Ці ігри мають такі цілі: 1. тренувати учнів у використанні лексики в ситуаціях, які наближені до природних обставин;2. активізувати мовно-розумову діяльність учнів;3. розвивати мовну реакцію учнів;4. ознайомити учнів із сполученням слів. Ось приклади деяких лексичних ігр, які я використовую на уроках.
Лексичні ігри до теми Food (Їжа)”20 Questions”Учитель задумує продукт, а діти, задаючи різні типи запитань повинні відгадати, що це. Той, хто відгадає – стає ведучим і т.д. For example: Is it a fruit? Is it bigger, than an apple? Is it a dairy product?“What am I going to cook?”I am going to cook something tasty and sweet. Guess the ingredients to get to know the dish. For example:an apple pie: milk, eggs, sugar, flour, apples…Is/Are there any …?
I am going on a picnic”Кожен учень повинен назвати продукт, який візьме на пікнік, та повторити ті продукти, які візьмуть інші діти. For example: I am going on a picnic.__(name)__ will bring a/an ________, __(name)__ will bring a/an _______ … and I will bring a/an _______.“Odd one out»Find the odd word out and explain why it is an odd one: For example:banana, apple, potato, lemon – potato is a vegetable.potato, cabbage, onion, banana – banana is a fruit.cutlet, bread, sausage, meat – bread is not made of meat.candy, milk, cream, cheese – candy is not made of milk. “Team game”The group is united into two teams: what do you imagine when hear the word “food”.(діти по черзі називають слова, що стосуються даної теми)Answer the questions.(кожному на листочках роздаються запитання)For example: What is your favourite Ukrainian dish and why?
Match two parts of the words: З’єднайте частини слова. For example: Pota bage. Cab ber. Car sage. Cucum to. Sau rot. Make up words that are connected to the topic Food in the right, beginning with capitalized letter: P ______ - porridge. O ______ - orange. T ______ - toast. A ______ - apple. T ______ - tomato. O ______ - omelet. Change the first letter in each word to get a “product” word: Ferry → Berry. Beat → Meat. Dream Cream. Silk → Milk. Fear → Pear. Sandy → Candy
Match the parts of proverbs: An apple a day and honey. Too many coos lays a white egg. As like as by is fruit. Appetite comes spoil the broth. A black hen with eating. A tree is known keeps the doctor away. A storm an apple to an oyster. All sugar in a tea-cup. KEY: An apple a day keeps the doctor away. Too many cooks spoil the broth. As like as an apple to an oyster. Appetite comes with eating. A black hen lays a white egg. A tree is known by its fruit. A storm in a tea-cup. All sugar and hone
«Прямокутник». Малюю на дошці прямокутник і записую на ньому основне поняття. Учні називають його синоніми, антоніми, прикметники і дієслова, що, на їх думку, пов’язані з даним поняттям. Всі вони записуються на відповідних сторонах прямокутника. Коли асоціації закінчуються, пропоную учням з кожної групи відібрати по три найхарактерніших. Із відібраними асоціаціями відбувається подальша робота. Наприклад: “Food”. (Їжа) {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}BITTERGREASYCREAMYSPICYSWEETSALTY BAKINGFOODFROZENGRILLING FASTFRYING JUNKROASTING PROCESSEDBOILING PICKLED FRUIT VEGETABLES MEAT FISH BREAD PLANTS
Метод « Коло ідей » в 3 класі. Ділю клас на групи по 3-4 учня. Кожна група отримує листок паперу, на якому написані слова за темами: «Ферма, свійські тварини», «Будинок», «Сім’я. Члени родини», «Квартира». Ці слова слід розподілити за темами. На це завдання виділяється певна кількість часу. По закінченні часу учні різних груп називають слова з кожної теми по черзі. Якщо якась група допускає помилку, представники інших груп виправляють. Такий спосіб дозволяє перевірити рівень засвоєння учнями матеріалу з кількох тем. Тема уроку: «Будинок, де я живу» в 4 – 5 класах. Розподіляю учнів на 3-4 групи. Кожна група складає список меблів. Виграє група, у яких довший список. Дуже часто ділю учнів 2 класу на 3 групи. Кожній групі вручаю набір кубиків з англійськими буквами і даю завдання скласти якесь нове слово, почуте і прочитане на уроці. Виграє та група, яка справилася з цим завданням першою. Гра «Скажи наступне слово» Мета: засвоєння та повторення назв днів тижнів, місяців, дат, числівників. Називаю день тижня, місяць, дату або числівник. Учні по черзі швидко називають наступний день, місяць, дату або числівник. За кожне правильне слово учень дістає очко. Цю гру можна проводити на командну чи особисту першість.
