Підсумковий урок з теми «Теплові явища». Розв’язування задач

Про матеріал

Формувати вміння розв'язувати задачі; здійснити поточний контроль знань учнів з метою корекції; поглибити розуміння учнями процесів плавлення та кристалізації речовин; закріпити в учнів знання з теми «Кипіння. Питома теплота пароутворення»; закріпити знання з теми «Теплота згоряння палива. Коефіцієнт корисної дії нагрівника»;

Перегляд файлу

8 клас, І семестр

Підсумковий урок з теми «Теплові явища». Розв’язування задач

Мета уроку:

Навчальна. Формувати вміння розв'язувати задачі; здійснити поточний контроль знань учнів з метою корекції; поглибити розуміння учнями процесів плавлення та кристалізації речовин; закріпити в учнів знання з теми «Кипіння. Питома теплота пароутворення»; закріпити знання з теми «Теплота згоряння палива. Коефіцієнт корисної дії нагрівника»;

Розвивальна. Розвивати логічне мислення учнів.

Виховна. Викликати цікавість до вивчення предмету.

Тип уроку: урок закріплення знань.

Обладнання: навчальна презентація, комп’ютер.

 

План уроку:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

IV. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

 

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

 

IІI. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

 

Фронтальне опитування

1. Що називають теплопровідністю?

2. У якому стані речовина гірше проводить тепло — у твердому, рідкому чи газоподібному?

3. Від чого залежить кількість теплоти, необхідна для нагрівання тіла?

4. Яку систему тіл називають теплоізольованою?

5. Порівняйте температури плавлення (кристалізації) різних речовин.

6. Опишіть процеси, що відбуваються під час плавлення льоду та кристалізації води.

7. Що таке пароутворення? Що таке випаровування? Що таке конденсація? Що таке кипіння?

8. Від чого залежить кількість теплоти, необхідна для перетворення рідини на пару або яка виділяється під час конденсації пари?

9. Як обчислити кількість теплоти, що виділяється в процесі повного згоряння палива?

 

IV. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

1. Що зробити, щоб кава швидше охолола: відразу налити в неї вершки або дати каві трохи охолонути, а потім налити вершки?

Відповідь: Каві необхідно дати певний час, щоб вона охолонула, а тоді безпосередньо перед вживанням кави потрібно додати вершки. Якщо, ж ми одразу наллємо вершки то вони містять молочний жир який має погану теплопровідність, і кава з вершками буде довго холонути.

2. Чому нагріті деталі у воді охолоджуються швидше, ніж на повітрі?

Відповідь: Нагріті деталі охолоджуються у воді швидше, ніж на повітрі, тому що теплопровідність води набагато більша.

3. Які ґрунти краще прогріваються сонячними променями: чорноземні або підзолисті, які мають більш світле забарвлення?

Відповідь: Чорноземні ґрунти краще нагріваються сонячними променями, ніж підзолисті, так як сильніше поглинають сонячні промені.

 

4. В алюмінієвій каструлі масою 1,5 кг міститься 800 г води кімнатної температури (20 °С). Скільки кип’ятку потрібно долити в каструлю, щоб одержати воду з температурою 45 °С?

Дано:

 

 

Розв’язання

Кількість теплоти, одержана каструлею:

Кількість теплоти, одержана холодною водою:

Кількість теплоти, віддана гарячою водою:

Відповідно до рівняння теплового балансу:

Підставимо рівняння (1), (2), (3) у рівняння (4):

 

Відповідь:

 

 

5. Яка кількість теплоти необхідна, щоб розплавити 500 г льоду, взятого при температурі -10 °С, а потім воду нагріти до 20 ?

 

Дано:

 

Розв’язання

 

– нагрівання льоду

– плавлення льоду

– нагрівання води

 

Підставимо формули (2), (3) і (4) в рівняння (1):

 

Відповідь:

6. Яку кількість теплоти необхідно затратити, щоб закип’ятити 3 кг води, взятої при температурі 20 °С, в алюмінієвій каструлі масою 400 г, якщо в ході даного процесу 20 г води википіло?

Дано:

 

Розв’язання

 

– нагрівання води

– нагрівання алюмінію

– пароутворення

 

 

Відповідь:

 

7. На нагрівнику із ККД 40% в алюмінієвій каструлі масою 2 кг необхідно довести до кипіння 4 л води, що має температуру 20 °С. Визначте витрати гасу на нагрівання води й каструлі.

Дано:

Розв’язання

 

 

 

 

 

Відповідь:

 

8. Автомобіль, рухаючись із середньою швидкістю 144 км/год, витратив 8 кг дизельного палива на 100 км шляху. Визначте середню потужність і середню силу тяги автомобіля на всьому шляху, якщо ККД його двигуна 30 %.

Дано:

Розв’язання

 

 

 

 

Відповідь:

 

 

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 

VІ. Домашнє завдання

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
Підбиваємо підсумки розділу 1
Додано
23 липня 2018
Переглядів
14085
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку