Токарівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Білозерський район
Херсонська область
Обласний (заочний) конкурс сценаріїв та методичних розробок
виховних заходів «Перлина натхнення»
серед педагогічних працівників загальноосвітніх,
позашкільних та професійно – технічних навчальних закладів
«Лайфхак від онуки»
до Дня безпечного Інтернету
Розважальний захід
для учнів 5-7 класів
номінація
«Розважальна програма»
підготувала вчитель інформатики
Римаренко М.В.
Мета: сприяти формуванню в учнів поняття про принципи безпечного поводження в мережі Інтернет; допомогти визначити основні види небезпеки, які підстерігають дітей в Інтернеті; сприяти формуванню навику вірного реагування на небезпеки в мережі Інтернет;
Обладнання: презентація, фліпчарт, маркери, стікери, проектор
Кожен рік у вівторок другого тижня лютого у світі відзначається День безпечного Інтернету.
Ми живемо в епоху інформаційних технологій, які увійшли у життя кожного з нас. Ніхто не заперечуватиме, що тепер Інтернет відіграє важливу роль у житті людей. Просто вражає, скільки часу у нас забирає Інтернет.
При цьому діти потрапили в Мережу значно раніше за дорослих. У наш час сучасна молодь вільно володіє можливостями Інтернету та мобільними телефонами, а школярі, можливо, не розуміють, як без цього жив світ 20 років тому.
Молодіжний сленг - невід'ємна частина сучасної мови молоді. Молодь, особливо підлітки, з метою вікового «самоствердження» починають вживати слова і слівця, що відрізняються від загальноприйнятої мовної норми. Застосовуються ці слова майже усюди і дорослі люди, особливо бабусі та дідусі не зовсім розуміють мову молоді (онук). Отож, сценка «Лайфхак від онуки» спробує пояснити діду та бабі мову, на якій говорить їх онука.
Сценка «Лайфхак від онуки»
№ .слайда |
Облад-нення: |
Онука – модно одягнена (хутро на плечах, маленька сумочка у якій сидить маленьке цуценя іграшкове, зачіска висока, на високих підборах), дід з бабою одягнені в українське вбрання домашнє, сидять за столом, входе внучка з ноутбуком і починає говорити на англійській мові |
1. |
Онука |
Hi, любі grandmother and grandfather! Я до Вас потусуватися на осінні канікули, десь на місяць «зарулила». Отже, щоб я Вам не заважала робити, а Ви мені – відпочивати, є тема для Вас: увечері я на вашу сільську тусовку – дискотеку, а зранку я люблю поспати, а Інстаграм, Вацап, Фейсбук не спить, тому Ви будете моїми агентами змін!. Отже |
2 . |
Дід |
Доброго ранку онука люба! |
3 . |
Онука |
Не відволікатися, розклад вашого дня буде такий: О 8:00 вмикаємо ноутбук, заходимо в Фейсбук на мою сторінку і лайкаємо мій новий пост |
|
Баба |
Я вибачають пані Онука, а якщо ти ще не встигла викласти пост |
|
Внучка Онука |
Встигла! Для цього о 7:00 моя мама у місті на роботі вже викладе пост |
|
Дід |
Вибачте, будь ласка, а олівець і зошит нам ти привезла? |
4 . |
Онука |
Ваш олівець і ручка – це ноутбук! |
|
Дід |
Ясно, н-о-у-т-б-у-к! (голосно говорить) (тихо говорить) Бабцю, що таке н-о-у-т-б-у-к? |
|
Баба |
Пам’ятаєш діду, ааааа (міркує) як же тобі пояснити???? Пам’ятаєш одного разу сусід відкрив книжку, а звідси пішло світло…. |
|
Дід |
О, да, да |
|
Баба |
