Лабораторний дослід №2 Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів

Про матеріал
Під час вивчення теми "Фізичні властивості неметалів" Вивчається адсорбція.Щоб краще зрозуміти дану тему за навчальною програмою пропонується виконати лабораторний дослід "Дослідження асорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів "
Перегляд файлу

                                             Лабораторний дослід №2

  Тема: Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів.

 Мета: навчитися досліджувати адсорбційну здатність активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів (активоване вугілля ,атоксил або смекта  ); робити висновки та узагальнення.

Обладнання та реактиви:  колби, пігулки активованого вугілля та білого вугілля, розчини  йодної настоянки, брильянтового зеленого («зеленки») ,атоксил,скляні палички.                                 

                                                       Хід роботи:

 Інструкція з безпеки під час проведення лабораторного досліду

Перед початком роботи:

1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.

2. Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.

3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.

4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

 

Під час виконання досліду:

  1.      Проводьте лише ті досліди, які зазначені в роботі або узгоджені з вчителем.
  2.       Не пробуйте речовини на смак.
  3.       Користуйтесь тільки тим посудом та реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд і реактиви з інших столів.
  4.       Не беріть речовини руками. Для цього використовуйте металеві, скляні або керамічні ложечки, шпателі, щипці, піпетки тощо.
  5.       Не набирайте різні речовини однією й тією самою ложкою або піпеткою.

10.  Не залишайте відкритими склянки з хімічними реактивами.

11. Насипайте або наливайте речовини на столі (сухі над аркушем паперу, рідкі над лотком чи іншою посудиною).

12. Не проливайте і не просипайте речовини. Якщо все ж таки це трапилося,помістіть забруднений реактив у спеціальну посудину.

13. Не змішуйте самостійно невідомі вам речовини.

14. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.

Після закінчення роботи:

  1. Приберіть робоче місце: зберіть у лоток посуд, поставте пробірки у штатив, протріть стіл.
  2. .Вимийте руки з милом.

З правилами техніки безпеки ознайомлений________________

 

 Дослід 1. Дослідження адсорбційної здатності з йодним розчином та брильянтовим зеленим.

  1. У дві пробірки  налийте по 100мл води і добавте по декілька крапель йодної настоянки та брильянтового зеленого  . У першу колбу додайте 1гр білого вугілля (біла глина), у другу – таку ж кількість активованого чорного вугілля. Вміст кожної посудини ретельно перемішайте. Дайте постояти 2-4 хвилини, і знову ретельно перемішайте.
  2. Що ви спостерігаєте? Чи змінюється інтенсивність забарвлення розчинів? Якщо так, то наскільки швидко?___________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

  1. Що зумовлює появу синього кольору у 2 колбі?

___________________________________________________________________

          _____________________________________________________________________

  1. Яким способом можна прискорити протікання реакції та повністю знебарвити розчин? _____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

Дослід 2. Дослідження адсорбційної здатності аналогічних лікарських препаратів.

  1. У дві колби налийте по 100мл води і добавте по декілька крапель йодної  настоянки . У першу колбу додайте 10гр атоксілу або смекти , у другу – таку ж кількість активованого чорного вугілля. Вміст кожної посудини ретельно перемішайте. Дайте постояти 2-4 хвилини, і знову ретельно перемішайте.

 

  1. Що ви спостерігаєте? Чи змінюється інтенсивність забарвлення розчинів? Якщо так, то наскільки швидко? Опишіть свої спостереження.

     Висновок:

  1. Поясніть суть явища адсорбції? ___________________________________________________

____________________________________________________________________

  1. Порівняйте адсорбційну здатність досліджуваних речовин пігулки активованого вугілля та білого вугілля,атоксілу(смекти).

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

  1. Де застосовують явища адсорбції?_____________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

  1. Яке застосування явища адсорбції у побуті?________________

_______________________________________________________________________5. Оцініть правильність запропонованого способу.

У холодильнику виник неприємний запах .Дорослі порадили дітям не витрачати  гроші на поглинач запахів ,а помістити  до холодильної камери кілька посудин з активованим вугіллям.__________________________________________________________________

 

 

 

docx
Додано
19 грудня 2021
Переглядів
12848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку