Музичні розваги з Опудалом
(За методикою Карла Орфа)
Підготувала
музичний керівник Павчук О. В.
ДНЗ №19 Центр розвитку дитини «Барвінок»
Програмовий зміст: за допомогою елементарних звукових та шумових різних музичних інструментів удосконалювати навички володіння темпом, ритмом; спонукати дітей фантазувати, імпровізувати, створювати нові образи; розвивати творчість; вчити дітей взаємодіяти між собою.
Обладнання: шумові інструменти: половинки шкарлупи горішків на шпажках, барабани саморобні з відеречок від йогуртів, та великі барабани з бочечок від напоїв, коробочки від йогуртів із резинкою, саморобні бубни з коробок від оселедцю та пробок від солодкої води, ключодзвін (ключі на вішалці), сріблофон (металеві трубки пластинки на картоні у вигляді металофону), кульки надувні всередині із гайкою, коробочки від кіндерів з шумовим наповнювачем у вигляді жучків, кольоровий папір, свищики, шейкери з пляшечок від соку з наповненням рису, мара каси, кастань’єти з пробок та картону, веселофон (скляні пляшечки з різною кількістю води кольорової), шуршики з пляшок пластмасових, шум дощу, «дощовиця», з палочок від фольги з рисом, тріскачки, кокоси, паперові стакани, камінці у відерках, трубки кольрові бум беккер, пляшки з водою, соломинки, тарілки з картону, шуршик з фісташок на кришечці від йогурту, тарілки із кришок для консервування, або від старих каструль, палки від фольги для великих барабанів, ударна установка з різних за діаметром банок, грибочки з пляшок від йогурту з різним наповненням, румбофон, дискостук, гітари, кокоси, барабани льодяники; дерев’яні інструменти: клавеси, колотушки, круглий ксилофон, кастань’єти, жабки «Гуїро», ложки дерев’яні, тріскачки, тон блок, тон блок ребристий «Гуїро», сопілки; металеві інструменти: металофони, трикутники, румби на руку, дзвоники різні, тамбурини, сопілки – свистульки, флейти, дзвоники маленькі і ін..
Іграшка – Опудало музичний.
Музичний керівник пропонує дітям відгадати загадку, для того, щоб дізнатися, з ким будемо гратися.
Музичний керівник:
Діти, а ви любите відгадувати загадки?
Відповідь дітей: Так.
Музичний керівник:
Отож слухайте уважно.
Загадка:
Без ніг, а стоїть, город охороняє,
Руками махає – та з вітром гуляє,
Птахів розганяє, на город не пускає.
На голові капелюха має, різні звуки виграває.
Відповіді дітей: Опудало городнє.
Музичний керівник: правильно, це Опудало.
Музичний керівник:
Всі ми знаєм, що восени є збір урожаю.
А щоб урожай був гарний та захищений,
Нам допомагає наш вірний Наглядач
Опудало – Музичний.
Україну полюбляє він за щедрі урожаї
Тому то й нам допомагає, на городі все охороняє.
(Підходять ближче до Опудала, біля якого є різні музичні інструменти, розглядають його.)
(Діти знають, що на городі може стояти Опудало, тому, що в нашому садочку, кожна група має свій невеличкий город, і бесіда про охоронця теж завжди проводиться, а на деяких групах і робили таких опудал).
Музичний керівник:
Біля нашого садка, на веселій садибі,
Живе Опудало музичний,
Він не спить і не зіває,
А на інструментах грає,
Шумовими інструментами,
Шкідників лякає.
Ось вже час прийшов
оркестру грати і гостей розвеселяти,
Гей музики поспішайте,
гарну музику заграйте.
(Діти беруть інструменти).
Шкідників ми відганяєм,
Різні ритми виграваєм.
(Гра ритми. Інструменти: горішки, барабани палки дер. -«Клавеси», великі барабани- ударна установка, барабани у формі льодяника, кольорові барабани палки бумбеккери, тарілки картонові).
Музичний керівник:
Якщо втома нас здолає,
На масаж всі присідаєм.
(муз. Лео Деліб - Полька Пиццикато).
Сідаємо на підлогу і руками по тілу робимо масаж під музику ритмічно)
Музичний керівник:
Довго щоб не сумувати,
Треба в руки інструменти взяти,
І весело на них, знову нам пограти.
(Муз.Лео Деліб - Полька Пиццикато. Діти беруть інші інструменти: коробочки з резинкою, бубни, ключодзвін, металофони, сріблофони, румби на руку, трикутники, веселофон, кольорові стрічки ).
Музичний керівник:
А коли шкідники злітаються,
Шум і гам розпочинається.
Щоби їх повідганяти,
Треба у веселу гру пограти..
(Гра «Жуки і комарі» -муз.:О. Києнко. Саморобні інструменти: Надувні кульки всередині з гайками металевими, та жучки від кіндерів з шумовим наповненням, маски на голову).
Музичний керівник:
В шарудінні звук знайдеш,
Шарудіти ти почнеш,
Шурхотунчики берем,
Нові ритми виграєм.
(Музика The Clap Clap Song. Саморобні інструменти: газети жовті, кульки целофанові, пляшечки пластмасові розрізані знизу.).
Музичний керівник:
А ось хмаринка налетіла,
Дощик - вже збирається.
Нові ритми дощові
Швидко в нас з’являються,
Шум дощу та дощовиця,
Починають веселитися.
(Гра зла хмаринка. Музика -Винувата хмаринка, озвуч. Ксюша. Інструменти: горішки, шейкери , бубни, ключозвін, пляшки шейкери, шейкер фісташковий на кришечці, шум дощу,дощовиця, бутилки з водою, тон блок, круглий ксилофон).
Музичний керівник:
Після дощику грибочки,
Швидко виросли які,
Раді з нами теж зіграти,
тільки щоб не сумувати..
(Музика - Танець-оркестр Грибочків ,обробка Н. Винник, озвучила О. Авдєєва. Інструменти грибочки саморобні ).
Музичний керівник:
Бубни ритми вибивають,
Теж в оркестрі виступають..
(Музика La Raspa , Інструменти бубни).
Музичний керівник:
Також палички музичні маєм,
Клавесами їх називаєм,
ними ритми вибиваєм.,
шейкером допомагаєм.
(Музика: detskie pesni the clapping song. Інструменти: Клавеси, пляшки шейкери, кастанєти, колотушки, гуїро, коко ріко, тріскачки. )
Музичний керівник:
Наш Опудало музичний,
І веселий й симпатичний,
Веселиться не сумує,
Інструментам диригує.
В часі цьому веселому,
Гарно усі грають,
Та Осінь на гостину,
Дружно всі чекають.
Звучить музика, заходить Осінь з кошиком музичних інструментів.
Музичний керівник:
А ось і Осінь вже прийшла, усім казку принесла….
Осіння казка шумівка.
Мовна гра з використанням музичних інструментів
Діти вибирають музичні інструменти,
Вступають в гру у відповідності до тексту.
(Інструменти :барабани, мара каси, дзвоники, круглий ксилофон, клавеси, кубики, трикутники, малий маракас, бубон, жабка гуїро, шурхотунчики, тон блок.)
Музичний керівник:
У нас осінь на гостині Тихо б’ють по барабану.
В кольоровій одежині.
Де листочком шарудить, Маракаси.
А де дощиком дзвенить. Дзвіночки.
Голосний почувся стук: Дерев’яні палички, кубики, тон блок.
Дятел дзьобом – тук та тук!
Робить білочці дупло, Ксилофони, гуїро.
Взимку щоб було тепло.
Раптом вітер прилетів, «Шурхотунчики».
І по листю зашумів
Потім став він завивати, Тремоло бубнів.
В кучу хмароньки збирати.
Дощик – дон, дощик – дін! Дзвіночки, трикутники..
Чути крапель передзвін.
Стука все, дзвенить, співає - Усі інструменти.
Це нас осінь так вітає!
Музичний керівник:
Чи сподобалась вам казочка? Які шумові інструменти ви використовували? Які звукові інструменти були задіяні?
Відповідь дітей:….
Музичний керівник:
Дякуємо тобі люба Осінь,
Що завітала ти до нас.
Ми всі разом із вами,
Чудово провели тут час.
А тим часом, на нашій садибі,
Овочі усі дозріли,
Пару швидко відшукали,
Та на танець швидко стали.
Танець овочів.
Музичний керівник:
Урожай хороший в нас,
Та завершувати час,
Опудало, ти нас не забувай,
Та садибу доглядай.
Ми на гостину завітаєм,
І в оркестрі ще пограєм.
Висновок:
Граючи на різних музичних інструментах, нетрадиційних інструментах,
діти спілкуються, фантазують та самореалізуються;
переживають музику, як радість і задоволення.
Навчання дітей гри на музичних інструментах: сприяє вихованню відповідальності, адже формує вміння грати в ансамблі, співпрацювати одне з одним допомагає долати невпевненість і нерішучість, розширює музичний кругозір сприяє розвитку природних здібностей та психічних процесів — відчуття ритму, музичної пам’яті, художнього смаку, творчої ініціативи, мислення, уяви тощо.