І Ви стали кричати на все село, о, Чудотворна Біблія! |
|
Дід |
Да, да |
|
Баба |
О та, Чудотворна Біблія і є ноутбук! |
|
Онука |
Йдемо далі, не відволікайтеся! Також ви повинні мати свою сторінку в Фейсбуці, Інстаграмі, Твітері, Вацапе, Телеграмі |
5 . |
Дід |
Онука, вибач, а цей Твитер повинен бути з горлом або з оленями спереду? |
|
Онука |
Так, діду, діду, розмови мені тут, пам’ятайте Ваше основне завдання слідкувати за інформаційним зростом новин про мене |
|
Дід |
А хто наша онука? |
6 . |
Баба |
Ти що діду, пам'ятаешь вчора ти смакував торт - смачний, оце зробила наша онука |
|
дід |
А да, Бог! |
|
Онука |
Переходимо до практиці, відкриваємо ноутбук |
7 . |
Баба |
(відкриває) |
|
Дід |
Кричить о, Чудотворна Біблія! Люди, допоможіть! |
8 . |
Онука |
Спочатку заходимо на активну сторінку користувача, сьогодні це буде моя подруга Аріель Першу чергу звертаємо увагу на її статус |
|
Дід |
Що таке статус? |
9 . |
Баба |
Як же тобі пояснити, пам’ятаєш якось на відрі, у яке ти ловиш рибу, хтось написав що риба отруйна? |
|
Дід |
Авжеж, пам’ятаю, після цього ще місяць я на рибалку не ходив |
|
Баба |
О, - це статус |
|
Онука |
Далі, дивимось на які останні сторінки заходила Аріель і з яких робила репост |
|
Дід |
Що таке репост |
10 . |
Баба |
Діду, ти що телебачення не дивишся, все спиш у кріслі! Ти просив кума ні кому не казати, а зранку все село знало |
|
Дід |
Ну??? |
|
Баба |
Це кум зробив репост |
|
Онука |
Далі, діду, баба не відволікатися!!! |
|
Дід |
Онука, а чого у кума 20 однакових сторінок? |
|
Онука |
А, то фейки |
|
Дід |
Бабо, що таке фейк |
11 |
Баба |
Діду, ось наприклад взяти нашу курку рябушку, ось ти думаєш, що це наша курку? А це фейк. Нічого вухами хлопати твоєму куму, коли крила треба своїм куркам підрізати, що перелетіло то і наше |
|
Дід |
А гуска? |
12. |
Баба |
А гуска - це лайк |
|
Дід |
А що таке лайк? |
|
Онука |
Ну бабця продвинута ти наша, зможеш пояснити діду-дінозавру, що таке лайк? |
13 |
Баба |
Легко, онука. Діду, пам’ятаєш ти всьому селу хвалився, що щуку на 15 кілограмів спіймав |
|
Дід |
Так, було |
|
Баба |
Це лайк |
|
Дід |
Задоволено сміється |
14 |
Баба |
А потім вияснилося, що ви діду весло забули вдома і весь день жаб ганяли, то вже дизлайк |
15 |
Дід |
Онука, а де кнопка щоб заходити на ютуб |
|
Онука |
А для чого діду? У вас же телевізор є |
|
Дід |
Ну щоб випадково не натиснути на неї. Мало що….. |
|
Онука |
Немає такої кнопки. Що б ні чого не підчепити, остерігайтеся вірусів! |
16. |
Дід |
Що вона сказала? |
|
Баба |
Не знаю, мабуть просить твоєю горілкою ноутбук протирати кожні півгодини для профілактики (баба бере горілку і ганчірку з ведра) |
|
Дід |
Ні, святе не чіпай! |
|
Онука |
Отже, пришов час мені питати Вас, хто є головними особами у соц мережі? |
|
Дід |
Я знаю!головні підписники! |
|
Баба |
Ні, головні реальні друзі |
17 |
Онука |
Бабуня молодець, дам тобі свої лабутени у магазин сходити по хліб – сама крута бабця будеш на селі |
18 |
Дід |
Ааааа (кричить дід), все потухло, сусіди допоможіть, вірусна атака |
|
Баба |
Діду, порухай «Мишкою» |
19 |
Дід |
Оооо, Чудотворна Біблія! |
|
Онука |
Переходимо до комбінації клавіш |
20 |
Дід |
О, я це знаю зажимаємо о тут і от тут, дивиться - вийшло слово ОК! |
|
Баба |
Потужно, Дід ти Коперфілд! |
21 |
Онука |
(Зателефонувала побілка). О, Аріель привіт! Почекай (звертається до діда з бабою) Ви поки очистить буфер обміну, one moment please! |
|
Дід |
Що таке буфер обміну? |
|
Баба |
Не знаю, але Онука скала почистити, значить буфер обміну брудний як наше порося. Давай у Гугл зайдемо і узнаємо….. |
|
Дід |
Чого туди заходити йди бери хлорку, ганчірку і вимиємо брудний буфер |
22.-23. |
Баба |
Ось і клопоту додалося нам на старість, як ми це витримаємо? Добре раніше було – маленькою цілий день на дворі бавилася…….. |
Крім літніх людей, допомогу у розумінні мови молоді може потребувати і інопланетяни, а як це відбувається узнаємо з наступної сценки:
Сценка «Занепокоєння іншопланетян»
Обладнення до сценки: проектор, презентація (додається на диску), ноутбук, за яким буде сидіти перший іншопланетянин за характером збудливий, нервовий, другий іншопланетянин спокійний, розсудливий, у всьому шукає пояснення; два костюма іншопланетян.
№ слайда |
Слова учнів-іншопланетян (синім кольором позначені слова першого іншопланетятнина, чорним – другого) |
1. |
Привіт! |
|
Ну все нам хана, люди нас знайшли… Вони нас повбивають! |
|
А з чого ти взяла, що вони нас повбивають? |
|
Як це? Це ж люди! Вони відкрили Америку, повбивали всіх індіанців; відкрили Австралію, повбивали всіх аборигенів. А атланти в Атлантиді... |
|
А що з ними? |
|
Вони ще заздалегідь почули щось недобре і зникли ще до появи людей |
|
Так, а я все таки не зрозуміла, звідки ти взяла, що вони нас повбивають |
|
(сміється) Ось…Я взламала їхню мережу Інтернет і знайшла там соціальну мережу ІНСТАГРАМ! |
|
Це що? |
2 . |
Ну судячи зі всього це місце, куди вони викладають фотки того, що збираються зжерти!(фото інстаграм з їжею) |
|
Ну і що? |
3 . |
А те, що вчора NASA виклала у свій Інстаграм ось це(фото планети) |
|
NASA хоче зжерти нашу планету?! |
|
АГА! |
|
Але ж, але ж, ми надцивілізація, у них не вистачить просто сил… |
4 . |
(сміється) Це ти так думаєш, люди надзвичайно сильні! Ось дивись (фото вежі, яку тримає дитина) |
|
Ого! Людина тримає вежу?.... А може це якась особлива людина? |
5 . |
Ні! Вони там всі такі!(фото багатьох людей, з цією ж вежею) |
|
Тооо… А можливо це якесь особливе місце! |
6 . |
Ні! А як же тоді пояснити оце!(люди з пірамідами) |
|
Але як вони так можуть! Всі ж люди маленькі! |
7 |
Ха! Маленькі…Вони таки сильні, що можуть зробити з сонцем ось це (людина тримає сонце) |
|
Ці люди, виходить реально небезпечні! |
8 . |
Якби ж тільки люди… В останні роки з'явився новий біологічний вид… НАПІВЛЮДИНА, НАПІВСОБАКА! |
|
А ти впевнена, що це саме собака? |
9 . |
Помилки не може буть! Вони весь час бігають с палками! |
|
Але навіщо людям нас вбивати?! Їм що, немає що робити? |
|
Ну є в них отам одне хобі…(замислився) В принципі… Вони проводять загально місцевий перепис дзеркал! |
|
Навіщо? |
10. |
Не знаю… Тому навіщо вони їх фотографують (люди у дзеркалах) |
|
Жесть! Але чекай, якщо ти зламав їх Інтернет, то ми можемо дослідити їх мову і дізнатися про їх план наступу! |
11. |