Гра «Веселе коло» Мета: повторення назв кольорів. Учні сідають чи стають у коло. Один з них кидає кому-небудь м’яч і називає колір. Учень, який спіймав м’яч, називає словосполучення: колір + предмет (a red flower) і кидає м’яч іншому учневі, називаючи інший колір, і т. д. Учень, який не може назвати словосполучення, вибуває з гри. Гра «Земля, вода, повітря» Мета: повторення назв речей, істот, розподіл їх за сферами існування. Учні стають колом. Один із них кидає м’яч іншому учневі і говорить яке-небудь одне слово: «earth», «air», «water». Учень, який спіймав м’яч, має швидко назвати річ або істоту, яка існує в цій сфері (наприклад: air – a bird, earth – a house,water – a ship), і кинути м’яч іншому учневі, сказавши знову одне з цих трьох слів. Учень, який говорить неправильно, повторює сказане раніше слово або не може назвати ніякої речі чи істоти, вибуває з гри. Перемагає той, хто залишиться в грі до кінця.
Гра «Що зникло?» Мета: повторення слів до певної теми. Розкладаю на столі вісім малюнків з тваринами або певними предметами, які важко запам’ятовуються дітьми. Потім пропоную учням закрити очі: Shut your eyes! В цей момент забираю один з малюнків і кажу: Open your eyes! What is missing? (Відкрий очі! Що зникло?) Учні називають предмет, малюнок якого зник. Діти знову закривають очі і гра триває. Гра «Їстівне – неїстівне» Мета: активізація лексики з різних тем. Гра проводиться з м’ячем. Учитель або учень кидає м’яча іншому учневі, називаючи певне слово. Якщо слово означає їстівний предмет, дитина ловить м’яча, якщо ж неїстівний – відкидає його. Також часто використовую жести, рухи чи пантоміму, знайомлячи учнів з новою лексикою. Так діти краще запам’ятовують нові слова і практично вивчають їх на уроці.
Гра «Поле чудес»Гра схожа до однойменної телепередачі. На дошці, відповідно до кількості букв загаданого слова, подані клітинки. Ведучий зачитує визначення слова, учні по черзі називають букви, вписують їх у клітинки та відгадують слово. Гра «Слово в слові»На дошці написані слова, які містять приховані слова, котрі треба знайти. Наприклад: close, spend, page, remember, friend, lesson, every, interesting, international, theatre, spring, expression, visit, mouth, history, learn, pleasure.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Penciligoanangst m e p. Comb (Гребінка)До кожної букви слова підібрати інші, що починаються з відповідної букви. Якщо кількість букв різна, діти говорять, що гребінець зламався. Можна ускладнити це завдання і підібрати слова лише за певною темою. For example: Chain (Ланцюжок)Утвори нове слово шляхом зміни лише однієї букви. For example: Red – bed – bad – sad – sat – mat – man – map – pan – pen – ten …Stairs (Драбинка)Записати слова так, щоб кожне слово починалося з однієї букви, але було на одну букву довшим. For example:me redmen readmoon readermonth receivemother remember
Four by four (Чотири на чотири)For example: Farmfox arm red mefir-tree am right morningfive are rose miceform axe read Mike Знайко. Два – три учні біля дошки повинні записати будь-які слова за певною темою самостійно за 2 хвилини. Перемагає той, хто напише більше слів правильно. З букв одного слова скласти нові слова без допомоги словника.
Colours (Кольори)На дошці написані назви кольорів. Учні добирають якомога більше слів, пов’язаних з певним кольором. For example: Black: coffee, tea, shoes, coal. White: snow, snowball, sugar, teeth, ice-cream, bears. Green: leaves, grass, cucumbers, fir-trees, snakes, crocodiles, frogs. Yellow: lemons, chickens, gold, sun, corn, sunflower. Blue: sky, sea, flowers, pens. Red: blood, tomatoes, cherries. Brown: chocolate, bears, hair. Pink: dresses, pigs, pencils. Grey: mice, wolves, rats, dust. Orange: oranges, carrots, pumpkins.
Pantomime (Пантоміма)Учнів об’єднуються у дві команди. Капітани отримують картки зі словами теми, яка вивчається. Вони повинні жестами та мімікою зобразити слово, а команда – відгадати та промовити його англійською мовою. Якщо команда не впоралася із завданням, то шанс отримує команда-суперниця. Для спрощення гри слова доцільно добирати за темами,наприклад: Професії – milkmaid, doctor, bus driver, fire fighter soldier, cook, model, teacher, pilot, singer, waiter etc. Тварини – rabbit, monkey, lion, crocodile, pig, horse, dog, kitten, tiger, elephant, snake, cock, fish etc. Дії – playing football, riding a horse, catching a fish, feeding a cat, going to bed, watching a movie, eating a hamburger, washing a car etc.
Game with antonyms (Гра в антоніми)По класу швидко передають м’яч чи м’яку іграшку. Вчитель промовляє слово і каже «Стоп!». Учень, у чиїх руках у той момент є іграшка, називає антонім до слова. За правильну відповідь гравець отримує бал. Гра триває. Перемагає гравець, який набрав найбільше балів. For example:hot –cold, light – dark, up – down, high – low, strong – weak, old – young, friend – enemy, open – close etc. Ball – ball (М’яч - м’яч)Учитель по черзі кидає м’яч кожному учневі, говорячи слова на українській мові. Учні повинні правильно перекласти слова на англійську мову. Перемагає той, хто правильно перекладе всі слова.
“Up and down” – різновид лексичної гри, яку також можна використовуватиу вигляді другої фіз. хвилинки. Ця гра забезпечую концентрацію уваги навивчених словах і дозволяє дітям трохи порухатись. Учитель роздає по 3-4картки зі словами. Учитель показує малюнок – учень, у якого є відповіднеслово, повинен встати, назвати і показати слово. Бажано малюнки показуватишвидко, щоб підвищити активність і уважність учнів.“Missing vowels” - легка у підготовці і проведенні, цікава гра навідпрацювання вивчених лексичних одиниць. Завдання можна записати як надошці так і використовуючи роздаткові картки (дод.2). Завдання учніввставити у слова пропущені голосні літери.“Memory game” – гра призначена розвивати пам’ять у дітей. Учительрозвішує на дошці 10 карток за вивченою темою, усі хором називають слова. Коли учитель просить усіх заплющити очі, він прибирає одну з карток. Учнімають здогадатися, яка картка пропущена і назвати весь ряд з 10 слів. Гратриває доти, доки на дошці не залишиться жодного малюнку, а учні назвутьїх всі по пам’яті.
Назва гри : Five Words. Практична мета : закріплення лексики з тем «Сім’я », «Домашні тварини»,«Дикі тварини», «Іграшки». Хід гри : Поки учень з однієї команди рахує до п’яти , представник другоїкоманди повинен назвати п’ять слів з даної теми. Учасник, що не впорався із завданням, вибуває з гри. Назва гри : Presents. Практична мета : закріплення лексики з теми, автоматизація уживання вивчених дієслів в усному мовленні. Хід гри : Учитель організовує учнів у дві команди. На дошці записуються два ряди слів : 1) найменування подарунка; 2) список дієслів. Гравці повинні сказати, використовуючи при цьому дієслова зі списку, що вони будуть робити з подарунками, отриманими в день народження. Кожен учасник гри придумуєпо одному реченню. Виграє команда, яка швидше впорається із завданням і складе речення без помилок.
Лексичні ігри можна активно використовувати протягом усього початкового курсу навчання англійської мови, оскільки постійно присутні потреби в поповненні словникового запасу учнів, а також забезпечення його тривалого «життя» у пам’яті дитини. А без засвоєння необхідного лексичного мінімуму процес навчання, читання та письма буде суто механічним і нудним. Використовуючи ці ігри для навчання й під час навчання, отримаємо такі результати:1. Дитина швидко й легко засвоїть лексичний мінімум обсягом до 500 – 800 лексичних одиниць;2. Розвине навички подальшого самостійного поповнення свого словникового запасу;3. Звикне до вигляду літер англійського алфавіту;4. Здобуде перші навички англійської вимови;5. Засвоїть найпростіші граматичні структури.