Презентація до уроку: "Як вивчають речовини. Спостереження і експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин"

Про матеріал

У презентації показано послідовні етапи наукового методу, що використовується у хімії, подано поняття "фізична властивість речовини", зроблено огляд фізичних властивостей речовин, подано лабораторну роботу "Фізичні властивості речовин".

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Поширення і використання з комерційною метою заборонено автором

Номер слайду 3

Науковий метод - це метод дослідження, що включає експерименти та спостереження з метою отримання нових знань, вирішення проблем і відповідей на запитання. Проведення спостережень Формулювання гіпотез. Планування експериментів Розвиток теорії /закону

Номер слайду 4

Крок 1. Спостереження Якісні спостереження описують властивості або події способами, які не базуються на числах. Температура зовнішнього повітря нижча протягом зимового сезону. Кухонна сіль є кристалічною твердою речовиною. Кристали сірки жовті

Номер слайду 5

Крок 1. Спостереження Кількісні спостереження - це вимірювання, які підкріплюються числовими характеристиками. Температура плавлення кристалічної сірки становить 115,21°С35,9 г кухонної солі Na. Cl розчиняються в 100 г води при 20°CКонцентрація іридію в осадових відкладеннях, датованих 66 млн р. тому, була в 20-160 разів вищою за норму через падіння гігантського астероїда

Номер слайду 6

Ми відчуваємо чергування періодів світла і темряви. Крок 2. Сформулюйте гіпотезу Гіпотеза – це орієнтовне пояснення спостережень. Гіпотези: Земля обертається навколо своєї осі кожні 24 год, по черзі відкриваючи одну сторону до сонця. ??Сонце обертається навколо Землі кожні 24 години.

Номер слайду 7

Динозаври загинули 65 млн років тому. Крок 2. Сформулюйте гіпотезу Гіпотеза – це орієнтовне пояснення спостережень. Гіпотеза: Вплив великого позаземного об'єкта спричинив їхнє вимирання?

Номер слайду 8

Крок 3. Плануйте та виконайте експерименти Експерименти – це систематичні спостереження або вимірювання, переважно проведені в певних контрольованих умовах

Номер слайду 9

Крок 4. Прийміть або змініть гіпотезу. Крок 5. Розвиток закону та/або теорії Закон - словесний чи математичний опис явища, що дозволяє робити загальні передбачення. Закон певної пропорції (Жозеф Пруст): Хімічна речовина завжди містить однакові пропорції хімічних елементів за масою. Кухонна сіль завжди містить однакову масову пропорцію Натрію та Хлору: 39,34% натрію та 60,66% хлору за масою. Теорія намагається пояснити відносини і зв'язки між явищами

Номер слайду 10

Експеримент із замерзанням води за двох різних умов. Мета: я хочу знати, чи вода замерзає швидше сама по собі чи з додаванням цукру. Гіпотези: Гіпотеза 1. Не буде різниці в тому, скільки часу потрібно воді для замерзання, незалежно від того, додано в неї цукор чи ні. Гіпотеза 2. Між двома подіями буде різниця в часі заморожування. Перевірка гіпотези: наповнюю дві однакові ємності однаковою кількістю води кімнатної температури. Додаю відміряну кількість цукру в одну з ємностей. Поміщаю дві ємності в морозилку. З інтервалами в 15 хв спостерігаю за станом води в кожному контейнері. Продовжую, поки обидва повністю не замерзнуть. Запишу час, який знадобився, щоб кожна ємність з водою досягла рівня повного замерзання. Аналіз даних: подивитися час, який знадобився для замерзання кожної ємності з водою. Висновок: на основі результатів свого експерименту зробити висновок, чи вода з цукром замерзає швидше, повільніше або з такою ж швидкістю, як вода без додавання цукру

Номер слайду 11

Класифікуємо кожне твердження як закон, теорію, експеримент, гіпотезу, спостереження. А. На рідкій воді лід завжди плаває. Б. Птахи еволюціонували від динозаврів. В. Гаряче повітря менш щільне, ніж холодне, ймовірно тому, що компоненти гарячого повітря рухаються швидше. Г. Коли 10 г льоду додали до 100 мл води при 25 °C, температура води знизилася до 15,5 °C після того, як лід розтанув. Д. Інгредієнти мила були проаналізовані, щоб з’ясувати, чи справді воно є чистим на 99,44%, як це рекламується.законгіпотезаспостереженнятеоріяексперимент

Номер слайду 12

Фізична властивість - це характеристика речовини, яку можна спостерігати або вимірювати. Срібло - блискучий метал, який добре проводить електрику, пластичний. Сіль крихка і проводить електрику, якщо її розчинити у воді - колір, - твердість, - пластичність, - розчинність, - електропровідність, - густина, - температура плавлення,- температура кипіння

Номер слайду 13

Колір речовин. Деякі речовини мають характерні кольори: Сірка. Хлор. Мідь. Переважна більшість речовин безбарвні, сріблясті або сіріМагній. Бром

Номер слайду 14

Густина речовин Густина йоду - 4,93 г/см³ Густина цинку - 7,133 г/см³ Густина олова - 7,31 г/см³Густина золота - 19,3 г/см³ Густина платини – 21,45 г/см³Густина води - 1 г/см³ (при 4 °C)Густина олії – 0,92 г/см³Під густиною розуміють масу одного об’єму речовини

Номер слайду 15

Твердість речовин. Срібло і золото – м’які метали. Вольфрам і хром – набагато твердіші речовини. Графіт і алмаз, утворені атомами Карбону, різняться за твердістю Під твердістю розуміють здатність речовини чинити опір певним навантаженням

Номер слайду 16

Температури плавлення та кипіння. Вольфрам має найвищу серед усіх металів температуру плавлення і кипіння. Нитки для ламп розжарювання виговлені з вольфраму, температура плавлення якого 3400 °CРтуть є легкоплавким металом і рідка за кімнатої температури. Температура плавлення -38,83°C

Номер слайду 17

Тепло- та електропровідність. Здатність речовин проводити тепло називають теплопровідністю. Здатність речовин проводити електричний струм називають електропровідністю Срібло, алюміній та мідь характеризуються найвищою електропровідністюҐума не проводить електричний струм. Залізо добре проводить тепло, тому його використовують для виготовлення посуду для приготування варених та смажених страв. Суха деревина за своєю структурою є поганим провідником тепла

Номер слайду 18

Лабораторний дослід. Фізичні властивості речовин. Мета: дослідити властивості поданих речовин. Матеріали та обладнання: у трьох пробірках речовини: калійна селітра, графіт і подрібнений поліетилен, склянка з водою, скляна паличка.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Лабораторний дослід. Фізичні властивості речовин. Заповніть таблицю{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}Фізичні властивості Калійна селітра. Графіт. Поліетилен. Агрегатний стан. Зовнішній вигляд. Колір. Прозорість. Густина. Здатність розчинятись у водіТеплопровідність. Електропровідність. Температура плавлення. Температура кипіння. Для заповнення таблиці скористайтесь спостереженнями та інформаційними джерелами

Номер слайду 24

Лабораторний дослід. Фізичні властивості речовин. Запишіть висновки. Дайте відповіді на запитання: Чи є фізичні властивості, спільні для двох чи трьох речовин. За якими властивостями можна відрізнити ці речовини?

Номер слайду 25

Підіб’ємо підсумки!Науковий метод - це метод дослідження, що включає експерименти та спостереження з метою отримання нових знань, вирішення проблем і відповідей на запитання. Ключові етапи наукового методу включають: Крок 1. Зробіть спостереження. Крок 2. Сформулюйте гіпотезу. Крок 3. Перевірте гіпотезу шляхом експерименту. Крок 4. Прийміть або змініть гіпотезу. Крок 5. Розвивайте закон та/або теорію. Фізична властивість - це характеристика речовини, яку можна спостерігати або вимірювати. Фізичні властивості речовини включають колір, твердість, пластичність, розчинність, електропровідність, густину, температуру плавлення та температуру кипіння.

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Відеоурок ви можете переглянути за посиланням:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 12
Оцінки та відгуки
  1. Переверзева Інна Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ушакова Тетяна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лобань Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Чепак Галина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Васильчук Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Андріївна Олена
    Дякую за презентацію.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Бліняєва Ніна Георгіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Baz Inna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Труш Олена Олександрівна
    Щиро дякую! Ваші роботи чудові.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Маслєніков Роман
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Велика Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Пашаєва Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 9 відгуків
pptx
Пов’язані теми
Хімія, Матеріали до уроків
Додано
11 вересня 2022
Переглядів
13283
Оцінка розробки
5.0 (12 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку