Лабораторна робота. "Вивчення явища електромагнітної індукції", 11 клас, Фізика

Про матеріал

Лабораторна робота:

"Вивчення явища електромагнітної індукції"

Вміст: матеріали до лабораторної роботи:


1. лабораторна робота (посилання на симулятор віртуальної лабораторії з даної теми)

2. учнівський бланк до лабораторної роботи


Пояснювальна записка : дана тема розглядається в 11-му класі при вивченні розділу фізики "Електромагнітне поле".


Мета: практичне ознайомлення учнів із поняттями електромагнітної індукції, магнітного потоку, індукційного струму, закону електромагнітної індукції та правилом Ленца.

Продовжувати формування інтерес до розвитку науки фізики. Розвинути інтерактивні компетентності.

Перегляд файлу

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 7

 

Вивчення явища електромагнітної індукції.

Мета роботи: навчитися визначати магнітні полюси котушки зі струмом та перевіряти виконання правила Ленца.

Обладнання та матеріали: 1.Міліамперметр.

2.  Джерело струму.

3.  Котушки з осердям.

4.  Магніт.

5.  Вимикач (кнопковий).

6.  З’єднувальні провідники.

7.  Магнітна стрілка (компас).

8.  Реостат.

Теорія.

Е.Р.С. індукції прямо пропорційна швидкості зміни магнітного потоку, який перетинає контур провідника.

image  =− ∆Ф

 

Правило Ленца: індукційний струм, виникаючий у замкнутому контурі, має такий напрямок, що створюваний ним потік магнітної індукції через площу, обмежену контуром, намагається компенсувати ту зміну магнітної індукції, яка викликає цей струм.

Підготовка до проведення роботи.

1.    Засунути в одну з котушок залізне осердя. Притиснути його гайкою. Увімкнути цю котушку через міліамперметр, реостат та ключ до джерела струму. Замкнути ключ за допомогою магнітної стрілки (компаса), визначити магнітні полюси котушки зі струмом. Запам’ятати, в яку сторону відхиляється при цьому стрілка міліамперметра.

2.    Вимкнути з мережі реостат та вимикач, замкнути міліамперметр на котушку, зберігаючи порядок з’єднання їх клем.

 

Хід роботи.

1.      Піднести осердя до одного з полюсів магніту та засунути всередину котушки, спостерігаючи за стрілкою.

2.      Повторити дослід, висовуючи осердя з котушки, а також міняючи полюси.

3.      Замалювати схему досліду та перевірити правила Ленца в кожному випадку.

4.      Розмістити другу котушку поряд з першою так, щоб їх осі співпадали.

5.      Всунути в обидві котушки залізне осердя та увімкнути другу котушку через вимикач до джерела струму.

6.      Розмикаючи та вмикаючи вимикач, спостерігати відхилення стрілки міліамперметра.

7.      Замалювати схему досліду та перевірити виконання правила Ленца.


imageimage                                                                      

 

 

 

 

image

 

 

1)    Індукційний струм виникає у соленоїді при відносному переміщенні соленоїда та магніту.

2)    У соленоїді В виникає індукційний струм тільки при відносному переміщенні соленоїда В та котушки А.

3)    Під час замикання кола соленоїда виникає магнітне поле, а під час розмикання зникає. При зміні струму у колі за допомогою реостата легко переконатися, що при зростанні сили виникає струм одного напряму, а при зменшенні – протилежного

 

 

Рекомендовані джерела:

1.      Закон Фарадея - https://phet.colorado.edu/sims/html/faradays-law/latest/faradayslaw_uk.html

2.      Питання для самоосвіти

2.1.Поясніть, що відбувається, коли магніт проходить через котушку з різною швидкістю і як це впливає на яскравість лампи і величину і знак напруги.

2.2.Поясніть різницю між переміщенням магніту через котушку з правого боку в порівнянні таким же переміщенням з лівого боку.

2.3.Поясніть різницю між рухом магніту через велику котушку у порівнянні з таким же рухом через меншу котушку.

 

 

Складено викладачем фізики Суббота О.О.

      

 

З В І Т

 

З ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ № 7

 

За темою____________________________________________________________________

 

___________________________________________________________________________

 

__________________________________________________________________________

                       

 

 

                              Клас_________________                                

 

Дата____. ______________.  2023

   

 

2022 -2023 навчальний рік МЕТА:_______________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

 

 

ТЕОРІЯ

 

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

ХІД РОБОТИ

 

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

________________________________________________________

СХЕМА (МАЛЮНОК) РОБОТИ:


ВИСНОВОК:_________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

 

 

ЗАПИТАННЯ

ВІДПОВІДІ

1.Силовою характеристикою магнітного поля є:

 

А) магнітна проникність

 

Б) Сила Ампера

 

В) Вектор магнітної індукції

 

2. Одиницею вимірювання магнітної індукції в СІ є: А) Н

 

Б) Тл

 

В) Вб

 

3. Лінії магнітної індукції відрізняються від ліній напруженості електричного поля тим, що:

 

А)Перетинаються один з одним: 

Б) Замкнуті;

В) Починаються на північному полюсі і закінчуються на південному.

 

 

 

  

 

 

ВИКОНАВ:_______________________________

 

ПЕРЕВІРИВ:_____________________Суббота О.О.

 

pdf
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
22 лютого 2023
Переглядів
2427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку