Вправа «Розпізнай фігури»
Принцип виконання: Запропонуйте учням розглянути малюнки та визначити, де і які геометричні фігури на ньому зображено.
Обладнання: Роздрукований малюнок.
Час виконання: 5 хв.
Вправа-казка «Майструємо геометричні фігури»
Принцип виконання: Вчитель читає казку, а учні мають змоделювати відповідні геометричні фігури, про які йде мова, використовуючи рахункові палички (сірники) та мотузочки.
Матеріали: Набори рахункових паличок, мотузочки (шнурки).
Час виконання: 10 хвилин.
Казка про братів
Жили-були два брати –Трикутник і Квадрат. Старший, був дуже добрим і життєрадісним, а ось молодший – незадоволеним і заздрісним (Запитайте у школярів, якої геометричної форми був старший брат, а якої – молодший).
Якось Трикутник каже старшому братові: «Ти такий великий, повніший та ширший за мене, в тебе більше сторін і кутів, в мене лише 3, а в тебе цілих 4 кути!». Старший брат лише знизав плечима: «Я таким народився!».
Настала ніч, і Трикутник вирішив позлодійкувати та повідрізати братові всі кути зі словами: «Ну що ж, спати лягав ти квадратом, а прокинешся без кутів!» (Вчитель уточнює у дітей, яку фігуру думав утворити таким чином Трикутник з квадрата?А діти мають викласти коло за допомогою паличок та мотузки).
Але на ранок молодший брат стояв без слів. Отакої! Тепер у брата вісім новеньких кутів! (учні складають восьмикутник, показують всі геометричні фігури та пояснюють, чим вони відрізняються одна від одної).
Гра «Впізнай фігуру»
Принцип гри: Кожна гра складається з трьох етапів: власне демонстрації геометричної фігури; завдання, в якому потрібно на малюнку знайти всі фігури відповідної форми, та завдання, в якому необхідно знайти всі предмети, які мають подібну форму до певної геометричної фігури.
Гра «Танграм»
Танграм – надзвичайна гра-головоломка. Так, поєднавши відповідним чином всього 7 фігурок-танів, можна скласти практично будь-яку фігуру (так можна скласти будь-яку літеру абетки, тварин, цифри, силуети людей та ін.).
Принцип гри: Необхідно всередину білого контура вмістити всі 7 фігур таким чином, щоб вони не накладалися одна на одну.
Я без сторін і без кутів, |
Він давно знайомий мій, |
Олівці Петрусь узяв, |
На квадрат я дуже схожий. |
Як складемо ми квадрат |
Не стоїть і не стрибає |
|
|
|
|
|
|
ТРИКУТНИК |
|
КОЛО |
|
|
ПІВКОЛО |
|
КВАДРАТ |
ПРЯМОКУТНИК |
|
РОМБ |
|
|
ОВАЛ
Гумовий ти сплющив м’яч? |
|
ТРАПЕЦІЯ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
||||
|
|
|
|||||
|
|
||||||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|||||
|
|
||||||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|||||
|
|
||||||
|
|
|
|
||||