Даний веб-квест розрахований на учнів 8-х класів та всіх небайдужих до фізики дітей, які хотіли б цікаво провести своє дозвілля та покращити свої знання з фізики. Кожен учасник обирає собі роль. Ролі такі: Історик, Фізик-теоретик, Фізик-дослідник. Протягом двох тижнів учасники виконують завдання, відповідно до вибраної ролі.
Веб-квест з фізики «Електрика в житті людини» (http://elektrik-in-life.blogspot.com/)
Веб-квест містить такі основні елементи:
Вступ
Вітаю всіх бажаючих долучитись до веб-квесту "Електрика в житті людини"!!!
Даний веб-квест розрахований на учнів 8-х класів та всіх небайдужих до фізики дітей, які хотіли б цікаво провести своє дозвілля та покращити свої знання з фізики.
Тривалість веб-квесту - 2 тижні (23.01.2017р. - старт, 3.02.2017р. - підбиття підсумків, виставлення гарних оцінок, подарунки, гарні емоції :)).
Кожен учасник обирає собі роль. Ролі такі: Історик, Фізик-теоретик, Фізик-дослідник. Історик буде вивчати історію виникнення електрики, вчених, які долучились до досліджень в цій галузі науки, історію виникнення різних електричних приладів. Фізик-теоретик вивчатиме основи теоретичних знань з даної теми. Фізик-дослідник - досліджуватиме галузі застосування теоретичних знань і наукових досягнень з даної теми. Протягом двох тижнів учасники будуть виконувати завдання, відповідно до вибраної ролі. Вартість кожного завдання - 3 бали за повну і вичерпну відповідь. Всі бали щоденно сумуються!
Відповіді на кожне з завдань учасники оформлятимуть у вигляді текстового документу (1-2 сторінки, формат А4, шрифт - 14) і відправляти на електронну адресу viktoriakrisiuk@gmail.com.
Після обрання ролі, кожен учасник заповнює реєстраційну форму (розміщену нижче), де вказує своє прізвище та ім'я, клас, обрану роль.
Кожного дня будуть додаватись нові завдання, тому уважно слідкуйте за квестом! Бажаю всім учасникам успіху і гарного настрою!:)
Зареєструйтесь у веб-квесті "Електрика в житті людини" тут:
Завдання для Істориків
День 1 (23.01.17)
Реєстрація учасників веб-квесту (заповнити реєстраційну форму на Головній сторінці)
День 2 (24.01.17)
Використовуючи запропоновані джерела, опрацювати матеріал по темі "Електричний заряд" та дати відповіді на запитання. За кожну правильну відповідь учасник отримує 1 бал до загальної кількості балів.
День 3 (25.01.17)
Назвіть винахідника, який:
День 4 (26.01.17)
Походив із сербської сім'ї, згодом став громадянином США. Найбільш відомий своїми винаходами у галузі електрики, магнетизму та електротехніки. Зокрема йому належать винаходи змінного струму, поліфазової системи та електродвигуна зі змінним струмом. Був ключовою фігурою при побудові першої гідроелектростанції на Ніагарському водоспаді. Одиниця вимірювання магнітної індукції в системі СІ названа на честь дослідника.
Назвати вченого. В якому році він був номінований на Нобелівську премію з фізики? Чи отмав він її?
День 5 (27.01.17)
До кінця XVIII ст. електричні явища вивчалися тільки якісно, а електричні машини переважно виконували роль іграшок для розваг аристократії. Перехід до кількісних характеристик, а потім і до практичного застосування електрики став можливим тільки після того, як французький дослідник Шарль Кулон у 1785р. Встановив закон взаємодії точкових зарядів. З того часу вчення про електрику перетворилося на точну науку.
Кулон сконструював надзвичайно чутливий прилад, який він назвав крутильними терезами. Пізніше вчений використав крутильні терези для вимірювання сили взаємодії точкових зарядів.
Поясніть принцип дії цього пристрою.
Давньоримський письменник і вчений Пліній Старший повідомляє в своїй відомій енциклопедичній праці «Природничій історії», що жреці під час обрядів переводили блискавку в землю використовуючи для цього високі металеві жердини. Наукове пояснення блискавковідводів, які в побуті неправильно називають громовідводами, з'явилось лише в середині XVIII ст. в працях Ломоносова, Франкліна та інших учених.
Викристовуючи джерела, поясніть, як працює блискавковідвід.
День 7 (31.01.17)
Перше найпростіше хімічне джерело струму, яке не втратило практичного значення й тепер, створив у 1799 р. італійський фізик Алессандро Вольта і назвав його гальванічним елементом на честь засновника вчення про електрику Луїджі Гальвані. Цей елемент давав напругу близько 1 вольта (1В). З метою одержання вищої напруги, Вольта побудував батарею (так званий вольтів стовп) з 20 цинкових, 20 мідних і 20 суконних кружечків, покладених один на одного (дивитись малюнок).
Як можна виготовити найпростіший гальванічний елемент? Як працює гальванічний елемент? Яке його призначення?
Вчений, що першим в світі в 1802 році описав явище електричної дуги, експериментував на собі. У той час не було таких приладів, як амперметр або вольтметр, тому перевіряв якість роботи батарей за відчуттям від електричного струму в пальцях. А щоб відчувати дуже слабкі струми, вчений спеціально зрізав верхній шар шкіри з кінчиків пальців. Назвіть вченого.
День 9 (02.02.17)
Вихідне тестування з теми «Електростатика» (тест створено за допомогою Google Форм).
День 10 (03.02.17)
Створіть публікацію про роль електрики в житті людини, а також, доповніть її відгуком про свою участь у веб-квесті. Чи корисною для Вас вона була? Що нове дізнались? Що сподобалось найбільше? Які недоліки?
Публікацію можна оформити у вигляді текстового документа у програмі Microsoft Office Word (1-2 сторінки) або Microsoft Office Publisher.
Роботи приймаються до 4.02.17 00:00 год (viktoriakrisiuk@gmail.com).
Завдання для Фізиків-теоретиків
День 1 (23.01.17)
Реєстрація учасників веб-квесту (заповнити реєстраційну форму на Головній сторінці)
День 2 (24.01.17)
Скористайтеся додатковими джерелами інформації та дізнайтесь, які речовини є найкращими діелектриками і де їх застосовують.
День 3 (25.01.17)
Електричне поле – особлива форма матерії, що існує навколо електрично заряджених тіл або частинок і діє з певною силою на інші частинки або тіла, що мають електричний заряд.
Поясніть, чи будуть взаємодіяти близько розташовані електричні заряди у вакуумі біля космічного корабля, наприклад, на орбіті, де немає атмосфери.
День 4 (26.01.17)
Використовуючи запропоновані джерела, опрацювати матеріал по темі "Електричні явища" та дати відповіді на запитання. За кожну правильну відповідь учасник отримує 1 бал до загальної кількості балів.
День 5 (27.01.17)
Вогонь святого Ельма — досить тривалий електричний розряд, який виникає при великому напруженні електричного поля в атмосфері у вигляді сяйливих пучків на гострих кінцях високих предметів. Під час грози їх можна спостерігати на корабельних щоглах, кінцях крил літака і навіть на чагарниках. Блакитне, зелене або фіолетове свічення супроводжується потріскуванням. Явище назвали в честь святого Ельма (відомий також як святий Еразм), який вважається покровителем моряків. Гроза і шторм в морі — явище страшне і небажане. Моряки вважали, що вогні Ельма — послання від покровителя моряків — святого Ельма, що взяв корабель під своє заступництво. Оскільки вогні зазвичай з'являлися тоді, коли пік шторму вже позаду, моряки раділи їм і сприймали як щасливий знак. Вони вірили, що, якщо на кінцях корабельних щогл з'явилися ці вогні, то корабель обов'язково повернеться в рідну гавань.
За легендою моряків Середземномор'я, Ельм помер на морі під час сильного шторму, перед смертю пообіцявши морякам, що з'явиться їм у тому чи іншому вигляді, щоб повідомити, чи судилося їм врятуватися. Незабаром після цього на щоглі з'явилося дивне світіння, що моряки сприйняли як знак від святого.
Яка фізична природа цих розрядів? Який механізм їх виникнення?
День 6 (30.01.17)
Середня відстань між двома хмарами становить 20 км. Електричні заряди хмар відповідно дорівнюють 20 Кл і 20 Кл. З якою електричною силою взаємодіють хмари? Чи можливе виникнення блискавки в даній ситуації? Відповідь пояснити.
День 7 (31.01.17)
Джерела електричного струму за особливостями перетворення енергії, що відбуваються в них, розподіляються на два основні види: хімічні та фізичні. У хімічних джерелах електричну енергію отримують завдяки окислювально-відновлювальним хімічним реакціям. Фізичні джерела забезпечують перетворення інших видів енергії (механічної, теплової, світлової) в електричну.
Визначити до якого виду відносять кожне із запропонованих джерел для підзарядки телефону в природних умовах (дивитись малюнок).
День 8 (01.02.17)
Чому птах, що сидить на дроті, не гине від ураження струмом?
День 9 (02.02.17)
Вихідне тестування з теми «Електростатика» (тест створено за допомогою Google Форм).
День 10 (03.02.17)
Створіть публікацію про роль електрики в житті людини, а також, доповніть її відгуком про свою участь у веб-квесті. Чи корисною для Вас вона була? Що нове дізнались? Що сподобалось найбільше? Які недоліки?
Публікацію можна оформити у вигляді текстового документа у програмі Microsoft Office Word (1-2 сторінки) або Microsoft Office Publisher.
Завдання для Фізиків-дослідників
День 1 (23.01.17)
Реєстрація учасників веб-квесту (заповнити реєстраційну форму на Головній сторінці).
День 2 (24.01.17)
Електрика – явище природи, пов’язане з існуванням, рухом і взаємодією електричних зарядів.
Електричні явища лежать в основі сучасних засобів виробництва, транспортування й розподілу енергії, а тому є основою численних застосувань в сучасній технології. Використовуючи пошукові системи, з'ясувати, яким був перший прилад, що використовував електрику, як він виглядав. Який його принцип роботи?
День 4 (26.01.17)
Використовуючи запропоновані джерела, опрацювати матеріал по темі "Електричні явища" та дати відповіді на запитання. За кожну правильну відповідь учасник отримує 1 бал до загальної кількості балів (тест створено за допомогою Google Форм).
День 5 (27.01.17)
Яке явище ми спостерігаємо на запропонованому відео? Які прилади використовуються? Описати, що відбувається під час досліду.
День 6 (30.01.17)
Блискавка — електричний розряд між хмарами або між хмарою і землею. У процесі утворення опадів у хмарі відбувається електризація крапель або льодяних частинок. Внаслідок сильних висхідних потоків повітря в хмарі утворюються відокремлені області, заряджені різнойменними зарядами. Коли напруженість електричного поля у хмарі або між нижньою зарядженою областю і землею досягає пробійного значення, виникає блискавка.
У кожну секунду близько 50 блискавок ударяють в поверхню землі, і в середньому кожен її квадратний кілометр блискавка потрапляє шість разів за рік.
Користуючись мапою частоти ударів блискавки, визначте місце на нашій планеті, де найчастіше протягом року спалахують блискавки.
Мапа частоти ударів блискавки (на км² у рік).
А також, скориставшись сайтом https://www.lightningmaps.org/, визначте місце на планеті Земля, де найбільше спалахнуло блискавок в момент виконання Вами цього завдання.
День 7 (31.01.17)
Найпростіший гальванічний елемент ви можете виготовити в домашніх умовах. Для цього вам потрібні лимон, мідний дріт і залізний цвях.
Виготовте джерело струму та переконайтеся, що воно працює, з’єднавши його провідниками із гальванометром (дивитись малюнок).
Які ще, на Вашу думку, овочі та фрукти можна використовувати для цього? Чи можна в такий спосіб отримати джерело, від якого можна було б зарядити мобільний телефон?
День 8 (01.02.17)
Електричний вугор з Амазонки б'є струмом з напругою понад 500 вольт. Що жителі Амазонки роблять перед тим, як починають ловити електричних вугрів?
День 9 (02.02.17)
Вихідне тестування з теми «Електростатика» (тест створено за допомогою Google Форм).
День 10 (03.02.17)
Створіть публікацію про роль електрики в житті людини, а також, доповніть її відгуком про свою участь у веб-квесті. Чи корисною для Вас вона була? Що нове дізнались? Що сподобалось найбільше? Які недоліки?
Публікацію можна оформити у вигляді текстового документа у програмі Microsoft Office Word (1-2 сторінки) або Microsoft Office Publisher.
Рекомендації для учасників веб-квесту: