основних електричних характеристик провідника і являю собою засіб регулювання електричного струму в провіднику при заданій напрузі.

Як відомо присутнім, провідник складається з фіксованої решітки і вільних заряджених частинок. Чим їх більше, тим їм тісніше, тим частіше вони стикаються між собою. Ці стикання чинять перешкоду зарядженим частинкам ціленаправлено рухатися по провіднику, створюючи опір. Чим більше в провіднику вільних частинок, тим більше його опір.”

Головний суддя: „Чи є питання у звинувачення?”

Головний звинувачувач: ”Ні.”

Головний суддя: „У захисту?”

Головний захисник: „У мене є питання до суду. Чи буде братися до уваги той факт, що батьки Опору були видатними людьми?”

Головний суддя: „Так, суд врахує всі факти.”

Головний захисник: „У мене все.”

Головний суддя: „Чи є питання у засідателів?”

Засідатель 1: „Підсудний, від яких параметрів провідника Ви залежите?”

Підсудний: „Від геометричних розмірів провідника – довжини та площі перерізу, від складу і будови кристалічної решітки провідника, а також від температури.”

Засідатель 2: „Яка галузь застосування Ваших можливостей?”

Підсудний: „Технічні засоби, які знаходяться на службі людству.”

Головний суддя: „Мені відомо, що до суду надійшов ряд телеграм по суті справи. Прошу вченого секретаря зачитати їх.”

Картинки по запросу амперВчений секретар:

„Телеграма перша” – „Я, Андре Марі Ампер, французький фізик, заявляю, що даний суд вважаю неправомір ним! Аргументи: відсутність Опору зробить неможливим створення електричних та вимірювальних приладів, побутової та промислової техніки, пізнання нового в науці!

Ампер”

Картинки по запросу георг ом

„Телеграма друга” – „Я, Георг Сімсон Ом, відкрив закон постійного струму, який пов’язує між собою силу струму, напругу та опір. Плекаю надію, що судом буде прийняте справедливе рішення що до ролі Електричного Опору в електро та радіотехніці. Кожен, хто намагається зрозуміти таємниці природи та науки, заслуговує на повагу. Хай наука надасть людству нових знань і умінь. 

Картинки по запросу фарадейОм”

„Телеграма третя” – „Я, Майк Фарадей, англійський фізик, відкривший явище електромагнітної індукції, запевняю – в цьому питанні потрібно вести дискусію і суперечку! В суперечці народжується істина! Якщо Високий суд її відшукає, то закони електротехніки відкриють двері у чудовий світ сучасних технологій. Успіхів!

З повагою – Фарадей”

Головний суддя: „Дякую! Тепер заслухаємо свідків.”

Перший свідок захисту: „Я хочу довести до відома шановного Суду свою точку зору - засуджувати, а тим паче знищувати Опір немає жодних підстав! Аргументую користь Опору: щоб гірлянда на Новорічній ялинці горіла красиво і пожежебезпечно, лампи розжарювання вмикають послідовно. Загальний опір збільшується, а струм зменшується, виходить красиво і безпечно.”

Головний суддя: „Чи є питання до першого свідка?”

Головний звинувачувач: „Перший свідок захисту! Так, безпечність доведена, але що Ви будете робити, коли гірлянда матиме сто, двісті лампочок? В разі виходу із ладу лише однієї лампочки електричне коло буде розірване, гірлянда потухне. Яким чином її лагодити, перевіряти кожну лампочку?! Чи допоможе Вам у вирішенні цієї проблеми Електричний Опір?”

Головний суддя:Перший свідок захисту, Ви зрозуміли запитання?”

Перший свідок захисту: „Так, Ваша честь. Але я знову наполягаю на своєму прикладі – на тому, що існування великого Опору корисне, а налагодження електричного кола не має відношення до питання, що розглядає зараз шановний Суд.”

Головний звинувачувач: „Ваша честь! Дозвольте запросити першого свідка звинувачення."

Перший свідок звинувачення: "Всім відомі з'єднання електричних схем. Також відомі межі опорів приладів. Яким чином передбачити включення приладів для того, щоб електричний струм залишався в прийнятих межах? Як бачите, струм збільшився, а опір зменшився, що не доводить його користь."

Головний суддя: "У Вас все? Я вважаю, що наведені свідками приклади висвітлюють питання про те, коли слід збільшувати Опір, а коли зменшувати. Це, звичайно, має відношення до справи, але не вирішує головного питання. Я вимагаю від Електричного Опору пред'явити речові докази своєї користі суспільству."

Підсудний: "Моє право на існування доведене і незаперечне. Що до речових доказів, то наведу декілька прикладів: потенціометри, реостати, важільні реостати.

Реостати та потенціометри мають велике значення в народному господарстві. Вони допомагають регулювати струм в електричному колі, розподіляють напругу. Без них не працюватимуть не тільки радіоприймачі та телевізори, а і все електрообладнання планети.

Головний суддя: "Сідайте, підсудний. Я запитую другого свідка захисту – що Ви можете додати до доказів підсудного?"

Другий свідок захисту: "Ваша честь! Дозволю собі навести приклади.

Всі ми бачили, як у театрах та кінотеатрах повільно гасне світло перед виставою чи кінострічкою. Це дає змогу адаптуватись зору до напівтемряви, а головне – створює атмосферу урочистості в театрі. Все це дійство можливе тільки при допомозі повзункових реостатів.

Другий приклад – без важільного реостата неможливо уявити трамвай. Там він використовується в гальмівних пристроях та для регулювання швидкості руху."

Головний суддя: "Чи є запитання у звинувачення?"

Головний звинувачувач: "До свідка запитань не маю, але хочу наголосити, що реостати в приведених прикладах можна замінити на фотоелементи. Оскільки струм, який виробляють фотоелементи, прямо пропорційний величині падаючого на них світлового потока, його можна регулювати, змінюючи ступінь освітлення фотоелемента. На підставі цього я роблю висновок: " Опір – зайва величина!"

Головний суддя: "Що на це відповість захист?"

Головний захисник: "Ваша честь! Використання фотоелементів – річ цікава, всім відома галузь їх застосування, але людству потрібні не тільки системи регулювання відтворення звуку чи зображення, тим паче системи сигналізації. Найпоширеніші прилади в промисловості та побуті не мають в своїм складі фотоелементів, аргументи – ціна, надійність. І до речі – більшість фотоелементів це фоторезистори, тобто фотоОпори!

Висновок: фотоелементи ніколи не зможуть функцюювати без Опору. Дозвольте надати слово третьому свідку захисту?"

Головний суддя: "Дозволяю."

Третій свідок захисту: "Я хочу навести приклад з іншої галузі техніки. По перше - вимірювальні прибори, на якість роботи яких впливають коливання температури. Всім відомо, що при зростанні температури провідника зростає його Опір, результат – непрогнозоване зменшення величини струму. Щоб запобігти цьому, використовують металеві сплави з великим питомим Опором. Ці сплави мають набагато меншу залежність від температури, ніж провідники з міді та алюмінію. Ці сплави широко використовують в омічних термометрах для вимірювання наднизьких та надвисоких температур, де рідинні термометри безпорадні.

По друге – жоден амперметр, чи вольтметр, при розширенні діапазону вимірювань не обійдеться без шунта на основі Опору. У мене все, Ваша честь."

Головний суддя: "У звинувачення ще є аргументи?"

Головний звинувачувач: "Так, Ваша честь. Прошу заслухати другого свідка звинувачення."

Головний суддя: "Дозволяю."

Другий свідок звинувачення: "Я дозволю собі нагадати всім присутнім про надпровідність. Як всім присутнім відомо, це явище було відкрите ще в 1911 році вченим Камерлінгом-Онессом. Охолодивши ртуть рідким гелієм, він констатував, що її Опір став нульовим. Продовживши експеримент він побачив, що коли в провіднику при наднизькій температурі створити струм, а потім замкнути коло – струм не зникає, а протікає як завгодно довго без зміни своєї величини. Все це завдяки "замороженій" кристалічній решітці структури металу. Нема перешкод протіканню струму – нема витрат енергії. Приклади використання цього явища також всім відомі: надпотужні електромагніти з надпровідними обмотками, прискорювачі елементарних частинок на їх основі, не кажучи вже про магнітогідродинамічні генератори!"

Головний захисник: "Ваша Честь! Всі присутні! Я впевнений, що тема надпровідності тут недоречна!"

Головний суддя: "Аргументуйте!"

Головний захисник: "Ваша честь! Подальші досліди показали, що надпровідність не може створити надсильне магнітне поле, оскільки надсильне магнітне поле певної сили знищує саму надпровідність. Для кожного провідника в надпровідному стані існує свій критичний струм, перевищення якого веде до знищення ефекту надпровідності. Врешті, створення МГД-генераторів діло майбутнього, а при "білякімнатних" температурах сьогодення надпровідність явище нереальне. Побажаємо наснаги вченим-фізикам на цій тернистій стежині."

Головний суддя: "Шановні присутні! На цьому засіданні були надані вагомі аргументи як зі сторони звинувачення, так і захисниками. На мій погляд ці аргументи рівновагомі. Тому, порушуючи судовий катехізис, прошу допомоги у слухачів при вирішенні цього питання. Чи має хтось із слухачів свої пропозиції, вирішення?"

Перший слухач: "Ми почули багато цікавого відносно науки і техніки. А як бути з людиною? Природа надала їй величину Електричного Опору, залежно від організму і вологості шкіри, від 4 Ом до 4кОм. Чи можна його змінити?"

Другий слухач: "Як електрозварювальник, я впевнений в дуже великій ролі Опору в моїй роботі. Завдяки йому я вибираю марку електроду – щоб при малому Опорі зварюваний метал не горів, а при великому я не саджав "їжачків" на зварювану деталь."

Третій слухач: "Я працюю водієм. Присутнім відомо, що автомобільні акумулятори мають ємність до 250 Ампер/годин. Тобто, якщо зникне Електричний Опір з електрообладнання мого автомобіля, сила струму стане такою великою, що в авто виникне пожежа внаслідок нагрівання проводів і загоряння їх ізоляції."

Головний суддя: "Дякую шановним слухачам! Я впевнився, що в процесі розгляду справи, сперечань і точок зору слухачів народиласть істина що до ролі Електричного Опору в житті людства."

 

VI. Етап застосування знань і навичок в змінених ситуаціях

Форма: групова

Метод: дидактична гра

Реалізація: "Критерійний покер"

Обладнання:  матеріали для гри в критерійний покер, маркери, ручки, кольорові наліпки

Завдання: визначити важливі та першочергові критерії, що визначають переваги та недоліки використання електричного опору.

(Діти об’єднуються в дві групи (оптимально по 4-6 гравців): одна визначатиметься з перевагами, інша – з недоліками використання електричного опору (жеребкування). У центрі приміщення де проводиться захід розміщено 2 ігрових столи зі стільцями. Гравці розміщуються за столами а решта присутніх сідають навколо, щоб слідкувати за ходом дискусії та обговорення.

Кожна група має ігрове поле, розграфлене на ватманах, та видрукувані ігрові картки. «Круп’є» перетасовує картки та розкладає їх в центрі ігрового поля «сорочками» доверху. Гравці в групах по черзі беруть картки та розміщають їх на ігровому полі, відносячи до важливих чи першочергових критеріїв. Свій вибір коментують вголос. Якщо потрібне місце на ігровому полі зайняте, гравець може «побити» чиюсь картку, вступивши в полеміку з тим хто її поклав. В результаті полеміки картки можуть бути перекладені або ні. На кожному ігровому полі є по 12 комірок, але карток команда отримує по 13. З них 12 мають написані тези і 1 чиста – це «джокер». Гравець, який витягує «джокер», може притримати його до кінця гри або використати відразу, зробивши на ньому свій напис)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Групи працюють по черзі: спочатку розглядають всі недоліки а потім переваги. У кінці проводять порівняння, адже не виключено що деякі критерії одночасно можуть бути перевагами та недоліками.

 

Картки «ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРИЧНОГО ОПОРУ»

 

Електричний опір дає можливість створити засоби  регулювання електричного струму в провідниках при заданій напрузі:  потенціометри, реостати, важільні реостати

Застосування опору має велике значення в електро та радіотехніці.

Явище електричного опору використовується в електричних та вимірювальних приладах

При послідовному з’єднанні загальний опір збільшується, а струм зменшується, це безпечно для людей.

Явище електричного опору має величезне значення при конструюванні та створенні побутової та промислової техніки.

Важільний реостат використовується для системи гальмування трамваю

Повзункові реостати використовують для плавного регулювання електричних явищ (гучність звуку, яскравість  світла,  тощо)

Для вимірювання наднизьких та надвисоких температур, де звичайні термометри безпорадні,  використовують омічні термометри.

Електричний опір має величезне значення в електрозварюванні

Тіло має свій  опір,  який складається з опору шкіри та опору внутрішніх органів.

Провідники великого опору (манганін, константан, ніхром, фехраль) використовуються при виготовленні електронагрівальних приладів, електроламп, тобто дозволяють перетворити електричну енергію в теплову.

Електричний опір має величезне значення для автомобільних акумуляторів, які мають дуже велику електричну ємність. Оскільки, якщо зникне електричний опір з авто, сила струму настільки великою, що в авто виникне пожежа внаслідок нагрівання проводів і загоряння їх ізоляції.

 

 

Картки «НЕДОЛІКИ  ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРИЧНОГО ОПОРУ»

 

Існування та вплив великого опору веде до слабкого електричного

струму.

Використання паралельного зєднання веде до виходу з ладу всієї системи в разу несправності хоча б  одного складового елементу.

Безпечне використання електричного струму полягає у збільшенні електричного опору зумовлює незручне з’єднання провідників та приладів.

Збільшення електричного опору

 призводить до плавлення дротів,

псування майна.

Явище різкого зменшення електричного опору має назву коротке

замикання, яке може становити суттєву загрозу людському життю

При паралельному з’єднанні електричний струм збільшується, а опір зменшується, що може призвести до небезпеки та загрози життю людини

Важільні реостати  можна замінити на фотоелементи

Явище надпровідності (відсутність опору) демонструє ефективне використання електричного струму буз зайвих витрат.

Електричний струм має негативний  вплив на організм людини, пропорційний його еквіваленту ураження. Опір тіла людини настільки незначний, що не здатен вберегти людину від небезпеки.

Провід­ники великої провідності, які застосовуються для виготовлення проводів, кабелів, шин, різних обмоток. Це насамперед мідь і алюміній, сталь,  біметал,  провідники з графіту мають обмежену галузь застосування.

Застосування реостатів в  електротехніці при різних вимірюваннях, дослідженнях і розрахунках електричних кіл має врахувати дуже важливу обставину треба  точно знати значення увімк­нутого в коло опору. В таких випадках

 використовують так звані

 магазини опорів, що призводить до певних незручностей у використанні.

Електричний опір створює труднощі щодо використання різних груп провідників, що впливає на економічну рентабельність використання

електричної установки.

 

 

Форма: групова

Метод: ТРКМ

Реалізація: «Лінія цінностей»

Учитель ставить запитання усьому класу «Електричний опір як фізичне явище в житті людини створє  труднощі чи  передумови?»

(Кожен учень самостійно обмірковує це запитання.

Учитель і один учень класу стають у протилежних кінцях класу. Кожен із них обстоює протилежну позицію з цього проблемного питання.

Учням прононується зайняти місце десь уздовж уявної лінії між двома полюсними позиціями відповідно до того. З яким із цих крайніх полюсів

вони більш згодні.

Учитель нагадує учням, щоб вони обговорили з учнями, які стоять поруч, свої відповіді на запитання щоб переконатися, що вони стоять разом із тим, хто розділяє їхню думку. Якщо їхні точки зору відрізняються, то їм необхідно пересунутися у той чи інший бік.

Учитель просить, щоб один учень від кожної групи сформулював позицію цієї малої групи щодо даної проблеми. Після заяви кожної групи вчитель запрошує всіх бажаючих змінити свою позицію, перейти на інше місце.)

 

Оголошується вирок Суду: "Розглянувши аргументи звинувачуючої сторони та захисників, взявши до уваги виступи слухачів, суд вважає, що….

(результат «Лінії цінностей»)

Враховуючи приблизний позитивно-негативний баланс в діях Електричного Опору суд наполягає на:

1.Розширенні використання позитивних дій Електричного Опору.

2.Вивченні і глибокому осмисленні законів фізики.

3.Проникненні в таємниці природи і адаптування їх до потреб людства.

Рішення суду безперечне і оскарженню не підлягає!

Дякую всім за увагу! Засідання Суду вважаю закритим."

 

VІІ. Рефлексія

Форма: парна

Метод: ТРКМ

Реалізація: «6 капелюхів мислення Едварда де Боно»

Обладнання:  6 різноколірних капелюхів: білий, червиний, чорний, жовтий, зелений, синій.

№ групи

Колір

 капелюха

Завдання

Можливий варіант

 відповіді

1

 

Виокремлення фактів, цифр, загальних

відомостей статистики

 

Електричний опір фізична величина, якою характеризують вплив провідника на силу струму в колі.

Картинки по запросу розмірність електричного опору

Електричний опір залежить тільки від характеристик провідника і його температури. Ці співідношення описуються за допомогою формул

 

2

Емоції, почуття, передчуття

Природа –це величезний механізм, у якому все продумано до дрібниць, саме це і забезпечує її цілісність і гармонію. Електричний опір має дві сторони медалі, але водночас кожен недолік стає стимулом і початком для нового відкриття. Важко переоцінити можливість регулювати силу струму людиною, а це застосування опору.

 

3

Критика, негативні ознаки, ситуації, явища

 

Нехтування знаннями про вияви електричних явищ призводить до техногенних катастроф: коротке замикання.

Коро́тке замика́ння (КЗ) виникає в результаті неправильного з'єднання в електричному колі в результаті неправильних дій людини, дії природних факторів (в тому числі погоди, старіння матеріалів, корозії) або порушення ізоляції частин обладнання, що проводять струм і зовнішніх механічних пошкоджень в електричних дротах, монтажних дротах, обмотках двигунів і апаратів.

 

4

Оптимістичні, позитивні ознаки, уміння побачити хороше в будь-якій ситуації

 

Людина найрозумніша істота на Землію  Її життєвий досвід, знання дають змогу зрозуміти, що навколишній світ це природний капітал, який створює можливості для покращення кмов життя.

Людина навчилася використовувати закони природи для своїх потреб. Завдяки опору ми начилися освітлювати приміщеня, опалювати оселю, керувати електричими схемами. Новорічна різноколірна гірлянда має дуже маленьку силу струму, що забезпечує не тільки красу, а й безпеку для дітей.

 

5

Творчість, дослідження, ідеї, пропозиції

 

Використання змішаного зєднання провідників, дозволило вирішити проблему опору. Багато технічних пристороїв: реостати, потенціометри стали невідємним елементом електричних схем. Явище надпровідності створює цілий спектр завдань для майбуніх науковців, а це значить, що природа підготувала ще багато цікавих відкриттів!

 

6

Знання, осмислення, практичне використання, житєвий урок

 

Знання про закономірності природи, електричний опір дають людині змогу створювати автоматичні системи управління.  Людина повинна постійно вчитися у природи жити за її законами, щоб уникати екологічних і техногених катастроф.

 

 

Форма: фронтальна

Метод: проблемний

Реалізація: Складання таблиці ЗХД (критерій "Дізналися")

Знаємо

Хочемо дізнатися

Дізналися

 

VІІ. Повідомлення домашнього завдання

Скласти кроссенс «Використання електричного опору»

Опрацювати § 23 (перевернуте навчання)

 

Список використаних джерел:

  1. Анциферова О.П. «„Суд над Електричним Опором” режим доступу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/proftech/27641/
  2. Захарчук В.Є. Позаурочний захід «Атомна енергетика – «ЗА» і «ПРОТИ»» режим доступу:

http://veronikazaharchuk.edukit.volyn.ua/.../%D0%9F%D0%BE%D0%B7%D0%B0%D1%83%D1%80%D0%BE%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%B7%D0%B0...

  1. Технології розвитку критичного мислення учнів / Кроуфорд А., Саул В., Метьюз С., Макінстер Д.; Наук. ред., передм. О. І. Пометун. – К.: Вид-во «Плеяди», 2006. – 220 с.
docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 30. Розрахунок опору провідника. Питомий опір речовини. Реостати
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку