Прізвище та ім’я учня________________________________________Дата___________
Інструкція з техніки безпеки під час проведення Лабораторного досліду №1 «Дослідження будови полум’я».
Перед початком роботи:
1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.
2. Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.
3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.
4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання досліду:
7. Нагрівайте речовини у верхній частині полум’я, тому що вона має найвищу температуру. Будьте обережні з вогнем.
8. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Після закінчення роботи:
9.Приберіть робоче місце: зберіть у лоток посуд, протріть стіл.
10.Вимийте руки з милом.
З правилами техніки безпеки ознайомлений________________
Лабораторний дослід №1. Дослідження будови полум’я.
Мета: дослідити будову полум’я та з’ясувати, яку частину слід використовувати для нагрівання.
Обладнання: свічка (керамічна плитка із сухим пальним або спиртівка), сірники, дві дерев’яні скіпки, порцелянова чашка або шпатель.
Хід роботи.
Запаліть свічку (або сухе пальне). Розгляньте полум’я. Позначте на малюнку його частини.
Спостереження:
У _______________ частині полум’я випари пальної речовини змішуються з повітрям, горіння не відбувається, температура невисока.
У ________________ частині полум’я відбувається неповне згоряння, розжарені частинки вуглецю (сажі) світяться, тому ця частина полум’я найяскравіша.
Доведіть наявність часточок сажі, помістивши у цю частину полум’я порцелянову чашку або шпатель. Що спостерігається?_________________________________
У __________________ частині полум’я дещо тьмяніше, там відбувається повне згоряння газу.
Внесіть до полум’я дві скіпки. Одну – у нижню частину полум’я, а другу – у верхню ( як показано на малюнку). Спостерігайте за їх обвуглюванням.
Спостереження:
Швидше зайнялася скіпка у________________________________
________________________________________________________
Висновки:
Чи отримали ви підтвердження, що у різних зонах полум’я має різну температуру? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Які знання про будову полум’я допоможуть вам правильно та швидко нагрівати речовини?________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________