Картка-інструкція для проведення лабораторного дослідження з біології у 6 класі до теми «Будова плоду»
Лабораторне дослідження №9 Тема. Будова плода.
Мета: вивчити будову плода та типи плодів.
Обладнання: муляжі плодів різних рослин, малюнки плодів (соковитих та сухих), QR-код інтерактивних вправ «Різноманітність плодів»
Хід роботи:
1. Інструкція з БЖ для учнів під час проведення практичних і лабораторних робіт у кабінеті біології.
2. Розгляньте плід вишні та знайдіть зовнішній шар стінки плоду, середній шар, внутрішній шар, насінину, плодоніжку.
3. Замалювати плід вишні та підписати на малюнку такі частини плоду: зовнішній шар стінки плоду, середній шар, внутрішній шар, насінину, плодоніжку.
4. Виконай вправу за QR-кодом.
5. Розглянути запропоновані поди та класифікувати їх, заповнивши таблицю.
ТИПИ ПЛОДІВ
№п/п |
рослина |
тип плоду |
за кількістю насінин (однонасінний, багатонасінний) |
за оплоднем (соковитий, сухий) |
за особливістю до розкриття (розкривний, нерозкривний) |
1 |
яблуня |
|
|
|
|
2 |
груша |
|
|
|
|
3 |
огірок |
|
|
|
|
4 |
слива |
|
|
|
|
5 |
соняшник |
|
|
|
|
6 |
пшениця |
|
|
|
|
7 |
полуниця |
|
|
|
|
8 |
апельсин |
|
|
|
|
9 |
шовковиця |
|
|
|
|
10 |
вишня |
|
|
|
|
11 |
каштан |
|
|
|
|
12 |
квасоля |
|
|
|
|
13 |
черешня |
|
|
|
|
14 |
капуста |
|
|
|
|
Висновок:
1. Чим соковиті плоди відрізняються від сухих?
2. Чим відрізняються однонасінні плоди від багатонасінних?
3. Окрім зав’язі, які ще органи квітки беруть участь у формуванні плоду?