Пфа! Не все так просто! Люди всіляко шифрують свої повідомлення в Інтернеті! Ось звичайний діалог, звичайної людини (діалог) |
|
Якийсь не зрозумілий набір літер! |
12. |
Так… Я намагалась їх розшифрувати, почала вводити хаотичний набір літер, але весь час отримувалось ось це(ДПА) |
|
ДПА! Це що? |
|
Я думаю, з усього це все почалось! |
|
Слухай, ти взагалі не змогла розшифрувати цей шифр??? |
13. |
Цей ні…Всі спроби ввести хаотичний набір літер, закінчувались одним результатом…,(ДПА) |
|
(читає)А що ти побачила? |
|
Ну точно не римські цифри! |
|
Дуже дивно! |
14 |
Але це ще не все! В своїх повідомленнях люди використовують залякуючи символи… ВІДРУБАНІ ГОЛОВИ!!!(смайлики) |
|
Вони реально небезпечні! Але чому перша голова посміхається! |
|
Тому що вона змирилася із тортурами і радіє, що помре першою! |
|
А чому тоді друга плаче? |
|
Вона думала, що її вб'ють першою, а її вбили тільки другою! |
|
А чому третя і сміється і плаче??? |
|
Бо вона думала, що будуть вбивати з права на ліво, а потім зрозуміла, що помиляється! |
|
Яка складна у людей писемність! Її ніколи не розгадати! |
15. |
Це ще не все!!!! Я почала вводити різні пошукові запити і мені почало видавати ось це! |
|
Боже мій, у них що, там ціла армія роботів?! |
|
Саме так! Я думаю вони кремезні, страшні, кровожедливі, але не дуже розумні… Інакше чому вони не можуть ввести букви із напису… |
|
То що? Нам взагалі ніяк не перемогти людей? |
|
Я також про це подумала і знайшла ось що… Профіль маленької 10 літньої дівчинки… |
16. |
Самий великій біль завдають не тортури, а мовчання… |
|
Ти зрозуміла?! Вони будуть атакувати нас телепатично… ММММ Мовчанням!!!!! |
|
Але можливо нам до цієї дівчинки вдасться дістатись швидше! |
|
Ти читай далі! |
17 |
Мене важко знайти та легко втратити… |
|
Зрозуміла? Її не перемогти, вона невидимка |
|
Стоп, а можливо все набагато простіше? |
|
Ага, у неї в статусі так и написано: «Все складно» |
|
Так, стоп, чекай можливо є якась ще соц мережа? |
|
Є! Я зламала соціальну мережу Facebook! У мене все! |
|
Що? |
18 |
Будь який пост людей закінчується фразою «У мене все». Ти уявляєш скільки в них ресурсів, якщо у кожної людини є все!!!! |
|
Послухай… Виходить, що нам ніяк не перемогти людей… Що ж робити? |
|
Я не знаю…Треба змиритися і поки люди сюди не прилетіли і не почати тортури, я пропоную зробити… |
19 |
Так, чекай, чекай! У нас зараз є доступ до Інтернету, ми зараз скачаємо весь їхній Інтернет! Проаналізуємо і дізнаємося як їх перемогти! |
|
Нічого не качай!!! (Дивні звуки) |
|
Це що?? |
20. |
Браузер Аміго, Доступ до ігор і ще якась китайська фішка! Все… Ноутбук зламався! Вони нас перемогли!!! |
А тепер перевіримо чи ми самі розуміємо значення Інтернет-термінів
Гравцям бажаючим на спину прикріплюються надписи зі словами Інтернет-термінів, тобто все, що пов’язано з Інтернетом: спам, хакер, вірус, сайт, пошта, смайлик. Учасник ставить глядачам питання, на яке вони повинні дати відповідь «так» або «ні». У кожного гравця є хвилина на те, щоб за допомогою відповідей на запитання з'ясувати, що ж зображено на його картці. Гра розпочалася.
Добре, значення Інтернет-термінів ви знаєте, а як же без голосу передати свої емоції? Вірно, за допомогою смайлика.
Неодноразово на уроках інформатики та класних годинах ви чули про правила Інтернет безпеки, давайте кожен з вас згадає їх і ми разом на дошці запишемо ці правила. (бажаючи виходять і записують на дошц, додаток 1)
- Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт, як та на що втрачати власний час – це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом.
список ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ
Додаток 1
ПРАВИЛА ІНТЕРНЕТ БЕЗПЕКИ
Додаток 2
АНЕКДОТИ
Ситуація: Дзвінок у двері. Мама відчиняє двері, а там стоїть хлопець і запитує:
— Петя дома?
— Немає більше Петі. Він покинув цей світ…
— О боже! Він що, помер?
— Ні, до Інтернету підключився!
Планшет був винайдений, щоби люди нарешті припинили сидіти в Інтернеті й почали в ньому лежати.
Чоловік, прийшовши з роботи, запитує дружину:
— Ну, як справи, моя солоденька?
Вона йому: — Все чудово, любий! Борщ зварила, котлеток насмажила! Вікна помила, дитячі речі всі перепрала! От сиджу шкарпеточки в’яжу! Завтра, якщо знову забудеш заплатити за Інтернет — я тебе, вб’ю!
Спосіб швидкого розмороження холодильника: відмикаєш холодильник, заходиш до Інтернету трохи посидіти… і та-дам! — холодильник не лише розморозився, але й цілком висох.
Заступник міністра приїздить із інспекцією в тюрму й бачить: ворота відчинені, охорони немає, камери настіж; при цьому всі засуджені присутні!
Приголомшений побаченим, він викликає директора тюрми й каже:
— Послухайте, з інших тюрем ув’язнені тікають попри кайданики, ґрати, зачинені двері, попри наявність собак і охоронців! Що ви зробили?!
— Провів їм Інтернет…
Три фрази, що спричиняють паніку:
1. Це буде не боляче.
2. Я маю серйозно з тобою поговорити.
3. Неправильний логін чи пароль.
— Алло, МНС?
— Так.
— Допоможіть мені звідси вилізти.
— А де ви?
— У Фейсбуці
Раніше бабусі просили онуків просилити нитку в голку, а зараз просять увести капчу.
Перше правило прибирання в квартирі: прибрати себе від комп’ютера.
Друг говорить другу:
— Інтернет — це зло!
— Та годі тобі, я через Інтернет одружився.
— О! а я тобі про що кажу?
Розмова дітлахів:
— Мене знайшли в капусті.
— А мене лелека приніс.
— А мене з Інтернету витягли.
За народною прикметою, в новий будинок першим потрібно впускати інтернет-кабель. І де він ляже - там ставте ліжко. І стіл. І комп’ютер.
Wikipedia: Я знаю все
Google: Я знайду все
ВКонтакте: Я знаю всіх
Internet: Без мене ви ніщо
Електрика: Ну-ну
***
Інтернет, інтернет відпусти в туалет, півгодини вже чекаю ноги хрестиком тримаю.
***
Поважайте своїх батьків. Вони закінчили школу без Гуглу і Вікіпедії.
***
Переписка в Messenger:
– Прівєд, шо робеш?))
– На даний момент відчуваю невблаганне бажання набити твоє обличчя орфографічним словником української мови.
***
Хлопець вчить дівчину по СМС як користуватися фотошопом:
– Відкрий 1-е вікно, потім 2-е, потім закрий 1-е. Вийшло?
– Вийшло.
– Що стало?
– Холодно...
***
Вчителька 1 класу проводить урок.
- Діти скільки комп’ютерів ви бачите на столах?
-Один. (Вчителька заносить до класу ще один комп’ютер)
-А тепер?
-Два. (Знову захекана проносить ще один)
-А скільки тепер?
-Три.
- А якщо я два заберу скільки залишиться?
-Один.
Вчитель втомлено: - раніше з яблучками було якось простіше.
***
Два чоловіка розмовляють:
- Чому твій син так швидко росте, за вуха тягнеш, чи що?
- Ні, я просто монітор кожен місяць на 5 см піднімаю!
На уроці української мови. Вчителька:
- Не з дієсловами пишеться разом чи окремо?
- Через пробіл!
1