ТЕМА: Практична робота «Введення, редагування й форматування тексту»
МЕТА УРОКУ: формування предметних компетенцій: пояснює призначення й можливості текстового процесора MS WORD, призначення основних пунктів меню, панелей інструментів, лінійок та смуг прокрутки у вікні ТП; використовує засоби перевірки правопису; вміє створювати, відкривати, зберігати документи в середовищі ТП, вводить та редагує текст, налаштовує режими перегляду документів, вставляє символи, відсутні на клавіатурі;
розвивати навчальні навички високого рівня: вміння аналізувати, встановлювати головне, знаходити причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, самостійно застосовувати правила, розвивати культуру мовлення;
виховувати загальнолюдські, загальнокультурні, здоров’язберігаючі компетентності.
ОБЛАДНАННЯ: персональні комп’ютери, роздатковий матеріал, таблиці «Клавіатура», «Текстовий редактор MS Word».
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ
І. Організація початку уроку. (2 хв.)
ІІ. Актуалізація потрібного навчального досвіду. (8 хв.)
ІІІ. Розкриття способів виконання дій. (2 хв.)
IV. Формування навчального досвіду. (15 хв.)
V. Фізкультхвилинка. (1 хв.)
VI. Узагальнення і систематизація набутого навчального досвіду. (8 хв.)
VII. Контроль і корекція набутого навчального досвіду. (8 хв.)
VIII. Підсумок уроку. (2 хв.)
ХІД УРОКУ
I.
ІІ.
Заповнюють опитувальний лист:
створення і редагування текстів, форматування абзаців, створення таблиць, вставка в текст об’єктів інших програм, форматування дисків, форматування символів, створення малюнків, форматування сторінки, друк документа, копіювання дисків.
ІІІ.
IV.
Виконання практичної роботи за роздатковим матеріалом, використовуючи ПК. (кожне завдання середнього рівню оцінюється 1 балом)
V. За роздавальним матеріалом: комплекси вправ № 2; проводить черговий в класі.
VI.
VII.
Об’єднати учнів в групи по помилкам і вони їх опрацьовують за допомогою учнів-консультантів (ті учні, які отримали оцінку високого рівня за практичну роботу).
VIII.
РОЗДАВАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ПРАКТИЧНА РОБОТА
ВВЕДЕННЯ, РЕДАГУВАННЯ Й ФОРМАТУВАННЯ ТЕКСТУ.
Мета: формування й відпрацьовування навичок введення тексту, його редагування й форматування.
ЗАВДАННЯ
Перелік завдань, які повинні виконати учні (завдання середнього рівня заздалегідь підготовлені вчителем і зберігаються в учнівських комп’ютерах):
Завдання середнього рівня
РЕДАГУВАННЯ ТЕКСТУ
За допомогою клавіші DELETE |
За допомогою клавіші BACKSPASE |
Проффессор |
Розздріб |
Ккорекція |
Вваріант |
Вагаа |
Вічністьь |
Вставка символа |
Заміна символа |
Взаємовідношеня |
Работа |
Володіня |
київ |
Зовнішно |
Вітрило |
У будь-якому трикутнику сума внутрішніх кутів дорівнює 180 градусів.
Текстовий процесор MS Word – одна одна з найпопулярніших прикладних програм ОС ОС WINDOWS.
Процес створення документа починається з з набирання тексту.
Одна з помилок помилок недосвідченого користувача – це це натискання ENTER у кінці кожного кожного рядка. Не треба треба цього робити!
Сучасний ПК – це електронний пристрій, призначений для введення, збереження, обробки та виведення інформаційних даних. Усі ці процеси відбуваються відповідно до тих програм, які зберігає ПК. Таке означення передбачає, що для роботи ПК необхідні як мінімум дві складові: апаратне забезпечення і програмне забезпечення.
СКАСУВАННЯ І ПОВЕРНЕННЯ ВИКОНАНИХ ДІЙ
Жила собі маленька дівчинка на ймення Квіточка. Звали її так тому, що дуже любила ніжні та квітучі рослини.
ВВЕДЕННЯ ТА ФОРМАТУВАННЯ ТЕКСТУ (учням, які виконуватимуть завдання на високий рівень, 8 і 9 завдання виконувати не потрібно!)
«У владі людини – отруїти повітряну оболонку планети, отруїти води океанів, хоч потім очистити їх вона вже ніколи не зможе… Але якщо може людина так багато, то під силу їй і припинити все це!»
О. Гончар
Завдання високого рівня
13 – 15 років – це той час, коли є смисл замислюватися над питанням, яке ви можете знати по рядках В. В. Маяковського: «У меня растут года, будет и семнадцать. Где работать мне тогда, чем мне заниматься?» звісно, поет був правий, коли говорив: «Все работы хороши, выбирай на вкус!». А який ваш смак? Що вас більше цікавить? Історія? Хімія? Математика? Можливо, ще щось? Не поспішайте приймати остаточне рішення, але думати про нього вже час.
Орієнтовний комплекс вправ для зняття втоми
під час роботи на комп’ютері
Комплекс вправ для очей
Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті, погляд – прямо, відвернувшись від комп‘ютера.
Варіант І.
1. Погляд спрямовувати вліво-вправо, вправо-прямо, вверх-прямо, додолу-прямо без затримки в кожному положенні. Повторити 5 разів і 5 разів у зворотному напрямі.
2. Закрити очі на рахунок „раз-два”, відкрити очі і подивитися на кінчик носа на рахунок „три-чотири”.
3. Кругові рухи очей: до 5 кругів вліво і вправо.
Варіант 2.
1. Швидко кліпати очима протягом 15 секунд.
2. Заплющити очі. Не відкриваючи очей, начебто подивитися ліворуч на рахунок „раз-чотири”, повернутися у вихідне положення. Так само подивитися праворуч на рахунок „п‘ять-вісім” і повернутися у вихідне положення. Повторити 5 разів.
3. Спокійно посидіти із закритими очима, розслабившись протягом 5 секунд.
Комплекс вправ для зняття м‘язового напруження
Варіант І.
Вихідне положення – сидячи на стільці.
1. Витягнути і розчепірити пальці так, щоб відчути напруження. У такому положенні затримати протягом 5 секунд. Розслабити, а потім зігнути пальці. Повторити вправу 5 разів.
2. Повільно і плавно опустити підборіддя, залишатися у такому положенні 2-3 секунди і розслабитися.
3. Сидячи на стільці піднести руки якомога вище, потім плавно опустити їх додолу, розслабити. Вправу повторити 5 разів.
4. Переплести пальці рук і покласти їх за голову. Звести лопатки, залишатися у такому положенні 5 секунд, а потім розслабитись. Повторити вправу 5 разів.
Варіант 2.
Вихідне положення – сидячи на стільці.
1. Зробити кілька глибоких вдихів і видихів. Потягнутися на стільці, зігнувши руки на потилиці, відхиляючи голову назад і випростовуючи плечі. Повторити 5 разів.
2. Зробити нахили і повороти голови. Повторити 5 разів.
3. Зробити легкий самомасаж обличчя і грон рук протягом 3-5 секунд.